Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Chciałem się dowiedzieć jak to jest z tym filtrem cząstek stałych, ponieważ mam go w swojej E90 którą nie dawno kupiłem. Teraz moje pytanie jak poznać że trzeba go wymienić, dodam że na komputerze pokazuje mi sie symbol tego DPF i pisze 190000tys, dodam że samochód kupiłem jak miał przebieg 192000tys więc wygląda to jak by było to wymienione, lecz chyba cos takiego mozna skasować podpinając sie pod komputer, a nie wymieniając części? Proszę o rady w tej sprawie. Pozdrawiam Edytowane przez Dia20
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie PDF tylko DPF i faktycznie to odliczanie możesz skasować sam w każdym momencie i tu masz pokazane jak

i nie wydaje mi się żeby ktoś go wymieniał przed sprzedażą bo koszt samego filtra to ok. 5600 zł ale jeśli nie masz żadnych komunikatów i problemów z mocą to nie ma się co martwić na zapas a w przyszłości gdyby były problemy to można się go pozbyć mechanicznie i komputerowo i koszt max. 1500 zł

Opublikowano
PDF - to typ pliku, zazwyczaj jakiś dokument, instrukcja. A DPF to co innego

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Witam wiem pomyliłem się;p Temat już poprawiony:) Dzisiaj jeszcze patrzyłem w książke serwisową noi tam pisze że zostało o wymienione przy 180tys, auto z niemiec więc pewno wymienili. Chociaz taką książke też chyba można podrobić;p Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wymiana była robiona w ASO BMW to napewno jest zapisana w systemie, tak że możesz sobie sprawdzić. Oczywiście książki serwisowe i pieczątki podrabiają.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam moje pytanie jest jak sprawdzic poziom zapchania dpf. Moje auto bez idriva. Przebieg 140 tysiecy. Ile mozna przejechac na takim filtrze? Dzieki
Opublikowano
Witam moje pytanie jest jak sprawdzic poziom zapchania dpf. Moje auto bez idriva. Przebieg 140 tysiecy. Ile mozna przejechac na takim filtrze? Dzieki

 

 

Ja mam przejechane juz 204000 km, filtr jest jeszcze ok choc BMW przy 180000km zaleca bezwzgledna wymiane-koszt 1600 €.Mozna sprawdzic za pomoca inpy cisnienie spalin przed i za filtrem,jesli róznica jest niewielka to jest ok.Ja sprawdzalem to takim innym urzadzeniem diagnostycznym u znajomego mechanika,sprawdzał temperatura przed i za filtrem i była niemal identyczna-mechanik stwierzdzi ze filtr jest jeszcze ok :D .Nie ma zadznych bledów filtra i moc jest ok wiec narazie z filtrem nic nie robie :norty: .choc staram sie sprawe fitra monitorowac i niedługo znów bede chciał go sprawdzic.Wszystko zalezy od stylu jazdy-u mnie 80% to autostrada wiec warunki do wypalania sadzy sa codziennie :D ,gorzej gdy jezdzimy po miescie-wtedy nie ma warunków do wypalania filtra i szybciej padnie :duh:

icon4.png
Opublikowano

kolego KOTA, coś tu się nie zgadza

 

1. Gdzie INPĄ można sprawdzić ciśnienie spalin w filtrze? Chyba z DISem pomyliłeś

2. Jest jeden czujnik cisnienia przynajmniej w 2.0d (mierzy i liczy ciśnienie w stosunku do atmosferycznego) i jest jeden czujnik temperatury. U mnie też był filtr sprawdzany jakimś niededykowanym interfejsem diagnostycznym i pokazywał dwie temperatury, które zmieniały sie jota w jotę tak samo.

3. Nawet jeśli filtr nie zdradza oznak zapychania się sugeruje regularne sprawdzanie stanu oleju.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
kolego KOTA, coś tu się nie zgadza

 

1. Gdzie INPĄ można sprawdzić ciśnienie spalin w filtrze? Chyba z DISem pomyliłeś

2. Jest jeden czujnik cisnienia przynajmniej w 2.0d (mierzy i liczy ciśnienie w stosunku do atmosferycznego) i jest jeden czujnik temperatury. U mnie też był filtr sprawdzany jakimś niededykowanym interfejsem diagnostycznym i pokazywał dwie temperatury, które zmieniały sie jota w jotę tak samo.

3. Nawet jeśli filtr nie zdradza oznak zapychania się sugeruje regularne sprawdzanie stanu oleju.

 

 

Pwenie masz racje Natek-gdzies to wyczytałem i powieliłem błedne info :duh:

U mnie jednak interfejs był dedykowany ale szczerze to teraz nie powtórze jego nazwy ale przy okazji zakoduje jego nazwe :lol:

Z olejem jak najbardziej ja sprawdzam srednio co 2000km a dolewam ok 1,5l na 25000km wiec jest w miare ok :cool2: ,jeszcze stan oleju nigdy mi sie nie podniósł-nie zauwazyłem bynajmniej :D

icon4.png
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,

Odswieze nieco. Auto w sumie swiezo kupione.

Na komputerze umieszczonym miedzy zegarami nie wyswietla mi zadnych ostrzezen, wykrzyknikow, trojkatow czy tym podobnych - krotko mowiac wszystko ok.

Natomiast w iDrive jak wchodze w inspekcje to pokazuje mi na czerwono filtr czastek stalych z informacja iz powinien byc wymieniony przez serwis jakies... 240km temu.

 

Trudno mi powiedziec czy auto chodzi jak powinno - zrobilem nim moze 400km. Natomiast jezdzilem nim troszke pare tysiecy km temu i wydaje mi sie ze teraz chodzi tak samo - znaczy sie jak nalezy.

Auto 330d, automat, 204000 km przebiegu.

 

Wiec jak - olac i zresetowac stan tego czy to cos co zdecydowanie nalezy wymienic, bo jak zaraz nie wymienie to ...*

 

Z gory wdzieki za podpowiedzi.

 

* uzupelnij pole odpowiednia trescia

Pzdr.

dren

Opublikowano

Ja wiem ze jestem upierdliwy ale mozesz jednak nieco szerzej?

Nie jezdzilem prywatnym autem przez ostatnich 5 lat wiec wole dmuchac na zimne...

 

Co jesli zdechnie filtr? Spadnie moc? Bedzie sie dusil? Czy moze cos wiecej sie spierdzielic moze?

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co jesli zdechnie filtr? Spadnie moc? Bedzie sie dusil? Czy moze cos wiecej sie spierdzielic moze?

 

To wtedy będziesz się martwił a jeśli autko jeździ bez problemów to wystarczy skasować info i jeździć dalej jak wszyscy.

 

Ps. Nic się nie popsuje kiedy zapcha się DPF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, jasne.

 

Wiec z innej beczki: jakie sa objawy problemow z filtrem dpf?

 

Objawy są takie jakie wymieniłeś wyżej + błąd na wyswietlaczu miedzy zegarami z komunikatem.

Opublikowano

Super! Dzieki! :-)

 

Acha - domyslam sie ze to ze teraz w inspekcji kaze wymieniac bo odliczyl jakis tam zalozony przebieg, natomiast w razie problemow zglasza na komputerze centralnym bez wzgledu na przejechany dystans?

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super! Dzieki! :-)

 

Acha - domyslam sie ze to ze teraz w inspekcji kaze wymieniac bo odliczyl jakis tam zalozony przebieg, natomiast w razie problemow zglasza na komputerze centralnym bez wzgledu na przejechany dystans?

 

Dokladnie tak chociaż czasem wczesniej zaczynaja się problemy z mocą niż pojawi się błąd na wyswietlaczu który brzmi tak: "PARTICLE FILTER FAILURE"

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Pjedz w trase, potrzymaj ja jakis czas na 3 tys obrotow, w maire mozliwosci jezdz ze stala predkoscia obrotowa, 20 km wystarczy, potem w inspekcjach skasuj dpf i przestanie wywalac blad chyba ze dpf naprawde juz kleka

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w inspekcjach skasuj dpf i przestanie wywalac blad chyba ze dpf naprawde juz kleka

 

Nawet jak by DPF klękał to ten błąd w I-drivie nic nie znaczy bo to zwykłe odliczanie (Timer) z 200 do 0 które nie jest powiązane z żadnym czujnikiem, w modelach poliftowych E60 zrezygnowano z tego zbędnego odliczania.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jest polaczony z czujnikiem, podepnij spbie disa a zobaczysz ze jest mierzonapredkosc wylotowa gazow

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest polaczony z czujnikiem, podepnij spbie disa a zobaczysz ze jest mierzonapredkosc wylotowa gazow

 

Chyba nie zrozumieliśmy się, oczywiście DPF jest kontrolowany przez czujniki ale mi chodziło o to że to odlicznie na monitorze w I-drivie nie jest połączone z tymi czujnikami tylko jest to zwykłe odliczanie do tyłu co 10 tys. km.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopuję kotleta, ale nie chciałem otwierać nowego tematu z tym samym tytułem.

 

Mianowicie patrzę sobie ostatnio do I-drive do menu serwisowego, a tam mój samochód stwierdza, że na DPF mogę przejechać nie 60tyś km (jak twierdził jeszcze miesiąc temu) a 200 tyś km. Przez moment przez myśl mi przeszło, że to może komputer się zresetował. Jednak wszystkie pozostałe wskazania bez anomalii itd. Nie dawało mi to jednak spokoju.

 

Uparty, doszukałem się w dokumentacji bardzo ciekawej rzeczy:

Diesel particulate filter (either as standard or option)

The distance-dependent interval for the diesel particulate filter is calculated by the DDE control unit.

The starting value is calculated linearly up to 100,000 km. Above 100,000 km, the DDE control unit makes an adaptive calculation based on the exhaust-gas back-pressure.

With increasing mileage, the exhaust-gas back-pressure in the diesel particulate filter increases. The exhaust-gas back-pressure is recorded by the exhaust back-pressure sensor.

 

To rzuca spory cień na kilka mitów odnośnie filtra DPF. Bo wychodzi na to, że wymiana nie jest konieczna po 160k km.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.