Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Szkoda,że ten spocik nie jest bliżej mnie, także bym zawitał. :( już odkryłem zagadkę w 55% co u mnie nie gra. :mrgreen:

wszystko fajnie tylko w opisach: dzień miesiąc rok do mnie bardziej przemawia niż rok miesiąc dzień ;)

Edytowane przez gruby325
X2 M35i
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Polecam Szymona, dzisiaj go odwiedziłem co było na dzisiaj do zrobienia zrobił. Co trzeba zrobić powiedział profesjonalne podejscie! Takich ludzi tylko ze świecą szukać :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Piotrek faktycznie trochę km byście mieli do ZG z Bumką :P , ale masz się czym pochwalić :cool2: (jak będę przejazdem przez Gorzów W. to na pewno się odezwę na jakieś foten-zyken :wink: ).

 

Krzysiek widać Kanadyjkę :wink: (jeżdżąca reklamę jednego z tutejszych forumowiczów :mrgreen: ) .

 

Piotrka Miody :wink: , pamiętam jak najbardziej ........ dzięki za miłe słowo :) (swoją drogą 20.01.13 przejeżdżałem koło Orlenu na, którym mieliśmy przerwę na zapiekankę :wink: ).

 

Krzysztof676 takie hobby :wink: , swoją drogą to Twoja Bumka ma potencjał dzięki Euro4 :norty: (śledząc/sugerując się wątkami na innych forach Bumkowych).

 

 

 

Niestety zmiana pracy bardzo skutecznie ogranicza mi wszelkie wypowiedzi na forum w moim ulubionych dziale :( oraz galerii :| .

Od stycznia Bumka "dużo" jeździ, ciężko znaleźć sobie coś nowego do roboty w autku .... nawet mnie :mrgreen: .

 

 

 

13.01.12 Kropka nad "i"

 

http://i59.tinypic.com/20iyphy.jpg

 

Mam nadzieję, że różnicę w poprowadzeniu przewodu z przepustnicy widać ......... hehe tzn nie widać :roll: (aktualnie jest troszeczkę inaczej "wywinięty")

 

 

 

13.02.01 Spa i Przegląd Techniczny Po Mojemu :twisted: :norty:

 

 

Pucowanie cz. I

 

 

http://i58.tinypic.com/2f0ge8y.jpg

 

Piana aktywna zawitała w każdy możliwy zakamarek, bardzo zależało mi na wypłukaniu wszelkiego typu brudu, drobinek itd. itd. :roll: .

 

http://i62.tinypic.com/29vfcyg.jpg

 

Oczywiście Bumkę wymyłem ręcznie z należytą sumiennością i dokładnością :roll: , tutaj już wytarta do sucha :wink: .

 

 

Doglądanie Mechaniki

 

 

http://i60.tinypic.com/2afed01.jpg

 

Za mojej kadencji jest to praktycznie pierwsza wizyta na podnośniku, wszelkie prace przy autku mając takie dobrodziejstwo to sama przyjemność :) .

Mieć możliwość korzystaniu z kanału albo podnośnika to full wypas :roll: .

 

http://i62.tinypic.com/mc7x4k.jpg

 

http://i58.tinypic.com/10pvxy0.jpg

 

http://i60.tinypic.com/9zumxc.jpg

 

Pewnie już o tym wspominałem, ale bardzo polecam/zachęcam wymianę gumo-metalowych wieszaków układu wydechowego (również mają prawo "mieć" już swoje w nogach - drgania układu wydechowego powinny się zmniejszyć).

Moje wcześniej zamontowane niestety szybciej się zużyły, ale Nasz "nadworny" sklep czyli CzesciDoBMW.pl przyjął reklamację, pozostaje tylko dalej polecać :cool2: .

 

 

Zdarza się na forum niesłuszne naśmiewanie z "garażowych mechaników" .... Rysiów, Janów itd itd. ............... .

Z kolegą z pracy właśnie Ryszardem (lat 50+) doszliśmy czemu nie do końca jestem zadowolony z prowadzenia Bumki (szczególnie z założoną przednią rozpórką) przez:

 

- tuleje podprogowe;

 

- tuleje zewnętrzne górnego wahacza.

 

 

Wspomniane wyżej elementy gumowo-metalowe:

 

- nadal mam fabryczne;

 

- wykazują luz w "płaszczyźnie swojego naturalnego ruchu";

 

- nie walą jeszcze na każdej nierówności, ale tylny zawias pracuje głośniej niż przedni;

 

- przy dynamiczniejszym przyśpieszaniu muszę nieznacznie kontrować kierownicą aby utrzymać kierunek jazdy.

 

 

Na montaż już czekają :roll: :

 

- 4 tuleje ........... mam problem z zaopatrzeniem się w odpowiedni ściągacz do tych podprogowych .... mile widziane sugestie ;);

 

- amortyzatory tylne;

 

- podpory amortyzatorów;

 

- osłony amortyzatorów;

 

- bardzo poważnie zastanawiam się nad zakupem nowych sprężyn i dopiero wtedy wymianę wszystkiego .... "Po Bożemu :wink: ".

 

 

Pucowanie cz. II

 

 

Bumka została nawoskowana preparatem Sonax Brillant Wax ( bo mi jeszcze zostało :wink: ).

Wosk nakładałem przy pomocy standardowej polerki samochodowej a polerowałem ręcznie :) .

 

http://i60.tinypic.com/vz8x8o.jpg

 

http://i57.tinypic.com/x1ybuf.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2qk7674.jpg

 

http://i61.tinypic.com/wmmmpc.jpg

 

http://i57.tinypic.com/4q64va.jpg

 

Czy nie jest piękna :norty: , szkoda że po wycieczce weekendowej Międzyrzecz - Łódź - Wrocław - Legnica - Zielona Góra - Międzyrzecz wyglądała trochę gorzej :cry2: .

 

 

Brakujący fant

 

 

http://i57.tinypic.com/2upsm60.jpg

 

http://i60.tinypic.com/5amhqp.jpg

 

Tej pierdołki brakowało mi od samego początku Naszej Przygody :mrgreen: .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

Wypucowana aż miło popatrzeć :D

Jak będziesz w mojej okolicy to daj znać:)

X2 M35i
Opublikowano
Osłona była/jest ok brakowało mi tej "uszczelki" gumowej, która jest standardem przy automatycznej klimatyzacji ;) .
Opublikowano

Po dzisiejszej rozmowie postanowilem odwiedzic galerie..no i widze ze up pokazny zrobiles :D

 

Autko na zdjeciach po zabiegach SPA wyglada mega (pierwsze zdjecie z "pucowanie II" wyglada jak HDR :wink: ). Dzis coprawda nie bylo juz tego widac, ale i tak pomimo pogody jaka mamy (i trasy jaka zrobilo) turas wyglada slicznie.

 

Musze jeszcze dodac ze jestem pod wrazeniem tego jak autko gasnie po zainstalowaniu tej przepustnicy (chyba). To trzeba zobaczyc i uslyszec na zywo. Pelna kulturka.

 

Hmmm...jak moja Czarna bedzie piac na nowych 18, to montujemy zawiasa :wink:

Opublikowano

Krzysiek dzisiaj byłeś świadkiem jaka różnica jest po zmianie samych poduszek w poczciwych 2.0d 150 KM :mrgreen: + dwóch prostych wieszaczków wydechu.

 

Powtórzę to co w realu .... (może Ktoś czyta :) ) ........... wszelkie wymiany elementów tłumiących gumowo-metalowych w ropkach oprawią "wrażenia" z kultury pracy i gaszenia :wink: , mogą również polepszyć proces wbijania poszczególnych biegów itd..

 

Przepustnica gasząca od młodszego rodzeństwa jest taką wisienką na torcie :cool2: .

Opublikowano
Potwierdzam w całej rozciągłości - wymiana poduszek i do razu inne auto :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Czy Ty Szymon opisujesz moje auto i ową weekendową wymianę? Bo jeśli tak to dodam, że po pierwszym odpaleniu kopara mi opadła jak się praca całej karocy uspokoiła:)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

13.03.09 Idziemy w dół i zawieszenie tył (pierwsze starcie :wink: ).

 

 

Nowe części ............ trochę ich dużo :wink: .

 

 

http://i58.tinypic.com/2119tts.jpg

 

Obniżenie autka zaczęło mi chodzić po głowie jak Polonez założył gwint i zaprezentował nam Swojego Czarnucha na s230 :wink: .

Nie miałem okazji wcześniej prowadzić samochodu wyposażonego w taki rodzaj zawieszenia, zaskoczyła mnie miękkość pokonywania nierówności i zachowanie stabilności w Bumce Pana Doktora ;)....... .

Bawiąc się w prostą matematykę kompletny gwint Vs. cztery amortyzatory sportowe sachs + sprężyny sportowe np. Pro-Kit $ wychodzą bardzo konkurencyjnie ....... .

Trochę żałowałem, że nie zainwestowałem w gwint od razu ............ no ale po ptakach ;) , szczególnie że :

 

- latem można autko posadzić niżej a zimą .......... do góry aby za pług nie robiło :roll: ;

 

- gwint podobno ma jeden minus ............ co dla mnie nie było by w ogóle problemem ............. co jakiś czas trzeba rozruszać/wyczyścić/wycałować ;) pierścienie regulacyjne wysokości aby się nie zapiekły.

 

 

Zewnętrzne tuleje górnego tylnego wahacza, inaczej nazywane wahliwymi

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_0840&hg=33&fg=30 pozycja nr. 2 ;)

 

Mam nadzieję, że autor się nie obrazi ............ gdyby ktoś chciał samemu wymieniać :arrow: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=126358

 

Zdemontowana stara z lewej strony ;).

 

http://i57.tinypic.com/9sxmj6.jpg

 

Zamontowana nówka Lemfordera z prawej strony (ustawienie obydwóch tulei będę musiał trochę poprawić, zaprzyjaźniony tokarz odpowiednie narzędzie mi przygotował ........... w ZG taka osoba by mi się również przydała :( ).

 

http://i58.tinypic.com/1jklck.jpg

 

Sam proces wymiany nie jest bardzo skomplikowany, "trochę" odpowiedniego podejścia, niezbędnych narzędzi/nasadek ;) i tuleje wymienione (najrozsądniej wymieniać parami).

 

 

Tuleje podprogowe

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_0840&hg=33&fg=30 pozycja nr. 4

 

Z tymi tulejami niestety nie jest tak łatwo co obrazuje fotka poniżej :? .

 

http://i61.tinypic.com/24zddf7.jpg

 

Nerwów trochę straciłem, ale udało się dwie stare po kawałku zdemontować.

 

http://i59.tinypic.com/xo14li.jpg

 

Montaż nowych tulei do łatwych nie należy bo są one samo-rozprężne ...... dzięki fabrycznym nacięciom ......... .

Prawa strona weszła jakimś cudem od razu, ale z lewą to się naprzeklinałem ;) i zorganizowałem ścisk stolarski :roll: .

Po wszelkich wymianach poszczególnych elementów tylnego zawieszenia konieczne jest ustawienie geometrii.

 

http://i57.tinypic.com/2mcj4me.jpg

 

Wymiana tych tulei do lekkich i przyjemnych nie należy .......... w moim przypadku zaczęło się od zakupu na allegro niedopracowanego ściągacza :mad2: .

Musiałem dać do przetoczenia "kubek" (dobrze, że wcześniej sprawdziłem to w domu :) ) aby nowa tuleja się w nim mieściła, bo co z tego że starą wyciągnę .... jak jej wyciśniecie ze ściągacza nie było by możliwe.

W trakcie zabawy :wink: okazało się również, że "haczyk ściągacza" ma za dużą średnicę i klinuje się w wahaczu ....... dobrze, że pod ręką była szlifierka ....... :mad2: .

Zaskoczyło mnie, że gwint ściągacza mi się nie zerwał, co w przypadku wymiany tulei dyferka nr. 9 :P mnie prześladuje.

Bardzo przydatny okazał się pistolet-pneumatyczny przy tej wymianie ................... jeśli ktoś samemu by się decydował na tą wymianę bez takiego udogodnienia to tylko współczuję :wink: .

 

 

Amortyzatory tył

 

 

Mam nadzieję, że autor się nie obrazi ............ gdyby ktoś chciał samemu wymieniać :arrow: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=102874

 

Nie chciałem sobie ułatwiać pracy i nie nacinałem wygłuszenia nad kielichami ;).

 

http://i60.tinypic.com/2bteuv.jpg

 

Złożony tylny amortyzatrek ;) czeka na montaż.

 

http://i58.tinypic.com/15wmnh4.jpg

 

Do wykonania tej wymiany samemu trzeba mieć dużo samozaparcia :roll: .

Demontaż całego tyłu nie jest aż tak skomplikowany, montaż tylnych amortyzatorów również ....... ale ilość części koniecznych do demontażu odstrasza :| .

Wymiana tyłu w sedanie to sama przyjemność ;).

 

 

Sprężyny firmy Eibach Pro-Kit :D

 

 

Jako ciekawostkę podam, że zakupione w naszym forumowym sklepie http://www.czescidobmw.pl/ :wink:

 

Porównanie tylnych sprężyn

 

http://i62.tinypic.com/2lxasex.jpg

 

Porównanie przednich sprężyn

 

http://i62.tinypic.com/2ii8neu.jpg

 

Niestety mam takie zboczenie, że wszelkie elementy montuję na czyściocha ..... wszelki nalot między wahaczem a dolną podkładką sprężyny dosłownie skamieniał :roll:.

 

http://i57.tinypic.com/2ch5qol.jpg

 

Oj nie pamiętam czy to jest lewa/prawa rozebrana i wyczyszczona przednia kolumna :roll: .

 

http://i60.tinypic.com/nlzxar.jpg

 

Złożony prawy przód pozuje do zdjęć.

 

http://i59.tinypic.com/33xkl4w.jpg

 

Widok całości i na swoim miejscu cieszy oko :8) .

 

http://i57.tinypic.com/x54nbr.jpg

 

Do wymian przednich kolumn niezbędny jest konkretny ściągacz do sprężyn :!: .

Jeśli podejdzie się trochę inaczej do demontażu/montażu kolumn to nie jest konieczny demontaż końcówek drążków kierowniczych oraz dolnego sworznia wahacza przy zwrotnicy :wink: .

Może przesadzam, ale lepiej nie próbować demontować głowiczek ........ bo uszkodzenie osłony gumowej = wymiana x 2 aby było "po bożemu".

 

 

Wszystko zamontowane, czas na podsumowania :mrgreen:

 

 

Jeśli autka tylno napędowe mniej, lub bardziej Wam myszkują przy dynamicznym przyspieszaniu a przedni zawias ;) jest na 5 ogarnięty ........ to wypadało by rozpocząć skrobanie $ na wymienione przeze mnie tuleje tylnego zawieszenia ........ jest znaczna poprawa :cool2: .

 

 

Wymianę tylnych amortyzatorów mogłem :roll: ogarnąć trochę nadprogramowo ........, ale z tyłu nastała również cisza :mrgreen: .

 

 

Przód siadł względem fabrycznego obniżenia o około 30 mm (mierzone od razu po montażu).

Tył siadł względem fabrycznego obniżenia o około 15 mm (mierzone od razu po montażu).

 

Wysokość przodu z oponami zimowymi 205/55R16 licząc od ziemi do krawędzi błotników to około 65 mm (amortyzatory + podpory mają "w nogach" już prawie 30 tyś km).

Wysokość tyłu z oponami zimowymi 205/55R16 licząc od ziemi do krawędzi błotników to około 63,5 mm (wszelkie elementy gumowe nowe).

 

Z danych teoretycznych :mrgreen: to wszystko ........ :

 

- autko nabrało troszkę pazura przez takie obniżenie;

- nie rzuca się ono mocno w oczy i taki był plan ............ dokładnie pisząc moja Lepsza Połówka nie zgodziła się na sprężyny SportLine;

- co jest dla mnie trochę zaskoczeniem to Bumka stałą się wygodniejsza, nie czuć tak nierówności wszelkiej maści ....... zawieszenie je sprężynuje, ale nie podbija auta itd.;

- przy dynamiczniejszym przyśpieszaniu tył praktycznie "nie przysiada";

- na zakrętach auto nie wychyla sie itd.;

- jeśli nachylenie drogi jest większe to wyraźnie czuć, że pojazd "ustawia" się równoległe względem niej ;).

 

Przez specyfikę użytkowania Bumki przeze mnie większe obniżenie odpada ........ ale jeśli komfort byłby taki jak na Pro-Kit to zachęcam ........... chociaż przypuszczam że konieczne by było zamontowanie "bardziej usportowionych" amortyzatorów (z zakresem roboczym adekwatnym do obniżenia autka ;) ).

 

Jak jest teraz bardzo mi się podoba :cool2: .

 

http://i57.tinypic.com/noaglj.jpg

 

http://i62.tinypic.com/s4qur6.jpg

 

http://i61.tinypic.com/30saohl.jpg

 

 

13.03.17 Wypad do Siedlec

 

 

http://i61.tinypic.com/m97txg.jpg

 

http://i62.tinypic.com/n62ws0.jpg

 

http://i59.tinypic.com/161b4sl.jpg

 

Te śliczne M-pakietowe 330Ad fabrycznie 204 KM, znalazło nowego nabywce i pojechało do Wrocławia.

Troszkę szkoda, bo mimo drobnych mankamentów mechanicznych sam bym nią zaparkował w garażu :cool2: (mechanikę "po bożemu" samemu ogarnął w jeden weekend i wielkiego :D z twarzy nie ściągał).

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
Możesz cyknąć zdjęcie z bliska, jak Ci usiadł przód? Mam sportowe fabryczne zawieszenie i siedzi mi za wysoko, dlatego zastanawiam się, czy brać Pro-Kit czy Sportline... :think:
Opublikowano
Możesz cyknąć zdjęcie z bliska, jak Ci usiadł przód? Mam sportowe fabryczne zawieszenie i siedzi mi za wysoko, dlatego zastanawiam się, czy brać Pro-Kit czy Sportline... :think:

ja tez mam amory bistein b8 i dałem sprężyny mpakietowe bo myslałem że na typowo sportowych będzie za nisko ale się rozczarowałem i niestety muszę wybrać cos z serii sportline...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Mnie właśnie słabo przekonuje w Pro Kicie obniżenie przodu o 35mm, bo to tylko 15mm więcej względem M-pakietowego obniżenia, a przydałoby się przynajmniej te 25-30 z przodu.
Opublikowano
Niestety mam takie zboczenie, że wszelkie elementy montuję na czyściocha

 

Szymon mam nadzieję, że po tak solidnym czyszczeniu nałożyłeś sporą warstwę talku lub czegoś w tym rodzaju na gumowe podkładki tłumiące??

Opublikowano

Barteq58 i Matias-e90 dzięki ;), mam takie zboczenie co zrobić :roll: .......... swoją drogą to koleje losu chyba wymuszą na mnie zajęcie się "wszelką mechaniką samochodową" zawodowo.

Podeście do innych wozidełek jak do swojego gwarantowane :cool2: .

 

 

WoDzU07 i TC właśnie śmieszna sprawa, że na Pro-Kicie jest niżej niż na fabrycznym M-Pakietowym zawiasie :wink: .

Przy tych sprężynach już muszę pod innym kątem pokonywać "te wysokie" progi zwalniające .......... dobrze że na drodze staje mi tylko jeden :mrgreen: pod blokiem w rodzinnej ZG.

Dlatego chłopaki zastanówcie się, czy jest sens denerwować się na wszelkie poprzeczne przeszkody na drodze :P .

 

 

Łukasz nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym talkiem ....... :?:

Aby ułatwić montaż często mam pod ręką płyn do naczyń :) .

 

 

P.S. WoDzU07 podeślij na PW maila i płaszczyzny jakie Ciebie dokładnie interesują.

Opublikowano
Szymon, chodzi o to, że BMW informuje o KONIECZNOŚCI nie mycia gumowych podkładek ponieważ są napylone talkiem dzięki czemu pracująca sprężyna ślizga się i nie powoduje wkurzającego piszczenia. Jeśli usuniesz talk to przed montażem sprężyn MUSISZ ponownie nałożyć talk, żeby wszystko pracowało cicho. Wiem, bo przechodziłem to samo z przednim zawiasem.
Opublikowano

Bardzo ładnie , wszystko na tiptop. :)

Ale dalej koza ;) jeszcze ze 30mm w dół :mrgreen:

X2 M35i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.