Skocz do zawartości

320i URWANA CZĘŚC. PILNA POMOC (po sklejeniu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Podczas czyszczenia przepływki i dolotu zauwazyłem ze czujnik polozenia walka rozrzadu jest luzny.Aby moc przykręcic go musiałem odkrecac urwane urządzenie.Nakrętka wielkosci 32. Podczas proby odkrecania urwałem aluminium przed nakretka.Nie wiem co mam robic, auto potrzebuje w poniedzialek, jestem w kropce. Myslalem nad jakis klejem albo spawaniem aluminium.Bardzo proszę o pomoc, przedstawie dwa zdjecia z zaistniałes sytuacji.

http://img40.imageshack.us/img40/1614/moto0050l.jpg[/img]

 

 

http://img847.imageshack.us/img847/8030/moto0051.jpg

Edytowane przez Bayerishe
Opublikowano

Robiłem to na zimnym silniku. Odkrecenie tego urzadzenia wyniklo z luznego czujnika polozenia walka rozrzadu, aby go dokrecic musialem walczyc wlasnie z ta duza nakretka.Uzylem w to troche sily bo inaczej ani drgnie ta nakretka.Kiedys juz to odkrecalem aby wymienic wlasnie ten luzny czujnik.Planuje kupic klej to aluminium + obejmy na srubki.Sproboje poloaczyc obie strony klejem i scisnąć solidnie blaszana obejma.Innego wyjscia taniego nie widzę.

 

 

Myslalem nad drugim sposobem, awaryjnym.Jezeli nie uda mi sie tego polaczyc chcialbym sie dowiedziec od "znachora" jak ta aluminiowa czesc sie nazywa po fachu,ile kosztuje oraz ewentualnie wymiana calej czesci by wyniosla u mechanikow.Patrzylem ze troche roboty by z tym wyszlo.Bez auta moge prace stracic. Musze to w poniedzialek zalatwic.

 

Czy waszym okiem klej do 140*C aluminium z pomocą zaciskow blaszanych zatamuje wyciek, nieszczelnosc ?

Opublikowano

załatwiłeś vanosa :shock: :duh:

tutaj masz z realoem tą część

wymiany jest sporo bo trzeba całą pokrywę wymienić

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET15&mospid=47637&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
załatwiłeś vanosa :shock: :duh:

tutaj masz z realoem tą część

wymiany jest sporo bo trzeba całą pokrywę wymienić

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET15&mospid=47637&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

 

No właśnie - z tego co widzę obudowa vanosa wg realoem nie występuje jako osobna część, czy się mylę?

 

Też mnie czeka wymiana czujnika wałka i już widzę jak mi się będą trzęsły ręce po lekturze tego tematu :worried:

Opublikowano
Dzieki Breki za schemat, ale i tak nie moge sobie pozwolic na jakies wieksze wymiany,niestety. Koncentruje sie na tym aby to scalic spowrotem za pomoca wlasnie mocnego dwuskladnikowego kleju do aluminium, sciskajac po wyschnieciu jedna, dwiema blaszanymi zaciskami.Pytanie brzmi czy te dwie rzeczy zalatwia sprawe ? Patrzac na schemta od Brekiego, nie uszkodzilem niczego procz tego aluminium.
Opublikowano

na codzień jestem mechanikiem autobusów, ostatnio pękł taki dekiel aluminiowy w jednym z nich, było to w niedzielę więc spawanie odpadło bo nie mamy urządzenia do tego na miejscu, kolega skleił to klejem do aluminium. Jutro chociaż święto to muszę znów to skleić bo autobus ma kolejny wyjazd a znów woda się leje.

Wniosek: Klej nie ma takiej rozszerzalności jak alu i nie da się tego skleić tak żeby trzymało dobrze.

Jedynie na krótki czas możesz zastosować coś takiego jak ALU 2000 (jutro sam to przetestuję)

inni to polecają.

Jeśli chodzi o spawanie to pamiętaj że należy alu po tym wygrzewać w piecu bo pęknie z powrotem jeszcze bardziej (spawanie na silniku odpada)

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
Bardzo dziekuję za rady, ale znowu muszę pogdybać.Urwana częśc to przestrzeń lącząca tłok vanosa oraz elektrozaworu która waży 290g. Domniemam, że dekiel o ktorym mówił Breki był za cięzki aby się trzymał.Spawanie wymaga calego rozmontowania głowicy i chyba nietylko bo dojście trudne.Znajdę najlepszy klej do alu zrobię to jak trzeba, po wystygnięciu założę dwa zaciski aby wzmocnić całość.Ktoś jeszcze coś doradzi ? Bez auta nie widzę przyszłego tygodnia
Opublikowano

dekiel jest przy retarderze a dokładniej przy jego chłodniczce i jest u gury, działa na niego jedynie ciśnienie wody w układzie.

Oklejone było wcześniej poksyliną i innymi wynalazkami, spawane chyba ze 3 razy i ten sam efekt ciągle, tydzień trzyma max. i się leje. więc i tutaj klej może nie pomóc.

 

jedynie można to próbować pospawać albo wymiana

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wziałem do wiadomości wasze podpowiedzi ale moja okazała się w porządku. Zastosowałem ten klej odstawiłem na cały dzień i zrobiliśmy test buni na pełnym bucie, obrotach

jakies dwa km. Pozniej pochodziła na jałowym 15 min klej trzymał nadal mimo dużej temperatury.W opisie masa wytrzymuje 150*C (łączy na zimno).Jeżdzę juz tydzień i dzięki bogu "spaw" trzyma.

 

http://img11.imageshack.us/img11/8641/dsc02144an.jpg

 

http://img856.imageshack.us/img856/3218/dsc02141bv.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest zawór vanosa i działa na niego ciśnienie oleju. Ryzykujesz dużo, jeżeli odpadnie w czasie jazdy, a odpadnie z czasem to olej szybciutko opuści silnik, co może mieć tragiczne skutki jeżeli nie zareagujesz w kilka sekund.
Opublikowano

Biorę to pod uwagę.W razie takiego wypadku o ktorym mówisz zapali mi się "Check" pomarańczowa kontrolka silnika i wierz mi, zareaguję szybko.Panowie, nie mam czym zmierzyć temperatury osiaganej w miejscu pęknięcia/sklejenia.Na oko gdzies powyżej 100 stopni, nie wiekszej jak 110.Uda się komuś to doświadczenie przeprowadzić ?

 

jeżeli odpadnie w czasie jazdy, a odpadnie z czasem

 

Obyś się mylił. :(

Opublikowano
Biorę to pod uwagę.W razie takiego wypadku o ktorym mówisz zapali mi się "Check" pomarańczowa kontrolka silnika i wierz mi, zareaguję szybko.Panowie, nie mam czym zmierzyć temperatury osiaganej w miejscu pęknięcia/sklejenia.Na oko gdzies powyżej 100 stopni, nie wiekszej jak 110.Uda się komuś to doświadczenie przeprowadzić ?(

 

nie zapali ci się. zapali się czerwona kontrolka ciśnienia oleju.

Opublikowano
to mnie teraz wystraszyleś, u mnie delikatnie cieknie z elektozaworu tego dolnego jeszcze gorsze dojscie a w najbliższym czasie mam zamiar go wymieniać.
Opublikowano
przez tom2116 » 28 Sie 2011 11:42

 

to mnie teraz wystraszyleś, u mnie delikatnie cieknie z elektozaworu tego dolnego jeszcze gorsze dojscie a w najbliższym czasie mam zamiar go wymieniać.

 

Jeżeli nie masz wyczucia tak jak ja to dobrze radząc nie bierz sie sam za to.Zostaw to u mechaników.Spieprzą to sami to nie będziesz sie martwić tak jak ja.Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.