Skocz do zawartości

320d za niskie doładowanie do 3000 rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

 

przeczytałem już wiele wątków na temat braków mocy i zastanawiam się co jeszcze można zrobić, a mój problem wygląda następująco:

 

w styczniu była robiona regeneracja turbiny, po regeneracji brak mocy na niskich obrotach

 

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-08/c746ec7c.jpg

 

maksymalna moc ładnie - 163km przy 3500,

natomiast przebieg momentu to tragedia:

przy 2000 jest tylko 200Nm potem stopniowo rośnie, między 3000 i 3500 dostaje kopa do 320Nm

 

wrażenia z jazdy pokrywają sie z przebiegiem momentu obrotowego, czyli gdy rozpoczynam wyprzedzanie auto zbiera sie słabo, a kiedy już jestem w połowie manewru auto dostaje kopa i sprawnie kończy,

 

na INPIE przy pedale gazu w podłodze mam za niskie ciśnienie doładowania na niskich obrotach - tzn aktualne ciśnienie

za małe w stosunku do żądanego, przy jeździe na stałych obrotach te wartości się zgadzają

 

parę rzeczy już robiłem: czyszczone i podmieniane miejscami elektrozawory od turbo i EGR, czyszczony układ EGR, sprawdzane wężyki podciśnienia, gruszka od turbo chodzi, olej, filtry wymienione

 

odnośnie przepływomierza to do 4go biegu zamyka ekonomizer, a na 5 dochodzi do 16l/100km,

silnik pracuje równo, nie dymi

 

planuję wyczyścić IC, nie zaglądałem natomiast do odmy, co jeszcze można zrobić?

 

zaczynam podejrzewać źle ustawioną geometrie, czy to możliwe że po regeneracji źle mi ją ustawili, ponoć robi się to na specjalnych maszynach

 

mój mechanik sugeruje sprawdzenie wtrysków - ale czy to możliwe jeżeli moc jest na wysokich obrotach?

Opublikowano
Przeczyszczenie IC na pewno nie zaszkodzi. Jeśli przy pucowaniu EGR nie Ruszyłeś kolektora dolotowego to także go ściągnij i całego w środku na połysk karcherem :D . Uważaj na czujnik ciśnienia/doładowania przykręcony od strony kierowcy. Wykręć go i przy pomocy cienkiego drucika wybierz z niego nagar. W odmie pewnie masz "wkład", jak zapchany/mocno zaolejony to do wymiany, możesz także wsadzić "unowocześniony' separator. Proponowałbym zacząć od tych spraw, aby od razu nie generować dużych kosztów. Możliwe, że będziesz musiał także reklamować regeneracje :? . Pozdrawiam
Opublikowano
raczej źle wykonana regeneracja , ewidentnie turbo późno wstaje , możliwe że wstawili inny wirnik ....a samej sztangi raczej się nie rusza bo nie ma potrzeby , wyciąga się ją i wkłada do zregenerowanej turbiny ... nie wiesz co wymieniali ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego prosta sprawa trzeba ci wyregulować sztangę, zregenerowali ci wirnik ale coś popieprzyli ze sztangą i musisz ja wyregulować. Az dziwie się ze ci błędu nie wywaliło że za duże lub za małe ciśnienie ze względu na turbo nie wstawiające w odpowiednim przedziale obrotów.
Opublikowano
Kolego prosta sprawa trzeba ci wyregulować sztangę, zregenerowali ci wirnik ale coś popieprzyli ze sztangą i musisz ja wyregulować. Az dziwie się ze ci błędu nie wywaliło że za duże lub za małe ciśnienie ze względu na turbo nie wstawiające w odpowiednim przedziale obrotów.

 

rozumiem że odnosisz sie do drugiego wykresu, czy to dalej można poprawić?

czy taka regulacja sztangi jest bardzo skomplikowana? bo nie mam zamiaru zostawiać auta znów na 3 dni u mechanika ...

Opublikowano
Kolego prosta sprawa trzeba ci wyregulować sztangę, zregenerowali ci wirnik ale coś popieprzyli ze sztangą i musisz ja wyregulować. Az dziwie się ze ci błędu nie wywaliło że za duże lub za małe ciśnienie ze względu na turbo nie wstawiające w odpowiednim przedziale obrotów.

 

rozumiem że odnosisz sie do drugiego wykresu, czy to dalej można poprawić?

czy taka regulacja sztangi jest bardzo skomplikowana? bo nie mam zamiaru zostawiać auta znów na 3 dni u mechanika ...

 

Ja to robię za pomocą DIS, sprawdzam doładowanie na wolnych obrotach i na wysokich i reguluje aż wartości się zgadzają.

Opublikowano
Ja to robię za pomocą DIS, sprawdzam doładowanie na wolnych obrotach i na wysokich i reguluje aż wartości się zgadzają.

 

ja sprawdzam doładowanie w INPIE, natomiast pytałem się jak to wygląda od strony mechanicznej, czy da sie ustawić tą nakrętkę na sztandze bez wyjmowania turbiny z auta? od góry chyba trzeba by sporo wymontować? Jak wymieniałem filtr powietrza sztanga ledwie była widoczna.

Opublikowano
Ja to robię za pomocą DIS, sprawdzam doładowanie na wolnych obrotach i na wysokich i reguluje aż wartości się zgadzają.

a co zrobic jesli do regulacji wodzika podjedzie nam M47?? Pytam bo dzialam TYLKO INPĄ, a w niej nie ma slupka wartosci oczekiwanych dla tego silnika... czy w DIS ona wystepuje??

Opublikowano
Ja to robię za pomocą DIS, sprawdzam doładowanie na wolnych obrotach i na wysokich i reguluje aż wartości się zgadzają.

a co zrobic jesli do regulacji wodzika podjedzie nam M47?? Pytam bo dzialam TYLKO INPĄ, a w niej nie ma slupka wartosci oczekiwanych dla tego silnika... czy w DIS ona wystepuje??

 

W disie masz test sprawdzania ciśnienia turbiny na postoju. Przy wolnych obrotach powinno być takie jak atmosferyczne a przy obrotach 3500 około 1,5 bara (na postoju oczywiście). Wis po kolei każe ci sprawdzić przy jakich obrotach jakie masz ciśnienie.

W M47 jest lepiej bo do gruszki jest lepszy dostęp.

Opublikowano
wiadomo ze na jalowym bedzie -/+ rowne atmosferycznemu :cool2: wlasnie chodzilo i o to czy bedzie wiadmo jaka wartosc musi osiagac w stosunku do obrotow. Czyli wychodzi na to ze jest mozliwosc w DIS, dzieki Kolego :cool2:
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam serdecznie odkopie teoche temat. Jakies dwa tygodnie temu zauważyłem pogorszone osiągi. Auto ciągnie dopiero po przekroczeniu 2200 obrotów a ekonomizer na 4 jak np z 1500 obrotów zaczynam przyspieszac dochodzi do 14-16 litrów zatrzymuje sie czasami delikatnie cofa i idzie do konca jak auto zacznie ciagnac dopiero po 2200 tys. Na piątym biegu jest podobnie z tym ze max wartość dochodzi do 16 litrów. Byl wyczyszczony kolektor ssący i egr jakies 10tys km temu filtr odmy wymieniony. Czyscilem tez filterek elektrozaworu. Mierząc inpa wartości okazuje sie ze mierzone ciśnienie doladowania jest za niskie względem tego czego ecu oczekuje. Brak żadnych błędów z tym związane zatem wyciągnąłem dzis czujnik doladowania co jest na kolekorze i go wyczyscilem bylo troche syfu wymylem benzyna ekstrakcyjna i wsadzilem na nowo. Niestety nic to nie zmienilo problem dalej sie pojawia. Sprawdziłem takze czy Ne ma gdzies nieszczelności na oko wszystko jest dobrze psikalem tez samostartem i nic. Zastanawia mnie ta sztanga turbiny o której w tym wątku piszecie. Jak to się powinno wyregulować? Czy cos jeszcze powinienem zrobić by problem juz nie występował?

 

Edit: Troche właśnie autem pojezdzilem.. Teraz wydaje sie jakby od 1800-2200 pojawial sie turbo lag... Po wypłacie mam zamiar zakupić nowy elektrozawor do turbiny bo to czyszczenie na duzsza metę nie ma sensu może cos pomoże ale bardzo proszę o jeszcze jakies sugestie co powinienem sprawdzić.. Dodam ze przewody od podciśnienia są również wymienione. Mam zamiar jeszcze zaktualizować soft do najnowszej wersji.

Opublikowano

to i ja odświeżę temat,

 

U mnie sytuacja wygląda następująco:

 

W inpie błąd Boost Control 101

Auto mułowate, przy przygazowaniu kopci na czarno. Ewidentnie za małe ciśnienie doładowania od 2500 obr.

Sprawdziłem wężyki podciśnienia, są całe, wymieniałem je w 2013 roku na samco 3mm.

Sprawdziłem elektrozawór sterowania turbo (wymiałem go na nowy w czerwcu 2013). Siateczka na filterkach czysta, dodatkowo ją przedmuchałem.

Dmucham w elekwtrozaworek w górne in, nie przepuszcza na out (out idzie do turbiny). Czyli dolne wyjście do turbo, górne do zbiornika vaccum. Wtyczka wygląda w porządku.

 

 

Podłączyłem się jeszcze raz i pod Inpę i pod DISa. Cięgno turbiny chodzi poprawnie do końca. Od 3 tysięcy obrotów brakuje powietrza z turbo. Wklejam screeny z diagnozy.

Uprzedzę - wtrysk sterujący nie działa, stąd wskazania kąta i początku.

 

http://images77.fotosik.pl/639/fd387e8777a54857.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/639/e8b74a7868b37c40.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/640/30b85bbf6ac70fbd.png

 

http://images78.fotosik.pl/639/e0c65d46ffe36ef0.png

 

 

Zrobiłem też filmiki z odczytem live data, przy przyśpieszaniu:

 

 

Posprawdzałem też szczelność przewodów od intercoolera do EGR - wszystko ok.

Elektrozawór sterowania turbiną też raczej jest ok.

Zostaje albo czujnik ciśnienia doładowania za kolektorem, przeływomierz? albo kończąca żywot turbina... Które z nich?

Opublikowano

wybaczcie double post, ale od razu odświeżę, ponieważ temat jest nadal nierozwiązany

 

Wyjąłem czujnik ciśnienia doładowania zza kolektora. Wyczyściłem go drucikiem. Nie było tam zbytnio nagaru. Nie przyniosło to efektu.

Kupiłem moto start i psikałem na wszystkie połączenia między turbo, przez IC do kolektora. Nie ma żadnej nieszczelności na wężach.

Przewody podciśnienia są całe.

Elektrozawór sterowania turbo, również jest w porządku, dodatkowo wyczyszczony.

Cięgno turbiny chodzi w całym swoim zakresie. Turbo słychać jak zawsze. Do 3 tyś obrotów wszystko jest ok. Powietrza brakuje od 3 tyś obrotów.

 

Nie sprawdziłem jedynie przepływomierza, ponieważ nie miałem torxa z dziurką.

 

Nie wiem już co dalej z tym zrobić... :(

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czyli uciekało ciśnienie z dolotu. Jak na to wpadłeś ? czy to było widoczne na większych obrotach ? coś syczało ? dmuchało ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.