Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piotrek nowe kompletne sprzęgło i dwumas czeka na spodzie szafy na montaż :roll: + wszelkie możliwe uszczelki/o-ringi.

 

Zapraszam do szymon-o garage :mrgreen: .

 

P.S. Yohimura01 tak jak pisałem na PW, przesyłka będzie ale muszę zmotywować się/dokształcić i w miarę szybko zabrać za wymianę :wink: .

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

12.07.04 Szybki pit-stop w Międzyrzeczu :mrgreen:

 

Z wizytą przyjechał do mnie Marcin78uk i dwa ładne, czarne turaski przy-pozowały do pamiątkowego zdjęcia :roll: :

 

http://img7.imageshack.us/img7/7739/img0117hx.jpg

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Opublikowano
Jak auto serwisowac to tylko u Szymona nie robie mu reklamy ale polecam tego goscia,podszedl do auta profesjonalnie i dlatego bede wpadal czesciej. Pozdro :D
Marcin
Opublikowano

Raczej bym powiedział hobbystycznie :wink: .

 

 

Jeśli mowa o serwisiku :norty: ...........

 

12.07.08 Wolna chwila w minioną niedzielę.

 

Wszystkie nowe graty :roll: :

 

http://img856.imageshack.us/img856/1441/dsc03928c.jpg

 

 

1.BC

 

Podczas rozbierania, trochę trzeba się naściągać (niestety mam w tym już wprawę :roll: )

 

http://img259.imageshack.us/img259/5729/dsc03923k.jpg

 

Pacjent niestety nie wygląda najlepiej, ciągle w nowym miejscu przerywają mi się oryginalne kable.

 

http://img207.imageshack.us/img207/4720/dsc03926x.jpg

 

Przedłużenie nie pomogło, izolacja termokurczliwa również, aktualnie spróbowałem "połączenia elastycznego" :mrgreen: .

 

 

2. Spinki boczków drzwi i ponowne podklejenie wygłuszenia

 

Niestety moja Bumka pod względem hałasów w czasie jazdy po nierównościach "żyje czasami swoim życiem" i powoli zaczynam się doszukiwać "nie dobrych :mrgreen: " elementów które można by wymienić.

 

http://img826.imageshack.us/img826/5593/dsc03930i.jpg

 

Opakowanie jak wyżej i jeden boczek przednich drzwi ogarnięty.

 

http://img708.imageshack.us/img708/3673/dsc03949h.jpg

 

Nowa vs. stara

 

http://img9.imageshack.us/img9/8418/dsc03951h.jpg

 

 

3. Tłumik drgań

 

Pozycja nr. 17 :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_1184&hg=33&fg=05

 

Tak wygląda na żywo:

 

http://img515.imageshack.us/img515/9453/dsc03931l.jpg

 

Między innymi dlatego zmieniłem omawiany element:

 

http://img824.imageshack.us/img824/4751/dsc03940du.jpg

 

http://img337.imageshack.us/img337/7181/dsc03941zl.jpg

 

Jak widać guma zwulkanizowana, która pewnie już nie spełniała swojej funkcji (mimo, że pierdoła :roll: ).

Mam nadzieję, że ograniczą się "drobne" drgania drążka zmiany biegów podczas jazdy ........ (które i tak znacznie zmniejszyłem typowymi wymianami dla 2.0d :norty: ).

 

 

4. Wisienka na torcie

 

Podczas ostatnich oględzin przed-zakupowych e46 320d ( pod Lubinem dokładnie :wink: ), zauważyłem takie rarytaski na śrubach antykradzieżowych :norty: .

 

http://img210.imageshack.us/img210/3981/dsc03932i.jpg

 

Bajer strasznie mi się spodobał:

 

http://img441.imageshack.us/img441/8060/dsc03933f.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Opublikowano
A ty grzebiesz i grzebiesz nie konczaca sie opowiesc, niedlugo wszystkie srubki na nowe wymienisz :D
Marcin
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

12.07.20 Zaszły poważne zmiany w Bumce :norty:

 

Koło 18 godziny było tak:

 

http://img209.imageshack.us/img209/6524/dsc03971x.jpg

 

http://img16.imageshack.us/img16/4614/dsc03972z.jpg

 

Po 5 min, no max 10 z pucowaniem pędzelkiem :mrgreen: :

 

http://img545.imageshack.us/img545/399/dsc03973wr.jpg

 

http://img402.imageshack.us/img402/4438/dsc03974o.jpg

 

 

Kompletne lusterko zakupione od allegrowicza Franc09, polecam bo był zerowy problem z uzyskaniem np.vin dawcy gratów (dla weryfikacji czy właściwy kolor :wink: tzn. BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)).

 

Co nie jest pewnie zaskoczeniem z zewnętrznej osłony (która nie wymaga malowania :cool2: ) oraz oryginalne europejskiego wkładu (mimo widocznych wykwitów) jestem bardzo zadowolony :roll: .

 

 

Na 4 nowych oponach Falken ZE 912 205/50R17 93 W XL Bumka zrobiła już +10 tyś kilometrów, czas na pierwsze podsumowanie :mrgreen: :

 

- jeśli ktoś zastanawia się nad np. używanymi oponami markowymi z "najwyższej" półki a przedstawicielami troszeczkę :wink: niższego segmentu cenowego ale nowymi to z całą odpowiedzialnością polecam drugą opcję;

 

- nie trzeba chyba za bardzo uświadamiać, że na zakupiony nowy towar jest dwuletnia gwarancja (różnie bywa z jej skutecznością, ale jest :norty: );

 

- autko prowadzi się pewne :cool2: ;

 

- mimo właściwego ciśnienia w ogumieniu samochód jest twardy, w trasie :cool2: , ale do "bujania się po mieście"..........., winne raczej oznaczenie XL = opona wzmacniana;

 

- droga hamowania według mnie bez zarzutu;

 

- jak na nowy i wysoki bieżnik prowadzenie na mokrej nawierzchni, w kałużach itd. ok;

 

- nie zauważyłem aby bieżnika ubywało w zastraszającym tempie :) .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

Witam

Postaram się w skrócie:)

 

A więc tak w sobotę wróciłem od Szymona z ZG:) Usprawniał moją Beti w profesjonalny sposób, z dokładną precyzją i rzetelnością. Każda dziurka, każdy kanalik dokładnie wyczyszczone. Pierwsze do wymiany poszły świece , następnie kolektor został zawieziony do myjni na wypucowanie. Zamocował zaślepki . Powymieniał mi wszystkie wężyki podciśnieniowe na nówki unikalne sylikonowe jak dobrze pamiętam:P Każdy elektrozaworek wypucowany , odkurzony itp;p Troszkę Szymon powalczył z moim EGR , gwintami przy kolektorze i rurka dochodzącą do EGR ale dał radę:) Fachowo sprawdził co jeszcze mam do wymiany i ogólny stan pozostałych części. Facet lubi to robić i zna się na tym. Dba o swoich "klientów". Takiej osobie mogę zaufać zostawić auto i wiem , że nic nie spier... tylko ulepszy:DD Zapewne jeszcze Szymona odwiedzę:))

Po tych zabiegach auto lepiej zbiera się:DD

Ps; Oczywiście Pani Mamusia dbała o klienta syna pod względem gastronomicznym i przygotował przepyszne kanapki:DD

 

Jeśli o czymś Szymon zapomniałem to przepraszam:)

Opublikowano

Dwa autka to już spocik :wink: , niestety nie było okazji zrobić jakiś fotek Bumek bo Lepsza Połówka zabrała nasze wozidełko na przejażdżkę do Legnicy :) .

 

Mam nadzieję, że przy innej okazji na "foten -zyken" będzie okazja, Bo Bumki w M-Pakiecie wyglądają bardzo godnie :cool2: (odrobinę kosztem wysokości przedniego zderzaka ........ :mrgreen: ).

Opublikowano
Szymon, pilnuj tych osłon na śruby kół. U mnie po każdej wizycie na zmianę obuwia jestem 2-3 osłony w plecy :duh:
Opublikowano

David dzięki za miłe słowo :wink: .

 

Zielo będę miał na uwadze, chociaż znając moje podejście to odstawię obręcze i nowe "paputy :mrgreen: " do założenia, a kompletne koła samemu zamontuję.

 

 

Swoją drogą w minionym tygodniu w środę i od początku tego tygodnia w Bumce zachodzą :norty: konkretne zmiany niuansik-owo-mechaniczne.......... :D ( jak będzie "chwila" to coś wyskrobię, a jeden temacik jest wyjątkowo interesujący :twisted: ).

Opublikowano

12.08.08 Nowe autko :roll:

 

Godzina wizyty u Pana Doktora pod Poznaniem była bardzo późna, co obrazują poniższe fotki :wink: .

 

http://img831.imageshack.us/img831/7364/dsc04104j.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/1047/dsc04103ct.jpg

 

Właściwy był komentarz Marcina "no tyle się umawialiśmy, to grzechem było by nie załatwić sprawy".

 

 

Co do wrażeń:

 

- myślałem że sama procedura mapy dłużej trwa;

 

- program wgrany, mamy udać się na jazdę próbną a tutaj niespodziewanie ulewa :mad2: ;

 

- pierwsza próba na 3 biegu, za dużo nie poczułem :( ;

 

- druga próba znowu 3 bieg

 

a) przód mocniej się unosi

 

b) bardziej wyczuwalne uderzenie momentu

 

c) 3 bieg szybciej się kończył ;

 

- krótki pit-stop, chłopaki się pytają "i jak oceniam", niestety prawie :cry: :arrow: 4/10 (może dlatego, bo spodziewałem się petardy ........);

 

- rozpoczęło się tłumaczenie itd., zostałem zapewniony że w drodze powrotnej poczuję różnicę a jak nie będę nadal zadowolony :( to coś będziemy kombinować.

 

 

Powrót do domciu:

 

- jazda normalna bez pośpiechu dzięki :? późnej godzinie i ogólnemu zmęczeniu po całym dniu;

 

- pojawiła się w końcu, w miarę równa dwupasmówka :wink: na czwartym biegu przeciągnąłem do 3000/3500 rpm i od około 2500 wielki :D na twarzy;

 

- zatrzymałem się i napisałem bardzo długiego sms-a :arrow: :)

 

- piąty bieg w okolicach 2500 rpm efekt jak wyżej :cool2: ;

 

- poprawiła się

 

a) elastyczność

 

b) samochód zrobił się bardziej nadsterowny

 

c) przydały by się większe hamulce z przodu, chociaż po bożemu to na dwóch osiach :norty:

 

d) operując pedałem gazu od około 2000 rpm czeka się z niecierpliwością na okolice 2500 rpm .......... :twisted: .

 

 

Podsumowując

 

Jak najbardziej polecam moda / wirusa / nową mapę czy jak to jeszcze można nazwać od naszych forumowiczów:

 

- moby85

 

- TC.

 

Z pomocą hamowni wiadomo, że można uzyskać maksimum - maksimum ale czy warto zostawić xxxx zł, przecież z 320d nie zrobimy 330d mimo wszystko.

 

Aktualnie nowa mapa częściowo wyleczyła mnie z chęci sprzedaży mojego oczka w głowie i przesiadki na 330d 204 KM, zobaczymy jak na długo :mrgreen: .

 

 

P.S. Uprzedzając pytania o wykres również mi się nie śpieszy, bo różnica jest wyczuwalna (moja Asia również uważa, że Bumka "lepiej się zbiera" :norty: ) a te 100zł znając moje podejście zawsze można przeznaczyć na jakąś "prawie nie wymienną część" do wozidełka.

Opublikowano
...i trzeba dodać że to nie jest mocny mod , ponieważ Szymon ma specyficzne oczekiwania co do jazdy autem , nie przeciąga po obrotach co było wyraźnym znakiem aby nie iść w maxymalną moc która pojawia się przy wysokich obrotach , skupiliśmy się na momencie ... chociaż na spokojnie jeszcze coś pogrzebiemy ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)

Panowie, że jestem dość specyficzną osobą to zdaję sobie sprawę (chociaż wolę określenie :arrow: indywidualista :roll: ).

 

Marcin na przyszłość, przy finalnym dopieszczaniu jak najbardziej postaram się przy okazji :wink: , zjawić prędzej.

 

 

Swoją drogą na ostateczne wygładzenie momentu zacząłem się już zbroić :norty: :

 

12.08.13 i 14 Początek urlopu ............

 

Zwykły, nawet stwierdzę normalny Polski obywatel to na urlopie wypoczywa dosłownie i w przenośni, a Szymon :lol: :

 

 

1. Tuleje dyfra po raz 2.5 :mrgreen:

 

 

19.03.12 "9" aż tak źle nie wyglądała:

 

http://img802.imageshack.us/img802/3081/dsc04117i.jpg

 

http://img812.imageshack.us/img812/7279/dsc04118pk.jpg

 

Moje "7" również lata świetności już miały za sobą:

 

http://img831.imageshack.us/img831/3760/dsc04119w.jpg

 

http://img820.imageshack.us/img820/4129/dsc04122bo.jpg

 

Aby uzyskać taki efekt jak na zdjęciu poniżej, czyli "wyprasować grubaskę" trzeba prócz narzędzi i chęci również się namachać :| .

 

http://img62.imageshack.us/img62/8471/dsc04123wz.jpg

 

Walka była zacięta, ale się udało:

 

http://img407.imageshack.us/img407/8067/dsc04125.JPG

 

Dwie nowe, mniejsze tuleje również na swoich miejscach :wink: (Demontaż/montaż nie był tak kłopotliwy jak grubszej koleżanki):

 

http://img89.imageshack.us/img89/3973/dsc04134jo.jpg

 

Wszystko złożone, autko jeździ :P (dopowiem jako ciekawostkę :wink: ):

 

http://img69.imageshack.us/img69/4414/dsc04135kh.jpg

 

 

Mogę współczuć hobbystą :wink: , których czeka ta wymiana w swoich ukochanych czterech kółkach.

Wymiana jest kłopotliwa / ciężka / męcząca fizycznie ......, bez kanału / podnośnika ostatecznie lepiej się nie zabierać za tą fuszkę :| .

Bardzo się podbudowałem jak w końcu przy kolejnych obrotach rozlegał się stuk, gwint w ściągaczu się nie zrywał i można było dalej kręcić :roll: (pomoc "udarowa" niezbędna).

 

 

Zasadność wymiany:

 

- przy operowaniu sprzęgłem a dokładnie przy jego puszczaniu było wyczuwalne zawahanie w przekazaniu napędu na tylne koła = szarpnięcie (dokładnie opisując występowało to w dwóch etapach, swoje 3 grosze dorzucały/ają zmęczone podzespoły sprzęgłowe, ale o nich przy innej okazji :roll: );

 

- utrudnione wbicie 1 i R biegu;

 

- dźwięki dochodzące z okolic tylnego zawieszenia przy wbiciu "niższych biegów".

 

 

Serwisowane :mrgreen: były 2 x nr. 7 oraz 1 x nr. 9:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

 

2 x nr. 2 i 2 nr. 4 też bym z chęcią wymienił, ale jeszcze nie mam koncepcji czy jest to wykonalne przy nie totalnym demontowaniu tylnego zawieszenia.

 

 

Jakie wrażenia ........:

 

- przeniesienie napędu zostało wyczuwalnie usztywnione (to raczej nikogo nie zaskakuje przecież :wink: );

 

- z biegami to nadal nie jest jak jak bym chciał aby było /powinno być, chociaż odczułem wrażenie usztywnienia/sprecyzowania samego wbicia biegów w dolnym zakresie jeśli mogę tak powiedzieć;

 

- jeśli dźwięk jest bardziej metaliczny ale nie słyszalny w okolicach dyfra (zębatki atakującej dokładnie) oraz w okresie zimowym rzadziej drażniący ucho kierowcy to wymiana tulei pomoże :wink: .

Sądzę, że w moim aktualnym przypadku hałas generuje przekręcający/układający się wał (co wydaje mi się normalnym zjawiskiem) albo wspomniana wcześniej zębatka (którą swoją drogą sugerował mi Nasz Ekspert Yohimura01 po wspólnych analizach moich nagrań video).

 

Podsumowując podsumowanie :P jeśli tuleja nr. 9 ma gumę z zewnątrz "pociętą - porozrywaną" to wymieniamy wszystkie 3 na nówki Lemforder-owe :cool2: .

Warto by się również zastanowić czy jednak od razu napomkniętych przez zemnie "Poduszek gumowych" nie wymienić ......... .

 

 

2. Świece żarowe

 

 

Akurat fotka jak wszystko ładnie dopieszczone :) :

 

http://img89.imageshack.us/img89/9459/dsc04141k.jpg

 

Zamontowałem 4 x nowe beru, dzięki :| :

 

- 3/4 razy w ciągu 1.5 roku użytkowania pojawiającym się błędzie 3 świecy żarowej;

 

- wcześniejszej "jakości" wykonania przez ze mnie tej wymiany tzn

 

a) zastosowaniu smaru miedziowego do gwintu "fajek", a nie powinno się go stosować bo reaguje z aluminium (za pewne utlenia);

 

b) niewłaściwemu dokręceniu świec żarowych.

 

 

Od siebie sugerowałbym co 4/5 latek, ilości przejechanych elementów albo specyfiki użytkowania samochodu wymieniać te elementy grzewcze.

 

 

3. Profesjonalne zaślepki kolektora dolotowego

 

 

Wszystkie mi znane Bumki z województwa Lubuskiego śmigają z takimi zaaplikowanymi to czemu by u siebie ostatecznie ich nie zamontować .......... :norty: .

Dłubanie przy starych zaślepkach przez rozwiercanie, gwintowani i wkręcanie śrubek nie jest złą opcją, ale do mnie aktualnie w ogóle nie przemawia.

 

http://img195.imageshack.us/img195/8831/dsc04152i.jpg

 

Cały kolektor "po bożemu" złożony i gotowy do montażu:

 

http://img29.imageshack.us/img29/9201/dsc04155p.jpg

 

 

Jeśli Bumka ma być zdecydowanie na dłużej to przy okazji demontażu kolektora warto się zastanowić nad wymianę uszczelek 4 małych i 1 dużej okrągłej (po nich najbardziej widać latka :wink: ).

 

 

4. Odma i przewody paliwowe

 

 

Te dwa elementy również chodziły za mną od dłuższego czasu, przewody bardziej bo do ich kompletnej wymiany należało by ściągnąć kolektor.

 

http://img577.imageshack.us/img577/6763/dsc04158x.jpg

 

http://img857.imageshack.us/img857/1414/dsc04160y.jpg

 

Co do sensowności wymiany odmy można polemizować, bo czy jest sens wydawać 200zł+ jak ma się już separator ...., chociaż nówka wygląda zacnie :P .

 

 

Jeśli jesteś nowym posiadaczem 320d/330d to po kupnie prawie od razu przejdź przez punkty 2, 3, 4 oraz nowe przewody podciśnieniowe i ciesz się świętym spokojem ze "sprawami silnikowymi" :cool2: .

 

 

5. Czujnik ciśnienia doładowania

 

 

http://img109.imageshack.us/img109/9270/dsc04156m.jpg

 

Wymieniony trochę przez moją fanaberię, bo stary miał ułamany dziubek i niezbędny był większy oring umiejscowiony na zewnątrz aby wszystko miało ręce i nogi.

 

Pozytywną stroną całej sytuacji jest to, że mam sprawny na "podmiankę diagnostyczną" jeśli by była taka potrzeba - konieczność :wink: .

 

 

6. Wydziwianie z filtrem powietrza :lol:

 

 

Mając wszystko na wieszczu aż nietaktem jest nie odkurzenie dokładne :cool2: :

 

http://img255.imageshack.us/img255/5853/dsc04163x.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Matias.... doczytaj dokładnie moją wypowiedź o tych tulejach :) .
Opublikowano

Od wczoraj niestety Bumka nie jeździ na dystansach 15 mm z tyłu (nie dobry właściciel Pan Mateusz :P się odezwał/upomniał).

 

Pogorszyło się:

 

- prowadzenie, trochę bardziej ciągnie na koleinach;

 

- wygląd również :| .

 

 

Malutkim pocieszeniem :wink: są cztery zgrabne kapselki na śrubach antykradzieżowych :mrgreen: .

 

 

Nie bym był sobą gdyby przy okazji demontażu dystansów czegoś nie "dopieścił", padło to oczywiste na tylne hamulce.

 

Wyczyściłem:

 

- jarzma;

 

- prowadnice zacisków;

 

- i rozruszałem tłoczki hamulcowe, co w pojedynkę jest trochę uciążliwe jak do pedału hamulca trzeba "latać" co chwilę.

 

Fotek niestety brak nie miałem aparatu :| .

 

 

P.S. Gdyby Ktoś miał na sella dystanse oczywiście do E46 :wink: 12 mm :cool2: , ewentualnie 15 mm to czekam na info na PW.

Opublikowano

kolejny temacik w 3kach przeczytany z aprobatą. Gratuluje podejścia do autka i dużej wiedzy/umiejętności.

 

Nie piszę "oby tak dalej" ponieważ wygląda na to że i tak już 3/4 autka wymieniłeś na nowe i żeby dalej działać musiałbyś ponownie wymieniać elementy które w twoich złotych rączkach były aplikowanie jako nowe :norty:

Opublikowano

bng dzięki za miły wpis :D .

 

3/4 to pewnie jeszcze nie, ale co ja bidulek mam począć jak zawsze znajdzie się coś do roboty ............... może troszeczkę na siłę :roll: .

 

Jako ciekawostkę powiem, że szukać trzeba "troszeczkę nad-wyraz" jak coś autku dolega bez względu na markę itd..

W VW Polo mojej Mamuśki pojawiały się drgania steru powyżej 80 km/h (Rodzicielce nie przeszkadzały :wink: bo wiadomo nic nie drga), Pan Diagnosta nie miał do czego się przyczepić podczas przeglądu a mnie raziły w oczy popękane - zwulkanizowane tuleje przednich wahaczy i grzecznie słuchałem, że to pewnie koła trzeba wyważyć.

 

Z częściami "poleciałem" trochę grubiej bo 2x :

 

- wahacze przednie;

 

- końcówki drążków;

 

- dolne przeguby zwrotnicy (czy jakoś tak :mrgreen: );

 

- łączniki stabilizatora ..................... i ........... nic nie drga :8) (a autko ma 12 latek, więc najwyższa pora była).

Opublikowano
Szkoda Szymon, że nie scentralizowaliśmy tych wymian. Fajnie by wyglądało porównanie 320 d i 330 d. Użytkownicy wyrobili by sobie zdanie, co do różnicy w kosztach eksploatacji. W ostatnim czasie wymieniłem profilaktycznie szereg części tak jak u Ciebie. Kolejny duży przegląd mam zaplanowany na przełom października/listopada. Wtedy zrobię dokumentację fotograficzną. Połączenie w jednym wątku tych wymian mogło by dać rzeczywisty obraz kosztów w warunkach naszego kraju. Niektóre zmiany moglibyśmy skonsultować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.