Skocz do zawartości

Problemy po swapie: M50B20 Vanos ==> bez Vanosa


K9Darek

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie jestem zadowolony z tej wymiany a oto powody.

1. Silnik pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach.

2. Na zimno gdy dodam gazu to reaguje jak diesel a po puszczeniu trzyma jeszcze dobre 2 sekundy.

3. Biegi przy wyłączonym silniku chodzą super a po odpaleniu ciężko jak cholera.

Wymienione mam wraz z silnikiem sprzęgło z olejem do skrzyni i poduchy pod skrzynią. Kompa niestety nie miałem kiedy wymienić i nie wiem kiedy to zrobię.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymiana kompa to podstawa jeśli silnik był na vanosie a włożyłeś bez.Silnik na vanosie na wolnych obrotach ma czas wtrysku około 2,7ms a bez vanosa około 4ms stąd problemy z wolnymi obrotami.Sama wymiana kompa nie wystarczy.Vanosy miały fazowe czujniki wałka rozrządu a zwykły m50 indukcyjny(to samo dotyczy czujnika wału)choć nie zawsze.Najłatwiej to rozpoznać po tym że czujnik indukcyjny posiada w sobie magnez.Za zmianą kompa idzie zmiana przepływki.Co do wiązki silnika to da się przerobić ale musisz ciąć kable i lutować więc polecam wstawić wiązke od 2,0 bez vanosu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana kompa to podstawa jeśli silnik był na vanosie a włożyłeś bez.Silnik na vanosie na wolnych obrotach ma czas wtrysku około 2,7ms a bez vanosa około 4ms stąd problemy z wolnymi obrotami.Sama wymiana kompa nie wystarczy.Vanosy miały fazowe czujniki wałka rozrządu a zwykły m50 indukcyjny(to samo dotyczy czujnika wału)choć nie zawsze.Najłatwiej to rozpoznać po tym że czujnik indukcyjny posiada w sobie magnez.Za zmianą kompa idzie zmiana przepływki.Co do wiązki silnika to da się przerobić ale musisz ciąć kable i lutować więc polecam wstawić wiązke od 2,0 bez vanosu.

 

ale z tego co wiem kolega ma tam m20 a nie m50

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może ktoś pomoże.. Przy wyłączonym silniku biegi wskakują leciutko jak przed zmianą silnika jednak po odpaleniu wchodzą cholernie ciężko. Gdy popycham dźwignię z luzu na np. pierwszy czy wsteczny bieg to już na początku zaczyna jechać.

Co to? Nieodpowietrzone sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapowietrzone sprzęgło albo skrzywiona tarcza sprzęgłowa(skrzynia wciśnięta na siłe z ukosa mimo że nie chciała wejść).Odpowietrz sprzęgło i sprawa się wyjaśni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.