Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przed tygodniem byłem w serwisie na wymianie kolektorów oraz termostatu agr.

Podglądająć w ukrytym menu da sie zauwazyc,że auto przy minimalnym obciażeniu ciut za długo osiaga temerature 88stopni. Co gorsze przy dużym obciązeniu wskakuje chwilami nawet 96-100stopni. Po niedługim czasie jest oczywiście zbijana przez wentylator. Według mojej wiedzy osiąganie tak wysokiej temperatury swiadczy np o uszkodzeniu termostatu,ktory sie nie domyka,gorzej nie otwiera sie całkowicie i dławi przepływ.

ASO nawet nie zaproponowało mi wymiana termostatu głownego. Jedynie wymienili ten od agru.

Mam chwile wolnego i che wymienić go we własnym zakresie. Termostat kupie ori z serwisu.

Zdjęlem zewnetrzna plastikowa obudowe silnika oraz maskownice plastikowa chłodnicy. Co dalej? Jeszcze go nawet nie widac. Wydaje mi sie,że trzeba wymontowac obudowe wentylatora oraz wentylator. Pierwsze pytanie zatem:jak sie odkreca wentylator? Czy wystarczy odkrecic tą duża srobe wychodzaca od koła pasowego i wentylator schodzi?

Potem demontaz chłoniczki agr wraz termostatem agr,odłaczenie przewodów. Czy po zdjeciu wyzej wymienonych elementów uzyskam pełen dostep do głownego termostatu?

Czy ktoś z Was wymieniał termo? Proszę o wskazówki.

Pozdrawiam.

P.S. Czy może ktoś z posiadaczy 3.0diesla podejrzec w ukryty menu w jakim przedziale oscyluje temperatura w zalezności od stylu jazdy.

Tomek
Opublikowano

Sprawność cieplna każdego silnika jest silnie uzależniona od jego temperatury- im wyższa temperatura silnika tym sprawność wyższa (niższe zużycie paliwa). Z tego powodu nowoczesne silniki zaprojektowane są w taki sposób,żeby mogły pracować w temperaturach będących na granicy wrzenia płynu w układzie chłodzenia.

Obecnie standardem jest już ,ze silniki pracują w temperaturze w granicach 100-105 st C.Tak jest też w BMW. Biada więc tym ,którzy myślą ,ze ubytki płynu można uzupełniać wodą,albo wlać płyn inny od zalecanego. Wysoka temperatura w połączeniu z aluminium (silnik) oraz agresywnym chemicznie płynem w układzie chłodzenia to 100% pewności ,że wystąpi bardzo kosztowna awaria silnika.

Opublikowano

Jednak M57 to nie benzyna i w tym silniku termostat ma pełne otwarcie przy 88C więc temperatura w trakcie normalnej jazdy nie powinna przekraczać 90C.

Możliwe, że Twój termostat jest cały czas lekko uchylony dlatego długo się nagrzewa a potem przegrzewa. Dla optymalnej pracy układu powinieneś też umyć chłodnice karcherem.

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano

Oba termostaty wymienione. Autko szybko sie nagrzewa. Przy ostrym bucie chwilami dochodzi nawet do ok 97stopni. Przewaznie oscyluje 90stopni.

Jak jest u Was?

Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oba termostaty wymienione. Autko szybko sie nagrzewa. Przy ostrym bucie chwilami dochodzi nawet do ok 97stopni. Przewaznie oscyluje 90stopni.

Jak jest u Was?

 

Przy wskazowkowych deskach w starszych modelach, jesli temperatura sie zwieksza podczas jazdy, to do pewnego stopnia wskazowka ani drgnie. Nie wiem niestety jaki moment w dieslu jest krytyczny. W benzynie tez mialem temperatury od 88 do 100+ stopni.

 

Jesli komp nie krzyczy ze jest cieplo, to raczej nie szukal bym dziury w calym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.