Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sprawdź po numerach http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

Nie radzę Ci zakładać jakiegoś badziewia, ja kupiłem niby oryginał BOSCH to wg mnie to jest katastrofa, fakt że samochód nie kopci ale jest zdecydowanie słabszy, gorzej się kręci, mowa o 2.0 CR

To jest tylko moje zdanie, może ktoś ma inne i przepływka działa jak powinna

Opublikowano

Słuchaj, dziś wymieniałem filtr powietrza i zauwazyłem napis na przepływce e90 2,0d w dodatku staroc z wybita data 04. Wymontowałem go i spryskałem preparatem do czyszczenia elektroniki-teraz sobie schnie.

Kopie w aucie szukając przyczyny nadmiernego kopcenia tuz po mocnym depnieciu. Wyglada to tak: auto przerzuca bieg i puszcza czarnego baczka. Im głebiej wcisne gaz tym bąk mocniejszy(czarny). Po chwili juz nie kopci. Denerwuje mnie to i szukam przyczyny.

Co do mocy nie mam zastrzezeń. Ciągnie ładnie,spalanie tez w normie.

Kolektory wymienione na nówki ori. Termostaty też. Turbina bez luzów itd.

Chyba trafiłem? Czy aby ta od 2,0d nie jest identyczna co w 3.0d?

Jesli jest zamontowana nie taka co trzeba to jakie polecacie?

Napisałem w dziale e60,poniewaz w dziale e65 mało osob posiada te auta. A silnik ten sam co w e60 tyle,ze buda e65.

Tomek
Opublikowano

Wg mojej opinii powinieneś pod lupę wrzucić:

- turbinę (za duże/małe ciśnienie)

- przepływomierz (złe sterowanie dawką powietrza)

- wtryski (mogą nieco przelewać - ja tak miałem w VW touran - wiem że to nie ta liga ale objawy były identyczne- tyle że skrzynkę miałem manualną)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Po odczytaniu 11 cyfrowego kodu z przepływomierza opisanego jako 2,0d e90 katalog pokazuje,że jest to przepływka z 3.0d. Zatem 2,0d ma identyczna co 3.0d. Teraz jak ją sprawdzic czy jest dobra. Programu nie mam,kabelka tez,na dodatek laptop uwalony.

Skoro juz mowa o ładowaniu turbiny to jakie powinna miec?

Korekcje, norma to ile? (im bliżej zera to wiem)

Jakie wartości powinien wskazywac dobry przepływomierz?

Tomek
Opublikowano
W dieslu objawia sie spadkiem mocy ,kopceniem i zwiększonym spalaniem.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Na jałowym podczas pracy jak jestesmy podmachą i odpinamy wtyczkę to silnik powinien zachwiac obrotami?

Po czyszczeniu przepływki wywaliło mi checka z napisem emision limit! po włozeniu kluczyka do stacyjki bez zapalania silnika.

Ale tez rozbierałem kolektor i wezyki wmieniałe. Wszystkie wtyczki podłaczane a tu taki zonk. I to przed uruchomieniem check.

Tomek
Opublikowano
Jedno zasadnicze pytanie. Kluczyk wyciagniety ze stacyjki. Odpinam kostke przepływomierza oraz kostki elektrozaworów,listwy wtryskowej oraz czujnika cisnienia w kolektorze. \po wykonanych pracach podłanczam kostki a tu po przekreceniu zapłonu check z napisem emision limit. Czy odpiecie tych kostek jest wynikiem zapalenia sie checka? Może miałem odpiac akumulator przed odłaczeniem kostek?
Tomek
Opublikowano
Jedno zasadnicze pytanie. Kluczyk wyciagniety ze stacyjki. Odpinam kostke przepływomierza oraz kostki elektrozaworów,listwy wtryskowej oraz czujnika cisnienia w kolektorze. \po wykonanych pracach podłanczam kostki a tu po przekreceniu zapłonu check z napisem emision limit. Czy odpiecie tych kostek jest wynikiem zapalenia sie checka? Może miałem odpiac akumulator przed odłaczeniem kostek?

 

Najprawdopodobniej bedzie mial bledy. Musisz jechac na kompa i je skasowac. Na przyszlosc jesli nie masz kompa do bmw to odlacz kleme minusowa.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Po odczytaniu 11 cyfrowego kodu z przepływomierza opisanego jako 2,0d e90 katalog pokazuje,że jest to przepływka z 3.0d. Zatem 2,0d ma identyczna co 3.0d. Teraz jak ją sprawdzic czy jest dobra. Programu nie mam,kabelka tez,na dodatek laptop uwalony.

Skoro juz mowa o ładowaniu turbiny to jakie powinna miec?

Korekcje, norma to ile? (im bliżej zera to wiem)

Jakie wartości powinien wskazywac dobry przepływomierz?

 

Po pierwsze sprawdź w Realoem jaki powinieneś mieć numer przepływomierza według katalogu.

Po drugie sprawdzić przepływomierz możesz na 4 biegu przy prędkości około 100 km//h pedał do podłogi i ekonomizer powinien osiągnąć maxa. Inny sposób to za pomocą komputera.

Turbina bez Chipa powinna pompować ciśnienie w kolektorze przy maksymalnym obciążeniu do 2,3 Bara w porywach do 2,4

Dobry przepływomierz powinien wskazywać wartości takie jakie oczekuje jednostka sterująca da się to odczytać na przykład INPĄ.

Kolego zrób diagnostykę komputerową będziesz wszystko wiedział.

 

Co do wypinania wtyczek i podpinania. Każde rozpięcie przepływomierza wykaże się błędem w module silnika trzeba to skasować.

Opublikowano
Po przejechaniu około 30km i chyba łącznie 5ciu uruchomień silnika check sam się wykasował. :shock:

 

Check z licznika Ci zgaśnie ale błąd pozostanie do czasu wykasowania. Poza tym jaką masz pewność że tylko to ?

Opublikowano

Jak bym miał do Ciebie z 70km to bym przyjechał.

Ekspertom z mojej okolicy dziekuje.

Jak znajde kumata osobe z kompem w okolicy,a może z forum to przelecimy autko.

Tomek
Opublikowano

hey

bylem ostatnio na kompie (delikatne szarpanie przy spokojnym przyspieszaniu) nie pokazalo zadnych bledow ale gosc zasugerowal egr albo przeplywke, wyczyscilem egr i narazie problem nie wystepuje ale do czego zmierzam

czy w e60 na postoju turbina nie pompuje cala moca?bo gosc najpierw powiedzial ze turbo niebardzo chodzi na co sie wielce zdziwilem,posprawdzal jeszcze cos tam i dodal ze ok bo na postoju zawor nie otwiera do konca?

Opublikowano
hey

bylem ostatnio na kompie (delikatne szarpanie przy spokojnym przyspieszaniu) nie pokazalo zadnych bledow ale gosc zasugerowal egr albo przeplywke, wyczyscilem egr i narazie problem nie wystepuje ale do czego zmierzam

czy w e60 na postoju turbina nie pompuje cala moca?bo gosc najpierw powiedzial ze turbo niebardzo chodzi na co sie wielce zdziwilem,posprawdzal jeszcze cos tam i dodal ze ok bo na postoju zawor nie otwiera do konca?

 

Na postoju turbina w ogóle nie pompuje, bo i po co jak niema obciążenia. Ciśnienie w dolocie powinno być takie jak atmosferyczne. To się da sprawdzić kompem w trakcie jazdy pod obciążeniem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam podobny problem, auto nie idzie "z dołu", jakby turbo dziura, po osiągnieciu ok 2,2-2,5 obrotów zachowuje się normalnie i odzyskuje moc. Wyczyściłem zawór EGR, zregenerowałem turbinę (shic!) i dalej to samo. Gdzie szukać teraz??? Komputer nie pokazuje żadnych błędów.... Moje E60 2005r 525D mocniejsza mapa silnika ok.211KM, 145tys KM, na mapie przejechane ponad 120ty KM. Zauważyłem, że auto pali o 2-3l więcej /100KM niż normalnie, np. w miare spokojna trasa 130-140KM/h i trochę miasta średnie spalanie 11.8l, myślę, kiedyś byłoby ok.9,5-10l. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale ostatnio pojawiła się kontrolką niskiej ilości płynu chłodniczego dolałem ok.1l.

Z góry dzięki za porady! Za 2 tyg jadę autem na wakacje i zaczynam powoli obawiać się czy zdążę przed wyjazdem naprawić auto...

Opublikowano
Mam podobny problem, auto nie idzie "z dołu", jakby turbo dziura, po osiągnieciu ok 2,2-2,5 obrotów zachowuje się normalnie i odzyskuje moc. Wyczyściłem zawór EGR, zregenerowałem turbinę (shic!) i dalej to samo. Gdzie szukać teraz??? Komputer nie pokazuje żadnych błędów.... Moje E60 2005r 525D mocniejsza mapa silnika ok.211KM, 145tys KM, na mapie przejechane ponad 120ty KM. Zauważyłem, że auto pali o 2-3l więcej /100KM niż normalnie, np. w miare spokojna trasa 130-140KM/h i trochę miasta średnie spalanie 11.8l, myślę, kiedyś byłoby ok.9,5-10l. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale ostatnio pojawiła się kontrolką niskiej ilości płynu chłodniczego dolałem ok.1l.

Z góry dzięki za porady! Za 2 tyg jadę autem na wakacje i zaczynam powoli obawiać się czy zdążę przed wyjazdem naprawić auto...

 

Masz turbinę sterowana podciśnieniowo czy elektronicznie ? Jakie masz ciśnienie doładowania, jakie wskazania pokazuje przepływomierz ? Czy w ogóle podłączałaś pod komputer i robiłeś dobrą diagnostykę?

Opublikowano
Turbina sterowana elektronicznie. Problem jest taki, że czasami autko chodzi ok, a czasami dziura na dole na maksa. Może czujnik turbo nie ma styku? jest to możliwe?
Opublikowano

Przepływomierz wymieniony, jest znacznie lepiej, to już prawie ideał. Jak auto już jest na obrotach nawet niskich to jedzie, tylko jeszcze ma nieco za późną reakcję na wciśnięcie pedału, zarówno ze startu jak i przy nagłym przyspieszaniu z wolnych obrotów. Jaka to może być przyczyna?

 

Obecnie od nowa skrzynia biegów adaptuję się do stylu jazdy, więc może to coś pomoże.

Opublikowano
530d tak jak 535d to się zbierać raczej nie będzie, jak się przyśpiesza z wolnych obrotów to jest mała zwłoka zanim turbina nie zacznie dmuchać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.