Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Silber ............. trzymam za słowo :wink: , chociaż chyba raz kupiłem ten środek i vs. Arka nie wydał mi się jakoś lepszy .... tzn. bardziej efektywny :mrgreen: .
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Widziałem autko Szymona na żywo :) Chociaż nie przepadam za touringami, to ten naprawdę robi wrażenie! Bardzo ładny samochód, a białe felgi - super pomysł :cool2:

 

I zgadzam się z kolegami - Szymon, otwieraj swój warsztat (im bliżej Warszawy, tym lepiej ;) ), rozwijaj talent!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Silbergrau kupiłem sugerowany preparat i sytuacja ma się podobnie jak w przypadku Arki ........... mordęga ........... koła będą musiały poczekam na większy mobilizator np. przy promieniach wiosennego słońca :) .

 

moby85 :) , trochę kłótni było z Lepszą Połówką o aktualnie obuwie letnie ale jak oczy przywykły to srebrne felgi zimowe .... :? .

Zestawienie czarnego lakieru z pomarańczowymi kierunkami i felgami również mi się podoba, ewentualnie dodanie w kolor relingów dachowych, osłon lusterek i zmiana koloru rozpórki ............... na takie fanaberie w ogóle nie dostałem zgody :) .

 

C_h_r_i_s_u jak dobrze wiesz w moim przypadku parapety nie wchodzą w grę, chociaż Twojej Kanadyjce bardzo pasują :wink: .

 

Edziu toż to zwykły rodzinny samochód w nadwoziu kombi :wink: .

Za utalentowanego się nie uważam, swoją drogą to jeszcze "co nieco" wypadało by się nauczyć ................. :) .

 

 

13.10.19 Kompletny serwis filtrowo-olejowy

 

Od ostatniego kompletnego serwisu autko przejechało faktycznie prawie 32 tyś km, więc zasłużyło :) .

Z kalkulacji licznikowych uciekło tylko około 20 tyś km, jako ciekawostkę dodam :mrgreen: .

 

Swoją drogą podoba mi się fotka całej rodzinki :P (rozpórka już zdążyła się ściągnąć do roboty i stary olej dokładnie zlecieć przez cały dzień :cool2: ).

 

http://i58.tinypic.com/ohpgd1.jpg

 

Jak wygląda filtr powietrza po roku oraz 32 tyś km jazdy głównie po drogach klasy A i S można zobaczyć sobie poniżej.

Dlatego osobiście uważam, za bezcelową jego wymianę co roku albo 10/15 tyś km jeśli samochód jest użytkowany w podobnych warunkach jak mój ............. poza tym zaoszczędzone $ można przeznaczyć na np. wymianę elementów gumo-metalowych mniejszych lub większych :) .

 

http://i61.tinypic.com/jqjqtw.jpg

 

http://i61.tinypic.com/14w6jb8.jpg

 

Nowa odma "zaliczyła" około 35-40 tyś od montażu, nawet nie ma co czyścić hehe :).

 

http://i58.tinypic.com/2res9jm.jpg

 

http://i60.tinypic.com/bgofft.jpg

 

Jak już na pewno wspominałem "takie tam zboczenie" :norty:

 

http://i58.tinypic.com/ezlnux.jpg

 

 

Płyn hamulcowy również został zakupiony ale czekam na specjalną okoliczność :roll: .

Filtr kabinowy poczeka do wiosny jak z klimą będę robił porządek ............ :) .

Miałem jeszcze w planach ręczny podciągnąć ale nie starczyło samo-zaparcia wieczorową porą.

Bumka również powolutku domaga się nowej uszczelki pompy próżniowej :mrgreen: , w paru mi znanych egzemplarzach 2.0d spotkałem się z takim problemem i snułem domysły kiedy ja :P .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
Kolega cennego czasu nie traci widze :) co do uszczelki, to jedyne 16zl, a radosc z naprawy bezcenna :D

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

Czy aby na pewno plastikowy separator ma być bez filcowego/sznurkowego filterka?

Sprawdzał to ktoś?

 

Znajomy z ASO zapewniał mnie że powinien on być w separatorze i można go dokupić osobno, a nawet warto...

 

Bawarka super, choć wg. mnie, jak dobrze pamiętam, tył w stosunku do przodu za nisko siedzi

Opublikowano

do tej pory myślałem tak jak piszesz

jednak gościu który od x lat pracuje na servisie i sam posiada 320 CR chyba głupot nie opowiada...

temat jednak nie o tym

Opublikowano
Wystarczyło dokładniej przeczytać moją wypowiedź np. z dnia "12.11.10 Przeleciało około ............... ", nie umniejszając znajomemu z serwisu bo do tematu można podejść na 2 sposoby :P .
Opublikowano (edytowane)

13.10.25 Duże zmiany :norty:

 

Po około 75 tyś km użytkowania przednie tarcze i klocki prezentowały się następująco:

Km przejechane głównie poza terenem zabudowanym na drogach klasy "S" i "A", szybko sprawnie ale unikając częstych ostrych hamowań.

 

http://i59.tinypic.com/2wm1bhe.jpg

 

http://i60.tinypic.com/i36wjs.jpg

 

http://i57.tinypic.com/315zgbr.jpg

 

 

Bardzo chciałem zmienić pewne części w swoim "tatusiowym wozidełku", zbieranie zaskórniaków długo trwało ............ .

Zaczęły się poszukiwania kompletnych hamulców z wersji 3 litrowej :twisted: .

Swoją drogą to już dużo wcześniej napomknąłem, że dziwie się osobom które swoje 2.0d "robią" na +200KM i zostawiają fabryczne hamulce ................ .

 

Z pomocą przyszedł http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=22607 ustaliliśmy co ma zawierać paczka ........

Przesyłka dotarła kompletna i w 100% zgodna z moim marudzeniem :wink: , nawet dołączone były giętkie przewody hamulcowe :cool2: (nie prosiłem o nie a swoje przednie i tak planowałem zmienić :) ).

 

 

Na pierwszy ogień idzie oś przednia ................ tylna "trochę będzie musiała poczekać :( ".

 

Czas zacząć przygotowania ............... .

W rodzinnej Zielonej Górze udało mi się znaleźć niezbędnych rzemieślników:

 

a) piaskowanie http://szklarzzielonagora.pl/ (obok stanowiska roboczego stały wyczyszczone felgi aluminiowe).

 

http://i59.tinypic.com/qov96g.jpg

 

b) malowanie proszkowe http://www.lakiernia.zgora.pl/ (wcześniej widziałem efekt końcowy na hamulcach z 330ci)

 

http://i62.tinypic.com/2mqsqkz.jpg

 

Podsumowując koszta, jakość i trwałość wykonania według mnie nie opłaca się samemu upiększać układ hamulcowy farbami hammerite, do kominków, spray-ami itd.

 

 

Właściwe części zakupione standardowo w http://www.czescidobmw.pl/ jako pierwsze czekały na montaż :) .

Gromadka na zdjęciu nie jest kompletna bo lewy przód jak widać w tle jest już złożony ........ .

 

http://i58.tinypic.com/50ft3.jpg

 

Na podstawie zdjęcia poniżej możemy przypuszczać, że FAG robi na pierwszy montaż.

Warto mieć na uwadze że wraz z nową piastą dostajemy w komplecie nakrętkę oraz zewnętrzną osłonę :wink: .

Podpowiem jeszcze, że bez nasadki w rozmiarze 46 3/4 cala i sensownej przedłużki lepiej nie zabierać się za tą robotę.

 

http://i58.tinypic.com/j8gvfb.jpg

 

Z lewej i prawej strony stara piasta zeszła bez problemu i nie musiałem się mordować z demontażem "wewnętrznego pierścienia łożyska".

 

http://i61.tinypic.com/i6kv1d.jpg

 

Całość wyczyszczona mechanicznie ;) + drobny papier ścierny, odtłuszczona ....... można składać :cool2: .

Z chemią techniczną firmy Caramba mam styczność od niedawna, ale polecam :wink: .

 

http://i57.tinypic.com/316lnpu.jpg

 

Malina .............. :roll:

 

http://i62.tinypic.com/dqipvq.jpg

 

Wisienką na torcie jest już całość złożona i gotowa do drogi .............. samozachwyt właściciela "bezcenne" :D .......... ale te tarcze są wielkie :mrgreen: .

Strona lewa

 

http://i61.tinypic.com/4kiq04.jpg

 

Strona prawa

 

http://i58.tinypic.com/2zpnn0o.jpg

 

Jak będzie się sprawować 325 mm średnicy nie omieszkam opisać, bo jak na razie to ledwo 100 km zrobiłem.

Gdyby ktoś był zainteresowany to mój stary kompletny przód jest na sprzedaż (całość jest już dokładnie oznakowana aby nie pomieszać lewej i prawej strony).

 

 

Po ostatnim przeglądzie wspominałem, że przewody hamulcowe kwalifikują się do wymiany bo wyglądały tak:

 

http://i59.tinypic.com/2samfl4.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

Dobrze widzę, tylko przednie wymieniłeś ?

W aso były w promocji w dobrej cenie ori do 330d/i, ponoć też mikoda zaczął robić do 330d/i ale nie wiem czy bym założył.

Warto może zainteresować się oplotem kpl ...

Opublikowano

Zent no ja nie wiem skąd ty je znasz :wink: , ale mają na uwadze jeden z twoich tematów specjalnie wrzuciłem zdjęcia poglądowe używanych tarcz i klocków :) .

 

Doktor faktycznie długo trzeba było czekać na te nowe fanty .......... :) .

 

Mikan dobrze widzisz, OEM-Mikoda-itd. itd. mnie w ogóle nie interesuje wbrew opinią z for internetowych ............. .

Nad oplotem trochę myślałem, ale nie jest to sportowe 3.0i z gazem i hamulcem na przemian w podłodze aby taka zmiana była potrzebna.

 

Hipek przeprowadzka to się faktycznie szykuje ale jak na razie na stałe do rodzinnej ZG bo i moja Lepszą Połówkę dotknęła "chora sytuacja rynku pracy w Pl".

 

Silbergrau poza tym jak szczotka druciana oraz mała i duża szczotka na kątówkę są w opłakanym stanie to i finansowo korzystniej wychodzi piaskowanie :) .

Opublikowano
Nie mam pojęcia bo nigdy tego nie robiłem ;) ................ swoją drogą uważam, że taki "detaling" to przerost formy nad treścią :) .
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.