Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wiąże się z takim problemem... Ostatnio jechałem i strzelił mi gaz, dość poważnie. Od tego strzału auto ma problem z biegiem jałowym, tzn. na benzynie i na gazie samochód gaśnie. Gdy auto już się rozpędzi i ma już jakieś obroty to auto jedzie normalnie na benzynie jak i na gazie. Gdy podniosłem maskę to i słuchałem pracy silnika to słychać tak jakby auto dostawało lewę powietrze z okolic kolektora (kolektor plastikowy). Głos odchodzi tak jakby z wtrysków lub troszkę poniżej (ciężko ustalić), ale jakby coś z nimi było nie tak to raczej by "lały" prawda?! Nie wiem co może być przyczyna... czy jakaś uszczelka pod kolektorem, czy może silniczek krokowy - ciężka sprawa. Proszę o pomoc, może ktoś z Was już z takim czymś się spotkał.

 

Z góry ślicznie dziękuje!

 

Pozdrawiam, Grzegorz.

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano

W moim, jak strzelił gaz to zsunęła się guma z silnika krokowego. Uszczelki pomiędzy kolektorem a silnikiem dosyć trudno "wydmuchać" ponieważ są umieszczone w żłobkach.

Sprawdź najpierw czy guma od krokowca jest na swoim miejscu.

Opublikowano
tak jak kolega wyżej pisze sprawdź te gumy ,mi tez nieraz strzeli i właśnie za każdym razem spada ona , założe i jest ok
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

ok, na pewno to sprawdzę.. a powiedzcie mi jeszcze jak z dostępem jest do tego silniczka .. trzeba kolektor ściągać?

 

a jeszcze mam pytanko... Teraz coraz częściej strzela mi gaz, cóż może być przyczyną? świece? może trzeba coś przeczyścić jakiś filtr czy coś takiego? Nie mam zielonego pojęcia, proszę o pomoc ;)

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano

ja wkladam tam reke od strony filtra oleju , nie jest latwo a w szczegolnosci jak jest silnik cieply (owijalem reke szmata ) moze podjedz na regulacje instalacji ,

problem moze tkwic w swiecach lub przewodach

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

No to mam problem. Jeżeli myślę o tej gumie co mogła spaść z silniczka krokowego .. to ona jest na miejscu - bynajmniej tak mi się wydaje.

Jest jeszcze opcja, że to może silniczek krokowy już całkiem "padł" .. może przeczyszczenie coś pomoże??

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano
Przyczyną gaśnięcia może być też walnięty przepływomierz, jak masz możliwość to podłącz go pod komputer. Ja miałem te same objawy, ale w E36 i wymiana przepływki pomogła (na komputerze wyskoczył jej błąd, więc nie musiałem wszystkiego sprawdzać)
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Rozumiem, że masz zwykły gaz a nie sekwencje. Masz zainstalowane grzybki przeciwwybuchowe w kolektorze?

Ja mam i z czasem stało się tak, że niektóre nie powracają idealnie na swoje miejsce(właściwie to po naprawie w niejakim Krakowskim "AUTO-SZLIFIE" gdzie umyli mi kolektor jakimś preparatem po którym odprysł klej i sparciały oringi grzybków...). Wtedy bierze lewe powietrze do któregoś żeberka i na tym garze dobrze nie pracuje. Jak wkręcasz go na wyższe obroty to i tak jest tak duży pobór powietrza, że wydaje się pracować dobrze.

Różnica polega tylko na tym, że nawet jeśli podniosę jeden grzybek to samochód nie zgaśnie a tylko będzie nierówno pracował.

W związku z tym szukałbym uszkodzenia-nieszczelności przy krokowcu albo może pękł kolektor? Warto byłoby po prostu rozebrać.

Co do przepływomierza nawet jeśli go odepniesz to bieg jałowy powinien być... (chyba, że się zawiesił i blokuje dolot)

Opublikowano

Do diaska! Dzisiaj już nic nie porobię... Pada deszcze a garażu nie mam... :/ W poniedziałek pojadę do kumpla do garażu "pogrzebać".. Jeśli to nie pomoże, to we wtorek mechanik...! Na pewno dam znać co było przyczyną!

 

Pozdrawiam!

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Przepraszam że nic nie wniose do tematu ale chcę zapytać czy masz blosa czy 2 generacje i jak często występują strzały?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Posiadam II generacje gazu. Strzały występują najczęściej w lecie jak jest gorąco i silnik się zagrzeje. Głównie przy redukcji np. z 3-biegu na 2-bieg i dodanie troszkę więcej gazu. W takim wypadku to właśnie strzeli albo szarpie autem... :/

 

Częstotliwość : hmm, czasem 2-3 razy na dzień, zdarza się też ze będzie spokój 1-2 tygodnie.. ciężko określić!

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może reduktor masz za słaby bo z opisu wynika(chodzi o redukcje i mocne wciśnięcie gazu) że mieszanka jest uboga.Co do braku obrotów na jałowym to sprawdziłeś czy nie wypiąął się wąż z pomiędzy kolektorem a krokowym?Posiada on taki zatrzask ale to się lubi urwać.Mogło wywalić zatrzask od wężyka podciśnienia regulatora paliwa.Oba elementy są pod kolektorem nr9 i nr 11.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_4814&hg=11&fg=40&lang=pl

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Usunąłem już usterkę..całe szczęście!

Tyle zachodu było o jeden sparciały wężyk..który idzie od lewej strony kolektora ( chyba odmy - czy jakoś tak )pod kolektor z którego wychodzi wąż do silnika krokowego, nie wiem czy jasno to napisałem. Postaram się dodać zdjęcie...

 

Pozdrawiam, i jeszcze raz ślicznie dziękuje! ;)

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.