Skocz do zawartości

jaki Diesel tankować


mir84

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji jest napisane że ma być zgodne z normą DIN EN 590 i z tego co czytam to wszystkie stacje zapewniają na swoich stronach że ich ON jest zgodny z tą normą. Jeśi tak to po co tankować na Statoil czy BP i przepłacać jak można na Neste lub Lukoil? Czy jest sens tankować verve lub inne v-powery?

Jakie macie doświadczenia z paliwem w swoich dieslowych trójkach?

 

Ja narazie tankuje ON na BP i wszystko jest ok, ale zastanawiam się czy nie powinienem BP Ultimate...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I tego sie trzymaj. Ja tankuje BP ultimate juz od ok 8 lat tez w poprzednich dieslach. Silniki pracują bardziej cicho, miekko i równiutko. Ja nie mierzyłem ale kolega twierdzi, że zwiekszył mu sie zasieg przejechanych km. a to rekompensuje wyższą cene.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Ja tankuję tylko na shellu i tylko diesel v-power i jestem bardzo zadowolony, fakt cena teraz jest masakryczna 5,64 za litr. Wiem że trochę przepłacam ale tankuję do pełna tylko dwa razy w miesiącu wiec jest to różnica około 40zł/ miesiąc. Żadnych problemów nie mam silnik pięknie pracuje szczególnie zimą nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, więc polecam szczególnie zimą tankować.

Nie polecam tankować na stacjach typu Bliska czy Neste :nienie: to nie jest paliwo do nowoczesnych diesli, słyszałem że jest dużo problemów!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tankuję tylko na Neste lub Lukoil i też jestem bardzo zadowolony. I tak już od 2 lat i ok 60 tyś km. Zużycie paliwa na poziomie 8l w jeździe miejskiej, żadnych problemów z odpalaniem w zimie (przez dwie zimy tylko raz widziałem kontrolkę świec żarowych).

Unikać to należy "hipermarketowych" i małych prywatnych stacji bo tam to nawet inny zapach ma paliwo a często również Panowie lubią dodać "czegoś od siebie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Ja tankuję tylko na shellu i tylko diesel v-power i jestem bardzo zadowolony, fakt cena teraz jest masakryczna 5,64 za litr. Wiem że trochę przepłacam ale tankuję do pełna tylko dwa razy w miesiącu wiec jest to różnica około 40zł/ miesiąc. Żadnych problemów nie mam silnik pięknie pracuje szczególnie zimą nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, więc polecam szczególnie zimą tankować.

Nie polecam tankować na stacjach typu Bliska czy Neste :nienie: to nie jest paliwo do nowoczesnych diesli, słyszałem że jest dużo problemów!!!

 

Dlaczego miałby być problem? W instrukcji BMW E91 jest napisane że ma być zgodnę z normą i nie ma nic mowy ponad to, a na Neste paliwo spełnia tę normę:

http://neste.pl/default.asp?path=14391,14543,16095,16113,16270

 

Poza tym stacje Bliska to de facto Orlen, tylko z mniejszym sklepem...

Edytowane przez mir84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tankuję tylko na Neste lub Lukoil i też jestem bardzo zadowolony. I tak już od 2 lat i ok 60 tyś km. Zużycie paliwa na poziomie 8l w jeździe miejskiej, żadnych problemów z odpalaniem w zimie (przez dwie zimy tylko raz widziałem kontrolkę świec żarowych).

Unikać to należy "hipermarketowych" i małych prywatnych stacji bo tam to nawet inny zapach ma paliwo a często również Panowie lubią dodać "czegoś od siebie".

 

A próbowałeś kiedyś dla porównania coś w stylu v-power? Ciekawi mnie czy poczułeś róznicę np. w spalaniu lub w pracy silnika (głośność, rytm)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje na BP w zależności od nastroju ultimate albo zwykłą i nie czuje żadnej różnicy w osiagach, glosnosci czy spalaniu.

Ultimate ma na pewno dodatki czyszczace i tak sobie tłumacze te dodatkowe kilkanaście zł na tankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jak kupiłem moją E91, tankowałem tylko Ultimate, V-Power (chyba 4 czy 5 tankowań). Potem dla porównania tyle samo razy zalałem normalny ON i... już przy nim zostałem. Żadnej kompletnie różnicy nie zaobserwowałem. Ani w pracy silnika, ani w dynamice. Najczęściej tankuje na BP ale na innych również mi się zdarza (oczywiście markowych). Nie miałem jeszcze przypadku żeby auto mi się gorzej zachowywało. A jakoś mało nie jeżdżę bo miesięcznie mi wychodzi na ogół 4 do 6 tankowań. Moim zdaniem nie ma potrzeby lać jakiegoś super paliwa. Uczciwy ON w zupełności wystarcza :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jak kupiłem moją E91, tankowałem tylko Ultimate, V-Power (chyba 4 czy 5 tankowań). Potem dla porównania tyle samo razy zalałem normalny ON i... już przy nim zostałem. Żadnej kompletnie różnicy nie zaobserwowałem. Ani w pracy silnika, ani w dynamice. Najczęściej tankuje na BP ale na innych również mi się zdarza (oczywiście markowych). Nie miałem jeszcze przypadku żeby auto mi się gorzej zachowywało. A jakoś mało nie jeżdżę bo miesięcznie mi wychodzi na ogół 4 do 6 tankowań. Moim zdaniem nie ma potrzeby lać jakiegoś super paliwa. Uczciwy ON w zupełności wystarcza :)

 

Jedyne co jest tylko w tym prawda to praca silnika. Chodzi o wiele ciszej! Ale to tylko z powodu bo to jest czysty Diesel bez dodatkow BIO i nic wiecej :mrgreen: . I za to trzeba wiecej placic :duh:

Normalny Diesel wystarcza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje na Bliskiej i jest spoko. Parę razy tankowałem V-Power tak z ciekawości i nie odczułem żadnej różnicy. Wg.mnie to działa na naszą psychikę. Jeśli coś z góry jest niby lepsze to w naszym umyśle jest lepsze choć realia pokazują inaczej. Wg mnie jeśli ktoś chce niech leje Ultimate,V-Power,Verwe itp. Zwykły on na stacji oczywiście koncernu daje rade. Nie polecam tankowania na stacjach poza dużymi miastami np.na jakiś wioskach podczas podróży. Tam paliwo pozostawia często wiele do życzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez kilka lat tankowałem tylko Shell V-power diesel równocześnie w 3 autach aż do momentu zatankowania zwykłego Shell-owego diesla. Od tamtej pory tankuję zwykłego diesla i powiem wam że nie widzę żadnej różnicy, regularnie stosuję dodatek STP do czyszczenia wtryskiwaczy i jak na razie nie mam z autem żadnych problemów. pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega z forum ROGER-NYSA zrobił fajny test paliw z polskich stacji benzynowych: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=10&t=93259 Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi w warsztacie powiedziali, że z ich doświadczenia BP to syf i że warto Shella, Orlena, Statoila tankować.

na początku tylko BP faktycznie tankowałem.

po jakimś czasie przerzuciłem się na coś innego (chyba statoil zimowy) i do tego użyłem STP do wtryskiwaczy i silnik pracował inaczej (inny dźwięk miał, czy mocy miał więcej, nie wiem, bo miałem złamaną nogę i byłem jedynie pasażerem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi w warsztacie powiedziali, że z ich doświadczenia BP to syf i że warto Shella, Orlena, Statoila tankować.

 

Nie ma co generalizować, zawsze się znajdzie stacja bp czy orlen czy shella gdzie jest liche paliwo.

Jak już, to pisać konkretnie, jaka stacja na jakiej ulicy i w jakim mieście.

 

Sam tankuje ultimate on i nie mam żadnych problemów (przejechane ponad 40tyś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z dieslem z dodatkiem BIO - prawie kazda stacja poza Shellem u mnie posiada ten dodatek (do 7%)?Na korku jak wol jest napisane,zeby nie tankowac z zadymi BIO dodatkami - jak wy to postrzegacie?

 

Dodatki bio w paliwie jest co innnego a co innego dodatek typu Liqui Moly. Musisz tankowac Diesel wedlug normy DIN EN 590. Czy chesz czy nie, jak tankujesz normalny Diesel masz Bio dodatki 7%. Dziekuj Uni Europejskiej!!! to ich wynalazek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowałem kilka razy Shell V-Power Diesel i różnica jest w kulturze pracy silnika, jest ciszej i stabilniej. Jakiejś większej różnicy w spalaniu i osiągach nie zauważyłem.

Przez dłuższy czas tankowałem na Bliskiej, ale powiem tyle że nie polecam. Raz trafiało się w miarę dobre paliwo, innym razem było słychać tak jakby grały zawory w silniku :duh: - po zmianie stacji i paliwa to ustępowało.

Ostatnio tankuję na Lukoil i nie ma problemu, ale Shelowskie paliwo jest w mojej ocenie jednak lepsze.

 

Jakie sprawdzone dodatki polecacie do diesla (ja dolewam zimą małe ilości depresatora Shell - choć BMW nie zaleca żadnych dodatków do paliwa).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 320d trochę starsze jednak przetestowałem chyba wszelkie paliwa dostępne na polskim rynku od intermarche po v-power diesel i na wszystkich auto jeździ dokładnie tak samo (spalanie, przyspieszenie, głośność itp) zapewne dlatego że wszystkie te paliwa pochodzą z tych samych rafinerii :cool2: Kiedyś miałem auto na lpg, potem benzyna, aktualnie diesel i nigdy nie "udało" mi się trafić słabszego czy lepszego paliwa. W kwestii dodatków do ON stosuję się do instrukcji gdzie wyraźnie niewskazane jest stosowanie jakichkolwiek dodatków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem auto na lpg, potem benzyna, aktualnie diesel i nigdy nie "udało" mi się trafić słabszego czy lepszego paliwa.

 

no więc ja mam dokładnie tak samo.

 

Jestem mocno uczulony na to jak wszystko chodzi w samochodzie i nigdy nie zauważyłem żeby po jakimś paliwie coś zachowywało się inaczej (ani na plus ani na minus). Fakt że diesla nigdy nie tankowałem poza firmówkami z wielkiej trójki/czwórki.

 

Jedyny problem był z gazem - poprzednik lał co popadnie i miałem "zaklejony" syfem zaworek w reduktorze. Jak wymieniłem zaworek i zacząłem lać tylko na firmówkach problem więcej się nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty sobie dajecie wciskać na tych stacjach takie, że głowa boli.

 

Jeżeli stacja nie wali w ..., to na wszystkich stacjach jest praktycznie to samo paliwo- ORLEN lub Lotos. Niezależnie czy to firmówka Orlenu, jej bliźniaczka bliska, czy BP- paliwo na te stacje dostarczaja rafinerie z Płocka i Gdańska. Jedynie w przypadku V-powera (i może innych tego typu paliw na innych stacjach, ale tego nie jestem pewien) paliwo dowożone jest spoza naszego kraju. Jednak dodatki substancji wzbogacających te paliwa są tak nieznaczne, że nie ma większego sesnu do nic dopłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie ale jest jeszcze cos-

na stacjach flotowych typu BP, Schell itd jest surowy system nadzoru i kontroli jakosci- co przejawia sie tym ze

ciezej oszukac klienta

Co do radzajow paliwa to w DE na Aralu jest Diesel Ultimate ktory praktycznie nie zawiera bio-dodatkow

a jest tylko kilka centow drozszy od ON.

Tankuje wlasnie to paliwo bo robie krotkie odcinki i nie chce zawalic DPF-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wielu z was ulega stereotypom, ukształtowanym przez speców od marketingu. Że niby Shell to wyższa półka, a Bliska to szajs. Otóż 100% paliw sprzedawanych w Polsce pochodzi z trzech rafinerii. W kolejności udziału w rynku: Orlen, Lotos, Slovnaft. Wszystkie paliwa oparte są na zasiarczonej ropie Ural, niezależnie czy jest to wypasiony Shell czy stacja przy Tesco. Czy myślicie, że na potrzeby stacji w Tesco ktoś w rafinerii zmienia na gorszą technologię produkcji oleju napędowego? Bzdura. To by się po prostu ze względów czysto finansowych nie opłacało. Wszyscy dostają ten sam produkt. Później co najwyżej firmy dolewają jakieś dodatki uszlachetniające i ze zwykłego paliwa robi się o 10% droższy Vpower, Verva czy jakiś Dynamic.

 

Jeśli już wystrzegać się czegoś, to nie konkretnych marek stacji, a stacji starych, gdzie jest większe prawdopodobieństwo, że stare (nieszczelne) są również zbiorniki. Tam paliwo może być zanieczyszczone.

 

Ja też z nieufnością podchodzę do stacji prowadzonych przez ajentów, bo taki prędzej będzie miał tendencję aby coś tam w zbiorniku zamieszać i zwiększyć sobie zyski (oczywiście nie generalizuję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.