Skocz do zawartości

E60 diesel, 2004 - słaby akumulator, jak zadziałać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Pokazuje mi się kontrolka słąbego naładowania akumulatora. Generalnie auto kupiłem kilka dni temu i od tego momentu widuje tę informacje. Przejechałem trochę (około 400km), więc miałem nadzieję, że akumulator nałąduje się wystarczająco, ale o dziwo kontrolka powraca co jakiś czas. Czy mimo, że bateria jest słaba, nie powinna się nałądować wystarczająco podczas jazdy?

 

Prawdopodobnie nigdy nie była wymieniona od nowości, więc zaczyna się jej koniec.

 

I tu kolejne pytania.

 

1. Spróbuje naładować baterie zanim ją wymienię, więc czy mogę wyciągnąć akumulator zostawiając auto bez zasilania? Czy nie będzie przypadkiem jaj z komputerem po ponownym włożeniu akumulatora?

 

2. Mogę też podłączyć prostownik pod akumulator bez wyciągania go, ale czy nie będzie to ze szkodą dla obwodów pojazdu?, czy nie ma przeciwskazań?

 

3. Zakłądając, że będę musiał kupić nowy akumulator, czy musi być dokałdnie taki sam w parametrach, czy mogę wziąć mocniejszy? Czytałem, że coś trzeba resetować po wymianie itp??

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad.1 Nic nie powinno się stać oprócz wyzerowanych info z BC.

 

ad.2 Można ale pod plusa który jest pod maską.

 

ad.3 Gość w ASO powiedział mi że nowy aku powinien być o takiej samej pojemności i wtedy wystarczy go tylko przypisać fejsem a jeśli założy sie o innej pojemnosci to trzeba wgrać nowe oprogramowanie które oczywiście kosztuje.

Opublikowano
ad.1 Nic nie powinno się stać oprócz wyzerowanych info z BC.

 

ad.2 Można ale pod plusa który jest pod maską.

 

ad.3 Gość w ASO powiedział mi że nowy aku powinien być o takiej samej pojemności i wtedy wystarczy go tylko przypisać fejsem a jeśli założy sie o innej pojemnosci to trzeba wgrać nowe oprogramowanie które oczywiście kosztuje.

 

Takie może głupie pytanie, co oznacza "przypisać fejsem"? :D :oops:

Opublikowano
ad.1 Nic nie powinno się stać oprócz wyzerowanych info z BC.

 

ad.2 Można ale pod plusa który jest pod maską.

 

ad.3 Gość w ASO powiedział mi że nowy aku powinien być o takiej samej pojemności i wtedy wystarczy go tylko przypisać fejsem a jeśli założy sie o innej pojemnosci to trzeba wgrać nowe oprogramowanie które oczywiście kosztuje.

 

Takie może głupie pytanie, co oznacza "przypisać fejsem"? :D :oops:

 

Oznacza to ze musisz przypisac w kompie auta ze aku byl wymieniany. Da sie to zrobic SSS lub NCSem(robilem to tylko SSSem)

 

Jesli tego nie zrobisz auto moze glupiec, to znacz nie zapali, bedzie pokazywac bledy skrzyni itd. Ja tak mialem dopuki nie dodalem nowego aku.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
ad.1 Nic nie powinno się stać oprócz wyzerowanych info z BC.

 

ad.2 Można ale pod plusa który jest pod maską.

 

ad.3 Gość w ASO powiedział mi że nowy aku powinien być o takiej samej pojemności i wtedy wystarczy go tylko przypisać fejsem a jeśli założy sie o innej pojemnosci to trzeba wgrać nowe oprogramowanie które oczywiście kosztuje.

 

Takie może głupie pytanie, co oznacza "przypisać fejsem"? :D :oops:

 

Oznacza to ze musisz przypisac w kompie auta ze aku byl wymieniany. Da sie to zrobic SSS lub NCSem(robilem to tylko SSSem)

 

Jesli tego nie zrobisz auto moze glupiec, to znacz nie zapali, bedzie pokazywac bledy skrzyni itd. Ja tak mialem dopuki nie dodalem nowego aku.

 

Pozdrawiam

 

No ok, teraz to jest jasne, ale powstaje pytanie, skąd samochód będzie wiedział, że ma nowy aku jeśli zostałby założony dokładnie taki sam?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego trzeba nowy aku przypisać i wtedy będzie wiedział.
Opublikowano

 

No ok, teraz to jest jasne, ale powstaje pytanie, skąd samochód będzie wiedział, że ma nowy aku jeśli zostałby założony dokładnie taki sam?

 

Tak to józ jest.

Samochud nie bedzie wiedzial dopuki mu go nie przypiszesz. Zostanom mu stare dane ze ma slaby aku i jak bedzie mial dobry(nowy) to zacznie glupiec.

 

Radze ci go przypisac i zmienic teraz aku. Jeden raz muj dobry znajomy nie wymienil aku jak zaczelo mu pokazywac, mówil jak zapala auto to zostawi to. Pojechal na wakacje auto nie zapalilo, zmienil aku i tak samo, kreci i nie zapali. A ze byl odemnie 900km to laweta i do serwisu. Dodali aku i po sprawie.

 

E60 to nie jest byle auto, tutaj niestety po wymianie aku trzeba programowac.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Radze ci go przypisac i zmienic teraz aku. Jeden raz muj dobry znajomy nie wymienil aku jak zaczelo mu pokazywac, mówil jak zapala auto to zostawi to. Pojechal na wakacje auto nie zapalilo, zmienil aku i tak samo, kreci i nie zapali. A ze byl odemnie 900km to laweta i do serwisu. Dodali aku i po sprawie.

E60 to nie jest byle auto, tutaj niestety po wymianie aku trzeba programowac.

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się że ta historia jest troche uproszczona. Właśnie dlatego że E60 to "nie byle jakie auto" rozrusznik jest sterowany przez CAS'a więc przy braku odpowiedniego napięcia rozrusznik nie kręci, więc nie wygląda to na wine "rejestrowania" akumulatora. Masa ludzi jeżdzi(nieświadomie) z uszkodzonymi IBS i jakos żyją.

 

IBS'a nie trzeba koniecznie kasować i nic się strasznego nie stanie, z czasem i tak sam się "nauczy" nowych parametrów.

Opublikowano
Radze ci go przypisac i zmienic teraz aku. Jeden raz muj dobry znajomy nie wymienil aku jak zaczelo mu pokazywac, mówil jak zapala auto to zostawi to. Pojechal na wakacje auto nie zapalilo, zmienil aku i tak samo, kreci i nie zapali. A ze byl odemnie 900km to laweta i do serwisu. Dodali aku i po sprawie.

E60 to nie jest byle auto, tutaj niestety po wymianie aku trzeba programowac.

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się że ta historia jest troche uproszczona. Właśnie dlatego że E60 to "nie byle jakie auto" rozrusznik jest sterowany przez CAS'a więc przy braku odpowiedniego napięcia rozrusznik nie kręci, więc nie wygląda to na wine "rejestrowania" akumulatora. Masa ludzi jeżdzi(nieświadomie) z uszkodzonymi IBS i jakos żyją.

 

IBS'a nie trzeba koniecznie kasować i nic się strasznego nie stanie, z czasem i tak sam się "nauczy" nowych parametrów.

 

Mylisz sie. W e60 jesli jest slabe napiecie rozrusznik kreci ale nie zapali. Zacznie pokazywac bledy skrzyni dtc itp.

 

I nie tylko w e60 rozrusznik jest sterowany przez immo, nawet w e46 i e39 tak jest, a to józ stare modele. Np jesli pasuje ci klucz tylko do stacyjki to masz tylko zaplon ale rozrusznik ani drgnie. W e60 to nawet zaplonu nie bedzie ale to józ postep technologi.

 

Moja historia nie jest uproszczona poprostu tak sie stalo. Moze ludzie jerzdza z uszkodzonym ibs ale z czasem dzieja sie problemy typu active control fail itp.

 

Moze sie sam przyuczy (w co osobiscie wontpie) to twoim zdaniem ile to trwa? Tydzien, miesiac? Ja wole zrobic jak powinno byc i zeby wszystko dobrze chodzilo niz walkowac pare razy ten sam temat.

 

Tutaj karzdy jest odpowiedzialny za swoje auto i niech robi co chce, my morzemy tylko doradzac.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano

Może podszedłem do tego trochę z przekąsem, ale głównie chodzi mi o to że nie jest to jakaś krytyczna sprawa, oczywiście najlepiej wszystko zrobić jak należy. Ale nie jest tak jak piszesz

 

Oznacza to ze musisz przypisac w kompie auta ze aku byl wymieniany.

Pozdrawiam

 

 

Sorry że tak się czepiam ale poprostu nie uważam że to jest konieczność. Tak naprawde to IBS w samochodach które nie mają akumulatora AGM i odzysku energii przy hamowaniu to niewiele w codziennej eksploatacji daje...

Opublikowano

Karzdy robi jak chce. Ja dodaje aku i wszystko chodzi, ale wiem co sie dzieje jak nie dodasz. Mialem takie przypadki, jak tobie wszystko chodzi bez dodawania to sie ciesz.

 

Przeciez po cos wymyslono opcje dodawania aku.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Tu trochę info na temat przypisania aku : viewtopic.php?f=48&t=114603

 

No to kolega sie postaral.

Z tego co tam jest napisane to inpa da rade. Ja osobiscie uzywam opps z sss i chodzi mi po glowie zakup ista/p.

 

Ale skoro inpa da rade to czemu nie? Kabelek do ediabasa nie jest drogi.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano

W E60 trzeba przypisać nowy akumulator ( a raczej zarejestrować w komputerze że jest nowy) choćby tylko po to aby alternator nie przeładowywał nowego akumulatora i nie zwiększał jego temperatury. Stary akumulator ma słabsza sprawność dlatego trzeba go mocniej doładować. Da się to zrobić INPĄ i DIS. Za pomocą NCS to możemy zmienić pojemność akumulatora.

Od ery E60 i E90 trzeba przy odłączaniu akumulatora wprowadzać go w stan transportu. Oczywiście można odłączyć bez niczego ale mogą być problemu z odpaleniem czy innymi modułami. Poza tym w modułach pojawi się wiele błędów związanych z brakiem zasilania.

 

Ja widzę trochę inny problem po pierwszym poście. Skoro na desce pokazał ci się słaby akumulator to może masz problem z lądowaniem a nie akumulatorem ?

 

Naładuj akumulator prostownikiem podłączonym w komorze silnika i sprawdź czy dalej ci się bateryjka będzie pojawiać.

A jak będziesz chciał przepisać nowy akumulator czy diagnostykę to zapraszam do siebie.

Opublikowano
W E60 trzeba przypisać nowy akumulator ( a raczej zarejestrować w komputerze że jest nowy) choćby tylko po to aby alternator nie przeładowywał nowego akumulatora i nie zwiększał jego temperatury. Stary akumulator ma słabsza sprawność dlatego trzeba go mocniej doładować. Da się to zrobić INPĄ i DIS. Za pomocą NCS to możemy zmienić pojemność akumulatora.

Od ery E60 i E90 trzeba przy odłączaniu akumulatora wprowadzać go w stan transportu. Oczywiście można odłączyć bez niczego ale mogą być problemu z odpaleniem czy innymi modułami. Poza tym w modułach pojawi się wiele błędów związanych z brakiem zasilania.

 

Ja widzę trochę inny problem po pierwszym poście. Skoro na desce pokazał ci się słaby akumulator to może masz problem z lądowaniem a nie akumulatorem ?

 

Naładuj akumulator prostownikiem podłączonym w komorze silnika i sprawdź czy dalej ci się bateryjka będzie pojawiać.

A jak będziesz chciał przepisać nowy akumulator czy diagnostykę to zapraszam do siebie.

 

Tutaj potwierdza sie to co mówilem wczesniej.

 

Ale kolego gdzie ty to w disie widziales? Bo o SSS nie wspomniales a to tam jest.

Mi to wyglada bardziej na aku, mialem takie przypadki w e60, po wymianie aku i programowaniu wszystko wraca do normy.

 

Pozdrawiam.

 

PS. Fajna animacja w profilu.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano

 

Tutaj potwierdza sie to co mówilem wczesniej.

 

Ale kolego gdzie ty to w disie widziales? Bo o SSS nie wspomniales a to tam jest.

Mi to wyglada bardziej na aku, mialem takie przypadki w e60, po wymianie aku i programowaniu wszystko wraca do normy.

 

Pozdrawiam.

 

PS. Fajna animacja w profilu.

 

Nigdy tego nie robiłem SSS używam go tylko do przekodowania modułów. Poco szykować armatę do zabicia muchy.

W disie jest to albo w module DDE albo w module od BODY.

Bardzo prosta rzecz do zrobienia nie trzeba SSS odpalać.

Opublikowano

 

Tutaj potwierdza sie to co mówilem wczesniej.

 

Ale kolego gdzie ty to w disie widziales? Bo o SSS nie wspomniales a to tam jest.

Mi to wyglada bardziej na aku, mialem takie przypadki w e60, po wymianie aku i programowaniu wszystko wraca do normy.

 

Pozdrawiam.

 

PS. Fajna animacja w profilu.

 

Nigdy tego nie robiłem SSS używam go tylko do przekodowania modułów. Poco szykować armatę do zabicia muchy.

W disie jest to albo w module DDE albo w module od BODY.

Bardzo prosta rzecz do zrobienia nie trzeba SSS odpalać.

 

Wyjdzie na to samo, kto jak woli. Dobrze wiedziec ze jest to w disie. Ja go akurat uzywam do diagnozy i pomiaru parametrów. A reszta SSS albo NCS. Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
W E60 trzeba przypisać nowy akumulator ( a raczej zarejestrować w komputerze że jest nowy) choćby tylko po to aby alternator nie przeładowywał nowego akumulatora i nie zwiększał jego temperatury. Stary akumulator ma słabsza sprawność dlatego trzeba go mocniej doładować. Da się to zrobić INPĄ i DIS. Za pomocą NCS to możemy zmienić pojemność akumulatora.

Od ery E60 i E90 trzeba przy odłączaniu akumulatora wprowadzać go w stan transportu. Oczywiście można odłączyć bez niczego ale mogą być problemu z odpaleniem czy innymi modułami. Poza tym w modułach pojawi się wiele błędów związanych z brakiem zasilania.

 

Ja widzę trochę inny problem po pierwszym poście. Skoro na desce pokazał ci się słaby akumulator to może masz problem z lądowaniem a nie akumulatorem ?

 

Naładuj akumulator prostownikiem podłączonym w komorze silnika i sprawdź czy dalej ci się bateryjka będzie pojawiać.

A jak będziesz chciał przepisać nowy akumulator czy diagnostykę to zapraszam do siebie.

 

 

Ale jak naładować aku w komorze silnika? Przecież aku w e60 jest w bagażniku??

 

Podładowałem aku prostownikiem i na razie jest spokój. Dziwne jest to, że ładowanie zajęlo niecałą godzinę, co oznaczałoby, że w zasadzie aku był naładowany nieźle. Może to oznaczać tylko, że bateria traci sprawność i nie trzyma odpowiedniej pojemności, czyli zużyła się. Pewnie trzeba będzie wymienić.

 

A tak apropo dodawania nowego aku po wymianie. Poruszony jest temat nauczenia się nowego aku przez BC. W zasadzie to wydaje się logiczne, bo jeśli bateria jest cały czas monitorowana i jej parametry są sprawdzane i uaktualniane przez komputer na bieżąco, to dlaczego komputer nie miałyby się nauczyć nowego aku po jego montażu? Przecież bateria czasem może osłabnąć, potem ponownie nabrać parametrów i komputer powinien to wychwycić. Przecież zimą przy siarczystym mrozie parametry aku pogorszają się i nie ma przy tym dwóch zdań, a komputer musi przecież jakoś to uaktualniać, tak?

Co więc stoi na przeszkodzie, żeby nie uaktualnił nowego akumulatora?

Wydaje mi się, że jeśli jakiś problem miałby się pojawić, to raczej może to być związane z całkowitym odłączeniem baterii i pozbawieniem prądu wszystkich układów. Wtedy dopisanie nowego aku miało by sens, gdyż BC w ten sposób zostałby powiadomiony, że nie było awarii tylko zmiana baterii i nie traktowałby chwilowego braku zazilania jako awarii.

Oczywiście mogę się mylić, ale jak będę zmieniał aku, to podłączę drugą baterię żeby zapewnić stąły dopływ mocy na czas przekładki akumulatora :) Tak na wszelki.. ;)

Opublikowano

Akumulator jest w bagażniku ale pod maską jest miejsce gdzie podłącza sie np. przewody rozruchowe, lub ładuje aku.(w okolicach lewego kielicha amortyzatora) Jest to o tyle istotne że ładując akumulator bezpośrednio robimy to przed IBS czyli samochód nie wie że akumulator był ładowany co może wprowadzać jakieś zaburzenia szacowanego stanu akumulatora.

 

Tak naprawde to całe "dopisywanie" akumulatora jest tylko kasowaniem statystyk, bez tego na poczatku nowy aku będzie traktowany jak stary, co podobno moze mu zaszkodzic, lub nie wykożystać jego potencjału. Tą sytuacje można porównać do licznika średniego spalania, kiedy przejedziemy 1000km autostradą to średnie spalanie mamy np 7L i teraz kiedy zaczniemy nagle samochodem jezdzic bardzo ostro, i osiagac realne spalanie np na poziomie 14L to zeby nasza średnia zbliżyła sie to takiego wyniku trzeba dużo km wykręcic, a kiedy skasujemy zużycie będzie bliższe prawdy. Podobnie jest z danymi zbieranymi przez IBS.

Opublikowano
Akumulator jest w bagażniku ale pod maską jest miejsce gdzie podłącza sie np. przewody rozruchowe, lub ładuje aku.(w okolicach lewego kielicha amortyzatora) Jest to o tyle istotne że ładując akumulator bezpośrednio robimy to przed IBS czyli samochód nie wie że akumulator był ładowany co może wprowadzać jakieś zaburzenia szacowanego stanu akumulatora.

 

Tak naprawde to całe "dopisywanie" akumulatora jest tylko kasowaniem statystyk, bez tego na poczatku nowy aku będzie traktowany jak stary, co podobno moze mu zaszkodzic, lub nie wykożystać jego potencjału. Tą sytuacje można porównać do licznika średniego spalania, kiedy przejedziemy 1000km autostradą to średnie spalanie mamy np 7L i teraz kiedy zaczniemy nagle samochodem jezdzic bardzo ostro, i osiagac realne spalanie np na poziomie 14L to zeby nasza średnia zbliżyła sie to takiego wyniku trzeba dużo km wykręcic, a kiedy skasujemy zużycie będzie bliższe prawdy. Podobnie jest z danymi zbieranymi przez IBS.

 

Zapominasz o jednym, że nowy aku nie będący zaprogramowany od nowa jest przeładowywany tak jak się ładuje stary aku. Co powoduje bardzo duży wzrost jego temperatury wynikiem czego jest bardzo duża strata żywotności. Oczywiście nowy aku będzie zmieniał statystyki tak jak podajesz na przykładzie średniego spalania. Teraz pomyślcie macie akumulator parę lat podłączacie nowy bez adaptacji i trzeba kolejne parę lat żeby wartości zaprogramowane się zmieniły . Do tego czasu wasz nowy akumulator może stracić żywotność poprzez przeładowywanie.

Opublikowano
Akumulator jest w bagażniku ale pod maską jest miejsce gdzie podłącza sie np. przewody rozruchowe, lub ładuje aku.(w okolicach lewego kielicha amortyzatora) Jest to o tyle istotne że ładując akumulator bezpośrednio robimy to przed IBS czyli samochód nie wie że akumulator był ładowany co może wprowadzać jakieś zaburzenia szacowanego stanu akumulatora.

 

Tak naprawde to całe "dopisywanie" akumulatora jest tylko kasowaniem statystyk, bez tego na poczatku nowy aku będzie traktowany jak stary, co podobno moze mu zaszkodzic, lub nie wykożystać jego potencjału. Tą sytuacje można porównać do licznika średniego spalania, kiedy przejedziemy 1000km autostradą to średnie spalanie mamy np 7L i teraz kiedy zaczniemy nagle samochodem jezdzic bardzo ostro, i osiagac realne spalanie np na poziomie 14L to zeby nasza średnia zbliżyła sie to takiego wyniku trzeba dużo km wykręcic, a kiedy skasujemy zużycie będzie bliższe prawdy. Podobnie jest z danymi zbieranymi przez IBS.

 

Zapominasz o jednym, że nowy aku nie będący zaprogramowany od nowa jest przeładowywany tak jak się ładuje stary aku. Co powoduje bardzo duży wzrost jego temperatury wynikiem czego jest bardzo duża strata żywotności. Oczywiście nowy aku będzie zmieniał statystyki tak jak podajesz na przykładzie średniego spalania. Teraz pomyślcie macie akumulator parę lat podłączacie nowy bez adaptacji i trzeba kolejne parę lat żeby wartości zaprogramowane się zmieniły . Do tego czasu wasz nowy akumulator może stracić żywotność poprzez przeładowywanie.

 

Tutaj kolega ma 100% racji.

 

Nie szlo tego lepiej opisac :cool2:

 

Pozdrawiam.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano

Jedną z podstawowych funkcji IBS to właśnie monitorowanie temp. akumulatora. Przykład ze średnią spalania miał zobrazować mechanizm, IBS mierzy wiele parametrów, więc jego statystyki zmieniaja się bardzo szybko.

Nie twierdze że kasowanie IBS to coś złego, tylko że rejestracja nie ma tak wielkiego wpływu na prace akumulatora, jak niektórzy starają sie przedstawic, bo i tak po kilkunastu cyklach przejscia do uspienia w IBS są nowe dane...

 

A dla dociekliwych materiały o IBS:

http://tis.bmwcats.com/doc1088845/

Opublikowano
Jedną z podstawowych funkcji IBS to właśnie monitorowanie temp. akumulatora. Przykład ze średnią spalania miał zobrazować mechanizm, IBS mierzy wiele parametrów, więc jego statystyki zmieniaja się bardzo szybko.

Nie twierdze że kasowanie IBS to coś złego, tylko że rejestracja nie ma tak wielkiego wpływu na prace akumulatora, jak niektórzy starają sie przedstawic, bo i tak po kilkunastu cyklach przejscia do uspienia w IBS są nowe dane...

 

A dla dociekliwych materiały o IBS:

http://tis.bmwcats.com/doc1088845/

 

Nie do końca zgodzę się z Tobą.

Jeśli chodzi o monitorowanie temperatury to są jakieś ramy temperatury w sensie minimalna i maksymalna. Te dane nie są aktualizowane bardzo często gdyż akumulatora co tydzień się nie wymienia. Poza tym nie wiem czy wiesz ale na przykład do baterii w UPS stosuje się specjalne systemy chłodzące tylko po to by miały one stabilne środowisko pracy i nie przegrzewały się. Przegrzewanie się ogniw stosowanych w bateriach wszelkiego typu nawet o parę stopni powoduje dużą gradację jej żywotności.

Opublikowano

Nie do końca zgodzę się z Tobą.

Jeśli chodzi o monitorowanie temperatury to są jakieś ramy temperatury w sensie minimalna i maksymalna. Te dane nie są aktualizowane bardzo często gdyż akumulatora co tydzień się nie wymienia. Poza tym nie wiem czy wiesz ale na przykład do baterii w UPS stosuje się specjalne systemy chłodzące tylko po to by miały one stabilne środowisko pracy i nie przegrzewały się. Przegrzewanie się ogniw stosowanych w bateriach wszelkiego typu nawet o parę stopni powoduje dużą gradację jej żywotności.

 

Przecież IBS działa w trybie ciągłym (w stb odczytuje co 14 sekund) No akurat akumulatory w UPS mają akurat super stabilne warunki pracy, szczególnie te w układzie on-line, ale to wynika z tego że nie są narażone na warunki atmosferyczne, a nagrzewają sie głównie podczas rozładowania. Lecz i IBS kontroluje temperature na bierząco, jak pisałem jest to jedna z jego podstawowych funkcji. W przypadku przekroczenia temp. IBS wysyła komunikat do alternatora a ten może obniżyć napięcie.

Tak na marginesie to IBS przecież też nie wróżka, po skasowaniu musi sobie pomierzyć kilka cykli rozruch-praca-uśpienie żeby coś ciekawego pokazał w parametrach SOC SOH. I to samo robi po wymianie aku, bez kasowania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jednak wiele osób doświadczyło problemów przez brak rejestracji nowego akumulatora tak że powinno się to zrobić i już.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.