Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Po powrocie z z nad morza na drugi dzień moja "bunia" po przejechaniu ok 12 km straciła nagle moc, niezleżnie od biegu, czy ruszałem, czy zmieniałem bieg i dodawałem gazu prędkość rosła bardzo powoli, auto wchodziło w obroty 3-4 tyś ale nic się z tym nie wiązało, turbina się nie załączała. Kilka razy zatrzymywałem się i gasiłem na jakiś czas silnik i nic. Miałem kilka postojów na trasie ok 15km i ciągle bez zmian. Następnie po przejechaniu odcinka ok 12km sytuacja taka sama, auto powoli wchodziło w obroty, nie miało mocy, turbo nie załączało się. Rozżalony podjechałem do kumpla i gdy wsiadł do mojej buni auto odzyskało moc, turbo co prawda załączało się przy ok 3tys a nie 2 jak wcześniej. Następne ok 30 min auto chodziło normalnie. Następnego dnia poprosiłem brata żeby pojeżdził moim samochodem i podzielił się relacją z jazdy. Otóż auto nie miało mocy, co jakiś czas ja odzyskiwało, turbo załączało się na różnym zakresie obrotów powyżej 2 tych.

 

Auto to bmw e61 2d 2006 z przebiegiem 120tyś do 112tyś serwisowane w serwisie dealerskim, jestem pierwszym właścicielem.

Przed feralnym zdarzeniem jechałem a1 z 40km z maksymalna prędkością >220, może ma to związek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij kompa i sprawdz błędy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciężko powiedzieć tak na odległość, może coś nie tak ze sterowaniem turbiną albo DPF zapchany, przyczyn może być więcej ale to najlepiej komp pokaże.
Opublikowano
Witajcie,

Po powrocie z z nad morza na drugi dzień moja "bunia" po przejechaniu ok 12 km straciła nagle moc, niezleżnie od biegu, czy ruszałem, czy zmieniałem bieg i dodawałem gazu prędkość rosła bardzo powoli, auto wchodziło w obroty 3-4 tyś ale nic się z tym nie wiązało, turbina się nie załączała. Kilka razy zatrzymywałem się i gasiłem na jakiś czas silnik i nic. Miałem kilka postojów na trasie ok 15km i ciągle bez zmian. Następnie po przejechaniu odcinka ok 12km sytuacja taka sama, auto powoli wchodziło w obroty, nie miało mocy, turbo nie załączało się. Rozżalony podjechałem do kumpla i gdy wsiadł do mojej buni auto odzyskało moc, turbo co prawda załączało się przy ok 3tys a nie 2 jak wcześniej. Następne ok 30 min auto chodziło normalnie. Następnego dnia poprosiłem brata żeby pojeżdził moim samochodem i podzielił się relacją z jazdy. Otóż auto nie miało mocy, co jakiś czas ja odzyskiwało, turbo załączało się na różnym zakresie obrotów powyżej 2 tych.

 

Auto to bmw e61 2d 2006 z przebiegiem 120tyś do 112tyś serwisowane w serwisie dealerskim, jestem pierwszym właścicielem.

Przed feralnym zdarzeniem jechałem a1 z 40km z maksymalna prędkością >220, może ma to związek?

 

Ciężko powiedzieć tak na odległość, może coś nie tak ze sterowaniem turbiną albo DPF zapchany, przyczyn może być więcej ale to najlepiej komp pokaże.

 

oj DPFa to on konkretnie przeczyścił :)

Kamil
Opublikowano
To nie koniecznie musi być Turbina czy DPF. To może być pierdoła jak kiepski styk na czujniku ciśnienia w kolektorze dolotowym. Bez komputera się nie obejdzie, musisz sprawdzić jakie błędy się pokazały, skasować przejechać się i sprawdzić które wróciły. ewentualnie spisz je i podaj tutaj może coś pomożemy na odległość.
Opublikowano
Dzięki za pomoc, błędy jakie są wypisze po wizycie w serwisie, może to się komuś kiedyś przyda a swoja drogą skorzystam z waszej wiedzy i dalszych rad :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hej, napisz co udało się ustalić. Mam podobny problem, auto nie idzie "z dołu", jakby turbo dziura, po osiągnieciu ok 2,2-2,5 obrotów zachowuje się normalnie i odzyskuje moc. Wyczyściłem zawór EGR, zregenerowałem turbinę (shic!) i dalej to samo. Gdzie szukać teraz???
Opublikowano
Chodzi o E60 525D rok. produkcji 2005, mocniejsza mapa silnika, moc ok.211KM, przebieg 145tys km, przejechalem na mocniejszej mapie 120tys KM z dbałością o turbinę (ale i tak już zregenerowałem i nie pomogło)
Opublikowano
Chodzi o E60 525D rok. produkcji 2005, mocniejsza mapa silnika, moc ok.211KM, przebieg 145tys km, przejechalem na mocniejszej mapie 120tys KM z dbałością o turbinę (ale i tak już zregenerowałem i nie pomogło)

 

Widzę że we wszystkich możliwych tematach napisałeś. Po pierwsze diagnoza bo z fusów wróżyć nie będziemy.

Opublikowano
Komputer nie zgłasza żadnych błędów. Wszystkie miejsca gdzie może uciekać powietrze sprawdzone. Zastanawiam mnie jeszcze czujnik turbo, ale chyba komputer by zgłosił bład?
Opublikowano
Trzeba zrobić test przepływomierza za pomocą DIS. Albo sprawdź przy 100km/h na 4 i 5 biegu czy jak wciśniesz pedał gazu na maxa to ekonomizer dochodzi do 20 l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.