Skocz do zawartości

Problemy po swapie: M50B20 Vanos ==> bez Vanosa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety nie jestem zadowolony z tej wymiany a oto powody.

1. Silnik pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach.

2. Na zimno gdy dodam gazu to reaguje jak diesel a po puszczeniu trzyma jeszcze dobre 2 sekundy.

3. Biegi przy wyłączonym silniku chodzą super a po odpaleniu ciężko jak cholera.

Wymienione mam wraz z silnikiem sprzęgło z olejem do skrzyni i poduchy pod skrzynią. Kompa niestety nie miałem kiedy wymienić i nie wiem kiedy to zrobię.

Jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana kompa to podstawa jeśli silnik był na vanosie a włożyłeś bez.Silnik na vanosie na wolnych obrotach ma czas wtrysku około 2,7ms a bez vanosa około 4ms stąd problemy z wolnymi obrotami.Sama wymiana kompa nie wystarczy.Vanosy miały fazowe czujniki wałka rozrządu a zwykły m50 indukcyjny(to samo dotyczy czujnika wału)choć nie zawsze.Najłatwiej to rozpoznać po tym że czujnik indukcyjny posiada w sobie magnez.Za zmianą kompa idzie zmiana przepływki.Co do wiązki silnika to da się przerobić ale musisz ciąć kable i lutować więc polecam wstawić wiązke od 2,0 bez vanosu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki koledzy.

@przemo tds: gdy masz do czynienia z samymi amatorami mechaniki którzy nie wiedzą nawet połowy tego co powinni to musisz sobie radzić inaczej.

Opublikowano
Wymiana kompa to podstawa jeśli silnik był na vanosie a włożyłeś bez.Silnik na vanosie na wolnych obrotach ma czas wtrysku około 2,7ms a bez vanosa około 4ms stąd problemy z wolnymi obrotami.Sama wymiana kompa nie wystarczy.Vanosy miały fazowe czujniki wałka rozrządu a zwykły m50 indukcyjny(to samo dotyczy czujnika wału)choć nie zawsze.Najłatwiej to rozpoznać po tym że czujnik indukcyjny posiada w sobie magnez.Za zmianą kompa idzie zmiana przepływki.Co do wiązki silnika to da się przerobić ale musisz ciąć kable i lutować więc polecam wstawić wiązke od 2,0 bez vanosu.

 

ale z tego co wiem kolega ma tam m20 a nie m50

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M50 tylko bez vanosu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Może ktoś pomoże.. Przy wyłączonym silniku biegi wskakują leciutko jak przed zmianą silnika jednak po odpaleniu wchodzą cholernie ciężko. Gdy popycham dźwignię z luzu na np. pierwszy czy wsteczny bieg to już na początku zaczyna jechać.

Co to? Nieodpowietrzone sprzęgło?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapowietrzone sprzęgło albo skrzywiona tarcza sprzęgłowa(skrzynia wciśnięta na siłe z ukosa mimo że nie chciała wejść).Odpowietrz sprzęgło i sprawa się wyjaśni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.