Skocz do zawartości

bardzo proszę o pomoc...problem z 3.0d


animal91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoją e39 (1999r,3.0d). Mianowicie dość często ale nie ciągle i przeważnie(ale też nie zawsze) już po rozgrzaniu trzęsie silnikiem na wolnych obrotach aż czuć w wewnątrz. Mocy nie stracił czasami kolo 2tys obrotów szarpnie ale w trakcie jazdy przeważnie jest ok. Czasem także nie chce odpalić (lecz rzadko).Normalnie tak jakby się dławił i myślę że po jakimś czasie trzymania go na tych obrotach zgasłby. Nie wiem czy to ważne ale ostatnio miałem paliwa za min 70km i zgasł mi z braku paliwa. Na kompie pokazało świece i czujnik położenia wału. Lecz czy te objawy pasują do tego?? Czy może to być wtrysk albo coś z pompą paliwa? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj kolego, powiedzmy, że mam w miarę podobny problem i z tego co mi się udało dowiedzieć to przyczyn może być sporo a najgorsze jest to, że mogą być to nakładające się na siebie problemy. W sumie sprawdzić powinieneś wszystko co wymieniłeś (wtryski, czujniki ciśnienia, regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia, pompy paliwa, świece, czujnik położenia wałka rozrządu) i eliminować zaczynając od najprostszych/najtańszych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik polozenia wału - to bedziesz mial przyczynę z nieodpalaniem - spróbuj na początek wyczyścić solidnie wtyczkę przy czujniku, najlepiej tez zalac jakimś preparatem (coś typu Kontakt na izopropylu) do czyszczenia styków.

Trzesienia na rozgrzanym to beda najprawdopodobniej wtrysk lub wtryski. Spróbuj mu zalać srodek do czyszczenia wtrysków Liqui Moly. Zalewasz cały preparat na 70litrów (czyli cały bak). U Mnie po zalaniu tego ustrojstwa jest juz poprawa po połowie wyjezdzonej wahy, a ponoc efekty beda znacznie później.

Aha, i zalewaj tylko zwykłą ropę na dobrej stacji. Żadne vervy srervy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik polozenia wału - to bedziesz mial przyczynę z nieodpalaniem - spróbuj na początek wyczyścić solidnie wtyczkę przy czujniku, najlepiej tez zalac jakimś preparatem (coś typu Kontakt na izopropylu) do czyszczenia styków.

Trzesienia na rozgrzanym to beda najprawdopodobniej wtrysk lub wtryski. Spróbuj mu zalać srodek do czyszczenia wtrysków Liqui Moly. Zalewasz cały preparat na 70litrów (czyli cały bak). U Mnie po zalaniu tego ustrojstwa jest juz poprawa po połowie wyjezdzonej wahy, a ponoc efekty beda znacznie później.

Aha, i zalewaj tylko zwykłą ropę na dobrej stacji. Żadne vervy srervy.

 

Czemu nie lac lepszej ropy??tylko zwykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serdecznie dziękuję za zainteresowanie moją sprawą... Hmm... na kompie przy jednym z wtrysków wykazywało zróżnicowanie ciśnienia nie wiem czy to oznaczać może wymianę właśnie wtrysku czy może wystarczy wymienić jakiś podzespół odpowiedzialny za dawkowanie tego(typu czujnik lub jakaś pompka). Kurczę obawiam się najgorszego ale tak jak pisał kolega wyżej będę sprawdzał wszystkie rzeczy po kolei zaczynając od najtańszych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że właśnie tu się zaczynają schody - bo te różnice na wtryskach mogą wynikać z samej kondycji wtrysków albo może to być skutek innej usterki, którą wywołało coś przed wtryskami. Może być tak, że wtryski i leją i przelewają a może być tak, jak pisał ar_w (czujnik położenia wałka + wtryski). Albo jeszcze inna kombinacja. Niestety, trochę tego jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego ar_w czemu piszesz zeby nie lac lepszej ropy miałes jakies nieprzyjemnosci z tymi paliwami???

Verva srerva to paliwa o wiele suchsze,czego ten typ wtrysków nie lubi,jak przyjdzie ci naprawiać wtryski to zobaczysz ile kosztuje ta przyjemność.Do każdego ON typu super,verva,v-power dodają alkohol ,tzw eko,które we francji jest dodawane do pb95,diesel i ma wtedy oznaczenie E10 pb95,diesel super..suchsze paliwo i procesie produkcji tańsze,bo ten alkohol pozyskuje sie z odpadów,bio mas.Dieselek BMW potrzebuje smarowania odpowiedniego pozyskanego własnie z paliwa,jezeli będziesz cały czas lał te suchociny zobaczysz sam czy warto było płacić wiecej na stacji :P :D .Każdy madry mech ci powie żeby lać zwykła rope o tłustej konsystencji dla zachowania zywotności ukł. paliwowego.POzdr

BTW>>> na chwile obecną tylko silniki Volvo sa przystosowane do tego typu paliw z dodatkami alkoholu,sięgają możliwosci nawet do mieszanki 20% paliwo ori i 80% alkoholu.W tym roku prawdopodobnie Orlen podpisze z Volvo umowe na otwarcie procesu produkcji tego alkoholu i mieszania z paliwami dla lepszej sprzedazy samochodó skandynawskich.Tak czy inaczej BMW nie lubi tego paliwa z dodatkami wysuszającymi,a z mojej praktyki wiem ze nie daje mniejszego spalania,osiągów,a w wielu przypadkach te paliwa zaszkodziły. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ciekawostka !

 

swoją drogą, tak dla potwierdzenia - mam na co dzień bmw i volvo s60 d5. U mnie zatankowanie ultimate, vervy, v powera praktycznie nie daje żadnej różnicy w pracy silnika, w volvo - zupełnie inna bajka. Pali do 1,5 litra mniej, przyjemniej pracuje i w ogóle kosmos :wink:

Teraz już wiem dlaczego tak jest :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważaj na czarne STP do czyszczenia wtryskiwaczy.. u mnie po zastosowaniu wraz z (on v powerem) zaczął cieknąc wtrysk.. i musialem go regenerowac , a w 307 HDi przy tej samej operacji puscily uszczelki na filtrze paliwa... .

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta.. uzywajcie dalej v-powery i inne srery, tylko potem sie nie dziwcie, ze sa takie kwiatki...

Te paliwa mają w sobie tyle chemii (niby uszlachetniacze), ze proces rozpuszczania uszczelek już trwa od pierwszego wlania takiego paliwa. STP widocznie dopełnił proceder, ale i tak osobiscie unikałbym jakichkolwiek środków STP...

 

U mnie po zalaniu vervy silnik pracuje bardziej miekko, przyrostu mocy nie czuję, za to przyrost spalania jest. Na zwykłym ON mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Wymieniłem świece ,filtry oraz mechanik mi przeczyścił czujnik położenia wału (nie wymieniał) i widzę poprawę jest lepiej ale jak 10 min zostawiłem go na wolnych obrotach to znowu delikatnie zaczął przerywać (ok raz na 10-30sekund takie zadrżenie). :| kurde czy to jednak będzie ten wtrysk...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego ar_w czemu piszesz zeby nie lac lepszej ropy miałes jakies nieprzyjemnosci z tymi paliwami???

Verva srerva to paliwa o wiele suchsze,czego ten typ wtrysków nie lubi,jak przyjdzie ci naprawiać wtryski to zobaczysz ile kosztuje ta przyjemność.Do każdego ON typu super,verva,v-power dodają alkohol ,tzw eko,które we francji jest dodawane do pb95,diesel i ma wtedy oznaczenie E10 pb95,diesel super..suchsze paliwo i procesie produkcji tańsze,bo ten alkohol pozyskuje sie z odpadów,bio mas.Dieselek BMW potrzebuje smarowania odpowiedniego pozyskanego własnie z paliwa,jezeli będziesz cały czas lał te suchociny zobaczysz sam czy warto było płacić wiecej na stacji :P :D .Każdy madry mech ci powie żeby lać zwykła rope o tłustej konsystencji dla zachowania zywotności ukł. paliwowego.POzdr

BTW>>> na chwile obecną tylko silniki Volvo sa przystosowane do tego typu paliw z dodatkami alkoholu,sięgają możliwosci nawet do mieszanki 20% paliwo ori i 80% alkoholu.W tym roku prawdopodobnie Orlen podpisze z Volvo umowe na otwarcie procesu produkcji tego alkoholu i mieszania z paliwami dla lepszej sprzedazy samochodó skandynawskich.Tak czy inaczej BMW nie lubi tego paliwa z dodatkami wysuszającymi,a z mojej praktyki wiem ze nie daje mniejszego spalania,osiągów,a w wielu przypadkach te paliwa zaszkodziły. :cool2:

 

Ja zawsze lałem BP ultimate(czy jakos tak)od ponad 2 lat niby tez ta lepsza ropa nigdy nie dolewałem zadnych wynalazków do czyszczenia wtrysków jakos nie przemawiają do mnie a no i zawsze gdy wskazówka dociera do 15 litrów jechałem na stacje i tankowałem na fulla auto tylko widziało rezerwe kiedy ją kupiłem ale skoro piszesz ze te paliwa potrafią zaszkodzic i ze ta zwykła ropa jest lepsza wczoraj dla odmiany zalałem na fulla zwykłą rope narazie nic niepokojącego sie nie dzieje z silnikiem i oby jak najdłuzej chyba przesiąde sie z ultimate na zwykła rope

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja maiłem jeszcze taki przypadek ze tez mi silnikiem potrząsało a przyczyna był przerwany kabel który jest połączony z wtryskiem :?: odkryłem to przez przypadek kiedy ściągnełem pokrywę silnika i jak autko chodziło ruszałem delikatnie kablami i silnik nie równo pracował.zobacz u siebie na pewno nie zaszkodzi?.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Dani pomylił chyba ropę typu Verva z bio-paliwem.

Verva nie jest sucha, suche natomiast są spaliny, bo w substracie spalania nie ma siarki - co działa niekorzystnie na turbinkę bo strona wylotowa (kierownica spalin) jest smarowana siarą.

W dodatku taka verva ma masę chemii uszlachetniającej, która /moim zdaniem/ zle wpływa na uszczelnienia układu zasilania. Dziwi mnie j.w. że sa osoby, do których nie przemawia srodek do czyszczenia wtrysków, z kolei bezboleśnie zalewają sobie takie Ultimate bogatą w chemię wszelkiej maści.

 

Reasumując paliwo w formie równania: Verva = zwykły ON - siarka + chemia uszlachetniająca. Więc po co lać coś, co można mieć tak samo brudne (bo polskie) paliwo, pozbawione zbędnego balastu (jakim jest verva) i mieć dodatkowe smarowanie siarą (ekologia dla nas najważniejsza? czy zdrowy silnik?) która sprzyja turbawce.

 

Tyle ode mnie, wasza decyzja co dalej ;)

 

 

AHA... i najważniejsze:

Zawsze mnie dziwiło, czemu spaliny z mojej 530d tak nienaturalnie jak na diesla smierdzą. Wolałem smród jadącego Stara z lat 90-tych niż z mojej.

Wiecie czemu? VERVA, VERVA, VERVA...

Jak zalałem zwykły ON, smród spalin wreszcie powrócił do normalnosci. To powinno dać do myślenia ile syfu to jest w vervie dopiero... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jestem pewny ze masz do regeneracji czy jak to nazwac regulator cisnienia na pompie , mialem to samo jak dalem ostro w du... mojej e39 , podjeżdżałem do ronda i telepalo mi buda podjechaem do serwisu zaplacilem 1500 zl i po sprawie , dawalem jej ile sie dalo i nic chodzi jak marzenie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.