Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, temat już poruszałem, ale odświeżę go.Jak w tytule nie mogę połączyć się z komputerem przez gniazdo diagnostyczne.Mechanik twierdzi, że przyczyna leży w "kablach" (zwarcie, przerwa), lub co bardziej prawdopodobne uszkodzony jest komputer.Czy mogę podmienić komputer na inny o tym samym numerze aby potwierdzić jego diagnozę (on twierdzi, że każdy sterownik jest indywidualnie programowany do konkretnego auta i lepiej dać auto do serwisu gdzie naprawią ew. komputer Ok. 500 zł.).Auto posiada instalację lpg sekwencja silnik M30 3l.
Opublikowano
e32 730i z 92 roku, silnik jak napisałem wyżej m30.Niestety nie znam się na elektronice samochodowej i nie wiem jakich programów i sprzętu używali mechanicy (dwóch potwierdziło brak komunikacji).Ale moje zasadnicze pytanie jest takie czy mogę podmienić bez obaw komputer oczywiście o takich samych numerach, ew. proszę o info które piny w gnieździe diagnostycznym służą do połączenia z komputerem.Za podpowiedzi z góry dzięki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obstawialbym brak napiecia na wtyczce diagnostycznej. sprawdz pin 14 (zasilanie) i 19 (masa) w gniezdzie w aucie. jak wszystko ok to trzeba bedziesz szukac dalej.

pzdr

yaz

Opublikowano

łączyć się można z modułem absu lub Motronik z żadnym nie było komunikacji? może własnie nie ma napiecia na wtyczce a komputer bez obaw mozesz podmienic najlepiej z tej samej wersji silnikowej, Jeśli nie masz ASC To musisz szukać wersji sterownika bez ASC co w te strone nie jest trudne bo wiekszość E32 ma przepustnice Linkową bo mimo że Motronik z silnika z ASC lub bez ma ten sam kod to ma inny program samochód pali ale może nie być ok, Taką przekładkę robiłem w te strone sterownik z auta z krokowcem do silnika z EML Chodziło dobrze zlikwidowało to problem z dziwną odcinką przez błąd programu przepustnicy, Ale Zakładając sterownik z Auta z Eml Do silnika posiadającego krokowiec było źle bo sterownik nie posiadał obsługi silniczka krokowego i był problem z wolnymi obrotami i kulturą pracy.

 

Dodam odpowiedź na twój odpis z góry, A czy rozbierałeś gniazdo i sprawdzałeś piny i kable "od spodu" ?

Opublikowano
Cała historia z komputerem rozpoczęła się od ABS-u, niby wszystko jest ok, kontrolka gaśnie a i tak nie działa.dałem sobie z tym spokój (brak komunikacji). Niestety rano, zanim przełączy się na gaz, szarpie i przerywa. Po resecie komputera usterki przechodzą na 5 dni i wszystko wraca do poprzedniego stanu, dlatego chciałem zdiagnozować usterki poprzez podłączenie do komputera. Wynik jak wyżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.