Skocz do zawartości

ix bujanie na boki efekt jakby bilo kolo


krilan

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

od pewnego czasu borykam się z problemem jakiegoś typu drgań bicia, wyczuwalne od strony kierowcy efekt jest następujący bujniecie całym przodem w płaszczyźnie poziomej prawo lewo tak jakby kolo robiło ósemkę, problem już od ruszenia tylko D i bez gazu również występuje

 

1. efekt na felgach zimowych i letnich

2. podmieniona półoś

3. nowe elementy zawieszenia

4. podmieniony dyfer oraz maglownica

 

cały czas to samo

 

na rolkach wyszło ze kola ma większe opory toczenia od tej strony, ale nie ma żadnego efektu przegrzewania się temperatura zmierzona czujnikiem laserowym prawo lewo prawie identyczne

 

od puz'a usłyszałem ze może to być problem z gniazdem amortyzatora http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD81&mospid=47377&btnr=31_0123&hg=31&fg=10 do tego jeszcze nie doszedłem, po drugiej stronie wymieniałem sprężynę element był w stanie zdatności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem do niedawna ix i miałem chyba cos takiego o czym piszesz a mianowicie podczas jazdy miałem takie jakby bujanie jakby z boku na bok samochodu w miarę upływu czasu to bujanie robiło się coraz większe aż strach było jeździć. Mój mechanik znalazł przyczynę iautko naprawił. Nie pamiętam dokładnie ale z przodu są gdzieś przy kołach w zawieszeniu takie łożyska igiełkowe czy jakoś tak i one się wyrobiły . Mechanik dopasował mi te roleczki chyba od hondy CRV i było po temacie a koszt niewielki. Będę się widział z mechanikiem w tym tygodniu to go zapytam dokładnie gdzie to było i jak to się nazywa.

Na realoem znalazłem coś takiego i to chyba to nr 9 na rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ71&mospid=47394&btnr=31_0241&hg=31&fg=15

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei miałem długo problem ze złym prowadzeniem. Tak jakby tylna oś na dużych łukach była lekko skrętna. Wymieniałem amortyzatory i tuleje wachaczy ale nic się nie zmieniło.

Do tego mechanicy twierdzili, że wszystko jest OK bo zbieżność dało się zrobić itp.

Problem został rozwiązany po wymianie gum belki (ale tych górnych). Dużo roboty, koszt właściwie żadny a jak ręka odjął :)

Aha: Sprawne dolne gumy belki nie implikują sprawności górnych. Piszę, bo w kilku miejscach wciskali mi taki kit przez co wymieniałem najpierw rzeczy ww.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.