Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mg123

Poprosiłem Cię o uzasadnienie wypowiedzi, gdyż byłem ciekaw, czy masz jakieś swoje doświadczenia z tymi oponami, czy bazujesz na opiniach innych.

Przykre jest to, że większość opinii (z internetu czy z innych źródeł) nie jest wiarygodna, ponieważ ludzie ulegają tzw. wilczemu pędowi - kupują to co inni, bez zastanowienia i utwierdzają się w przekonaniu o słuszności wyboru.

 

I jest jeszcze jeden aspekt i myślę, że najważniejszy :norty:

Mam BMW i założę Dębicę?

Co na to koledzy na zlocie, na forum?

Pewnie będzie beka :mrgreen:

 

Szkoda, że nie ma testów opon z prawdziwego zdarzenia, bez manipulacji, faworyzacji itp. gdzie np. w niemieckich testach wygrywają niemieckie opony a do testów używane są niemieckie samochody :wink:

Wtedy można byłoby zobaczyć co jest warta taka opona Dębicy.

 

Chyba nie zrozumiałeś istoty mojej wypowiedzi. Kolega ma trzystukonne auto w które inwestuje sporą kasę żeby je usportowić, a nie stupiędziesięcio do jeżdżenia po mieście... opony w takim przypadku mają duże znaczenie i eksperymentowanie z Dębicą ma mały sens w takich okolicznościach.

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dokładnie tak...

no ale ja tez mieszkam w Niemczech wiec pewnie jestem nieobiektywny...

ale zaraz- BMW tez niemieckie... o Boze... co teraz

:lol: :lol: :lol:

Opublikowano

Okazało się, że ja miałem Pirelli All Seasons ;) brudne koła podczas zimy i nie doczytałem. Jeździłem przy 2 stopniach na nich i było OK, myślałem sobie, że mam całkiem niezłe opony letnie hehe. Jednak Conti nowe są dużo miększe i generalnie jest dużoooo lepiej.. Polecam zabieg. Jest też lepiej na dziurach, mam XL czyli wzmacniane i powiem, że mimo wszystko autko prowadzi się świetnie. Na lato się zastanowię jeszcze. Albo założę te runflaty i dojadę je w 2 sezony, albo sprzedam za rozsądne pieniądze. Chłopacy zdjęli je bez problemu i pokazywali jak to robić na zwykłej maszynie. Przy profilu 50 nie ma jakichkolwiek problemów. Oponki z tego sklepu co wcześniej wkleiłem przyszły 41tydzień17rok więc 3 miesiące mają. Polecam komplet 2050zł z wysyłką. Nigdzie taniej nie ma.

 

Edit: Po testach dzisiaj: myszkuje na autostradzie powyżej 160km/h. W sumie jedyna wada.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie jak działa wam czujnik ciśnienia po zmianie na zwykłe opony? U mnie ''szaleje'' i nie wiem czy to tylko wina błędnego montażu, czy przy wymianie uszkodzili czujnik?
Opublikowano

Jam mam czujniki w ABS i nic nie wariuje. Odzywa się, jak wyczuwa różnice w oporze toczenia się opon (na marginesie problem zupełnie zniknął jak zacząłem pompować opony azotem).

Może masz różne ciśnienia w oponach i dlatego tak się dzieje.


Co oznacza, że "szaleje"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jak działa wam czujnik ciśnienia po zmianie na zwykłe opony? U mnie ''szaleje'' i nie wiem czy to tylko wina błędnego montażu, czy przy wymianie uszkodzili czujnik?

 

Masz samochód z USA ? Bo w wersjach EU nie było czujników ciśnienia w oponach. Spadek ciśnienia jest sprawdzany na podstawie ilości obrotów kół poprzez czujniki ABS. Po zmianie opon powinieneś zainicjować nowe ciśnienia jak na filmie poniżej.


Opublikowano

Szaleje - zatwierdzę ciśnienie w oponach i przejadę raz 50, a raz 200km i pokazuje mi za małe ciśnienie. Jadę na stację i wszędzie jest ok.

Podjadę jutro na BP bo tam mają elektroniczny kompresor i powinno być niemal idealne ciśnienie na wszystkich i zobaczymy co będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A rozmiar wszystkich 4 opon jest ten sam ?
Opublikowano
Mam felgi 18" mpakiet, zauważyłem (po fakcie), że się od siebie różnią, te z przodu od tych z tyłu. Założyłem zwykłe (nie ROF) opony 225/40/18 wszystkie 4 - nie popełniłem karygodnego błędu? Nie powinna iść jakaś szersza opona na tył czy temat olać i nie powinienem mieć z tego powodu niedogodności?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam felgi 18" mpakiet, zauważyłem (po fakcie), że się od siebie różnią, te z przodu od tych z tyłu. Założyłem zwykłe (nie ROF) opony 225/40/18 wszystkie 4 - nie popełniłem karygodnego błędu? Nie powinna iść jakaś szersza opona na tył czy temat olać i nie powinienem mieć z tego powodu niedogodności?

 

Jak masz różne felgi tył/przód masz mieć odpowiednie opony inaczej będzie lipa.

Opublikowano
Mam felgi 18" mpakiet, zauważyłem (po fakcie), że się od siebie różnią, te z przodu od tych z tyłu. Założyłem zwykłe (nie ROF) opony 225/40/18 wszystkie 4 - nie popełniłem karygodnego błędu? Nie powinna iść jakaś szersza opona na tył czy temat olać i nie powinienem mieć z tego powodu niedogodności?

 

Jak masz różne felgi tył/przód masz mieć odpowiednie opony inaczej będzie lipa.

 

Auto kupiłem niedawno i wcześniej jeździło na 4x 225/40/18 więc takie same z rozpędu kupiłem letnie - może zbyt pochopnie. Dopiero jak później zauważyłem felgi są różne, bo mi założyli felgę z tyłu na przód i odwrotnie z jednej strony i ta z przodu znacznie wystawała, a ta z tyłu znacznie głębiej była osadzona.


Nurtuje mnie jaki może mieć wpływ jeżdżenie z taką samą oponą na 4 kołach oprócz ochrony rantu, który według moich optycznych oględzin nie wystaje z tyłu aczkolwiek jak z daleka patrzę, tylne koło wydaje się ciut mniejsze ale może to złudzenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz różne felgi tył/przód masz mieć odpowiednie opony inaczej będzie lipa.

Czym będzie się objawiała "lipa"?

3A0jS9b.png
Opublikowano

szersza felga-szersza opona- logiczne.

Moze wywalac błedy System trakcji/Abs itd

Opona jest za waska na taka felge- naciagnieta nienaturalnie.

W De byłoby brak przegladu/homologacji... ale Polska to dziki kraj ze zacytuje klasyka :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz różne felgi tył/przód masz mieć odpowiednie opony inaczej będzie lipa.

Czym będzie się objawiała "lipa"?

 

Systemy które działają w oparciu o prędkość obrotową poszczególnych kół mają jakąś tolerancję, jak ją przekroczysz będą działać nieprawidłowo. Warto by zmierzyć obwód kół tył/przód zwykłym metrem jaka jest różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaka jest różnica szerokości felg? 0,5 cala? Zapewniam Was że różnica wysokości w większym stopniu zależy od załadowania samochodu i ciśnienia. :mrgreen:
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem ile cali bo nie wiemy jakie są felgi. Różnica po obwodzie to może być nawet kilka cm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem ile cali bo nie wiemy jakie są felgi. Różnica po obwodzie to może być nawet kilka cm.

 

Możesz sobie tę różnicę zobaczyć na takim przykładzie... https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-40-18X7.5ET45&wheel2=225-40-18X8.5ET45&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm


Normalnie opona jeżeli będzie miała za szeroką felgę to po prostu się nie uszczelni. Różnica w średnicy przy różnych naciągach jest pomijalna.

3A0jS9b.png
Opublikowano

im tansze auta tym wiecej jest specjalistow ktorzy wiedza lepiej i sa cwansi...

Z olejami, oponami itd..

w nowych generacjach modeli nie ma takich dyskusji i rozkmninek...

Juz uciekam do mojego działu... :D

Opublikowano
im tansze auta tym wiecej jest specjalistow ktorzy wiedza lepiej i sa cwansi...

Z olejami, oponami itd..

w nowych generacjach modeli nie ma takich dyskusji i rozkmninek...

Juz uciekam do mojego działu... :D

Narka.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podsumowując:

  • Nie, nie będzie żadnych błędów.
  • Tak, będzie wyglądać komicznie. Z resztą jak każdy naciąg.
  • Tak, będzie minimalnie gorzej się prowadzić.
  • Tak, będzie minimalnie mniej palić.
  • Nie polecam takich "oszczędności".

Opublikowano

Wszystko u mnie wyjaśnione. Jednak mam felgi o numerach: z przodu 2282590 (18 7,5 ET41) i z tyłu 7836851 (18 7,5 ET20) także jakiś mix z innego modelu niz e9x.

Na takich felgach oponki 225 40 powinny być ok? Jakie powinny mieć ciśnienie przód/tył ktoś podpowie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tabliczka z ciśnieniami odnosi się do opon typu RF czy jest zgodna z zwykłymi oponami i je tez pompuje się tym samym ciśnieniem co opony typu run flat?
Opublikowano

Na to pytanie pewnie nikt Ci nie odpowie.

Ja używam klasycznych opon i pompuję ciśnienie zalecane przez producenta z tabliczki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.