Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

TC wspominając o "błędzie od klapek z ecu" miałeś na myśli :

 

http://i58.tinypic.com/2a8klg2.jpg

 

Jeśli tak to zawsze mi się wydawało, że ten błąd wyskakuje kiedy przepływka zmierzy "większą ilość powietrza" względem pozostałych parametrów.

Przyczyn może być wiele :mrgreen: , u mnie "wywalony" egr :roll: .

 

Inna sprawa to z moich obserwacji w modelach do 02.03 (chyba, że DDE po aktualizacji) błąd się zapisuje ale nie objawia check-iem na liczniku w przeciwieństwie do modeli +03.03.

Dodatkowym smaczkiem jest sytuacja kiedy chek raz się świeci albo nie :roll: , tłumaczę sobie to tak (może błędnie):

- samochód użytkowany głównie w mieście na krótkich odcinkach = jazda przez większość czasu na przysłowiowym "ssaniu", pomiary wszelkich czujników mniej restrykcyjne .. bo są inne priorytety :) ;

- samochód użytkowany głównie w trasie na krótszych/dłuższych odcinkach = check się zapali i "trzyma cały czas" bo silnik pracuje ciągle na właściwej temperaturze i czujniki ostro :wink: mierzą.

 

Jeśli coś pokręciłem to mile widziane sprostowanie :) .

 

Zmierzam do tego, że nie tak dawno zaobserwowałem w e46 3.0d 204KM++ 04R ciągły brak check-a mimo "odłączonego" EGR-a i jeśli Tomku wiesz jak sprawę poprawić :wink: to faktycznie byłby to dodatkowy smaczek (do żółtej ikonki na liczniku się przyzwyczaiłem, nawet jak się nie świeci to czegoś brakuje :D ).

 

 

14.03.06 Wiosna

 

 

Śnieżynki wyważone, wymyte ile się dało w granicach rozsądku ... tzn. gotowe do drogi :mrgreen: .

Strona lewa

 

http://i58.tinypic.com/2ikbq6a.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2m2xu90.jpg

 

Strona prawa

 

http://i59.tinypic.com/fawpoh.jpg

 

 

Z ciekawostek, gdyby kogoś interesowała dokładna waga kół :) .

Lato bieżnik +/- 5,7 mm

 

http://i60.tinypic.com/34e8go5.jpg

 

Zima, samochód mimo nowych opon bardzo mało jeździł +/- 8,6 mm

 

http://i61.tinypic.com/qqd7kh.jpg

 

 

Co z IC

 

Od paru dni dostaję bólu głowy przez rozważania (nadwyżka wolnego czasu w tym nie pomaga :? ) na jaki IC się zdecydować.

 

Opcje są 3 :

I. nowy fabryczny ale nie z ASO :wink: NRF MODINE/NISSENS.

Ia) do wersji 13X Km, OBYDWIE RURY NA OPASKI

Ib) do wersji 150 Km, taki jak fabryka dała czyli OBYDWIE RURY NA SZYBKOZŁĄCZKI (niestety super małe nieszczelności na zakuciu przewodów nadal będą)

 

II. FMIC, największą wadą jak dla mnie jest niefabryczny montaż :( a przedni zderzak zostaje fabryczny hehe.

http://fmic.pl/intercoolery/197-intercooler-550x140x65mm.html

 

III. FMIC, największą wadą jak dla mnie jest niefabryczny montaż :( a przedni zderzak zostaje fabryczny hehe.

http://fmic.pl/uniwersalne/11-intercooler-550x180x65mm.html

 

Wszelkie sugestie/rady itd. bardzo mile widziane :) .

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Elo,

Co do P4501 to u mnie pojawia się także na zimnym silniku, a nawet częściej niż na ciepłym.. Tylko że ja mam wszystko oryginalnie podłączone jeśli chodzi o EGR :x Błąd zaczął pojawiać się po wyrzuceniu klapek z kolektora i zauważyłem że duży wpływ ma np temperatura i wilgotność powietrza bo:

- latem kiedy nie pada i temp zewn > 20st check engine praktycznie nie pojawia się w ogóle,

- zimą świeci się b. często i gaśnie sporadycznie

- jak jest wilgotno na zewnątrz, pada deszcz to od razu wyskakuje...

Dodam że odkąd zacząłem garażować autko to częstotliwość pojawiania się ch.e. znacznie spadła - wydaje mi się że dlatego że autko ma suchutko :D

pozdr

Opublikowano

Nie zauwazylem ze pisales jakies zapytanie w moim kierunku ;)

Oczywiscie zaden problem aby pozbyc sie problemu ... tak jak wspomnialem zapraszam do Lodzi , zrobimy fotorelacje , pomierzymy ;)

Za okolo 8 -10 tyg powinna dzialac nasza hamownia stacjonarna w Bydgoszczy wiec moze tam bedzie blizej ;)

 

Co do samego egr sa mozliwe 4 bledy 4500 , 4501 , 4506, 4507 w zaleznosci czy zaworek jest podlaczony oraz czy odchylka jest na plus lub minus w masie powietrza...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Muszę bardziej się przykładać do aktualizowania galerii na bieżąco, bo tak na raz "20" fotek ląduje :mrgreen: .......... i ciężko się ogarnąć.

 

 

14.04.05 Szyba Czołowa

 

Przednia szyba od momentu zakupu była w opłakanym stanie, milion malutkich odprysków od kamyczków :mad2: .

W dwóch miejscach duże odpryski zaklejane ......... jeszcze chyba przez poprzedniego właściciela.

Przez prawie 100 tys km posiadania doszły nowe mniejsze lub większe ubytki ............ Asia również zaczęła mnie ostro namawiać na zmianę tego mimo wszystko ważnego elementu pojazdu.

 

Nie wygłupiałem się z nową szybą OEM, na starej oryginalnej widniało logo Pilkington i taka została zamontowana :D .

Wymiany i zakupu dokonałem w http://samochodowe-szyby.pl/szyby.html , w poprzedniej Astrze również w tym samym miejscu szyba była wymienia i nie było problemów.

 

Nie byłbym sobą, gdybym przyjechał samochodem częściowo przygotowanym "pod wymianę" :P , dobrze że mocno nie padało hehe.

 

http://i57.tinypic.com/wr018h.jpg

 

Wydaje mi się, że przez bycie nieufnym i trochę marudnym klientem :roll: mogłem samochód zobaczyć po demontażu starej szyby.

 

http://i62.tinypic.com/dfvic3.jpg

 

Bumka już w "domku", wprawne oko czytelnika zauważy, że nowa szyba ma dodatkowo zielony pasek u góry niezgodny vin-em ............ już raczej samochód mam niesprzedawalny przez kolejną niejasność :mrgreen: .

 

http://i59.tinypic.com/25h1oo8.jpg

 

Nowa szyba ............ kosmos :cool2: :

- widoczność poprawiła się z milion razy ........... szczególnie w słoneczne dni;

- przednie światła zaczęły wyraźniej świecić hehe :D .

 

Jeśli autko ktoś planuje mieć na dłużej, i dużo nim jeździ to zdecydowanie polecam wymianę, mimo iż ciężko to zrozumieć jest to podzespół eksploatacyjny jednak.

 

 

14.04.25 Regeneracja alternatora drugie podejście

 

Po pewnych mało przyjemnych perypetiach udało mi się w rodzinnej Zielonej Górze znaleźć zakład, który zajmuje się między innymi alternatorami, rozrusznikami i ma urządzenie pomiarowe aby sprawdzić pod obciążeniem (dać w p..... :wink: ) jak pracuje alternator - regulator napięcia :) ........... oraz właściciel nie powtarza tylko w kółko "Będzie Pan zadowolony :mad2: "

:arrow: http://www.alternator24.pl/ (zakład sprawdzony wcześniej przez zaprzyjaźnione e46 330ci gdy ładowanie było kiepskie)

 

Alternator przy mnie sprawdzono :arrow: "JEST OK", film nagrałem ....... już byłem zadowolony :D .

Na pytanie czy coś mimo wszystko robimy .............. twierdząco łożyska na pewno bo jedno zaczęło już szumieć.

 

Przy okazji :mrgreen: pierścień też kwalifikował się do wymiany.

 

http://i59.tinypic.com/141jpki.jpg

 

Elektryk ze Świebodzina zapewniał, że porządne łożyska zawsze wsadza "NIE CHINA" ....... zdjęcia poniżej potwierdzają coś innego :? .

 

http://i61.tinypic.com/dqsxt1.jpg

 

http://i61.tinypic.com/vx22dx.jpg

 

Mój stary alternator w trakcie składania, dodatkowo częściowo wypiaskowano obudowę.

 

http://i62.tinypic.com/2janigm.jpg

 

Na dzień dzisiejszy znowu się nim zainteresuję dopiero jak prądu w Bumce zabraknie :wink: .

 

 

14.05.08 Xenon Dopieszczony :norty:

 

Od Dawna Bumka jeździła bez założonych zaślepek na dysze spryskiwaczy reflektorów .......... .

Działanie celowe, wszystko czekało aż z xenonem zostanie zrobiony porządek.

 

Świeczusia lewa.

 

http://i59.tinypic.com/34g4obd.jpg

 

Świeczusia prawa.

 

http://i60.tinypic.com/2v0ygs3.jpg

 

Stare odbłyśniki już zdemontowane.

 

http://i57.tinypic.com/11tstx5.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2pzmhd3.jpg

 

Zdjęcia wnętrzności gdyby kogoś interesowało :) .

 

http://i62.tinypic.com/v8gbw8.jpg

 

http://i57.tinypic.com/o6zfvp.jpg

 

Reflektory przywiezione z miejscowości Turew w Wielkopolsce.

Jak dla mnie jest bajka, cieszyłem się jak dziecko :mrgreen: , mimo że robota nie dokończona hehe.

 

http://i62.tinypic.com/wjhnc8.jpg

 

http://i61.tinypic.com/34g27ib.jpg

 

bandzierchlast :mrgreen: :norty: :cool2: ........... wiem jeszcze nie skończone hehe

 

http://i60.tinypic.com/2drdjdh.jpg

 

http://i62.tinypic.com/23lchu9.jpg

 

 

Regeneracja przednich reflektorów została wykonana :arrow: http://www.regeneracja-hc.com/ .

W moim przypadku zostały :

- odświeżone/wymyte szkła + malowanie ich osłon na czarny mat;

- zamontowane nowe albo regenerowane odbłyśniki (powiedziano mi tak i tak ........... :? ).

 

Z "jakości" świecenia xenonu jestem BARDZO BARDZO BARDZO zadowolony :cool2: i polecam.

Jakość samej obsługi klienta na miejscu według mnie pozostawia wiele do życzenia, najlepiej prowadzić korespondencję "telefonicznie-wysyłkową"

 

 

Z dopieszczania nadprogramowego miałem w kiepskiej kondycji element nr. 2 na schemacie:

:arrow: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/L-N/dec2003/browse/vehicle_trim/storing_partition_mounting_parts/

 

Nowy "stelaż" kosztuje majątek, nieregularne dziwne hałasy/trzaski z deski rozdzielczej nie dawały mi spokoju ........... .

Z pomocą przyszedł Bartek :arrow: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=17381286 i w stanie idealnym z "angolka" się trafił :mrgreen: :

 

http://i57.tinypic.com/2yoy2xu.jpg

 

Trochę elementów trzeba zdemontować ...... .

 

http://i62.tinypic.com/29lyd5t.jpg

 

Jak na razie jest cisza i nic mnie nie drażni, zobaczymy na jak długo :D .

 

 

14.05.14 Przesadne dopieszczanie :roll:

 

17 maja Bumka miała zaplanowane bardzo ważne ................. spisać się na Ceremonii Ślubnej :8) .

 

Parę drobiazgów mi przeszkadzało, Asi mniej hehe.

 

http://i62.tinypic.com/2nr10te.jpg

 

a)

 

Na pierwszy ogień spinki tylnych osłon, z prawej strony były 2 pęknięte i całość lekko odstawa i hałasowała.

Nr. 14 :arrow: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/L-N/dec2003/browse/vehicle_trim/trim_panel_a_b_c_d_column/

Swoją drogą kupiłem za dużo o całe 2 szt. :P .

 

http://i58.tinypic.com/2q899jk.jpg

 

b)

 

Osłona prawego tylnego progu również nie była w szczytowej formie, tutaj wygląda niby ok.

 

http://i58.tinypic.com/zna7vm.jpg

 

Mocniejsze pociągnięcie listewki zewnętrznej i ostatni/chyba jedyny zaczep już nie trzyma wrrrrrrrr.

Dodatkowo jestem prawie pewny, że ta listewka również generowała malutkie stuki-puki przy jeździe po nierównościach :mrgreen: .

 

http://i57.tinypic.com/210c8cp.jpg

 

Nr. 2 :arrow: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/L-N/dec2003/browse/vehicle_trim/edge_protection_coverings_rockers/

 

http://i58.tinypic.com/67qpg7.jpg

 

c)

 

Brakująca wisienka na torcie z przodu :) .

Nr. 20 :arrow: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/L-N/dec2003/browse/vehicle_trim/exterior_trim_grill/

 

http://i59.tinypic.com/14n1y0i.jpg

 

http://i60.tinypic.com/1zovuo2.jpg

 

bandzierchlast :mrgreen: :norty: :cool2: ............... w całej okazałości

 

http://i58.tinypic.com/2wnobx5.jpg

 

d)

 

Stare podszybie było ok hehe, ale co nowe to nowe :mrgreen: .

Nr. 17 :arrow: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/L-N/dec2003/browse/vehicle_trim/exterior_trim_grill/

 

http://i61.tinypic.com/21mx2br.jpg

 

Malina :).

 

http://i58.tinypic.com/2rw9fk3.jpg

 

Zapomniałem jeszcze wspomnieć/przypomnieć że jak w samochodzie panuje wilgoć i szyby parują, "śmierdzi" z nawiewów itd. to warto zainteresować się czy podszybie mocno przylega do szyby przedniej oraz w jakim stanie jest jego dolna uszczelka :wink: .

 

Bumka wykończona, szkoda że spalił się jeden palnik xenonowy .......... i mamy dwa odcienie drogi hehe = brak fotek ze światłami :| .

 

 

14.05.16 Dokładne Pucowanie

 

Brudnym autkiem jechać nie mogliśmy i to było jedno z moich ostatnich zadań przed ceremonią ............. ma Lśnić :D .

 

Szału nie było hehe, nowo poznane Małżeństwo od e46 320Ad stwierdziło to fabryczny matowy kolor ............. :mrgreen: :?:

 

http://i57.tinypic.com/14lowur.jpg

 

http://i59.tinypic.com/xpsln8.jpg

 

Różnicę chyba widać .............. szczególnie na śnieżynkach :norty: .

 

http://i57.tinypic.com/16lcino.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2z69xjt.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Opublikowano

:cool2: jak zwykle super ... a teraz pytania:

- jaka cena za sztukę przy regeneracji xenon ?

- jaka cena podszybia ?

- kiedy pomalujesz ramię wycieraczki ? widzę odpryski :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

U mnie w Bumce zostały dołożone lampy AL, reflektory dostarczyłem częściowo rozebrane oraz np. szkła reflektorów były nie ruszane tzn. nie polerowane itd.

Całość kosztowała mnie 120zl szt. ......... .

Kosztów dojazdu nie liczę, bo zostałem zabrany "przy okazji" przez właściciela e46 320d ze słabo świecącymi reflektorami ZKW .......... a ktoś musiał na miejscu zdemontować i zamontować lampy :) i przy okazji prześwietlić co jest w autku do zrobienia aby w 100% igiełka była :P .

 

Dodatkowo już wcześniej widziałem efekt regeneracji reflektorów ZKW w Bumce http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=76785 i bajka w nocy :).

Kosztów dla ZKW niestety nie pamiętam.

 

 

Podszybie mnie kosztowało 150+23% .......... po wypracowanych w pocie czoła rabatach :) .

Cena jedn. bez rabatów 177+23%, czy dużo za element no nie wiem, zależy jak i kto przelicza :wink: .

 

 

Ramię wycieraczki zostaje w oryginale :P , za wszelkie malowania się nie zabieram ............... chociaż z moich obecnych doświadczeń z fachowcem-fachowcami to zapowiada się dreszczowiec ale o tym przy innej okazji.

Niestety muszę się pożalić, że przy ostatnim pucowaniu natrafiłem na dorodny bąbel o średnicy około 8mm na prawym przednim nadkolu :cry2: , latka lecą nieubłaganie :( .

 

 

14.05.17 Wesele

 

Rodzinka w komplecie :) .

Z ciekawostek z prawej strony widać Sreberko Pana Fotografa :wink: .

Z lewej strony "7" Kolegi z czasów wspólnych kontroli mieszanki betonowej na placu budowy S3, który często ze mnie żartował ...... za BMW hehe.

 

http://i60.tinypic.com/n5s9wp.jpg

 

http://i57.tinypic.com/venfgo.jpg

 

Zdjęcia autorstwa Pawła http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134889, niestety nicka z naszego forum nie pamiętam.

Fotki na razie tylko dwie ........ czekamy na resztę :) .

 

Inna sprawa to na przykładzie mojej osoby, mojego podejścia do mechaniki samochodowej i losowych sytuacji wiem, że jak chce się mieć "coś" zrobione dobrze to najlepiej szukać hobbystów-pasjonatów a nie "zawodowców", którzy do swoich obowiązków podchodzą na sztukę albo "są już wypaleni".

Opublikowano

Szymon gratulacje i wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia :)

Żałuję że nie dałem rady uczestniczyć. Ehhh.....szkoda gadać :roll:

 

Co do reflektorów, to coby było absolutnie fantastico wypadało by wstawić krzyże. Generalnie jest ok, ale mogło by być jeszcze lepiej.

Jeżeli chodzi o jakość świecenia przed i po regeneracji, to dosłownie niebo a ziemia. Nawet w dzień widać że xenonki sobie świecą po różnych obiektach przy drodze. W nocy nastaje dzień.

Jakość wykonanej usługi...tego oceniał nie będę. Wydaje mi się że wszystko ok. Sam proces wykonywania usługi.....cóż, tutaj jednak sprawdza się to, że mechanikowi na ręce się nie patrzy :wink:

Krzysiek jest mega zadowolony z efektu końcowego. :wink:

 

TC reflektory rozbierasz na części bez podgrzewania opalarką czy inną suszarką. Całość trzyma się na zatrzaskach, wkrętach itd. itp. Całkowicie rozbieralne.

 

Pozwolę sobie wrzucić foty przed i po regeneracji reflektorów.

 

Tak było:

http://images51.fotosik.pl/367/0e55432a644a1719.jpg

 

Tak jest:

http://images52.fotosik.pl/368/a1d3b7ba2cbd1220.jpg

 

Uważam że naprawdę warto.

Opublikowano

Krzysiek wszyscy przy czarnych osłonach mają krzyże ........... nie mam ja :P :mrgreen: .

Ze stwierdzeniem, że mechanikowi na ręce się nie patrzy mocno bym polemizował :norty: , wszystko zależy jak kto robi itd..

Co ma sobie myśleć właściciel jak chucha-dmucha-dogląda-dopieszcza aby była malina a "zawodowcy" szybko-szybko aby było dobrze, a nie zawsze jest.

 

 

Na załączonych zdjęciach widać lampy ZKW właśnie.

 

 

Tomek rozebranie lamp w e46 FL sedan-kombi nie jest kłopotliwe, wymaga tylko troszkę wprawy ...... swoją drogą przy okazji wymiany startera (dość dawno) podsunąłem link z manualem.

Niestety nie widziałem jak rozebrano lustro, jego obudowę i wyciągnięto odbłyśnik.

Opublikowano
No wlasnie nie moge odblysnikow wyjac z obudowy lampy :/ nie chce polamac ... moje lampy sa AL I bardzo chetnie oddam do regeneracji poniewaz nie swieca juz tak jak powinny .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

14.05.17 Wesele cz. II

 

Trochę więcej fotek z 4-kołowym członkiem rodziny w tle :D.

Zdjęcia nie przerabiane.

 

 

Ostatnie przygotowania, za które mi się dostało hehe .......... dwustronna taśma okazała się bardzo pomocna :roll: .

 

http://i58.tinypic.com/jheomu.jpg

 

Maska idealna niestety nie jest, ale czysta :mrgreen: ............ szkoda, że przez 5 min bo pogoda nie dopisała :? .

 

http://i62.tinypic.com/34dkh3s.jpg

 

Jedziemy "ku przygodzie" :P .

 

http://i62.tinypic.com/2aaf4va.jpg

 

Diesel "nie kopci" ........... niemożliwe hehe.

 

http://i57.tinypic.com/2q2376q.jpg

 

Do kościoła "spóźnieni" :oops: .

 

http://i57.tinypic.com/1z586qo.jpg

 

Na salę również "spóźnieni" :oops: .

 

http://i62.tinypic.com/2wpt407.jpg

 

A tutaj takie może do katalogu, albo kalendarza :norty: .

 

http://i61.tinypic.com/2vay5qp.jpg

 

Rodzinka już oficjalnie w komplecie :twisted: .

 

http://i57.tinypic.com/5z4db4.jpg

 

Wiadomo, kto będzie "z czasem" w domu rządzić :wink: .

 

http://i60.tinypic.com/2po785z.jpg

 

A: Kochanie a gdzie jest rozpórka?

Sz: Dziubasku wymienię/podmienię w końcu zawór/czujnik przy głównej pompie paliwa i wróci na swoje miejsce.

A: No ja mam taką nadzieję ........ .

 

http://i61.tinypic.com/s3hx1k.jpg

 

Sugerując się wpisami na Forach BMW M47TU, powinien już dawno "wyzionąć ducha".

 

http://i62.tinypic.com/23tgxly.jpg

 

My mamy R4 zasilane olejem napędowym i jesteśmy zadowoleni ............ a wy ........... :P :?:

 

http://i57.tinypic.com/2u4pyyx.jpg

 

 

Pozdrawiamy :)

Opublikowano

be..mw poprzednia Astra również była uważana za członka rodziny .......... chociaż aż tak mocno doglądana-dofinansowana nie była :mrgreen: .

 

 

14.06.12 Serwis Olejowy + parę drobiazgów :norty:

 

a) Serwis Olejowy

 

Zrobione około 19 tyś km według licznika czas na zmianę najważniejszego płynu ustrojowego.

Oprócz płukanki typowy zestaw dla "Kowalskiego" :) .

 

http://i59.tinypic.com/29djxqp.jpg

 

Kropelka do kropelki i paręnaście ml mamy hehe.

Najbardziej profesjonalny to jest pojemnik :mrgreen: na stary olej :8) .

 

http://i60.tinypic.com/i56vqh.jpg

 

Nowy filtr już prawie na miejscu, czytelników nie będę zanudzał standardową fotką podstawy filtra oleju.

 

http://i58.tinypic.com/2u8xdg3.jpg

 

Nie będę ukrywał, że pod maską lubię "naturalny" porządek .......... bez zbędnego natłuszczania/specyficznych zapachów itd. :P .

 

http://i57.tinypic.com/zvevci.jpg

 

 

b) Nadgorliwość

 

Na początek fotki nowych gratów :) .

 

http://i62.tinypic.com/o05qc3.jpg

 

http://i58.tinypic.com/14cbqeq.jpg

 

http://i62.tinypic.com/23mats7.jpg

 

 

Fabryczny IC w 100% nie spełniał już moich oczekiwań ......... sugerując się latkami i km to żadne zaskoczenie :roll: .

Nieregularnie przy okazyjnym przeciągnięciu na 3 biegu do prawie 4500 od 4000 silnik lekko słabł, ale bez zasłony dymnej hehe :) .

Mając na uwadze wygląd używek oferowanych na serwisach aukcyjnych :wink: w moim lekko się pocił prawy dolny róg oraz w okolice "szybko złączki" przed egr-em.

Gdyby ktoś do 2.0 i 3.0d +03.2003r potrzebował to stary IC jest na sprzedaż ................ tanio hehe.

 

Miałem dylemat jaki IC wybrać, rozsądek wziął górę przez:

- montaż bez żadnych kombinacji ..... 100% fabryka;

- najprawdopodobniej nie będę wydziwiał z turbiną od "młodszego rodzeństwa" i FMIC by się marnował :norty: .

Nr. 1 :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=17_0216&hg=17&fg=05

 

Montaż/demontaż IC + przygotowania do zmiany napinacza.

 

http://i57.tinypic.com/2088fmb.jpg

 

Widać, że świeżynka :cool2: , obym za szybko nie musiał zmieniać do kompletu dwóch produktów Nissens-a :arrow: jeszcze chłodnicy klimatyzacji.

 

http://i58.tinypic.com/1199lpi.jpg

 

Stare plastiki osłon po sąsiedzku nie pasują ............ stanem :roll: .

Nowe śrubki OEM cieszą oko, a wydatek mały :) .

 

http://i59.tinypic.com/2urnzbl.jpg

 

http://i59.tinypic.com/6r7jhc.jpg

 

Niestety na weekend nie trafił mi się jakiś dalszy wypad w Pl :wink: i nie bardzo miałem jak ocenić efektywność działania nowego nabytku, bo dwóch krótkich przejażdżek nie liczę :) .

Swoją drogą od 12h jazda Bumką jest nie możliwa, bo finalizują się pracę przy tylnej osi pojazdu :mrgreen: .

 

 

Wymiana napinacza paska głównego w zasadzie konieczna na była :roll: , ale :lol: przy okazji prac w układzie pasowym ten element pozostał nadal fabryczny i nie dawało mi to spokoju.

Nr. 2 :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3316&hg=11&fg=18

Dodatkowo mam nadzieję, że skończy się nieregularny szum-świst parę sek. po odpaleniu ............... w ogóle trzeba było zmieniając pasek główny od razu kupić "włochaty" OEM :? .

 

Rolki, rolki napinacza, alternatora oraz starego napinacza brak :P .

 

http://i61.tinypic.com/2cf71qv.jpg

 

Układ pasowy na finiszu, nie planuję za szybko do niego zaglądać :wink: .

 

http://i57.tinypic.com/iykl6a.jpg

 

 

Pozostałe bardzo ważne :mrgreen: pierdołki x2.

 

http://i62.tinypic.com/juuyx3.jpg

 

W tle niestety mała blizna (zwierzaka również szkoda było :( ).

Muszę rozglądnąć się za prawym przednim kanałem hamulcowym, prawą dolną osłoną nadkola oraz spinką czujnika spryskiwaczy przedniej szyby :( .... elementy popękane .... dobrze że przedni zderzak cały :| .

 

http://i62.tinypic.com/25qrlh3.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Opublikowano

rbk we wtorek i środę miałem okazję odbyć dwie jazdy próbne :) po najnowszych wymianach (pełna lista niżej :P ) i jest ok ....... autko nie dostało +20KM/50Nm :roll: hehe niestety .........., ale na to nie miałem co liczyć bo mój stary IC w fatalnym stanie nie był :).

Swoją drogą Cynamonku dzisiaj nie ujawnił się na 2 i 3 biegu drobny problemik, o którym wspominałem parę h temu :wink:

 

14.06.15 Meta .................. :norty:

 

Ostatnia partia mechaniczna :roll: moich fanaberii do Bumki.

 

http://i57.tinypic.com/4uxeex.jpg

 

Dla zasady:

- należało odświeżyć jarzma i spinki;

- kolor i rodzaj malowania tylnych zacisków ni jak miał się do przednich .............. :wink: ;

- tylne klocki miałem nierówno "ścięte" dostał się jakiś syf między tłoczek a wew. klocek ...... u mnie objawem były lekkie drgania na kierownicy chyba 90-110 km/h;

- kowalstwo mechanika poprzedniego właściciela.

 

http://i59.tinypic.com/11kfd5e.jpg

 

Tanio a dobrze niestety nic nie da się zrobić ..........szkoda że do wielu osób to dotrzeć nie może............ drożej również nie znaczy lepiej czasami hehe :P .

Ręczny działał, ale jak ktoś chce mieć "po Bożemu" w autku to niestety ............. .

 

http://i61.tinypic.com/34zettf.jpg

 

Aby dojść do tego punku trzeba się "dużo nakręcić", nie jest to "fizyka kwantowa" oczywiście ale zapał i dość znaczne wsparcie w postaci niezbędnych narzędzi niezbędne.

Naklejka z prawej strony zdjęcia również zdradza, że ta osłona była zakładana nowa.

 

http://i59.tinypic.com/4tt4ea.jpg

 

Piasta tylna chyba zawsze "schodzi" z tym nieszczęsnym pierścieniem.

 

http://i62.tinypic.com/33ojrrc.jpg

 

Czary mary :norty: i zeszło z pomocą np.

a) odklejacza do łożysk

b) starej dobrej kątówki :) .

 

http://i59.tinypic.com/ionszk.jpg

 

Lewe tylne łożysko już na miejscu a miejsce montażowe osłony "rozsądnie oczyszczone" ........ oczywiście x2.

W ogóle jeśli chodzi o ten element to nic konkretnego nie wskazywało aby moje kwalifikowały się do wymiany :) .

Dodatkowym niuansikiem :mrgreen: był fakt iż to ostatni element "typowo eksploatacyjny", którego jeszcze nie miałem okazji zmieniać akurat w e46 :wink: .............. muszę pójść o krok dalej w końcu i za rozbieranie silnika się brać :) .

 

http://i59.tinypic.com/znad0y.jpg

 

Nowa osłona, fabrycznie :wink: zamontowana osłona cieszy oko ............. śrubki zaraz też będą na swoim miejscu :lol: .

 

http://i61.tinypic.com/2myyvzo.jpg

 

Lewa tylna półoś weszła prawie bez oporu na swoje miejsce, do prawej musiałem użyć odrobiny perswazji :D .

 

http://i59.tinypic.com/2nj1t.jpg

 

Takie tam ujęcie artystyczne .......... oczywiście wszystkie 12 śrub raz 6 blaszek zostało należycie wyczyszczonych przed montażem :8) .

 

http://i59.tinypic.com/2irumow.jpg

 

Ostatni etap prac przed montażem tylnych tarcz hamulcowych.

 

http://i58.tinypic.com/2195hsm.jpg

 

Sugerując się załączonym zdjęciem, można śmiało stwierdzić iż fabryczne gumy tylnych sprężyn najlepsze czasy już mają za sobą :mrgreen: .

W bardzo ciepłe dni +25/30C z tylnego zawieszenia można było usłyszeć piski/skrzypienia ........... objaw ustał po polaniu np. płynem do naczyń :arrow: wymieniamy :norty: .

 

http://i60.tinypic.com/fykb3s.jpg

 

Standardowe zboczenie :twisted: .

 

http://i59.tinypic.com/28042dc.jpg

 

Z przyczyn losowych nie mogłem oddać do piaskowania w sprawdzonym miejscu elementów układu hamulcowego tylnej osi :| .

Pod Zieloną Górą (prawie po sąsiedzku) znalazłem:

http://kambud-sodowanie.pl/ ................ z efektu jestem zadowolony :) , chociaż "firma" woli "grubsze tematy" :cool2: .

 

http://i57.tinypic.com/egafpi.jpg

 

Malowanie proszkowe, również w sprawdzonym miejscu ......... swoją drogą mam już chyba malutki rabacik :mrgreen: .

http://www.lakiernia.zgora.pl/oferta.php

 

http://i59.tinypic.com/2lv1bib.jpg

 

Nowe gumki zacisków x2 i można kończyć składanie :cool2: .

 

http://i61.tinypic.com/33nkqkz.jpg

 

Jeszcze minutka, no może dwie ............. :wink: .

 

http://i60.tinypic.com/2iazrrp.jpg

 

Całość złożona, odpowietrzona wstępnie, rozruszane tłoczki dodatkowo, jeszcze jedno odpowietrzenie i oczywiście co tylko się da i w granicach rozsądku :wink: dokręcony fabrycznym Nm :twisted: .

 

http://i59.tinypic.com/ngbn7l.jpg

 

To wszystko, dziękuję za uwagę :cool2: :wink: ............. czas w drogę z głową opróżnioną z pomysłów co tu jeszcze wymienić :cool2: .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

14.06.30 Stała się rzecz niesłychana .......

 

Nie-ubłagalnie zbliżałem się do ostatecznej granicy sprzedawalności samochodu w naszej cudownej Pl .

W ogóle dobrze, że Bumka dała radę 29.06.2014 o własnych siłach dojechać i wrócić z Warszawy (e92 335i ;) ...........) mimo szykującego się jubileuszu :) .

 

http://i59.tinypic.com/2v7thro.jpg

 

Stało się :mad2: , chwilowe spalanie się podwoiło :mrgreen: .

 

http://i57.tinypic.com/5b5o3l.jpg

 

Poszczególne moduły samochodu musiały się otrząsnąć/zresetować bo według ekonomizera .. mimo, że jedziemy :wink: zużywamy całe 0 litrów ON.

 

http://i58.tinypic.com/2a6wmk9.jpg

 

Pierwsza usterka ................ kończy się płyn do spryskiwaczy :P ......... dobrze, że spalanie wróciło do normy.

 

http://i62.tinypic.com/bds5z7.jpg

 

Przy takim stanie licznika nic nowego się nie pojawiło na szczęście :norty: ......... w ogóle fajna liczba :) .

 

http://i59.tinypic.com/2ajcl0i.jpg

 

 

Wpis dedykowany wszystkim "Sierotkom Marysiom", które/którzy decydując się na kupno używanego samochodu jak w obraz są wpatrzeni w cyferki na liczniku a nie faktyczny stan pojazdu :roll: .

 

W ogóle ile samochodów jeździ z licznikiem po naprawie z 400/500/600+ tys km na 150-220 max :) tego nikt nie zliczy, nie piszę tego z przekąsem bo jestem pewien, że u mnie już kiedyś przynajmniej 3 z przodu była ............ :mrgreen: .

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.