Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

IFrIT_86 na początku "znajomości" z Bumką nie było tak kolorowo ;).

 

Co do geometrii to "święte słowa" Panie Mateuszu :mrgreen: .

 

 

13.05.03 Olej z filtrem

 

Od ostatniej wymiany oleju minęło już 15,5 tyś km ............ czas na zmianę :roll: .

 

Ciekawe rzeczy zawitały z ASO za pośrednictwem "naszego sklepu forumowego" ;)(nawet filtr oleju jest OEM :mrgreen: ).

 

http://i57.tinypic.com/2zybmgo.jpg

 

Olej na pewno nikogo nie zaskoczy Motul 8100 X-cess 5w40 + płukanka Liqui Moly.

 

http://i62.tinypic.com/9qurv9.jpg

 

Taka moja fanaberia :norty: .

 

http://i58.tinypic.com/2upe8va.jpg

i

http://i58.tinypic.com/11hv2hd.jpg

 

Na około 15 tyś znowu spokój, swoją drogą według "licznika dystansu" przejechałem tylko 9000 tyś km ........... (lepiej sugerować się faktycznie przejechanymi km :roll: ).

 

 

13.05.03 Majowy spocik na spontanie

 

W ZG i okolicach niestety mało jest "pokręconych fanatyków" bawarek ................ :P , ale 2 sztuki może i nawet 3 by się jeszcze zmieściły :wink: .

 

http://i62.tinypic.com/j9mtrm.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2wnppw4.jpg

 

http://i62.tinypic.com/261n1mu.jpg

 

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zaślepki cały czas czekają na montaż hehe, ale już drugą zimę zostawiam odbłyśniki xenonów do regeneracji ............ ;) .

 

Yohi prawie ;) , nowa jest obudowa oraz koreczek spustowy :) .

Opublikowano

Polonez pochwalił się na e46fanatics aktualnym setupem, ale nie tutaj. :norty:

 

Felga robi mega robotę. :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

13.05.13 Serwisować trzeba :)

 

Po wyłączeniu klimatyzacji z nawiewów zaczął unosić się "nieświeży zapach" (z niewiedzy układ klimatyzacji zaniedbałem :( ).

W pierwszej kolejności padło na odgrzybianie co przedstawiają fotki poniżej ;) :

 

http://i60.tinypic.com/aujuix.jpg

 

http://i57.tinypic.com/dvkbba.jpg

 

Poprawa znaczna ;), ale jeszcze jedno "piecykowanie" było potrzebne.

 

Dwa dni później klima została ponownie nabita i muszę stwierdzić, że poprzedni właściciel faktycznie sprzedał Bumkę z uzupełnionym czynnikiem ;).

 

Na dzień dzisiejszy z klimą nic nie trzeba robić :cool2: .

 

 

Co osoba to inna opinia, ale dowiedziałem się:

 

- odgrzybianie klimatyzacji sprejami to podobno jak stosowanie tylko odświeżacza;

 

- zalecane jest odgrzybianie co roku;

 

- jeśli nie ma potrzeby to nie jest konieczne nabijanie co roku, dużo zależy z jaką intensywnością z "chłodzenia" się korzysta i jak się ceni serwisant :roll: ;

 

- z tego układu powinno się regularnie korzystać nawet w okresie zimowym .......... aby między innymi olej mógł się rozprzestrzenić na cały układ.

 

 

13.05.19 Weekendowy wypoczynek

 

Pierwszy w tym roku wyjazd nad jeziorko, w sumie standardowo Niesulice, ........... ale mniej uczęszczana zatoczka :wink: .

 

http://i62.tinypic.com/33k9opi.jpg

 

http://i58.tinypic.com/9h2zwh.jpg

 

http://i57.tinypic.com/4uwc9h.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
Też uważam, że odgrzybianie powinno się robić co roku w końcu dbajmy o Swoje zdrowie:) a druga sprawa z tego co wiem to w okresie zimowym klima się nie włączyć poniżej......5 stopni chyba ale mogę się mylić.
Opublikowano
Klimatyzację należy włączać nawet w zimę, bo czynnik jest zarazem smarowidłem i to chroni sprężarkę przed zatarciem. Ja dobijam co 2 lata klimę, choć temp. z nawiewów mam wzorcową (5st.c). Nie wiem tylko czy osuszacz po tylu latach wymienić, bo jak to w ASO mawiają część nie wymienna, choć można kupić za 600 zł :mrgreen:
Opublikowano (edytowane)

W kwestii klimatyzacji są różne "szkoły". Moje fachowe "źródło" twierdzi, że układ jest hermetycznie zamknięty i jeżeli nie ma w nim ubytków to się go nie dotyka. Coroczne przeglądy klimatyzacji to już wymysł marketingowców, jeżeli skorzystamy choć raz już co roku będzie powtarzał się nieprzyjemny zapach itp, więc... będziemy musieli jechać na przegląd :wink: - podobno tak to działa - teoria spiskowa :cool2:

W moim e46 już czwarte lato klimatyzacja działa tak samo, bez jakichkolwiek zapachów, z tą samą "siłą" chłodzącą. Ograniczam się jedynie do wiosennej wymiany filtra. Jak go kupowałem to miał ponad 6 lat, więc zakładam że od nowości nic nie było ruszane. W poprzednim w203 rodziców układ klimatyzacji aż do momentu sprzedaży jak auto miało 10 lat był "dziewiczy". W obecnym 8 letnim w211 również tak jest. Klima jest w pełni sprawna bez smrodków :wink:

Spece od klimy nakłaniają do corocznych przeglądów bo jest to ich zarobek więc nie ma się co dziwić :wink:

Edytowane przez JohnnyBravo
Opublikowano
No i takich informacji się nie dowiemy od ludzi, którzy się tym zajmują;) Klient musi wracać i płacić:) Dla mnie ogólnie to news i będę miał to na uwadze :wink:
Opublikowano
Klimatyzację należy włączać nawet w zimę, bo czynnik jest zarazem smarowidłem i to chroni sprężarkę przed zatarciem. Ja dobijam co 2 lata klimę, choć temp. z nawiewów mam wzorcową (5st.c). Nie wiem tylko czy osuszacz po tylu latach wymienić, bo jak to w ASO mawiają część nie wymienna, choć można kupić za 600 zł :mrgreen:

 

 

Aha, więc kolejna dobra informacja:)

Opublikowano

Szymon, widać, że się ie nudzisz i zawsze coś można poprawić :)

Ja dwa tygodnie temu byłem na odgrzybianiu, 33 zl kupon na ..... wiecie gdzie.

Półtorej godziny ozonowania, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego (nie dopłacałem więc znak, że było ok), na koniec troszkę zapachu w sprayu i dalej można jeździć.

Aha, klima jest włączona przez cały rok :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Widzę, że temat o klimie ładnie się rozkręcił :wink: .

 

Krzysiek tak się składa, że zawsze :norty: , ja miałem jakąś chemię użytą do odgrzybiania.

 

 

Musiałbym coś pokombinować i dać podpis np. "coś Bumce dolega/albo jest chęć dopieszczenia zapraszam do swojej galerii .....temat może był już przerabiany :wink: ".

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem pod wielkim wrażeniem tego auta ale jaki właścieciel takie auto :D Niedługo postaram sie stworzyc temat z moja bunią ale narazie jestem na etapie ogarniania :) wszystko dokumentuje i utrwalam fotkami więc tez bedzie na co popatrzec :) pozdrawiam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy wiec nie miejcie mi za zle ze odbiegam od tematow powoli przywykne do zasad i zwyczajów forum :)
Opublikowano

Do niektórych pasuje, ja akurat miałem w czarnej astrze gsi rh classic pomalowane proszkowo na biało, razem z rantem, wyglądało bardzo fajnie.

http://i614.photobucket.com/albums/tt223/StuntDriver_photos/Rh4x1007Jx15Et28Polished-1.jpg - takie.

Widziałem, że nawet granatowe e30 coupe na takich nawet zajebiście wyglądało bo też takie po moim mieście się bujało.

Zawsze jakieś indywiduum, i fury z inną nie pomylisz.

Opublikowano

Paweł z autkiem to aktualnie mam trochę "zastój" z przyczyn niestety ode mnie nie zależnych :cry2: ....., dzięki za uznanie a fotki z prac zawsze się przydać mogą :) .

 

User2046 mi też nigdy nie podobały się kolorowe felgi :mrgreen: , ale powoli zacząłem dojrzewać i zestawienie biało - czarne zostało zaakceptowane :wink: ........ ostatecznie TROSZKĘ :twisted: po fakcie.

Akurat z Dziubaskiem jechaliśmy Bumkę opłukać przed powrotem do Międzyrzecza :).

 

Swoją drogą biały kolor/odcień zaczął być poszukiwany od momentu podpatrzenia na jednym z Zielonogórskich e36 :) (również Turasku ;) ).

Opublikowano
Mojej jeszcze brakuje do takiego stanu ale powoli stopniowo ją dopieszczam narazie pod względem technicznym:) a co do białych felg to wydaje mi się że to kwestia doboru do koloru nadwozia ale u ciebie wyglądają naprawde spoko i jak juz jakis kolega wczesniej napisał że dają autu naprawde pewien indywidualizm a to się ceni a przede wszystkim zauważa :8) brawa za to :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

13.06.28 Sworznie biegowe / shift pins

 

Zakupiony kompletny komplet :? , chyba podobnie by wyszła druga skrzynia.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=23_1054&hg=23&fg=15

 

Pacjentem była skrzynia GS6-37DZ, w GS5-39DZ jak 5 bieg nie wraca to sprawa jest podobna ;).

 

Przydatne linki gdyby ktoś samemu chciał się za taką wymianę zabrać .............. powodzenia :twisted: :

 

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html

 

http://www.rfdm.com/Daniel/MRoadster/Maintenance/Transmission/ShiftPins/

 

http://mclub.la/zfs5d320z_transmission_repair/

 

 

 

 

 

Zaczynamy :wink: .

 

Przygotowania na wojnę.

 

http://i61.tinypic.com/v7qs8l.jpg

 

Dobrze, że jeżdżę kombi ............. :norty: .

 

Warunki pracy miałem praktycznie idealne, dzięki "twardemu podłożu w kanale" oraz pomocy ze strony stojaka do skrzyń wszystko mogłem robić samemu.

 

http://i61.tinypic.com/2eownsg.jpg

 

Fotki z demontażu skrzyni pomijam, w ogóle miałem jakiś gorszy dzień na uwiecznianie wszystkiego na fotografiach :? .

 

Skrzynia zdemontowana można wymieniać "piny"

 

Aktualnie przełamanie pomiędzy 1 a R praktycznie nie istnieje.

 

http://i62.tinypic.com/abtu6r.jpg

 

Dopieszczając warto wymienić tylko sprężynę, widoczny po lewej stronie "kapsel" jest na imbus rozmiar "17".

 

http://i62.tinypic.com/iq98is.jpg

 

"Symetryczny" pin jest ciekawszy ....... przez niewłaściwe zamontowanie sworznia uniemożliwia się wbicie R oraz utrudnia 5.

 

http://i57.tinypic.com/2guebmu.jpg

 

Dopieszczając warto wymienić sprężynę, konieczne jest również kupno kapsla ochronnego.

 

http://i62.tinypic.com/2ni2kvp.jpg

 

Pierwszy z ostatniej 4 :wink: .

 

http://i62.tinypic.com/wb6mpw.jpg

 

Dopieszczając warto wymienić sprężynę oraz sworzeń, jeśli była by możliwość to również dokupiłbym wewnętrzną tulejkę, konieczne jest kupno kapsli zewnętrznych.

 

http://i57.tinypic.com/25jv90o.jpg

 

Piny z biegów jak przypuszczam 2,3,4 i 6 złożone i szczelnie zamknięte ;) .

 

http://i62.tinypic.com/2wqh2lv.jpg

 

http://i60.tinypic.com/1zpo4ma.jpg

 

Na deser został nowy OEM oring wybieraka .............. wcześniej zamontowałem zamiennik i niestety nadał się pociło :(.

 

http://i58.tinypic.com/vy36tf.jpg

 

 

Poprawiło się :

 

- wbijanie biegu R i 1, na zimnym silniku ich wbicie niestety często było utrudnione ale i tak łagodniejsze niż przed wymianą dwumasy;

 

- 2 bieg wchodzi zdecydowanie lepiej, ciszej;

 

- manewrowanie między 3 i 4 to czysta przyjemność;

 

- 3 i 5 bieg się nie mylą chociaż ten problem już wcześniej został zażegnany;

 

- wszystkie biegi wchodzą precyzyjniej;

 

- wyczuwalna jest zdecydowanie większa sprężystość między wbiciem i wybiciem poszczególnego biegu;

 

- biegi dają się łatwiej wbić/wybić;

 

- sporadycznie trzeba użyć troszkę więcej siły aby wbić bieg ....... no ale samochód nie jest nowy :norty: .

 

- Szymek jest ............... ... .............. zadowolony :cool2: .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

 

 

P.S. Zapomniałem jeszcze dodać, że przy okazji zawitała podpora wału, oczywiście Lemforder ;) .

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=26_0129&hg=26&fg=10 poz. nr. 1

Edytowane przez szymon-o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.