Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy kazdy błąd który pojawi się w kompie sygnalizowany jest wykrzyknikiem?

Albo inaczej czy brak wykrzyknika na desce oznacza że nie pojawił mi się żaden błąd?

 

Pytam bo jak oglądałem kiedyś e91 przed zakupem to po podłączeniu pod kompa miała ze 20 błędów.

 

U mnie od zakupu jedyne wykrzykniki to brak płynu do spryskiwacza :) Czy to oznacza że nie ma sensu podłączać pod kompa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykrzyknik pojawia się wraz z komunikatem z komputera ale nie pojawia się kiedy są zapisane jakieś błędy w ECU.
Opublikowano
Czyli kierowca nie jest informowany o pojawieniu się bledu w ecu? Nie wywala check engine albo coś?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykrzyknik pojawia się razem z komunikatami na wyświetlaczu, natomiast w ECU mogą być błędy które nie są pokazywane na desce rozdzielczej. Np. jeśli zaświeci się Check engine to automatycznie wykrzyknik razem z nim ale to jest ogólne ostrzeżenie i żeby sprawdzić co jest przyczyną trzeba podpiąć kompa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego jak by wszystko pokazywał na desce rozdzielczej to po co był by serwis... Błędy w poszczególnych modułach samochodu zapisywane są w pamięci danego modułu, odczyt tylko poprzez interfejs/głowię + odpowiednie oprogramowanie.
Krzysztof
Opublikowano
Kolego jak by wszystko pokazywał na desce rozdzielczej to po co był by serwis... Błędy w poszczególnych modułach samochodu zapisywane są w pamięci danego modułu, odczyt tylko poprzez interfejs/głowię + odpowiednie oprogramowanie.

 

Po to żeby naprawić to co jest uszkodzone.

 

IMO to logiczne jest problem -> zapala się kontrolka -> jedziesz do serwisu. Nie zapala się to nie jedziesz.

 

No ale skoro tak nie jest to znaczy że co jakiś czas prewencyjnie trzeba zczytać zawartość kompa.

Opublikowano

Większość błędów które możesz odczytać posiada dopisek "Error would not cause a warning lamp to light up". To świadoma decyzja inżynierów, aby nie niepokoić kierowcy. Błędy okresowo powinien sprawdzać serwis a kierowca cieszyć się jazdą. No chyba, że nie będzie smarowania, to kontrolka jak najbardziej powinna przerwać tą "przyjemność z jazdy" :wink:

 

Na wszelki wypadek (robię długie trasy) zaopatrzyłem się w interfejs ODBII na Bluetooth do tego mam zainstalowany prosty soft diagnostyczny w telefonie. Zawsze pod ręką, jak będzie trzeba, to się dowiem co jest grane. Jak do tej pory nie miałem sytuacji awaryjnych i mam nadzieję, że okazja się nie trafi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A tak nawiązując już do temperatury silnika, to bmw jest jakimś ewenementem jeśli chodzi o te kontrolki, ani nie ma temperarury silnika na desce, ani nie ma kontrolki od tempomatu, ani od świec żarowych, masakra.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.