Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rbk jestem otwarty w miarę możliwości na wszelkie konsultację, swoją drogą do 330d nie ważne czy 184/204 mam słabość :cool2:

 

Nic nie wymieniamy profilaktycznie, tylko z mniejszej/większej konieczności ............tak łatwiej wytłumaczyć wydatki :mrgreen: .

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Od ostatniego wpisu minęło trochę czasu bez bicia się przyznam :wink:, że winne są :

 

- zabawa w dorosłość;

 

- aktualne godziny pracy;

 

- zainstalowana pełna wersja D3 na kompie ................ :twisted: .

 

Z Bumką, co nie jest raczej zaskoczeniem coś tam się działo :wink: , domowa biblioteczka galeriowa się powiększyła o kolejne pozycje :mrgreen: .

 

 

12.09.09 Kontrola hamulców przed przeglądem :roll:

 

Jak ktoś ma czas, cierpliwość, narzędzia i umiejętności to raz do roku warto "rozebrać" zaciski hamulcowe i skontrolować stan elementów gumowych, rozruszać tłoczki hamulcowe, wyczyścić/wycałować prowadnice, jarzma itd., "dopieścić, po Bożemu" :D .

 

Najrozsądniej pobawić się z hamulcami przed obowiązkowym przeglądem i pomarudzić Panu Diagnoście o wykres rozkładu siły hamowania, aby sprawdzić czy wszystko jest na 5 jak autkiem często zapuszczamy się gdzieś dalej ............... :wink: .

 

U mnie powiedziałbym, hm 4+ :P , bo bardzo nie regularnie występują mikro drgania na kierownicy pod czas hamowania.

Podpowiedziano mi, że winowajcą może być lewa przednia piasta - jej łożysko ......., muszę to jeszcze zweryfikować .......... tzn. zaopatrzyć się w ściągacz do przednich piast :D.

 

http://img545.imageshack.us/img545/1183/dsc04254ye.jpg

 

http://img442.imageshack.us/img442/493/dsc04257s.jpg

 

Na wiosnę lato może w końcu ogarnę przednie zaciski i stylistycznie będzie wszystko jako, tako wyglądało ..........., miałem niecny plan wsadzić hamulce od 3.0, ale "niepewność pracy" dołożyła swoje trzy grosze.

 

http://img16.imageshack.us/img16/4369/dsc04258j.jpg

 

Całość złożona :)

 

http://img443.imageshack.us/img443/2892/dsc04260e.jpg

 

Bumka 12.09.10 przegląd przeszła :mrgreen: ale:

 

- lewa przednia piasta do sprawdzenia (moja fanaberia :| , diagności odradzali aktualnie wymianę);

 

- "przedni" wieszak układu wydechowego do reklamacji ;) ;

 

- osłona prawego tylnego amorka ma już dość (na dalszych fotkach będzie widoczna), szczerze to czekam jak podda się któraś tylna sprężyna albo amortyzator i powymieniam wszystko jak fabryka przykazała :wink: .

 

Więcej grzechów nie pamiętam, a przegląd zawsze przeżywam .......... ciekawe co to ze mną będzie jak kiedyś syna/córkę pierwszy raz do szkoły odprowadzę :D .

 

 

12.09.23 Demontaż podgrzewacza cieczy chłodzącej

 

Moja Bumka, Michała :arrow: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=194960 oraz Piotrka (piecia55) ma/miała problem z omawianymi wahaniami.

Idąc za sugestią Yohiego, wtyczki zostały wypięte z "piecyków" i mnie mnie przez około 3 tyg testów ( w tygodniu autko prawie cały czas się pasie w domku ;) ) nieszczęsne falowanie nie występowało, może raz wystąpiły mikro falowania.

 

 

Do pierwszych testów trzeba wypiąć wtyczkę widoczną poniżej :wink: :

 

http://img43.imageshack.us/img43/119/dsc04167a.jpg

 

Aby było jasne urządzenie z aluminiową (chyba gafy nie ma :roll: ) to nieszczęsny podgrzewacz:

 

http://img641.imageshack.us/img641/1117/dsc04168xf.jpg

 

 

Posprawdzałem co chciałem i działamy :norty: :

 

http://img837.imageshack.us/img837/9220/dsc04261b.jpg

 

Tymczasowa przejściówka założona:

 

http://img836.imageshack.us/img836/7336/dsc04264n.jpg

 

P.S1. Mokre plamy to woda :wink: , a nie płyn chłodzący ........... (jak coś działam z płynem chłodzącym to dla czystego sumienia lubię wypłukać okolice prac ........ gdyby jakaś mikro kropelka miała gdzieś kapnąć).

 

P.S2. Moja rurka ma średnicę zewnętrzną 18 mm, lepiej zastosować 22/25 mm.

 

 

12.10.07 Wycieczka do Karpacza

 

Z Michałem wypchaliśmy nasze wozidełka pasażerami i na przejażdżkę się udaliśmy :) .

 

http://img341.imageshack.us/img341/2782/dsc04296d.jpg

 

http://img267.imageshack.us/img267/9443/dsc04298wx.jpg

 

http://img26.imageshack.us/img26/2674/dsc04308io.jpg

 

 

12.10.15 Montaż zregenerowanego podgrzewacza

 

Na Pana Doktora :wink: wybrałem Trandolf-a, skoro umie/potrafi dograć do naszych e46 przepustnicę z e90 :cool2: (prędzej czy później zawita ta część do mojej Bumki) to z podgrzewaczem nie powinno być problemu :) .

 

Roboczo - miejscówka :) :

 

http://img37.imageshack.us/img37/4316/dsc04412y.jpg

 

Stara poszewka okazała się niezbędna, oraz 1 minutowa pomoc Kochanej Rodzicielki (ściśnięcie przewodów przed i za tymczasową rurką aby płyn chłodzący nie zachlapał wszystkiego):

 

http://img13.imageshack.us/img13/5102/dsc04417rn.jpg

 

Czary mary :lol: podgrzewacz wpięty:

 

http://img32.imageshack.us/img32/9324/dsc04420nw.jpg

 

Wszystko wróciło do starego/właściwego porządku:

 

http://img600.imageshack.us/img600/9391/dsc04425r.jpg

 

Maciek między innymi poprawił zaznaczone na czerwono luty, które były nie tyle wypalone co spękane:

 

http://img191.imageshack.us/img191/1223/img2598j.jpg

 

Najważniejszym wnioskiem po zamontowaniu "dopieszczonego" podgrzewacza jest fakt, że bardzo nieprzyjemne i denerwujące szarpanie/wahanie obrotów tak w 80 % ustało.

Na 20/30 przejażdżek malutkie szarpanie wystąpiło z 3 razy, ale/i zwiększenie siły nadmuchu nie miało wpływu na zanik dolegliwości tylko nieznaczne dodanie gazu/zaprzestanie jazdy z ledwo co wciśniętym pedałem gazu.

 

Dziwi mnie trochę, że akurat znane mi Bumki z Lubuskiego :wink: cierpią na tą dolegliwość.

 

Wszelkie sugestie co jeszcze można wymienić/poprawić mile widziane hehe :roll: .

 

 

12.10.27 Wersja zimowa

 

Mając plany zamontowania większych tarcz hamulcowych musiałem się nastawić na konieczność zakupu opon zimowych R17 niestety również w tym przypadku "niepewność pracy" dołożyła swoje trzy grosze.

 

Skończyło się na zakupie nowego obuwia zimowego R16, aby się przygotować między innymi na zimowo weekendowe wyjazdy Bumkowe :wink: :

 

http://img87.imageshack.us/img87/7059/20121018164513.jpg

 

To co mogę zrobić samemu nigdy nie daję osobom trzecim do roboty :mrgreen: :

 

http://img231.imageshack.us/img231/677/dsc04444fk.jpg

 

Mając autko w górze zawsze można coś tam podglądnąć, sprawdzić .............. tutaj widać zsuniętą osłonę amortyzatora, o której wspominałem "trochę" wcześniej:

 

http://img210.imageshack.us/img210/4466/dsc04445u.jpg

 

Felgi zimowe nawoskowane, ze świeżo wyważonymi oponami czekają na montaż:

 

http://img856.imageshack.us/img856/9360/dsc04448m.jpg

 

Zima Vs. Lato

 

http://img40.imageshack.us/img40/5862/dsc04450cx.jpg

 

P.S. Gdyby Ktoś był zainteresowany kupnem felg wzór s73 to na PW zapraszam :wink: , mam niecny plan podarować Bumce na wiosnę bardzo kontrowersyjne inne felgi R17 ........ niestety Kochany Dziubasek bardzo stanowczo nie wyraża zgody, ale cały czas próbuję :lol: .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano (edytowane)

No musze powiedziec ze galeria robi wrazenie. Ogrom prac wykonanych przy bumce doslownie powala. Osobiscie bylem swiadkiem wykonywanych (niektorych) prac, i musze powiedziec ze Szymon-o "odwala" naprawde dobra robote, a jego turas jest w idealnym wrecz stanie, zarowno technicznym jak i wizualnym :cool2:

A Na dzis zaplanowane kolejne prace :D

Ps. Niech sie oponki sprawuja :wink:

Edytowane przez C_h_r_i_s_u
Opublikowano

Dzięki Krzysiek ;), jak w końcu będę miał czas i natchnienie to na naszym Nowym Lubuskim Forum moją skarbonkę przedstawię :) .

 

Zent zawsze można pomyśleć coś przy okazji ;), a jestem bardzo elastyczną osobą ( w szymon-o garage full serwis :lol: zjawiasz się autkiem, nie przejmujesz się zamawianiem/kupnem części bo ja wszystko ogarniam ale wcześniej niezbędny jest przelew na nowe graty :wink: ).

 

P.S. Mechanik traktujący swoją pracę jak codzienną konieczność Vs. Hobbysta ........... ten drugi z reguły wszystko wycałuje, wygłaszcze aby była gitara ;) .

Opublikowano

No Szymon to "dewiant":) Samochód wypindrzony że aż kopara opada:)

Ciekawy jestem co tam planujesz na wiosnę z kółkami ;) Coś się chyba domyślam :)

Opublikowano
No właśnie Panie Szymonie...Uchyl rąbka tajemnicy , co to za felgi planujesz ??
X2 M35i
Opublikowano
No Szymon często dogląda mojej furmanki, pełen profesjonalizm :8) Ja już felgi widziałem i jak takowe zakupi to się zdziwicie:)
Opublikowano

Mało jest osób na forum które dba tak o samochód jak ty :cool2:

 

Każda pierdoła na czas wymieniana a nie jak będzie zajechana :cool2:

 

Pozdr.

Opublikowano

 

Moja rurka ma średnicę zewnętrzną 18 mm, lepiej zastosować 22/25 mm.

 

 

Cześć.

To jaka średnice rurki zakupić aby idealnie pasowała do wnętrza węży? 22mm zew?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja od siebie polecę wszystkim kolegę Szymona, jeżeli szukacie używanego BMW lub chcecie dokonać pewnych czynności serwisowych.

 

Szymon łączy pasje z wiedzą, starannością i umiejętnościami. Typ człowieka który wypatrzy nieoryginalną śrubkę w mało widocznym miejscu :)

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za miłe słowa, zawsze to mobilizuje do dalszego działania :norty: ............. a ostatnio dużo się wydarzyło :roll: (tylko brakuje czasu aby coś sensownego wyskrobać).

 

Piotrek pokazałbyś odpowiednio swoje 325i (które również wnikliwie oglądałem przed kupnem :wink: ) bo jak parokrotnie powtarzałem w pracy bardzo ładnie się prezentuje i ciągle nabiera pikanterii :twisted: .

Na temat felg sam widzisz postawę Dziubaska ....... no ciężki temat hehe.

 

Kolego Klagosz, między sprzętem jakim dysponowałeś/dysponujesz a moim skromnym rodzinnym Turasku jest przepaść, ale staram się jak mogę :wink: .

 

Krzysiek właśnie nie pamiętałem/nie pamiętam dokładnego wymiaru ale zewnętrzny powinien być miedzy 22 a 25 mm.

 

Patryk z tymi śrubkami to już lekka przesada hehe :wink: .

Opublikowano
Dziękuję wszystkim za miłe słowa, zawsze to mobilizuje do dalszego działania :norty: ............. a ostatnio dużo się wydarzyło :roll: (tylko brakuje czasu aby coś sensownego wyskrobać).

 

Piotrek pokazałbyś odpowiednio swoje 325i (które również wnikliwie oglądałem przed kupnem :wink: ) bo jak parokrotnie powtarzałem w pracy bardzo ładnie się prezentuje i ciągle nabiera pikanterii :twisted: .

Na temat felg sam widzisz postawę Dziubaska ....... no ciężki temat hehe.

.

 

Przyjdzie czas i zaprezentuje się w odpowiednim dziale (na streetkillteam forum jest ),jeszcze muszę ogarnąć przedni zderzak, bo wstyd aby cała Polska patrzała :wink:

X2 M35i
Opublikowano (edytowane)

12.11.02 Kompletne sprzęgiełko i dwumasik :wink:

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=21_0233&hg=21&fg=05 pozycje nr. 1,2,3,5,6

 

Kompletne sprzęgło oraz dwumasowe koło zamachowe zakupiłem standardowo w http://www.czescidobmw.pl/.

Mimo już długiej znajomości :) z Panem Maćkiem , obawiałem się trochę bo wcześniej wpłaciłem całość a musiałem około 1.5 miesiąca czekać na części (spóźniłem się 2/3 dni z zamówieniem bo skończyły się zapasy w hurtowni).

Jak części dotarły końcu to wszelkie obawy znikły :) .

 

Zamontowane części miały numery:

 

415 0374 10 dwumas

 

624 3158 10 sprzęgło

 

Tutaj jeszcze trochę teorii:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=164241

 

Warto przy okazji wymienić zewnętrzną uszczelkę wału korbowego od strony silnika oraz 3 uszczelki skrzyni ( 1 od strony silnika, odraz 2 od strony dyfra).

 

http://img338.imageshack.us/img338/6459/dsc04458r.jpg

 

 

"Troszkę" zajęło mi się zmobilizować do wymiany, skompletować brakujące narzędzia itd. ....... nie miałem przyjemności wcześniej wymiany takiego zestawu.

 

Przy tego typu wymianie niezbędna jest pomoc drugiej a nawet trzeciej osoby ;) aby ściągnąć i założyć skrzynię .......bo troszkę waży ;) .

 

Szczęśliwcami do pomocy okazali się Polonez, C_H_R_I_S_U i przez chwilę Bartosz.

Z pana Doktora wyszła prawdziwa natura ............ było wesoło, śmiesznie, nerwowo nawet bardzo nerwowo ale na sam "koniec operacji" optymistycznie i pozytywnie.

Krzysiek znał doskonale moje podejście do pracy ;) i raczej miał pojęcie jak całość będzie wyglądać.

 

Mając do dyspozycji profesjonalną miejscówkę ;) i stojak/podporę pod skrzynię można całość wykonać samemu :roll: .

 

 

Przy demontażu skrzyni konieczne jest zdemontowanie między innymi dużej ilości osłon, wydechu, wału napędowego (jeśli nie chcemy go gdzieś "podwieszać").

 

http://img641.imageshack.us/img641/9157/dsc04462ir.jpg

 

Skrzynia do bloku silnika jest przytwierdzona śrubami na "żeńskie torxy" ....... można próbować zwykłymi nasadkami 6-kątnymi :duh: ........... sugeruje zakupić właściwy komplet na 3/8 cala w rozmiarach E10, E12 i E14.

Dostanie się do górnych śrub skrzyni jest nie możliwe, bez przedłużek L-250 i przegubu car-dana.

 

http://img231.imageshack.us/img231/2466/dsc04472mi.jpg

 

http://img197.imageshack.us/img197/7570/dsc04478.jpg

 

http://img441.imageshack.us/img441/8840/dsc04479p.jpg

 

 

Nie ma potrzeby obawiać się o wyciek płynu hamulcowego przy wysprzęgliku, jeśli nie będziemy dusić pedału sprzęgła to "on się nie rozłoży" ;) .

 

 

Nowy oring wybieraka już prawie na miejscu :) .

 

http://img211.imageshack.us/img211/2586/dsc04480t.jpg

 

Zewnętrzna uszczelka wału korbowego zamontowana :) .

 

http://img832.imageshack.us/img832/9500/dsc04483z.jpg

 

Nowe dwumasowe koło zamachowe czeka na montaż poszczególnych elementów sprzęgła :wink: .

 

http://img845.imageshack.us/img845/3393/dsc04484lf.jpg

 

Między innymi w "Sam naprawiam" jest uwaga, że jeśli montowane jest nowe kompletne sprzęgło a dokładnie docisk ;) to jest on fabrycznie zblokowany, mając całość złożoną przy pomocy imbusu "14" zwalniamy blokadę.

Przy montażu używanego sprzęgła konieczne jest specjalne narzędzie ( drogie :( ) do sprzęgieł samo regulacyjnych .......... (dlatego warto przy okazji tej roboty wymienić wszystko co się da ;) po drodze).

 

Poniżej widać już całość złożoną, z zdemontowaną blokadą oraz wyciągniętym sworzniem centrującym pozycje tarczy sprzęgłowej.

 

http://img827.imageshack.us/img827/1153/dsc04485re.jpg

 

 

Składając wszystko byłem pełny obaw, czy będzie ok ......... bałem się wcisnąć pierwszy raz pedał sprzęgła .............. 1 i R weszły bez problemu ....... banan na twarzy miałem wielkości aktualnych letnich 17 :D.

 

Jadza testowa = powrót do domu :

 

- przy jeździe po nierównościach, poprzecznych progach zwalniających stukało mi coś w okolicy skrzyni .......... niestety wychwyciłem to po 2 minutach jazdy ........ k..... co jest grane .......... walił o osłonę termiczną wydech :D .

 

 

Na starym sprzęgle i dwumasie u mnie było tak:

 

- wyczuwalne mocniejsze drgania na pedale sprzęgła na biegu jałowym oraz podczas zmiany biegów i jazdy ;

 

- zwalnianie pedału sprzęgła ...... dodawanie gazu czuć było szarpnięcie ... lekkie skoki silnika i skrzyni biegów ;

 

- uczucie wysokiego łapania sprzęgła ;

 

- znacząco utrudniona zmiana biegów 1 i R, 5 bieg czasami mieszał się z 3 .

 

 

Poprawiło się :

 

- słabe drgania na pedale sprzegła są cały czas :) (w silniku diesla szczególnie R4 jest to nieuniknione aktualnie jest on delikatnie muskany ;) ) ............ jeśli pedał konkretnie wali, praktycznie podbija stopę/nogę do góry to w 100 % będą wydatki :/ ) ;

 

- żadne szarpnięcia, skoki zawahania nie występują ........... ;) ;

 

- jest poprawa ale najlepiej było od razu po montażu, gdy wszystko się ułożyło niby pedał łapie troszkę wyżej ale nie tak jak przed wymianą;

 

- zmiana biegów ogólnie się poprawiła, 1 i R wchodzą pewnie ale nie zawsze :/, przejście z 3 na 4 lekko się utrudniło .......... 5 wchodzi praktycznie po mistrzowsku :/ ...... ogólnie mogę być przewrażliwiony itd. itd. :) bo Asia upiera się, że wszystko wchodzi "gładko";

 

- pedał sprzęgła trochę zmiękł, łatwiej go wcisnąć odniosłem także wrażenie, ze nie muszę go "dusić" do końca aby "silnik został s-hamowany" i zmiana biegów mogła być płynnie wykonana ;

 

 

Pod Świebodzinem i w Międzyrzeczu są dwa okazy 2.0d 150 KM 6 biegowe, w których począwszy od skrzyni biegów a kończąc na półosiach wszystko działa jak fabryka przykazała jak na mój gust ...... dlatego nie jestem w 100% zadowolony z wymiany i trzeba dalej poszukać co jest nie tak .

 

Pozostaje mi aktualnie wymienić "wodziki prowadzące" wszystkich biegów licząc że nie będę musiał się w końcu siłować od czasu do czasu z drążkiem aby wbić żądany bieg.

Mając okazję spotkać się z Czerwony330d doszliśmy do wniosku, że problem leży w skrzyni .......... jeśli wymiana wodzików nie pomoże to teoretycznie 3 raz będę zwalał skrzynię i na stół do regeneracji albo używka ....... .

 

 

12.11.10 Przeleciało około 30 tyś km :arrow: kolejny pełny serwis

 

 

Zgodnie z wytycznymi BMW co 2 lata albo 30 tyś km wymieniam / sugeruję ogarnąć (dla Bumek "wysoko-prężnych" z lat 03.03 +):

 

- filtr paliwa;

- filtr oleju;

- filtr powietrza (ostatecznie tak się zdecydowałem);

- filtr kabinowy (w okresie jesienno-zimowym bym nie wymieniał tylko poczekał na wiosnę i połączył z serwisem / odgrzybianiem klimatyzacji);

- odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej:

a) mając zamontowany separator sprawdziłbym faktyczny stan i wyczyściłbym całość .... dla świętego spokoju można kupić nową kompletną odmę :wink: .

b) mając zamontowany filtr "filcowy" wymieniłbym na separator jak jest możliwość :) i postępował jak wyżej.

- płyn hamulcowy (przy zaciskach oraz w układzie sterującym sprzęgła);

- olej silnikowy np. 5W30 albo 5W40 (zależnie od stylu jazdy i warunków eksploatowania autka), ale oliwa powinna spełniać normy BMW LL - XX.

 

Pewnie większością mamy dylematy typu "30 tyś to bardzo dużo km............", niestety ja również.

Burza mózgów u mnie zaczyna się w okolicy około 15 tyś przejechanych km.

Mimo tego, że Bumka jest garażowana, śmiga głównie trasy dłuższe bądź krótsze to "zakorzenione częste wymiany oleju" biorą górę i koło 15 tyś km:

 

- filtr oleju;

- olej silnikowy.

 

Na swoją obronę / usprawiedliwienie mam :

 

- usunięcie zaworu EGR-AGR, który mimo wszystko obniża temperaturę spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej ... (ciepło);

- moja Bumka nie "jeździ na seryjnym programie", przemieszcza się bardzo fajnie :twisted: (ciepło);

- olej silnikowy jak wiadomo między innymi oprócz smarowania poszczególnych części silnika ma za zadanie odprowadzanie z nich ciepła ........ właściwości oleju z kolejnymi przejechanymi km się zmieniają (Czytać zmniejszają :wink: ) ............ (chłodek hehe).

 

 

Jak stałeś się nowym posiadaczem Bumki, a nie masz żadnych informacji, czy pozostałe płyny były wymieniane i masz zamiar autkiem pojeździć przynajmniej 2 lata, to zastanów się dodatkowo nad zmianą :

 

- oleju w skrzyni;

- oleju w dyfrze;

- oleju w układzie wspomagania;

- płynu chłodzącego, BMW "mówi" co 4 lata (tą wymianę sugerowałbym połączyć z wymianą termostatu / termostatów, które raczej są fabryczne i dni mają policzone :wink: ).

 

 

Wstęp trochę "przydługi" ............... co poradzić :mrgreen::

 

http://img829.imageshack.us/img829/3903/dsc04497h.jpg

 

Nowy filtr paliwa już na swoim miejscu.

 

http://img839.imageshack.us/img839/5394/dsc04506ur.jpg

 

Olej w skrzyni zmieniony drugi raz, niepotrzebnie.

 

http://img853.imageshack.us/img853/1522/dsc04507wp.jpg

 

Stary olej jak najdłużej się da kap........ kap .......... kap :wink: .

 

http://img15.imageshack.us/img15/5971/dsc04508sk.jpg

 

Wysprzęglik przy skrzyni wymieniłem przy okazji zmiany płynu hamulcowego dla świętego spokoju.

Trochę naiwnie liczyłem, że nie ma siły "ruszyć" łapy z łożyskiem oporowym.

 

http://img837.imageshack.us/img837/5397/dsc04510y.jpg

 

Poprawiło się :

 

- zmiękł pedał sprzęgła jeszcze trochę;

 

- uczucie konieczności wciśnięcia do oporu również trochę się zmniejszyło (oczywiście zawsze pedał wciskam do oporu chcąc zmienić bieg).

 

Aktualnie wiem, że wszystko co mogłem wymienić aby usprawnić zmianę biegów ogarnąłem, mogłem odżałować i od razu mając zwaloną skrzynię wymienić w ciemno te wodziki :/.

 

 

Jeden z 3 nowych kapturków odpowietrzników :mrgreen: .

 

http://img208.imageshack.us/img208/8044/dsc04513c.jpg

 

 

12.11.17 Kaprys / fanaberia :roll:

 

 

Młodsze, mniejsze i większe rodzeństwo :P w standardzie zostało doposażone w "ala" rozpórki przednie, to czemu czemu w skromnej e46 takiej części nie zamontować.

Zdecydowałem się na produkt :arrow: http://www.staffa.pl/pl/o_firmie.html, nie wnikałem jakoś szczególnie w wybór producenta ............ na żywo miałem okazję widzieć produkt firmy ze Skoczowa i przypadł mi do gustu.

 

Tutaj już prawie na miejscu :P :

 

http://img836.imageshack.us/img836/5138/dsc04519c.jpg

 

Przy poprzednim serwisie niestety nie wyrobiłem się z wymianą filtra powietrza .......... również nie mogłem się zdecydować co ile go właściwie wymieniać (opinie są bardzo podzielone od 10 do 100 tys km :wink: ).

 

Jak wiadomo jak coś montuję to tylko na czyściocha :cool2: :

 

http://img339.imageshack.us/img339/7569/dsc04527za.jpg

 

Taka "śnieżynka" zawitała do Bumki:

 

http://img685.imageshack.us/img685/9161/dsc04528s.jpg

 

Poskładać wszystkie plastyki to właściwie żadne problem, ale trzeba pamiętać o jednej zasadzie :norty: :

 

- "Jak coś bardzo ciężko wchodzi na swoje miejsce itd. tzn., że coś źle zamontowałeś :P ".

 

http://img716.imageshack.us/img716/6716/dsc04536p.jpg

 

Montaż samej rozpórki okazał się trochę kłopotliwy niestety, mimo "składania" na nie podniesionych kołach.

Otwory na sworznie centrujące i śruby poduszek amortyzatorów mogłyby być precyzyjniej pomierzone / odwzorowane, wystawiłbym ocenę za całość 4 / 4+ :) .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hyh, jak bym miał kupowac auto, to bym się nawet dał namówić na diesla. Po warunkiem że od CIebie :D

Podziwiam ludzi co tak dbają o auta. Powodzenia.

 

PZDR>

Opublikowano
jakie wrażenia po zmianie wysprzęglika? poprawiło się coś?

 

Panie......a daj pan spokoj :lol:

 

Sorry nie moglem sie powstrzymac. :wink:

 

Jakos dziwnym zbiegiem okolicznosci jestem obecny przy wiekszosci (chyba) ostatnich pracy przy turasie. Dylemat z filtrem powietrza dal rade :wink:

I jak wrazenia z jazdy z zamontowana rozporka?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Za dokładny opis ostatnich wymian nie mogę się coś zabrać ale chciałbym się pochwalić :) :

 

 

A

 

Na swoim przykładzie mogę polecić nasz forumowy sklep czescidobmw.pl, trochę to trwało ale :mrgreen: :

 

Dotarło do mnie takie eleganckie opakowanie:

 

http://img834.imageshack.us/img834/8224/dsc04543v.jpg

 

Bumka zyskała w końcu należyty prezencik, dla bardzo dużej satysfakcji Właścicieli hehe.

 

http://img5.imageshack.us/img5/33/dsc04549a.jpg

 

 

B

 

Od pewnego czasu chciałem "domontować" coś bardzo interesującego do Bumki.

 

http://img585.imageshack.us/img585/1982/dsc04541n.jpg

 

Paczka niestety dotarła do mnie po 17.11.2012 (a na ten weekend miałem czas na zabawy u siebie w Pana Mechanika :wink: ), ale "szła" aż z województwa Podkarpackiego :wink: .

 

Zdradzać nie będę jeszcze co to jest ..............., 03.12.2012 podjąłem próbę montażu i aktualnie nie jestem do końca zadowolony z działania i mam mieszane uczucia co z tym fantem zrobić :( .

 

 

C

 

Jak wszyscy wiemy dzisiaj są Mikołajki, ogólnie to byłem/jestem z tych niegrzecznych ale moja Urocza Pani Mikołajowa sprawiła mi coś takiego :D do zabaw w mechanika (dobrze, że nie rózgę fi > 32 mm ......... bo by bolało :roll: ):

 

http://img841.imageshack.us/img841/148/dsc04562zu.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

 

P.S. KRIS85 większość dokładniej mi znanych bawarek ;), w miarę do możliwości finansowych Właściciela jest w podobnym stanie i wartych uwagi :P .

Opublikowano (edytowane)

Witaj Szymon

 

Widzę, że wciąż zestawik nie działa jak należy :/. Doszedłem do wniosku, że dla Twojego zadowolenia, możesz odesłać wszystko do mnie. Szkoda, bo będziesz pierwszą niezadowoloną osobą, a ja nie chcę, żeby wyszło, że uszczęśliwiam kogoś na siłę :duh: . Proszę Cię tylko o zweryfikowanie instalacji ze zdjęciami, które przesłałem z instrukcją instalacji, oczywiście mam na myśli zdjęcia powiększone w pełnym wymiarze, na których widać dokładnie kable o których mówiłem przez telefon. Jeśli wszystko będzie zgodne ze zdjęciami, to odeślij mi to i daj mi znać kiedy mam spodziewać się paczki.

 

Pozdrawiam

trandolf

Edytowane przez trandolf
Opublikowano

Cześć Maciek

 

Na najbliższy weekend podejmę próbę ze sprawdzeniem powstającego podciśnienia itd. tak jak sugerowałeś (całość się wydłuża bo mam możliwość dłubania tylko na weekend).

 

Aktualnie co do mojej Bumki mam takie przypuszczenia:

 

- na praktycznie wszystkich nowych częściach tłumiących drgania autko gasi się bardzo przyzwoicie ;) i przepustnica nie ma możliwości rozwinąć skrzydeł ;) ( mało to prawdopodobne to jak pierwszy raz siedziałem w e90 320d nie mogłem wyjść z podziwu jak się fajnie gasi);

 

- w poniedziałek zauważyłem nieszczelność na pierwszym cylindrze w okolicach uszczelki prostokątnej kolektora / zaślepki klapek.

 

 

Co do samej przepustnicy :

 

- podłączenie przewodów zweryfikowałem z opisem, mogę podesłać moje zdjęcia na maila;

 

- z zewnątrz działa, tzn. ruch sprężynki występuje tak ja na Twoich nagraniach;

 

- z niuansików bardzo kusi mnie zachowana oryginalna wtyczka, bo na nagraniach Wszyscy ;) mają "wpięte kabelki" ........ i nie wygląda to tak jak ja :cool2: bym chciał.

 

 

Żadnej decyzji jeszcze nie podejmuję, bo nie chcę na gwałt odsyłać części bo są drobne problemy z montażem, i nie taki zamiar miałem w poprzednim poście, w którym celowo nie opisywałem co to za urządzenie :wink: .

Chcę jeszcze podopieszczać wszystko dokładnie i wtedy będę się wypowiadać.

 

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

12.12.03 Montaż Przepustnicy Gaszącej cz. 1

 

Takie tam foteczki nic specjalnego :) .

 

http://img836.imageshack.us/img836/8033/dsc04554r.jpg

 

http://img687.imageshack.us/img687/5404/dsc04555zf.jpg

 

Cała operacja w ogóle mi nie szła, nie mogę zapamiętać, że po odczulaniu jestem bardzo rozdrażniony .............. i lepiej w żadne sprawy mechaniczne się nie angażować.

 

 

Przepustnica zamontowana, wszystko poskładane itd. i ........ :

 

- w wersjach euro4 i tych "no prawie" ;) rura między między kolektorem dolotowym a intercoolerem jest "teoretycznie" jednoczęściowa przez co ma trochę inny kształt, co wymusza nieznaczne skrócenie gumy przy kolektorze aby wszystko ładnie pasowało, bo przepustnica + egr jest dłuższa od naszego fabrycznego EGR-a albo Bypass-a :D ;

 

- całość montowałem do testów, więc nic nie skracałem i nachodząca rura :mad2: na obudowę żaluzji bardzo mnie złościła ........ ;

 

- konieczne jest nieznaczne zeszlifowanie rantu na górnej przedniej osłonie silnika;

 

- wsiadam do Bumki, odpalam, chodzi chwilkę i gaszę ....... hm no może trochę łagodniej się gasi, kolejna próba no nie wiem, trzecia a zarazem ostatnia ..... .... czuje .... :evil: no ale trzeba wracać do Międzyrzecza ......... przy gaszeniu po przejażdżce nie wystąpiło delikatne bujnięcie na które mój cały organizm był przygotowany ......... kurcze to jednak chyba działa ....... :? .

 

Z początkowego wariantu nie byłem do końca zadowolony, pojawiły się obawy o szczelność wszystkiego ........., że coś jest nie tak ......, może wracamy do samego Bypassa ...... (Dziubasek musiał wysłuchiwać :wink: ).

 

 

12.12.15 Przygotowania Świąteczne :cool2:

 

Przed testami przepustnicy oraz szczelności całość wyglądała tak:

 

http://img585.imageshack.us/img585/5071/dsc04572ht.jpg

 

Wnioski był bardzo obiecujące :D :

 

- kolektor jest szczelny ( przy wyłączaniu silnika generowane jest podciśnienie i utrzymuje się przez parę sek.);

 

- przepustnica działa :cool2: ( zweryfikowane namacalnie i organoleptycznie).

 

 

Jeden elemencik zdemontowany i gotowy do wysyłki bo ostateczna decyzja o losie przepustnicy została podjęta :wink: .

 

http://img7.imageshack.us/img7/8544/dsc04587r.jpg

 

Zachciało mi się (w końcu :roll: ) trochę "dopieścić" jarzma i spinki zewnętrznych klocków hamulcowych:

 

http://img507.imageshack.us/img507/1233/dsc04588fz.jpg

 

http://img191.imageshack.us/img191/7350/dsc04589gl.jpg

 

12.12.19 Dostałem maila z takim interesującym :norty: załącznikiem:

 

http://img38.imageshack.us/img38/3074/imag0898m.jpg

 

 

12.12.21 Montaż Prezentów Świąteczno - Noworocznych

 

W piąteczek dotarła do ZG mała ale bardzo ważna przesyłka z taką zawartością :wink: :

 

http://img705.imageshack.us/img705/3526/dsc04617co.jpg

 

 

Jarzma i spinki zostały pomalowane proszkowo :cool2: w zakładzie http://zwolmet.pl/index.html.

Jestem mega zadowolony z całości, oczy świeciły mi się jak dziecku kiedy dostanie ulubioną zabawkę :lol: jak wszystko zostało rozłożone na stole i można było podziwiać.

 

Niestety przy pierwszej nieudanej próbie odbioru części nie popisałem się zachowaniem :oops: i mnie trochę poniosło ......... :| .

 

http://img534.imageshack.us/img534/4136/dsc04619bz.jpg

 

http://img441.imageshack.us/img441/7807/dsc04620yr.jpg

 

P.S. Nie pomalowana powierzchnia stykowa jarzma ze zwrotnicą oraz sworzniami prowadzącymi zacisk to moja fanaberia :roll: .

Fotek z montażu celowo nie pokazuje, bo niestety "malowanie" nie jest moją mocną stroną ..... mimo chęci niby podejścia efekt jest średni :| .

Powoli przetrawiam demontaż wszystkich zacisków :roll: i malowanie aby nie odstawały od reszty układu hamulcowego, nawet na liście życzeń jest już nie pełny

płaski klucz 14' :wink: .

 

 

Gwóźdź programu czyli bypass egr przygotowany pod montaż przepustnicy :D wykonany przez Jabco19 z bliźniaczego forum (u nas ten sam nick :wink: ), na moje SPECJALNE ZAMÓWIENIE :8) :

 

http://img33.imageshack.us/img33/509/dsc04630ub.jpg

 

Bardzo zgrany duet już w komplecie :

 

http://imageshack.us/a/img268/5393/dsc04631v.jpg

 

Wspomniane przeze mnie miejsce "szlifowania":

 

http://img685.imageshack.us/img685/263/dsc04632j.jpg

 

Aktualnie całość wygląda tak, ale :mrgreen: z okablowaniem przepustnicy będę chciał jeszcze coś pomyśleć:

 

http://img841.imageshack.us/img841/9510/dsc04635cy.jpg

 

Podsumowując super krotko :norty: :

 

- bardzo zachęcam do montażu w poczciwych ropniaczkach R4 dobrodziejstwa z młodszych modeli :) ;

 

- swoją drogą ...... chyba moja Bumka jest aktualnie jedynym egzemplarzem 2.0d 150KM w Pl, który ma takie rozwiązanie :P .

 

 

12.12.23 Spocik Lubuskiego Klubu BMW

 

http://img341.imageshack.us/img341/6365/dsc04637j.jpg

 

http://img832.imageshack.us/img832/5773/dsc04642vn.jpg

 

Było bardzo kulturalnie, trochę postaliśmy / pomarzliśmy i pojechaliśmy na "amu" :mrgreen: oraz podzieliliśmy się opłatkiem.

Na fotkach widzimy grono najlepszych :P , bo dwa autka dojechały chwilę później.

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.