Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak będę w garażu z aparatem to zrobię zdjęcia .......... maila mam zachowanego ;) .
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

14.08.28 Fanty OEM

 

 

Wjeżdżając/wyjeżdżając do/z garażu i przejeżdżając przez wystający kątownik bramy był stuk hehe:

 

http://i58.tinypic.com/144bl9l.jpg

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=51_3278&hg=51&fg=70

nr. 5 51161881149 x 6

nr. 7 07147129160 x24

nr. 8 51718193812 x 1 (przez nieuwagę została zamówiona część nr. 51718265468, do samochodu ze zwykłym zderzakiem 51718193812)

+ 51718197928 kanał hamulcowy prawy do samochodu ze zwykłym zderzakiem

 

Kanał hamulcowy jest wspornikiem mocującym dolną przednią osłonę silnika ....... :| .

 

http://i58.tinypic.com/9tlpph.jpg

 

Znalezienie nieuszkodzonej używki jest raczej nie możliwe :wink: .

 

http://i60.tinypic.com/2953gva.jpg

 

Spinka czujnika uszkodzona :( .

 

http://i58.tinypic.com/33dxsgm.jpg

 

Spinka czujnika naprawiona :) .

 

http://i60.tinypic.com/34sjsr8.jpg

 

Ostatnie zmienione detale.

 

http://i58.tinypic.com/dvlz5l.jpg

 

 

Ogólnie to w aucie nic się nie dzieje, tylko lać ON i pokonywać kolejne km ............ tak było do dzisiaj bo "gruba" aktualizacja w galerii szykuje się na dniach :mrgreen: .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

14.09.02 Wtryskiwacze :norty:

 

 

Bez przydługich wstępów :mrgreen: .

Wtrysk nr. jeden wyciągnięty :) .

 

http://i58.tinypic.com/2mi0y9y.jpg

 

Wtrysk nr. 2 wyciągnięty :) .

 

http://i58.tinypic.com/oi7hu8.jpg

 

Nr. 3 i 4 za jednym zamachem :roll: .

 

http://i60.tinypic.com/149xkqd.jpg

 

Zdemontowane wtryskiwacze w komplecie, wstępnie oczyszczone i przygotowywane do transportu :roll: .

 

http://i62.tinypic.com/nwigip.jpg

 

Taka mała ciekawostka :wink: , zestawienie wszystkich elementów drobnych, na które trafi się "po drodze" do wtryskiwaczy w silniku M47XXXX w e46.

 

http://i59.tinypic.com/w81h1v.jpg

 

Kąpiel w myjce ultradźwiękowej :cool2: , chociaż jazda bez EGR-a :wink: zmniejsza powstawanie np. "czarnej skamieliny" w okół końcówek wtryskiwaczy między innymi.

 

http://i59.tinypic.com/2821clv.jpg

 

Na pewno bywało gorzej, po niektórych egzemplarzach :P .

 

http://i59.tinypic.com/oqvref.jpg

 

Wtryskiwacze obmyte ze środka stosowanego do myjek ciśnieniowych, już mi się podobają ........ normalnie jak z ASO BMW REGENEROWANE :norty: .

 

http://i58.tinypic.com/166hc12.jpg

 

Podzespoły przygotowane do poważnych testów, zmierzony tak zwany skok kulki wtryskiwacza nr. 3.

 

http://i59.tinypic.com/17g7tk.jpg

 

Wtryskiwacz nr. 3 rozebrany na części, normalne ślady używania :D ........ cytuję: samochód nie jeździł na złej ropie :) .

 

http://i57.tinypic.com/o5q55c.jpg

 

Cytuję wtryskiwacz nr. 1 i 2 leciutko przycinająca się końcówka, oraz nr. 2 miał ją również lekko przytartą.

Widoczne przebarwienia/naloty na elementach wewnętrznych wtryskiwaczy schodziły po samym zamoczeniu w myjce.

Elementy robocze/wewnętrzne przed składaniem również były czyszczone w myjce, no ale tego chyba nie trzeba pisać :wink: .

 

http://i57.tinypic.com/e5nrjq.jpg

 

Na drugi dzień telefon: "Szymek twoje wtryski są do odbioru".

Oto komplet z nowymi końcówkami Boscha i po tak zwanej ragulacji:

 

http://i59.tinypic.com/1dyozq.jpg

 

Dodatkowe części montażowe, nowe podkładki miedziowe NIEZBĘDNE.

 

http://i62.tinypic.com/2mgkp3m.jpg

 

Górne gumki również na swoich miejscach.

 

http://i61.tinypic.com/9s5e8h.jpg

 

Gniazdo przed czyszczeniem :mrgreen: , w tle na pokrywie zaworów widać ślady po wcześniejszym "kowalu", który nie stosował młotka bezwładnościowego :wink: .

 

http://i58.tinypic.com/n3wvty.jpg

 

Taki widok to ja rozumiem :) .

 

http://i61.tinypic.com/30w2u00.jpg

 

Nowa podkładka miedziowa już w gnieździe + bardzo widoczne kolejne drobne uszkodzenie pokrywy zaworów przez wcześniejszego "FACHOWCA" :duh: .

 

http://i62.tinypic.com/2ahy745.jpg

 

Komplet na swoim miejscu.

 

http://i61.tinypic.com/5khw6h.jpg

 

Chwilę przed "odpowietrzaniem" ;) .

 

http://i58.tinypic.com/29e3d4m.jpg

 

Do pierwszej jazdy testowej tak wystarczy :) .

 

http://i58.tinypic.com/20gckrc.jpg

 

Respiratorki :roll: charakteryzują się obecnie takimi parametrami na papierze :mrgreen: :

 

http://i61.tinypic.com/a9ybld.jpg

 

 

Jazda próbna bardzo pozytywnie :8) , ale coś trzeba zrobić z zalegającym na półce zaworem/czujnikiem :wink: .

 

 

Na zdjęciu widoczny element nr 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=13_0958&hg=13&fg=15.

 

http://i57.tinypic.com/30ab9sp.jpg

 

Nie ma :D .

 

http://i61.tinypic.com/1112syc.jpg

 

Nówka sztuka :twisted: .

 

http://i57.tinypic.com/ivxshj.jpg

 

Żonie przeszkadzał brak rozpórki :lol: .

 

http://i60.tinypic.com/2wrhswi.jpg

 

 

Czas na wnioski:

- wtryskiwacze mam nowsze niż samochód :P , wszystkie najprawdopodobniej z tego samego dawcy z 2005r, co również potwierdzają małe blizny na pokrywie zaworów;

- wtryskiwacze nie były sprawdzane przed rozbieraniem "na stole", szkoda mi było $ bo i tak byłem zdecydowany na 4 nowe końcówki;

- regeneracja odbyła się w sprawdzonym :8) (R4, R4, R4 i R6) warsztacie specjalizującym się "tylko" w naprawach pomp wtryskowych i wtryskiwaczy;

- w moim przypadku wymienione zostały 4 końcówki + regulacja, mając na uwadze słowa pracownika (Radka) po weryfikacji pod mikroskopem oraz zmierzonym skoku kulki 3 i 4 wtrysk nie wymagał praktycznie w ogóle ingerencji ........ domniemam, ze 1 i 2 rozebranie, ultra dźwięki, regulacja i było by również w miarę ok ........ ALE JA MAM ....... hehe i chciałem spokój na kolejnych DUŻO kilometrów :mrgreen: ;

- Bumka paliła dobrze na zimnym, teraz też tak jest :) ;

- Bumka paliła dobrze na gorącym, teraz też tak jest :) ;

- Bumka nie kopciła na jałowym, teraz też tak jest :) ;

- Bumka nie kopciła podczas jazdy, teraz też tak jest :) ;

- Bumka nie zużywała nadmiernych :wink: ilości ON przy mojej technice jazdy, teraz też tak jest :) ;

- no wariat pewnie myśli większość czytających :roll: ;

- po zmianie IC mimo wszystko samochód nadal trochę "puchł/słabł" w górnych zakresach obrotowych ......... teraz tego nie ma :) ;

- wahania obrotów w okolicy 2000 rpm i stałej prędkości występujące przed osiągnięciem temperatury około 65C nadal występują, ale zostały zmniejszone;

- osobą, które ślepo powielają tezę, że silnik diesla (korekty itd.) sprawdza się tylko na biegu jałowym to dalej życzę powodzenia :P ........ w innych warunkach silnik nie pracuje ......... :?:

- w moim przypadku na jałowym korekty +/- 0.2 ......., ale wraz ze wzrostem obrotów SAMA KOREKTA na 1 i 2 cylindrze wypadała słabiej.

W skrajnych przypadkach wartości pod 2,5/3,0 dochodziły, teraz tego nie ma i silnik może super hehe równiutko i cicho pracować :cool2: .

Może potwierdzić np. kolega http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=11731 nawiązując do poniedziałkowego spotkania :wink: .

- Panie Tomku :arrow: TC, w końcu z czystym sumieniem :wink: mogę się wybrać do was na ewentualne dopieszczenie mojej obecnej mapy :twisted: .

 

 

Pozdrawiam, bo z grubsza to tyle :) .

P.S. +300 tyś na blacie i faktycznie koszta/koszta/problemy :lol: .

Opublikowano

Podziękował Panowie :P .

Silbergrau musiałbym się zmobilizować, chociaż wrzucanie filmików do galerii jakoś mi nie wychodziło :) .

 

 

14.10.04 Mp3 :D :norty: :cool2:

 

Ostatnio bardzo popularny mod w dziale galerii modelu e46 :) .

Śladem kolegów:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=67222

memberlist.php?mode=viewprofile&u=7940

memberlist.php?mode=viewprofile&u=14938

 

Radio kupiłem u allegrowicza marco328.

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=1943254

 

Nowy nabytek bardzo dobrze zapakowany i w 100% zgodny z opisem :D .

 

 

Czas na konkrety :P .

Fabryczna radio-nawigacja, której miałem serdecznie dość :mrgreen: .

 

http://i57.tinypic.com/5ebcww.jpg

 

Miejsce montażowe.

 

http://i62.tinypic.com/v2rbb4.jpg

 

Numery "nowego" radia, które czyta płyty cd i mp3.

 

http://i61.tinypic.com/eg1dp0.jpg

 

Pierwsze uruchomienie .............. :D .

 

http://i58.tinypic.com/j8ofnq.jpg

 

Poszukałem swoich ulubionych stacji radiowych, nacieszyłem się ........ czas sprawdzić mp3.

Dawno temu :wink: nagrane płyty zostały odczytane.

W wielkim przypływie szczęścia :norty: przejechałem się do Sulechowa :arrow: S3 aby posłuchać muzyki :roll: .

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) w całej okazałości.

 

http://i59.tinypic.com/t96s1i.jpg

 

 

Z ważniejszych informacji :wink: , radia o takich numerach powinny czytać również płyty mp3:

 

6512-6943429 Alpine, Model CD53, (Oct 2004 -Sept 2005) iPod Data, Aux, Sirius and MP3 Capable

6512-6943430 Alpine, Model CD53, (RMFD thru 2008) iPod Data, Aux, Sirius and MP3 Capable

6512-6961215 Alpine, Model CD53, (Dec 2005-May 2006) iPod Data, Aux, Sirius and MP3 Capable

6512-4154933-01

6512-6943435-01 <-

6512-6943435-02

6512-6976885-01

6512-6976886-03

 

 

Do pełni szczęścia w mojej Bumce brakuje mi :norty: :

- H/K

 

- Sportowych siedzeń (SS-ów) z rodzajem tapicerki zgodnej z moim vinem

 

a) Denerwujące jest to, że regularnie na naszych serwisach wypływają samochody w super niskiej cenie, zapewne tragicznym stanie technicznym ale z kubłami :cry:

http://i62.tinypic.com/znx0fr.jpg

 

b) Na rzecz "cynamonków" z palety Individual-a w ogóle by mi nie przeszkadzała rozbieżność vin-owa :P

http://i62.tinypic.com/120jpsg.jpg

 

- M57TU........

 

- Szyberdachu hehe cięte nic nie będzie.

 

Czas pokaże :? .

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wiele razy przeglądałem serwisy ogłoszeniowe w poszukiwaniu powyższych SS-ów :roll: niestety bez powodzenia. Czasami trafiałem co najwyżej na zwykłe fotele z tą tapicerką :roll: Niestety większość tapicerek oferowanych w internecie, nawet niezależnie od rocznika nie dość że jest w kiepskim stanie wynikającym z normalnego zużycia to jeszcze magazynowanie w szopie czy pod chmurką nie robi jej za dobrze :wink: Cynamonowe wnętrze to piękna sprawa :cool2: jednak z tego co się orientuję była to skóra nappa, bardziej delikatna od zwykłej. Strasznie trudno trafić na taką w ogłoszeniu auta, a co dopiero jako tapicerkę na sprzedaż. Z mojego małego doświadczenia wynika że te jasne kolorowe skóry zwykle na żywo nie prezentują się zbyt świeżo, czasami wręcz paskudnie choć to głównie zasługa użytkowników :cool2: Chyba już bym wolał oddać auto do tapicera i cieszyć się nową skórą. Choć to oczywiście kwestia gustu :wink:

 

P.S. radyjko mp3 to jest to :wink: witamy w XXI wieku :cool2: :wink:

Opublikowano

obecnie nie wyobrażam sobie jazdy e46 bez SS, człowiek szybko przyzwyczaja sie do dobrego :norty:

 

mody na +

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Witam, również gratulacje z powodu zakupu radyjka (także o takim samym nr jak moje) :cool2:

Teraz będzie się jeździło dużo przyjemniej.

Ja do mojego radyjka kupie chyba teraz jeszcze głośniczki HERTZ i kończę audio.

 

Pozdrawiam

BMW i tylko BMW!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trwało to kilka dni ALE - przeczytałem Twój temat od początku do końca!

 

Ukłon w pas - jesteś kolejnym mentorem za którego śladem należy podążać jeśli chodzi o dbanie o swój pojazd!

 

P.S

Widzimy się w przyszły weekend i działamy z moim wozidełkiem.

Opublikowano

Podziękował Panowie, poszedłem w wasze ślady z radiem hehe.

Asia nie jest zadowolona ze zmiany, bo gusta muzyczne mamy kompletnie inne :mrgreen: a ze mnie malusi-maluteńki egoista jest (podobno :roll: ), ale cieszyła się z mojego wielkiego :D na twarzy jak przyszła paczka.

 

17 października 2014 mogłem bardzo dokładnie przetestować nowe radio przez +1000 km, bo miałem okazję bardzo wnikliwie obejrzeć e60 535d 2006r "Na Full-u" w kosmicznym stanie :twisted: .

Dłuższa trasa z ulubioną muzyką, bez jakichkolwiek szumów itd. stacji radiowych ...... bezcenne :cool2: .

 

Strikxe222 żadnego banku nie obrabowałem, gdyby po Euro 2012 budownictwo drogowe nadal szło pełną parą i z Żoną byśmy mieli grube lata to pewnie "trochę z musu" e9X 330d/335d stało by w garażu hehe.

Na szczęście wszelkie wymiany mogę dokonywać we własnym zakresie, co na pewno przekłada się na zdecydowanie lepszy efekt finalny :wink: .

 

Piotrku mam nadzieję, że lektura się podobała ;) , z wozidełkiem podziałamy PO BOŻEMU :mrgreen: .

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

14.11.17 Grubaśne Dekielki :)

 

 

Z okazji urodzin Kochana Żonka :roll: sprawiła mi bardzo fajny prezent.

 

http://i60.tinypic.com/a15yr4.jpg

 

Dekielki nowego typu "chodziły za mną" od dłuższego czasu.

Żonę również męczyłem pytaniem "Co myślisz/podobają się .......... ?" jak napatoczyło się BMW z nowymi kapselkami :)

Asia w tajemnicy :norty: zamówiła oryginalne dekielki w jedynym słusznym sklepie z częściami do BMW :arrow: http://czescidobmw.pl/ hehe.

 

Zdjęcie spodu, może komuś się przyda.

 

http://i57.tinypic.com/2mmsk10.jpg

 

Stary prezentował się następująco:

 

http://i62.tinypic.com/339kmqs.jpg

 

http://i62.tinypic.com/11t3q5i.jpg

 

Jeden z czterech grubasków na miejscu :cool2: , swoją drogą bardzo ciężko wchodzą.

 

http://i58.tinypic.com/99fn8k.jpg

 

Jeszcze jedno małe Vs.

 

http://i57.tinypic.com/2e3u0jl.jpg

 

 

W Bumce nic ciekawego się nie dzieje (pali, jeździ, skręca :mrgreen: ), od minionej środy kolejne kilometry przybywają znacznie szybciej i małymi krokami zbliża się kompletny serwis filtrowo-olejowy.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Johny bo w BMW (i nie tylko) chodzi o to aby wymieniać podzespoły itd. bo ma się taki kaprys a nie konieczności :mrgreen: .

 

 

14.11.20 Idzie zima

 

Prowadzenie Bumki w temperaturach > 5 C pogorszyło się ............ czas na opony zimowe.

 

Śnieżynki częściowo wymyte przed zimowym snem.

 

http://i62.tinypic.com/mtbcd4.jpg

 

http://i58.tinypic.com/1zmo5qv.jpg

 

Typowe, niczym nie wyróżniające się e46 w nadwoziu kombi jakich pełno na naszych drogach :mrgreen: .

 

http://i62.tinypic.com/f4hiqw.jpg

 

http://i61.tinypic.com/2mg8c92.jpg

 

 

Mam nadzieję, że nagranie będzie działać bez problemu:

M47TU JAŁOWY BIEG NA ZIMNYM SILNIKU

 

- samochód wyjechał z boksu garażowego (temperatura +/- 13 C, "domek" nie stracił w pełni temperatury przez noc)

- nad wrażeniami akustycznymi by się nie rozwodził bo według mnie trzeba posłuchać na żywo

- sugerowałbym zwrócić uwagę na drgania samego silnika ............ a w zasadzie ich brak :wink: .

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ale bocian ;p kle kle

 

ładnie chodzi :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Panie Piotrze :wink: podziękował ............... wszystko podane na stronie np. 15 :mrgreen: .
Opublikowano

http://i62.tinypic.com/znx0fr.jpg

O panie, da się Sport Sitze w takiej konfiguracji w ogóle gdzieś dostać? Na rynku wtórnym jeszcze nie widziałem, a nie chcąc wymieniać tylnej kanapy musiałbym dokładnie takie kupić. :mad2:

Opublikowano

O panie:

- z 3 lata temu widziałem komplet do kombi na sprzedaż za chyba 2000-2500 zl :mrgreen: w środkowej części Pl.

- natomiast z 2-2,5 roku temu za 1500 przednie fotele, ale niestety pod granicą z Ukrainą :wink: .

Opublikowano

Niestety, ale ten zestaw w opcji sportowej był chyba bardzo rzadki. A nie ukrywam, że bardzo pasują mi pół-skóry - takie połączenie zalet skóry i materiału. Zimą [BAD] nie odpada, latem się nie przegrzewa. :mrgreen:

 

Trzeba będzie szukać czegoś innego.

Opublikowano (edytowane)

WPIS A MIARĘ MOŻLIWOŚCI ZOSTANIE ZAKTUALIZOWANY :)

 

 

14.11.29 Ostatni etap FINALNEJ przeprowadzki

 

Z Asią nie przewidujemy już konieczności posiadania nadwozia typu kombi :P .

Na zdjęciach poniżej "resztki" naszego dobytku, który z Legnicy trzeba było dostarczyć do ZG :D .

 

http://i62.tinypic.com/f3f488.jpg

 

http://i59.tinypic.com/x5ctax.jpg

 

Mnie coraz bardziej po głowie zaczyna chodzić sedan :norty: , ale musiałby ujawnić się :roll: poważny chętny na moje aktualne oczko w głowie.

 

 

W zeszłym tygodniu Bumka była bardzo humorzasta i zdecydowanie DOMAGAŁA SIĘ UWAGI ........... zaczynamy :8) .

 

 

14.12.01 Odgrzybianie klimatyzacji

 

W zasadzie chciałem ten zabieg mieć wcześniej zrobiony, niestety wcześniejszy Pan Serwisant nie kwapił się odbierać telefon albo odpisać na SMS-y ........ .

Rozpoczęły się poszukiwania na małą skalę :P warsztatu/serwisu, który ma niezbędne urządzenie do wykonania dezynfekcji (sam przebieg tego procesu przecież nie jest zbyt skomplikowany).

 

Zainteresowała mnie oferta ogólnego serwisu na "moim" osiedlu w ZG:

- psikana jest chemia na nowy filtr kabinowy

- psikana jest chemia na parownik w miarę możliwości

- dezynfekcja odbywa się przez ozonowanie, które trwa od 30 do do 60 min wedle uznania klienta ........... jak robić to porządnie czyli 50 :D

 

No to pięknie zjawię się "u was" już rozebranym samochodem :) aby parownik jak tylko można wszystkim się ukazał hehe, ........... hmhmhm ok.

 

Widać moją nadgorliwość :norty: , bo chciałem zdemontować wiatrak aby jeszcze więcej parownika było na wierzchu ....... niestety dodatkowo "dostajemy" 2cmx2cm.

W zupełności wystarcza ściągnąć zewnętrzną/plastikową/czarną osłonę wiatraka mocowaną na dwa dolne klipsy metalowe, 2 górne zaczepy plastikowe + śrubka na Torx rozmiar 15 :mrgreen: .

 

http://i58.tinypic.com/zn3fbt.jpg

 

Przy okazji zdjęcie poglądowe jak powinien ;) wyglądać filtr powietrza po +30 tyś km (Na filtrze był jeden duży liść w bonusie, ale do foteczki zdjąłem :roll: ).

 

http://i62.tinypic.com/eskp5z.jpg

 

Poniedziałek +9:00 ................ i tu zaczyna się ciekawie :mad2: .

Jestem ciężkim rodzajem klienta, niestety swoje wiem i oczekuję wykonania "napraw" w taki a nie inny sposób.

W niedzielę poświęciłem dłuższą chwilę aby znaleźć procedurę jak to nasz kochany :wink: producent "odgrzybia klimatyzację" .............. "panel sterujący wiatrakiem ustawiony jak książka pisze, pozostaje tylko włączyć siłę nadmuchu na min".

 

Przyjmuje mnie doradca serwisowy (DS), informuję że na odgrzybianie klimatyzacji ble ble ble, ma być psiknięte na parownik (wszystko rozebrałem i części mam w garażu).

Mechanikowi pozostanie założenie jednej osłony (wspomniałem o niej wyżej) ja "zalaniu w miarę możliwości parownika na full-a :wink: , a brakującą śrubką proszę się nie przejmować ...... wszystko jest.

Chciałbym aby samochód chodził przez 60 min na biegu jałowym i NA PANELU KLIMATRONIKA WSZYSTKO JEST USTAWIONE WYSTARCZY WŁĄCZYĆ SIŁĘ NADMUCHU NA JEDEN(powtórzyłem to x3 w dalszej rozmowie).

 

......

 

 

http://i60.tinypic.com/121smdk.jpg

 

http://i60.tinypic.com/1twxo5.jpg

 

http://i61.tinypic.com/oubihv.jpg

 

 

14.12.04 - 14.12.06 Duży Serwis

 

14.12.04 Części świeżo dostarczone ............... co by tu dzisiaj już zrobić :roll: .

 

http://i62.tinypic.com/zvza74.jpg

 

 

a) Na pierwszy ogień PREZENTY :cool2: .

 

Kubek termo .......... "robi robotę" cały dzień nie utrzyma właściwej temperatury bardzo rannej kawusi hehe.

Sprawdza się idealnie podczas przemieszczania się dwupasmową drogą klasy "S".

Jak na razie jeden minus to tak w zasadzie nie ma gdzie kubka trzymać aby wyglądał jak stąd :P .

 

http://i61.tinypic.com/15efr4n.jpg

 

 

b) Chemikalia.

 

Aktualnie postanowiłem, że przed zmianą filtra paliwa na nowy będę stosował "czyściciela układu paliwowego".

 

http://i62.tinypic.com/otp1xw.jpg

 

 

c) Kompletne podpory przednich wahaczy.

 

Ponownie zdecydowałem się na produkt Meyhle HD.

Poprzednie kompletne podpory przy moim stylu jazdy oraz warunkach w jakich ona się odbywa wytrzymały całe:

- 101301 km i dzielnie sprawowały się przez 3 lata 7 miesięcy i 1 dzień :mrgreen: .

Lewa tuleja-podpora nie wykazywała luzu w ogóle, w prawej wahacz niestety "zaczął się już przemieszczać" co było wyczuwalne w prowadzeniu.

Układ kierowniczy w Bumce zaczął być "ciapowaty" tzn. ruchowi kierownicą nie towarzyszyła natychmiastowa reakcja.

Chociaż przyrównując do "Świeżo sprowadzonych igiełek" to według mnie już zużyta tuleja-podpora i tak prezentowała się całkiem nieźle, albo do podpór innych producentów które potrafią nawet roku nie wytrzymać .......... no ale "oszczędny Jan" płaci przynajmniej x2.

Z moich obserwacji przez wszystkich ceniony Lemforder jeśli chodzi o przednie wahacze oraz ich podpory to szału również nie robi.

 

Na zdjęciu widoczna kompletna prawa podpora (tuleja gumowo metalowa wprasowana w "łapę montażową").

Przypominam że takie podzespoły powinno wymieniać się parami ..... wbrew zapewnieniom wielu mechaników, że "Będzie Pan Zadowolony".

 

http://i57.tinypic.com/e16zv4.jpg

 

Czas brać się do roboty :) .

 

http://i58.tinypic.com/fvb47m.jpg

 

Z demontażem lewej strony w ogóle nie było problemu.

 

http://i60.tinypic.com/r9hk4m.jpg

 

Prawa strona stawiała czynny opór ........... .

Gwint śrub skorodował trochę i mimo właściwego dokręcenia 60 Nm z trudem się wykręcały ....... udar zawsze pomocny :P .

 

http://i58.tinypic.com/51budf.jpg

 

Widoczne uszkodzenie prawej tulei .......... oberwała się/naderwała/zwulkanizowała guma ...... i sztywności już nie było.

 

http://i58.tinypic.com/aon9z7.jpg

 

Zestawienie wszystkich elementów, które należy zdemontować aby podpory "mieć na wierzchu".

 

http://i58.tinypic.com/2re3b5t.jpg

 

Fotka artystyczna :cool2: .

 

http://i57.tinypic.com/24q0i1d.jpg

 

 

d) Fabryczny drążek zmiany biegów.

 

Znowu kaprys-fanaberia :roll: .

Denerwowało mnie mimo wszystko utrudnione wbijanie biegów, na krótszym drążku zmiany biegów.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

nr. 6

nr. 7 ...... nie mógłbym spać wiedząc, że do nowego drążka zmiany biegów zamontowałem "stary koszyczek".

 

http://i61.tinypic.com/wgq4gk.jpg

 

Pusto się zrobiło, .......... uciążliwy może się okazać demontaż gałki zmiany biegów z drążka jeśli całość nie ruszana od nowości.

 

http://i59.tinypic.com/x0s0pg.jpg

 

Nowy drążek przed montażem.

Sugeruję użyć smarowidła na czyste powierzchnie ........... .

 

http://i60.tinypic.com/2dke9z6.jpg

 

Będąc wystarczająco zmotywowanym można wymienić drążek bez rozbierania tych okolic.

Osłona gumowa "górno - dolna" nr. 8 na schemacie wyżej nie załapała się na fotkę, a należy pamiętać że ona od góry ma osłaniać koszyczek i drążek zmiany biegów aby syf-kurz-pył i inne drobinki nie dostawały się między te ruchome elementy.

 

http://i60.tinypic.com/vqoaox.jpg

 

Zmiana biegów się poprawiła, ale mam jeszcze zastrzeżenia bo poduszki silnika już nie te hehe :norty: ............. .

 

 

14.12.05 Przygotowanie Bumki do zimy

 

Po pracy zawitałem do zaprzyjaźnionego warsztatu specjalizującego się w naprawie głównie Busów oraz Tirów w miejscowości Boczów koło Rzepina.

Po sąsiedzku jest myjnia samochodowa, uiściłem odpowiednią opłatę i "po swojemu" umyłem samochód przed woskowaniem.

 

Bardzo rzadki widok ............ Czysta Bumka :roll: .

 

http://i61.tinypic.com/2ewe6ok.jpg

 

Całe autko wytarte do sucha + dmuchanie sprężonym powietrzem niektórych szczelin, w których zbiera się woda i utrudnia woskowanie.

 

http://i59.tinypic.com/2agkdhg.jpg

 

Nakładanie kożuszka :cool2: .

 

http://i61.tinypic.com/2zp1ifk.jpg

 

Co musiałem się namachać aby uzyskać taki efekt :mad2: , temperatura na warsztacie oscylowała w okolicach 2-4 C a to niestety trochę za mało.

Szybka akcja to niestety nie była ............... mogłem lepiej zagospodarować czas i wybrać się do Chłopaków tydzień wcześniej bo na dworze było +/- 10C.

W ogóle jak będą zbędne $ to chyba sprawię Bumce nowe kierunki przednie bo odstają od kloszy ...... i może nowe reflektory przeciwmgielne.

 

http://i59.tinypic.com/vqtnvk.jpg

 

Jeszcze zdjęcie po myciu dywaników :wink: przedstawiające właściwą pozycję drążka zmiany biegów i mój patent aby telefon nie rysował tunelu środkowego.

 

http://i62.tinypic.com/2d0kfuc.jpg

 

 

14.12.06 Końcowe Prace Serwisowe

 

a) Standardowy kompletny serwis filtrowo-olejowy.

 

Ponownie części Boscha, tylko płukankę na wersję PRO-Line zmieniłem.

 

http://i61.tinypic.com/an0the.jpg

 

Prace związane z zastosowaniem płukanki oraz spuszczaniem starego oleju zacząłem w nocy z piątku na sobotę od razu po powrocie do ZG z Boczowa.

 

http://i60.tinypic.com/14y1fmw.jpg

 

W sobotę popołudniu na spokojnie montaż nowego filtra oleju.

 

http://i58.tinypic.com/atudj9.jpg

 

Jestem wierny Motul-owi 5W40.

 

http://i57.tinypic.com/20rqro1.jpg

 

 

b) Mechanizm wycieraczek

 

Zacząłem interesować się tym podzespołem bo mniej lub bardziej oraz częściej-rzadziej podskakiwała mi wycieraczka po stronie kierowcy.

Problem na dłuższą metę dość irytujący i dokuczający od samego początku hehe.

Pierwszymi typami były pióra wycieraczek, z 3 razy wymieniłem na standardowy, dedykowany komplet Boscha.

Na początku ok dolegliwości zanikały :) ............ po czasie :? znowu i przy małych opadach deszczu czyli słabo zmoczonej szybie czołowej wycieraczka podskakuje.

Hm ....... ale teraz dziadostwo jednak produkują ....... chyba lepiej nie będzie.

Miarka się przebrała i było mi trochę wstyd "mając na pokładzie pasażerów", że egzemplarz zadbany itd. a taka pierdoła ........... .

Może elementy tłumiące drgania mechanizmu i ramion wycieraczek ......... .

 

Lista nowych części to:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=61_1070&hg=61&fg=45

nr. 2 x2

nr. 3 x1 Na schematach jest błąd, potrzebna jest tylko jedna guma

nr. 5 x2

nr. 6 x2

 

http://i58.tinypic.com/29yqufa.jpg

 

Na dobry początek należy zdemontować podszybie, odkręcić dwie nakrętki rozmiar 24 aby mechanizm "stracił" przytwierdzenie do budy.

Prawie na koniec odkręcamy śrubę o rozmiarze 10, która z elementem nr. 3 ze schematu wyżej współpracuje :) i mechanizm luźny :P .

 

http://i62.tinypic.com/b3vt6v.jpg

 

Mechanizm na wierzchu.

 

http://i62.tinypic.com/qs30io.jpg

 

Zestawienie części, po lewej nowe :wink: .

 

http://i61.tinypic.com/27xdta8.jpg

 

Pozycja nr. 3 na schemacie wyżej ....... .

 

http://i59.tinypic.com/k9cmx0.jpg

 

Nie mogę pojąć czemu Bosch zaprojektował widoczny gwint z plastiku :nienie: .

Jeszcze bardziej nie mogę pojąć co za matoł demontował-montował wcześniej mechanizm wycieraczek i po stronie kierowcy uszkodził ten gwint :evil: skręcając całość.

Całość udało się skręcić na szczęście fabrycznym Nm = 10, ale po głowie chodzi mi zmiana na element w 100% nie uszkodzony.

 

http://i59.tinypic.com/2rftwzm.jpg

 

Poprawa jest, wycieraczka skacze zdecydowanie mniej ........... jeszcze spróbuję z ustawieniem ramion bo o 1-1,5 cm są niżej niż sugeruje książka "Sam Naprawiam".

W TIS-ie niestety nie znalazłem dokładnych wytycznych co do montażu tych elementów .... i tutaj niektóre marki bardziej mi się podobają bo na przedniej szybie są widoczny punkty gdzie ma być lewe i prawe ramię wycieraczek w spoczynku.

 

 

c) Wiatrak nawiewowy :) .

 

Zdemontować ten element to nie lada wyczyn :wink: w przypadku Bumek wyposażonych w silnik diesla.

Należy zdemontować:

- podszybie, które jeśli jest fabryczne to niestety może zostać uszkodzone (mocowania)

- mechanizm/silniczek wycieraczek

- częściowe "rozprucie" osłon wiatraka przy parowniku

- demontaż kolektora dolotowego zdecydowanie ułatwi manewrowanie wiatrakiem ..... ogólnie wydaje mi się niestety konieczny

- przy montażu, jeśli już przez niedopatrzenie mechanizm wycieraczek oraz podszybie zostanie zamontowany należy zdemontować zawór na szynie CR (tak jak w moim przypadku :mrgreen: ).

 

Stan ramion wiatraka chyba nie pozostawia wątpliwości czemu został on wymontowany :cool2: .

Dodatkowo naturalnym procesem używania tego elementu jest gromadzenie się w obudowie (śmiem twierdzić) dużych ilości pyłków wszelkiej maści, osadzanie ich na ramionach i rozsiewanie w okolicy parownika ......... niby pierdoła :norty: .

 

http://i59.tinypic.com/67shhw.jpg

 

Czas na montaż kolejnej śnieżynki.

Wprawne oko czytelnika :P zauważy, że jak zmieniam filtry w samochodzie to faktycznie hehe a nie tylko pudełka fotografuję.

 

http://i62.tinypic.com/24uyijs.jpg

 

Samozadowolenie ze zrobionej roboty na poziomie expert :8) .

Zawadzający zawór szyny CR również na swoim miejscu.

 

http://i62.tinypic.com/o0z4sg.jpg

 

 

d) Odma.

 

Mając zdemontowane wszystkie górne osłony, grzechem by było nie zaglądnąć do odmy.

Przeczyściłem-odtłuściłem powierzchnie robocze jak i kompletną odmę i to tyle :mrgreen: .

Pewnie przy następnej zmianie kompletu filtrów znowu do niej zaglądnę .......... chociaż przy wersji plastikowej (czyli separatorze), regularnych zmianach oleju silnikowego oraz braku nieszczelności w układzie doładowania itd. to przerost formy nad treścią :D .

 

http://i59.tinypic.com/2dig32c.jpg

 

 

Zaczynam wszystko składać, bo diesel ma jeździć mniej lub więcej a nie stać w garażu :) .

 

http://i62.tinypic.com/14vgyva.jpg

 

Jeszcze jedna fotka obrazująca sposób przytwierdzenia mechanizmu wycieraczek do nadwozia.

 

http://i60.tinypic.com/i6bn08.jpg

 

Startujemy .............. :norty: .

 

http://i59.tinypic.com/wb6pvb.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.