Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

 

gotowe!

Edytowane przez Frank
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Voodoo ok. Nie mówię, że się nie zgadzam, najważniejsze nie zaszkodzić. Dopowiem tylko, że mapa uzależniona jest nie tylko od obrotów, ale i od obciążenia, więc kolejne przyspieszenia powinny być wykonywane w różnym tempie, od "emeryta" po "sportowca". Pominąłbym bieg I, bo tam ciężko jest uzyskać duże obciążenie silnika. Zająłbym się biegiem III.

Ponadto najlepszym "wypełniaczem" pustego komputera jest normalna jazda miejska (trasa nie wykorzystuje całego zakresu obciążeń/obrotów).

 

Przyjemnych resetów :)

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

 

podłączamy aku - + potem -

 

Te dwa wyrażenia są dla mnie nie jasne. Połączyć kable aku znaczy,że mam zetknąć kleme + z - ? Czy połączyć w sensie podłączyć akumulator?

 

A drugie to wkońcu jak najpierw + potem -? Bo ta kreskla z przodu jest myląca.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

 

podłączamy aku - + potem -

 

Te dwa wyrażenia są dla mnie nie jasne. Połączyć kable aku znaczy,że mam zetknąć kleme + z - ?

 

dokładnie

 

 

a kreska zastapiona dwukropkiem :wink:

Opublikowano
Voodoo ok. Nie mówię, że się nie zgadzam, najważniejsze nie zaszkodzić.

 

voodoo- czy ja pisałem o nakłuwaniu laleczek ? :wink: metoda sprawdzona przez bardziej obeznanych w temacie na forach USA i Niemieckich i tam zapraszam na dyskusje

 

Dopowiem tylko, że mapa uzależniona jest nie tylko od obrotów, ale i od obciążenia, więc kolejne przyspieszenia powinny być wykonywane w różnym tempie, od "emeryta" po "sportowca". Pominąłbym bieg I, bo tam ciężko jest uzyskać duże obciążenie silnika. Zająłbym się biegiem III.

 

no dobrze ale w przypadku automatu raczej ciezko wcielic wszystko o czym piszesz w życie

 

Ponadto najlepszym "wypełniaczem" pustego komputera jest normalna jazda miejska (trasa nie wykorzystuje całego zakresu obciążeń/obrotów).

 

nie zgodze się- sprobuj wsiąść do mojego auta i w poznanskich korkach wykorzystywac cały zakres obrotów. Mi sie nie udaje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , ...

gotowe!

 

Kiedy taki reset może się przydać? Może np. pomóc na falujące obroty ?(jak dobrze mieć nadzieję..;)

Opublikowano

 

Kiedy taki reset może się przydać? Może np. pomóc na falujące obroty ?(jak dobrze mieć nadzieję..;)

 

w większości przypadków pomaga. Jednak jesli jest jakas permanentna usterka np uszkodzone sondy lambda to wowczas objawy szybko powrócą.

Restet usuwa jednak stare błędy zapisane w kompie , które nie mają racji bytu w przypadku odwrotnym- czyli np po wymianie sondy :)

Opublikowano

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

 

podłączamy aku - + potem -

 

Te dwa wyrażenia są dla mnie nie jasne. Połączyć kable aku znaczy,że mam zetknąć kleme + z - ? Czy połączyć w sensie podłączyć akumulator?

 

A drugie to wkońcu jak najpierw + potem -? Bo ta kreskla z przodu jest myląca.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja nadal nie zroumiałem czy mam skrzyzowac kable czy je podłączyc do aku napisz konkretnie bo jak widze nie tylko ja nie zrozumiałem.

Punkt 4 jest dla mnie zupełnie niejsany i nieprecyzyjny co to znaczy połaczyc kable aku !!!!?????

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chciałbym zadać jeszcze jedno pytanie otóż czy mógłby ktoś przedstawić dokladniej problemy jakie ten zabieg usuwa? czy chodzi tu tylko o falowanie na obrotach :?: :? bo nie bardzo to rozumiem.

 

Kiedy powinno się dokonać takiego resetu? jakoś okresowo, profilaktycznie - raz na jakiś czas, z racji wieku itp.?

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

Irkii- generalnie zabieg ten ma usunąc z kompa wszelkie nieprawidłowe dane , które nagromadziły sie w nim z biegiem czasu oraz wraz z wystepujacymi po drodze usterkami- np padniete sondy lambda, przepływka itp.

Reset nalezy przeprowadzic po wymianie któregos z wadliwych elementów , mogących wpływac negatywnie na prace kompa. reset mozna przeprowadzic profilaktycznie- po 10 latach w DME na pewno jest sporo niepotrzebnych danych.

JEsli cos w aucie jest padniete, reset pomoze tylko na te przysłowiowe 5 minut .

Opublikowano

A ha :) to rozumiem, jednak na forum było mówione także o konieczniości podpięcia pod kompa scarsoft lub tp. po kazdym odłączeniu akumulatora i jak to by sie miało do tego? Czy np. po przeprowadzonym "Twoim" zabiegu muszę dodatkowo jechać do serwisu żeby sprawdzili autko dodatkowo na takim programie?

Nie zadaje tych pytań w próżnię ponieważ moje autko ma już naście lat :8) i po Twoim poście rozważam ten zabieg.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

nie musisz jechac do serwisu po resecie. W ogole po jakimkolwiek odłaczeniu aku nie trzeba jechac do serwisu :D przynajmniej w moich siodemkach nigdy nie musiałem :D Ja zrobiłem reset tuz po kupieniu auta ,zeby zobaczyc co jest grane. Co ciekawe , nie zauwazyłem roznic przed i po . Ale to moze znaczyc tylko ,ze nic nie mam padniete albo poprzedni własciciel krotko wczesniej robił reset.

Ale niektorzy twierdzą,ze po resecie auta zachowuja sie o niebo lepiej.

Opublikowano

No to dam znać jak zrobie to u siebie, tylko aż za 2 tyg bo mam sesję i jestem zdala od autka.

 

Nie moge znaleźć postów ale napewno widziałem kilka razy tematy w których twierdzono o konieczności podpięcia pod kompa za każdym odłączeniem akumulatora.

No ale nic, nie mogę się doczekać :roll2: zmian, chociaż niby nic złago się nie dzieje.

dzięki za wyjaśnienia.

obecnie Alfa 156 GTA SW
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do czasu postoju auta wszystko rozumiem,ale dalej :?: Mam automata i co dalej.mam wrzucić na D i jechać tak jak zawsze :lol: Czy chodzi o taką jazdę gdzie będzie żółwie tempo i sprint z gwałtownym ruszaniem :?: aby wykorzystać cały zakres obrotów.Jechać na trybie S,E czy * :?: Co z odbiornikami prądu np:klima,radio?Czy jest to ustawienie KOMPA pod kopyto kierowcy-PROGRAMOWANIE STYLU JAZDY?Czy raczej usunięcie niepotrzebnych wiadomości z HISTORII auta,a fabryczne ustawienia będą niezmienione.Czy jest to coś w stylu"pisania nowego PROGRAMU".Mam piłować 3-ke dla obciążenia auta tak jak pisze KAI,jechać na D,czy1,2,3,D?Co z posiadaczami instalacji LPG--reset na BENZ.czy GAZ?

Jadąc do pracy mam trasę i miasto-może być?czy tylko miasto-w szczycie,poza nim?

 

sory za ilość pytań ale jak robić to dobrze

Opublikowano

dzieki wczesniejszym pytaniom, ja już nie muszę sie sprężać, ateż jestem zainteresowany. TYlko jedno w takim razie, czy taki reset pomoże na następujace błedy:

1. Błąd wskazania pompy paliwowej - chociaż pompa pracuje bardzo dobrze, a poprzedni własciciel i pracownik serwisu BMW mówili, ze taki bład mógł powstać po odpieciu klem np. przy wymianie akumulatora?

2. Błądzczytywania predkości z prędkościomierza, chociaż on przez cały czas wskazuje prawidłową predkość, tylko komputer tego nie widzi?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Do czasu postoju auta wszystko rozumiem,ale dalej :?: Mam automata i co dalej.mam wrzucić na D i jechać tak jak zawsze :lol: Czy chodzi o taką jazdę gdzie będzie żółwie tempo i sprint z gwałtownym ruszaniem :?: aby wykorzystać cały zakres obrotów.Jechać na trybie S,E czy * :?: Co z odbiornikami prądu np:klima,radio?Czy jest to ustawienie KOMPA pod kopyto kierowcy-PROGRAMOWANIE STYLU JAZDY?Czy raczej usunięcie niepotrzebnych wiadomości z HISTORII auta,a fabryczne ustawienia będą niezmienione.Czy jest to coś w stylu"pisania nowego PROGRAMU".Mam piłować 3-ke dla obciążenia auta tak jak pisze KAI,jechać na D,czy1,2,3,D?Co z posiadaczami instalacji LPG--reset na BENZ.czy GAZ?

Jadąc do pracy mam trasę i miasto-może być?czy tylko miasto-w szczycie,poza nim?

 

sory za ilość pytań ale jak robić to dobrze

 

Jaco mnie kopnął na pw, że się chyba nie odzywam :)

 

Więc tak, może wyjaśnię po krótce, jak wygląda sprawa zapisywania sobie mapy wtrysków przez DME.

 

Tajemnicza mapa, to tabela dwuwymiarowa w pamięci, coś jak układ współrzędnych, oś x to obroty silnika, a oś y to obciążenie (podciśnienie w kolektorze ssącym lub ilość zasysanego powietrza). Odnośnie obrotów chyba nie muszę niczego dodawać. Jeżeli chodzi o obciążenie, to w skrócie, im bardziej depniesz, tym bardziej obciążasz silnik (przy maksymalnym wyhyleniu pedału gazu w kolektorze panuje ciśnienie bardzo zbliżone do atmosferycznego, może je zepsuć tylko zatkany filtr powietrza, kiedy nie naciskamy pedału gazu w kolektorze jest podciśnienie do około 0,8atm).

 

Na jakiej podstawie DME wpisuje wartości do wspomnianej tablicy?

Jadąc na przykład z obrotami 3000rpm pod górę, załóżmy średnie obciążenie (podciśnienie 0,3atm), sonda lambda cały czas pracuje i śledzi ilość tlenu w spalinach. Na podstawie jej pomiarów sterownik podwyższa lub obniża dawkę paliwa poprzez zmianę czasu otwarcia wtryskiwaczy. W momencie znalezienia optymalnej dawki wartość czasu otwarcia wtryskiwaczy zapisywana jest do tablicy (mapy).

Tan proces trwa ciągle i nieprzerwanie (jeżeli tylko sonda, przepływomierz, czujnik położenia wału, czujniki temperatury i reszta są sprawne).

Tak więc, żeby zapełnić całą tablicę musielibyśmy jechać na każdych obrotach i przy każdym obciążeniu przez chwilę (paręnaście sekund). Żmudna zabawa, lepiej wyjechać na miasto i po prostu jeździć.

Dzięki takiej możliwości adaptacji auto może samo przystosować się do jakości paliwa na przykład.

 

Teraz dlaczego wspominałem o III biegu?

Na biegach I i II ciężko jest uzyskać duże obicążenia, ponieważ auto zamiast przy obciążeniu utrzymać chwilę prędkość obrotową, to momentalnie przyśpiesza. Na IV i V biegu można to zrobić również, ale tu znowu są ograniczenia związane z prędkością samochodu (spróbuj jechać sobie od 3-5krpm powolutku przyspieszając na V biegu :) ). Optymalny jest bieg III i lekka górka (można pomóc lewą nogą hamulcem, ale szkoda klocków :) ).

 

A co z LPG?

Kontrolery LPG mają swoje mapy i ustawienia, które niestety nie potrafią się adaptować. A może nie niestety...

Tutaj sztuką jest tak dopracować mapę, żeby odpowiadała ściśle czasom otwarcia wtryskiwaczy Pb przy tych samych warunkach. Przykład:

Zakładam znowu 3000rpm i lekką jazdę pod górkę. Czas otwarcia wtryskiwacza Pb wynosi około załóżmy 8ms. Po przełączeniu na LPG NIE JEST ISTOTNY czas otwarcia wtryskiwacza LPG (około 10ms). Zależy on od ciśnienia gazu, temperatury gazu, obciążenia silnika i obrotów. Sednem sprawy jest to, żeby czas otwarcia wtryskiwacza Pb był identyczny dla pracy na Pb i LPG. Zwróćmy uwagę, że sonda cały czas pracuje. Wtedy instalacja LPG jest dobrze ustawiona, nie jest to proste, ale da się zrobić przy odrobinie pracy i dobrej woli gazownika.

Problemy występują, kiedy instalacja nie jest dobrze dopasowana. Wtedy przy każdym przełączeniu paliwa są problemy.

 

Dusi się długo?

Niestety, żeby adaptacja mogła działać - silnik musi mieć odpowiednią temperaturę pracy. Na zimno korzysta z wcześniej zapisanych wartości korygując je tylko o temperaturę (coś na wzór "ssania" automatycznego z "gaźnikowców"). Jeżeli wieczorem jeździliście na LPG, które jest kaszaną, a nie jest dopasowane - poranne problemy z odpaleniem na Pb, kichanie, duszenie - gwarantowane. Również w drugą stronę - przełączanie na LPG, jeżeli nie jest dopasowane - kichanie i inne odgłosy gwarantowane.

 

Jak macie jakieś pytania, to napiszcie, a pewnie i tak zapomniałem o wielu rzeczach...

Kai
Opublikowano
a czy taki reset można zrobić w serwisie poprzez podpięcie pod kompa?

 

Jak masz za dużo kasy - można. Przy tej okazji możesz przeglądnąć ewentualne zapamiętane błędy, usunąć je i ich powód.

Kai
Opublikowano

dzięki o to mi chodziło.

aha nie mam za dużo kasy ale moge się podłączyć po znaiomości poprzez kolege za połowe ceny tak więc za 40zł to ja wole nic nie grzebać rzeby nie popsuć :D

Opublikowano

co jeśli mam instalację lpg-igs landirenzo,jest tam cóś takiego,że mapa ulega samoczynnie poprawkom:tzn dostosowuje się np do jakości gazu,która jak wiadomo bywa różna,itp .

więc jak reset robić na benzynie czy gazie,który ma"samodostrajanie"

instalacja ta ma swój komputer ,2 silniczki krokowe ,takiego PAJĄKA Z którego gaz jest rozdzielany rurkami do kolektora(jest to poprzednik sekwencyjnego wtrysku gazu,z tą różnicą że nie ma wtryskiwaczy gazowych tylko te rurki. :!: Co z automatem-jechać na D czy wrzucić 3ke i na niej resetować.

Opublikowano
Zrobilem reset w m20b20. Bez wyraznej róznicy. Poczatkowo słabsza , po godzinie w miescie powróciła do porzedniego stanu. Jezdzi ok.
Opublikowano

Robiłem dzisiaj reset DME w opisany wyżej sposób przy okazji wymiany sondy, mierzyłem prąd zwarciowy i napiecie, ani mikroampera ani mikrovolta.

Oczywiscie auto mocniejsze bo dostało nową sondę, no i po resecie trochę sportowej jazdy żeby zmienić mapę zapłonu.

Jednak napięć w kondensatorach DME nie doszukałem się.

Pozdrawiam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.