Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przepływomierz wymieniony, jest znacznie lepiej, to już prawie ideał. Jak auto już jest na obrotach nawet niskich to jedzie, tylko jeszcze ma nieco za późną reakcję na wciśnięcie pedału, zarówno ze startu jak i przy nagłym przyspieszaniu z wolnych obrotów. Jaka to może być przyczyna?

 

Obecnie od nowa skrzynia biegów adaptuję się do stylu jazdy, więc może to coś pomoże.

 

Zaglądnij jeszcze do EGR. Może on coś świruje.

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
EGR byl dosc zapchany, ale przeczyszczony i zrobione dwie dziurki. nie wiem za bardzo co to za metoda, ale w moim serwisie powiedzieli, ze to eliminuje EGR i nie powoduje, ze komputer bedzie wariowal.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wracam do tematu, niestety po trasie 5000km po autostradach nie jestem zadowolony, auto wyraźnie ma opóźnioną reakcje na pedał gazu, powoduje to, że muszę wciskać mocniej wówczas skrzynia zmienia bieg, generalnie kończy się dość szarpana jazdą i przerzucaniem na DS (tutaj całkiem ok. sie zbiera).

Podeślij namiary do warsztatu do Ciebie, to chyba Wrocław? Auto oddaje ojcu niedługo i chcę naprawić do końca...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbina sterowana elektronicznie. Problem jest taki, że czasami autko chodzi ok, a czasami dziura na dole na maksa. Może czujnik turbo nie ma styku? jest to możliwe?

 

Był na forum już opisywany taki problem. Prawdopodobną przyczyną jest elektronika /przy turbosprężarce /sterująca pracą sztangi /zmienną geometrią/.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Powracając do tematu z przepływką, sądzę że po czyszczeniu środkiem chemicznym tak samo jak po wymianie na nowy przepływomierz ,powinno się zrobić adaptację.

TIS opisuje procedurę którą wykonuje się DIS-em.

 

Tutaj proszę informacja z WDS . Tak więc problemy z kopceniem ,tudzież opóźniona reakcja na gaz itd. może być wynikiem braku wykonania tej czynności serwisowej.

 

Adaptation of air-mass flow meter DDE6.0

 

In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'air mass flow meter adaptation' function was introduced with deployment of the DDE5.

Function

 

Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:

 

Engine speed = 1700 ... 3000 rpm

Charge-air pressure = 1100 ... 2800 mbar

Speed = 90 ... 160 km/h

Change in intake-air temperature < 2 °C/s

Change in injection rate < 2 mg/stroke/s

Delay period = 3 s

 

Adaptation sequence at each of those points:

 

The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.

 

If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8 % from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation factor.

 

That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.

Application

 

The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.

Use

 

The air mass flow meter adaptation is used as follows:

 

E46 M47TU: as of volume production launch

E46 M57TU: as of volume production launch

E65 M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7

E60 M57TU: as of volume production launch

E87 M47TU2: as of volume production launch

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Po przejechaniu 3tys km od wymiany ,przepływomierz chyba sie już dostosował(zadaptował)?

 

Z kopceniem sie już uporałem.

Wymieniłem oba przetworniki,weżyki podcisnienia,uszczelke rury doładowania,pierscien uszczelniający rury powietrza ssącego.

Pozytywny efekt,zaś został osiagniety po ustawieniu recyrkulacji spalin egr na maksymalne ssanie świeżego powietrza 87mmg/stroke.

Tomek
Opublikowano
Po przejechaniu 3tys km od wymiany ,przepływomierz chyba sie już dostosował(zadaptował)?

 

To bardzo prawdopodobne.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Po montażu przepływki TIS radzi:

" Montaż silnika.

Important! Ważne!

EU4 only. EU4 tylko.

Reset adaptations, quantity mean value adaptation Resetuj adaptacje, ilość oznacza dostosowanie wartości

Check function of DDE. Sprawdzić działanie DDE."

 

Jeszcze jedno. Jaką norme spalin spełnia bmw E65 730d z maja 2004r 218KM bez dpfa?

Tomek
Opublikowano
Euro 3:) Też mam taką bunie z tego roku. U mnie czasem 7 w ogóle nie idzie. Zero... Jakby miała ze 100 KM. Ale wystarczy puścić gaz troszeczkę poczekać lub jechać wolno i idzie jak szalona. Komputer wywala błąd 3FF0 Air-mass flow sensor. Czyli Przepływka ewidentnie. No i teraz pytanie, czy jest możliwe żeby przepływka całkowicie upadła? Wtyczka podłączona, na desce żadnego błędu nie wywala. Po prostu od czasu do czasu nie ma mocy. Na odcinku 100 km zrobiło mi się tak 3 razy i to dosłownie na 2 minuty... No i spalanie strasznie wysokie w granicach 15 litrów w mieście;/ Widziałem coś takiego jak same wkłady do przepływek bez obudowy na allegro za 250 zł. Czy to może działać?
Opublikowano
Niestety przepływke masz do wymiany, jak sypie błędami to znaczy że nie działa dobrze, czego wynikiem jest duże spalanie. Co do allegro i wkładów do przepływki :duh: . Jak cie nie stać na części to nie jeździj taki autem. Albo kup wkład i pojeździj z pół roku i kupuj kolejny bo ten ci się zepsuje - twój wybór. Było wiele tematów o przepływomierzach i jakoś nigdzie nie polecają zamienników tylko wszędzie Bosch lub Pierburg w zależności od modelu silnika. Poczytaj dowiedz się i sam zadecyduj.
Opublikowano
Czytałem o tym trochę no i stąd właśnie moje gdybanie, bo te wkłady są firmy Pierburga. A skoro sprawdzają się całe przepływki to czemu nie sama elektronika? I czemu nie zaoszczędzić trochę kasy. Tu nie chodzi o to, że nie stać, kupić na pewno kupię przepływkę i na pewno nową a nie używaną bo to dla mnie porażka kupując taki element używany.... Lubię sam majstrować przy samochodzie i czasem szukam alternatywy. Wolałbym te 250 zł wlać do baku i rozkoszować się jazdą moją bunią:) Rozwiązałem w taki sposób wiele problemów przy mojej byłej E60 oraz obecnej E65. Nie zawsze trzeba wyrzucać setki bądź tysiące w błoto bo mechanik tak mówi lub serwis, a jak wiadomo kasy nikt za dużo nigdy nie ma:) Są to samochody leciwe i gdybym miał teraz wszystko robić jak należy w serwisie itp no to sorry nie widzę sensu, ponieważ przez rok wydałbym pewnie około 30% wartości samochodu...
Opublikowano

Te przepływki są praktycznie nie rozbieralne.

Tez brałem opcje czyszczenia itd.

To nie przejdzie.

Jesli chcesz to mam swoją sprawną ,starą,fabryczną z 2004r przepływkę.

Kupiłem nówkę Boscha bo myslałem,że kopcenie było spowodowane właśnie nią.

Przyczyną był egr, a nie przepływka.

Skąd jesteś? Możesz sobie tą moją załozyć i sprawdzić czy autko ożyje.

Tomek
Opublikowano
Dzięki kolego za chęci, dziś powinna do mnie przyjść nówka przepływka bosha z allegro za trochę ponad 500 zł. Koszt nie taki straszny a oryginał to jednak oryginał. U mnie auto akurat nawet dymka nie puści, tylko czasem złapie muła, a potem znów idzie jak szalone (myślę nawet że lepiej idzie czasami jak kolegi poliftowa e65 231 km), czasem było też tak, że jak już ma tego muła i próbuję go wkręcić na obroty to troszkę szarpie, tak jakby chciało coś zaskoczyć. No i spalanie! Przerażające, w Poznaniu w granicach 17 litrów:/ Nie po to kupowałem 3l diesel żeby taką kasę zostawiać na stacji, tym bardziej, że ON w przyszłym roku będzie droższy. Tak szukałbym jakiejś V8:) W DDE wywala mi bez przerwy błąd 2 świec i właśnie przepływki (adaptacja nic nie pomogła), co dowodzi że pewnie całkowicie elektronika w niej umarła, bo trochę się naczytałem i wiem, że nawet gdy przepływka jest wadliwa to nie rzuca błędami tylko po live data idzie poznać, że coś nie tak z nią. Dziś mam nadzieję uda mi się założyć nową część, adaptuję ją i zobaczymy czy braki mocy znikną i spalanie się unormuje.
Opublikowano
No i przepływka przyszła, prawie się do niej dobrałem ale okazało się, że jest ona przykręcona do obudowy filtra dziwnymi śrubami, tzn gwiazdki ale takie odwrócone, trzeba mieć nasadki na te śruby:/ niestety sobie nie poradziłem i wszystko poskładałem;/ Gdzie takie klucze można kupić w Poznaniu?
Opublikowano
Dzięki Ci kolego!:) I trochę mi wstyd, że samemu nie zajrzałem na allegro tylko tak na nygusa poszedłem...
Opublikowano
...Pozytywny efekt,zaś został osiagniety po ustawieniu recyrkulacji spalin egr na maksymalne ssanie świeżego powietrza 87mmg/stroke.

a jak to zrobiles? dis?

Opublikowano
...Pozytywny efekt,zaś został osiagniety po ustawieniu recyrkulacji spalin egr na maksymalne ssanie świeżego powietrza 87mmg/stroke.

a jak to zrobiles? dis?

 

No właśnie, ciekawe jak to zrobiłeś skoro zakres regulacji jest od -40 do +40 ? Czy jesteś pewien że doba wartość ustawiłeś i została ona zapisana ?

Opublikowano

Żadne + ani -.

Jestem pewien zapisu dobrej wartości.

Robił mi to forumowicz z klubu bmw 7.

Korzystalismy z tego wątku:

 

viewtopic.php?f=97&t=112204&start=15

 

Maksymalna wartość to 87mmg/stroke.

Taka wartość została zapisana na stałe.

Ustawiliśmy również za jednym zamachem swiatła dzienne(żarówki od świateł długich w 35%).

Tomek
Opublikowano
Chciałbym to kolego zobaczyć, sam to robię i wiem jakie wartości są bo przy ponownym odczycie albo ci pokazuje ze wartość się zapisała albo że dalej jest równa zero. Poza tym po zmianie w DIS widać to na przepływomierzu w inpie jakie ma wartości oczekiwane przez ecu a jakie zmierzone. Da się to zrobić tylko za pomocą DIS. A wartość 87 ni jak mi się nie podoba, tak wiec proponuję zajrzeć do WDS i trochę poczytać.
Opublikowano
Poza tym po zmianie w DIS widać to na przepływomierzu w inpie jakie ma wartości oczekiwane przez ecu a jakie zmierzone. Da się to zrobić tylko za pomocą DIS. A wartość 87 ni jak mi się nie podoba, tak wiec proponuję zajrzeć do WDS i trochę poczytać.

 

Amen

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Dobrze. Amen.

Najważniejsze,że po tej zmianie kopcenie na czarno ustało.

Nie tylko u mnie, a u wielu posiadaczy tych silników w e60.

Nie pomogło czyszczenie egr,wymiana przetworników,przepływomierza,uszczelek,pierscieni uszczelniających dolotu,weżyków podcisnienia itd.

Zapisana zmiana na 87mmg usuneła chmurkę.

Autko pali srednio ok 9litrów(nie rozdrabniam sie na miasto czy trase poprostu tyle mi wchodzi paliwa )

Dobrze przyspiesza, a v-maks to 242km/h na płaskim odcinku nowootwartej autostrady Nowe Marzy - Toruń. Na łukach i lekką górkę do 230 ciągnie,z górki zaś na tym odcinku nieco ponad 250 zegary pokazywały.

Tomek
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
[WITAM MAM PROBLEM Z SILNIKIEM 3.5I N62 A MIANOWICIE PO WYMIANIE SONDY L. PRZEPŁYWOMIERZA SILNIK DALEJ MUŁOWATY PO ODPIĘCIU PRZEPŁYWOMIERZ NA ZAPALONYM SILNIKU MOTOR LEPIEJ SIE WKRĘCA NIE SŁYCHAĆ CIAGANIA GARÓW TAK JAK Z PODŁĄCZONYM PRZEPŁYWOMIERZEM BEZ PRZEPŁYWKI ODPALAM Z NACIŚNIETYM PEDAŁEM GAZU I CHWILE PRZY GAZOWUJE MOTOR NIE GAŚNIE SAM... PO ZAPIĘCIU PRZEPŁYWOMIERZA NA ZAPALONYM SILNIKU MOGĘ SKASOWAĆ BŁĄD I JECHAĆ ....KM NIC SIE NIE DZIEJ PO ZGASZENIU TEMAT WRACA BŁĄD SILNIKA KULANIE GARÓW...CZY POTRZEBNA JEST ADAPTACJA PRZEPŁYWKI CZY CO ???CO TO MOŻE BYĆ ??/ POMÓŻCIE
Opublikowano

Po drugie sprawdzić przepływomierz możesz na 4 biegu przy prędkości około 100 km//h pedał do podłogi i ekonomizer powinien osiągnąć maxa. Inny sposób to za pomocą komputera.

 

Co się powinno wtedy stać przy uszkodzonym przepływomierzu ?

Radość sprawia, że serce przyśpiesza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.