Skocz do zawartości

e39 530d brak pradu na pompce progowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jak w temacie

czytalem sporo postow ale nie dalem rady odpalic auta.

Samochod oczywiscie zgasł i nie chce odpalic

Podpialem pod kompa i pokazalo brak cisnienia na pompce progowej, tak wiec kupilem nowa pompke ale dalej to samo.

dzisiaj podpialem stara pompke na krotko do aku i okazuje sie ze dziala :duh:

tak wiec sadze ze do pompki nie dochodzi prad. Zamienialem przekazniki miejscami i tez nic nie pomoglo

czy moze mi ktos pomoc co to moze byc? czy moze sie okazac ze wszystkie 3 przekazniki mam spalone? czy podmianka tych przekaznikow nie ma sensu?

prosze o podpowiedz

Opublikowano

thx za schematy , znalazlem swoj tylko szkoda ze nic mi to nie mowi :(

a najgorsze jest to ze auto stoi w Holandii i nie chce go oddawac tutejszym mechanikom, ktorzy co prawda zrobia auto ale za ile...

a wytdaje mi sie ze moze to byc pierdolka

Opublikowano
Te zielone kostki to przekaźniki a nie bezpieczniki. Bezpiecznik od pompy paliwa ma nr 54 i wartość 15A - w szynie bezpieczników koło przekaźników.
Opublikowano

dzieki za info faktycznie 54 spalony

bezpiecznik byl wlozony 20A ale co dziwne pali mi kazdy nastepny bezpiecznik, tylko raz zadzialal jak podloaczylem stara pompke to na "sucho" zakrecila

ale jak juz przepialem na ta nowa- zamontowana to sie zjaral.

Czy nowa pompka(podroba WRC) moze mi palic bezpieczniki? nie mam wiecej bezpiecznikow wiec jutro zamontuje stara pompke i z nowym bezpiecznikiem sprobuje uruchomic.

Opublikowano

W takim razie przyczyny szukałbym w tym zamienniku pompki - może jest gdzieś źle złożony fabrycznie i ma jakieś przebicie - stąd jaranie bezpieki. Ogólnie rzecz biorąc to opinie są takie, że zamienniki pomp progowych się totalnie nie sprawdzają.

Pzdr.

Opublikowano

Też mam WRC - wyje..ne z samochodu po tygodniu używania i leży w piwnicy :duh:

Proponuję zrobić prosty test - odłącz całkiem tą pompkę, wsadź nowy bezpiecznik, a w kostkę zasilania do pompki podłącz zwykłą żarówkę 12V (np. od kierunków). Jak będzie świeciła ciągłym światłem po przekręceniu kluczyka, to sterowanie pompką będzie ok - sam tak sprawdzałem u siebie.

A i skończyło się wymianą przekaźnika i założeniem pompki Pierburg/TiAutomotive.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

widzę, że kolega zniknął z forum, więc mi raczej nie pomoże, ale może ktoś inny.

Problem identyczny, w skrócie - samochód nie pali, diagnoza wykazała brak ciśnienia na pompce progowej, nowa pompka zakupiona, wymieniona i nie pali dalej. Podpiąłem na krótko do akumulatora starą pompkę i okazuje się, że działa. Żarówka pod wtyczkę od pompki i nie świeci po włączeniu zapłonu. O bezpieczniku nie wiedziałem i sprawdzę go po południu, ale pytanie jest inne.

 

Nawet jeśli to ten bezpiecznik, to z jakiegoś powodu się spalił. Koledze wyżej paliło także jak włożył nowy bezpiecznik i już czuję, że u mnie będzie podobnie. Jaka może być przyczyna palenia tego bezpiecznika? Zakładam, że mam obecnie dwie sprawne pompki, będzie na wymianę ;)

Opublikowano

Zajrzyj do filtra paliwa czy nie jest zapchany jakimś syfem bo jeśli przepływ paliwa jest zdławiony to i pompka będzie miała opór w pompowaniu co może właśnie objawiać się paleniem bezpiecznika - tak jak zresztą kolega anjinsan napisał.

Pzdr.

Opublikowano

Dziękuję koledzy. Filtr faktycznie może być zapchany, wygląda z zewnątrz strasznie i może być już stary (samochód dopiero kupiłem). Tego dnia co mi samochód padł miałem wymieniać komplet filtrów, już nawet kupiłem, ale się odciągnęło przez tę awarię. Dziś posprawdzam wszystko i mam nadzieję, że uda się pokonać problemy.

 

------

 

A więc tak, na szybko zajrzałem do bezpieczników koło akumulatora (te w schowku sprawdziłem już wcześniej). Wszystkie są dobre. Przekaźnik pierwszy z lewej wymieniłem z tym z prawej - nic to nie dało. Ale naczytałem się w necie, że są jeszcze inne przekaźniki dotyczące układu paliwowego, z tego co się naczytałem:

 

- po pierwsze te nad akumulatorem

- pod obudową prawego filtra kabinowego

- pod kierownicą

 

Poszukam ich i posprawdzam jak znajdę, ale czy ktoś może wie na pewno o WSZYSTKICH przekaźnikach które tego dotyczą i może je wymienić? Wolałbym nie szukać po omacku.

Opublikowano

Naprawdę nikt nie wie? Niesamowite, że jest tyle tematów z problemem braku napięcia na tej pompce, a nikt nigdy nie opisał rozwiązania.

 

Zweryfikowałem powyższe, przekaźniki znalazłem pod obudową filtra kabinowego od strony pasażera, pod białą osłoną. Nie udało mi się znaleźć ani jednego we wnętrzu, ani pod kierownicą ani za schowkiem, gdzie też podobno powinny być. Te które znalazłem próbowałem podmieniać, ale na razie bez rezultatów. Dziś będę je sprawdzał jeden po drugim.

 

 

Problem jest taki, że nie znam w okolicy specjalisty, który by się za to zabrał. Większość mówi albo że jak BMW to nie oni, albo że mogą spróbować... spróbować to mogę i ja sam.

W akcie desperacji chyba spróbuję doprowadzić napięcie do tej pompki z innego miejsca i sprawdzić czy odpali w ten sposób.

 

edit:

 

Widzę, że nikt nie potrafi pomóc, ale opisuję dalszą walkę, może komuś z podobnym problemem się przyda.

 

Wszystkie przekaźniki jakie znalazłem (bagażnik, pod maską, za schowkiem) sprawdziłem - są sprawne.

Doprowadziłem napięcie do pompki progowej z zewnątrz i okazuje się, że ona pracuje, ale nie zasysa paliwa, dmucha powietrzem. Więc to jest drugi problem, po braku napięcia. Paliwa w baku mam ok. 25 litrów, więc raczej pompka w baku, nawet jeśli by była uszkodzona, nie ma znaczenia.

 

Czy jest jakaś możliwość, że komputer odcina dopływ paliwa zaraz za bakiem, jeśli wykryje problemy? Ręce mi opadają :(

 

 

edit2:

 

Zainteresowania tematem nie ma, ale może ktoś potem będzie szukał... Straciłem cierpliwość, oddałem do fachowca i samochód jeździ. Niestety nie dowiedziałem się nic konkretnego na temat uszkodzenia. W każdym razie bezpieczniki i przekaźniki były ponoć sprawne, winny był jakiś moduł elektroniczny. Szkoda, że nie udało się dojść samemu i konkretnie.

  • 7 lat później...
Opublikowano
Witam. Mam podobny problem tylko,że z pompą w wbiorniku paliwa. Brak prądu na kostce od pompy podczas kręcenia. Sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki pod maską, w schowku i bagażniku i wszystko jest ok, brak mi już pomysłów, może ktoś coś doradzi. Pacjent to bmw e39 sedan 3.0d 1999r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki pod maską, w schowku i bagażniku i wszystko jest ok

Jesli dobrze sprawdziles i na pewno wszystko jest OK to masz uwalony przewód ,bo od przekaznika do pompy juź nic nie ma...

Przedzwon kabelki i juz bedziesz wiedzial...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki pod maską, w schowku i bagażniku i wszystko jest ok, brak mi już pomysłów

Pewnie sprawdzałeś organoleptycznie. Sprawdź miernikiem, a najlepiej kontrolką czy na odpowiednim jest prąd. Nie wiem, ale być może kostka stacyjki jest problemem gdy bezpieczniki są sprawne, a brakuje gdzieś prądu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto nie jest po kolizji? Poducha nie świeci się?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.