Skocz do zawartości

projekt m50b25 e30 keskin kt1 by Kaczmar


Kaczmar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po przeczytaniu każdego tematu związanego ze swapem na m50b25 mam jeszcze kilka pytań odnośnie kilku rzeczy.

 

może zacznę od tego co już mam:

 

nadwozie: e30 316i 90rok

silnik: m50b25 z vanos 04.1993r. z e34 z wiązką i kompem,

skrzynia: razem z silnikiem,

wisko: e38,

łapy+poduchy: e36 m50

zegary: wersja 6 cylindrów,

tylna belka: e30 325 z dyfrem i półosiami,

wspomaganie: z e36,

zbiornik wyrównawczy: z e30 m20,

wał napędowy: e34 tds chyba będzie do skrócenia...?

 

teraz pytania najbardziej mnie nurtujące:

 

1.wydech: jaki? od kolektorów po ostatni tłumik( kolektory z m50 mogą zostać czy mają być m52?)

2.serwo: rozumiem że silnik się nie zmieści z powodu kolektora ssącego. z omegi b 2.5td załatwi sprawę?

3.co z wałem napędowym? obejdzie się bez skracania?

4.przepływomierz: tylko z m50b25 z vanosem pasuje?

5.przednie lagi 51 mm konieczne? (w zamiarze gleba -60|-40)

6.chłodnica: tylko w tej opcji pasuje e30 2.4 td?

 

narazie tyle. z góry dzięki za odpowiedzi.

 

tematy które znalazłem w sieci na innych forach:

1. http://bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=7154&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=058f6377a0f1c6acccfaa6afba86e502

2. http://www.bkb.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?t=7685

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 wydech daj od m52 bo tam masz stalowe kolektory a nie żeliwo, łatwiej będzie ci coś dospawać, potem środkowy od e30 323i i ostatni dowolny, może być e30 325 pomyśl trochę a da się to bardzo sprytnie zrobić żeby bez problemu można było wszystko zdemontować i żeby nie zawadzało nigdzie

2 warto dać podwójne serwo, chyba że prawej poduszka pójdzie z m20 a lewa z e34 M50 + małe kombinacje i wejdzie na dużym serwie

3 wał od 324 diesla lub od ety, ewentualnie e36 328i

4 tylko

5 od 324 jest największa z mozliwych do włożenia bez cięcia podlużnic

 

wisko dajesz normalne od M50 tylko wiatrak przykręcasz z drugiej strony i pasuje idealnie, ewentualnie wisko od diesla

musisz przenieść odrobinę zbiorniczek płynu do wspomagania, da się to zrobić tak żeby wyglądało jak ori

musisz jeszcze ogarnąć elektrykę, zamocować kompa w schowku, przerobić wybieraki żeby dźwignia biegów pasowała, możesz mieć mały problem z wysprzęglikiem (zależy od skrzyni), musisz w odpowiednim miejacu watawić sonde lambda itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

2. serwo z E32 podejdzie + poduszki od 320d E46 zamontowane do góry nogami.

Reszta jak przedmówca.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie musisz też wisko zakładać, mozesz wrzucić mocny elektrowentylator z przodu, zamontować do układu dodatkowy czujnik temperatury żeby sam sterował jego załączaniem .

Ja mam czujnik od escorta bodajże, załącza się przy 92 stopniach, a rozłącza przy 87. Wentylator klimy od e46 330D i przy silniku M30B35 nie mam problemów przegrzewaniem mimo braku wisco, które sie po prostu w e30 nie mieści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prace chwilowo stoją gdyż czekam na sprzęgło-inteligentny pan złota rączka zamontował odwrotnie tarczę sprzegła, mimo wyraźnego "motorseite" i troszkę się podjechało o śruby dwumasu...

http://img843.imageshack.us/img843/351/s4300149.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/3152/s4300151.jpg

 

-motam już kolektory m52, aha a czy sonda lambda może być od mojego starego silnika m40?

 

w miarę rozwoju prac powrzucam fotki i postaram się zrobić dobry temat...

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że pominąc wtedy przepustnica będzie ogrzewana cały czas.

I będzie podgrzewać powietrze wpadające do kolektora... Super sprawa :D

i to do tego stopnia że kolektor się stopi :mad2: Nie wiem czy zauważyłeś ale bardzo często króciec od tego termostatu ułamuje się ,miałem tak zrobione w mojej e34 i rażącego spadku mocy nie zauważyłem .Napisałem to żeby kolega miał pełną informację .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1.dobra, podgrzewanie przepustnicy pominąłem.

2.czujnik temp dałem 1 pinowy z m40,

3.wydech kupiłem: środkowy 323 e30 i koncowy 325 e30, zastanawiam się gdzie ulokować sondę lambda żeby wszystko działało jak fabryka...?

4.wentylator elektryczny jaki polecacie zamiast wisko? chcę zrobić na elektryczny-znajomy elektryk powiedział że nie ma problemu...tylko jaki wentylator pchający i wodoodporny.?

5. aha jaki wał? przednia część, od czego? odległość miedzy dyfrem a przegubem przy skrzyni wyszła mi 145,5cm.

 

 

p.s prace w toku, zdjęcia się robią, silnik siedzi,... temat będzie myślę pomocny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.wydech kupiłem: środkowy 323 e30 i koncowy 325 e30, zastanawiam się gdzie ulokować sondę lambda żeby wszystko działało jak fabryka...?
najlepiej tak jak jest fabrycznie w e30 czyli w portkach przy katalizatorze w Twoim przypadku przed tłumikiem środkowym.
4.wentylator elektryczny jaki polecacie zamiast wisko? chcę zrobić na elektryczny-znajomy elektryk powiedział że nie ma problemu...tylko jaki wentylator pchający i wodoodporny.?
nie rezygnuj z visco chyba że takie przyjąłeś założenie żeby nie tracic mocy' date='Wentylator najlepszy od klimatyzacji z e34/e32 wraz z blaszkami mocującymi go do chłodnicy klimy i gumowymi podkładkami tłumiącymi drgania .Pasuje bez przerabiania czegokolwiek przed chłodnicę a wydajnośc :cool2:
5. aha jaki wał? przednia część, od czego? odległość miedzy dyfrem a przegubem przy skrzyni wyszła mi 145,5cm.
od czego skrzynia ? jeśli wyjście na duży krzyżak to wał od e30 324td lub 325e i e36 328 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko się jednak zmieściło mam z e38(na 3 śruby) przyciąłem łopatki i wiatrak przykręciłem od drugiej strony. z założenia wychodzę takiego żeby zrobić elektro-wentylator zamiast wisko ale to może kiedy indziej.

 

sondę bedę chyba musiał kupić nową bo jak ją wykręcałem ze starego tłumika to uszkodziłem gwint, rozumiem, że musi być umiejscowiona tak by "czytała" spaliny z obu rur?

 

skrzynie mam z e34 m50b25, duży krzyżak.

 

zastanawia mnie kwestia zbiorniczka płynu hamulcowego bo wyszedł mi tak że nie mogę wpiąć wtyczek od przepustnicy... :roll:

 

http://img195.imageshack.us/img195/4536/s4300006.jpg

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko się jednak zmieściło mam z e38(na 3 śruby) przyciąłem łopatki i wiatrak przykręciłem od drugiej strony

i dobrze choc przycięcie łopatek to ryzyko słabego wyważenia i szybkiego uszkodzenia łożyska pompy wody.
rozumiem, że musi być umiejscowiona tak by "czytała" spaliny z obu rur?

najlepiej popatrz jak jest oryginalnie w e36 na przykład .
zastanawia mnie kwestia zbiorniczka płynu hamulcowego bo wyszedł mi tak że nie mogę wpiąć wtyczek od przepustnicy... :roll:
lewa poduszka od czego ? prawa od czego ? Żeberka kolektora możesz delikatnie podpiłowac jak na e30.de , dodatkowo mały strzał z młotka w serwo od strony kolektora i będzie oki. Są patenty nawet na tym forum żeby przedłużyc przewodami krócce zbiorniczka przewodami i umieścic zbiorniczek trochę wyżej .
skrzynie mam z e34 m50b25' date=' duży krzyżak.[/quote'] to wał jak napisałem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zbiorniczkiem to popatrzę jeszcze te patenty z króćcami. bo tylko przez niego nie mogę wpiąć dolnej wtyczki od położenia przepustnicy.

 

poduszki mam z e36 2.5, między kolektorem a serwem mam około 1cm mam nadzieje że starczy na pracę i wahania silnika...

 

serwo mam podwójne z omegi 2.5tds

 

wydech i sondę będę motał jak dostanę kolektory długie od m52

 

MarekM-535i jak myslisz, sonda nowa czy próbować coś gwint poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zbiorniczkiem to popatrzę jeszcze te patenty z króćcami. bo tylko przez niego nie mogę wpiąć dolnej wtyczki od położenia przepustnicy.
mogłeś zostawic oryginalne , a może inny zbiorniczek podejdzie ?
poduszki mam z e36 2.5' date=' między kolektorem a serwem mam około 1cm mam nadzieje że starczy na pracę i wahania silnika...[/quote'] idealnie :cool2:
wydech i sondę będę motał jak dostanę kolektory długie od m52
dobry plan łatwe do pospawania ' date='kup do tego 2 łączniki elastyczne i pięknie się wyprowadza od kolektorów do portek jeden o długości 25cm drugi 15cm .Nie łaszcz się żeby wkręcac sondę w miejsce sondy m52 czyli bezpośrednio w kolektor ,za duży ogień i 3 sondy boscha zniszczone :mad2:
MarekM-535i jak myslisz, sonda nowa czy próbować coś gwint poprawić?
Jeśli działała poprawnie to czemu nie spróbowac ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.