Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Gdy jadę samochodem około 10km/h i wrzucam jedynke to jest taki przeskok i ciężej wchodzi(nie zawsze niekiedy wejdzie elegancko) natomiast gdy zwolnie praktycznie do 0 to wchodzi dobrze? Czy to normalne? Pozdrawiam
Opublikowano
moj egzaminator na prawo jazdy powiedzial mi ze jedynka jest tylko do ruszania i chyba to normalne
Opublikowano
Nie jest to akurat twój problem , ale ja z bmw mam do czynienia pierwszy raz i już kilka razy zdarzyło mi się zamiast jedynki wrzucić wsteczny. Kiedyś mało brakowało bym nie stuknął auta stojącego za mną. Dla mnie układ biegu jedynki i wstecznego jest bezsensowny zwłaszcza w aucie o zacięciu sportowym.
Opublikowano
moj egzaminator na prawo jazdy powiedzial mi ze jedynka jest tylko do ruszania i chyba to normalne

To robileś prawko na "maluchu"? :D . Bylo to chyba jedyne auto (moze sie myle) ktoro nie mialo synchronizacji 1 go biegu. (trzeba bylo sie zatrzymac by wrzucic jedynke). We wszystkich "normalnych" autach jest synchronizator pierwszego biegu i chyba on u Ciebie nie za dobrze działa.

Opublikowano

dołączam do opinii o synchronizatorze, łatwo to sprawdzisz wbijając ową jedynkę przy 10 km/h najpierw wbijesz dwójkę, tzn sprzęgło i przez dwa na jedynkę, jak będzie lepiej to masz odpowiedź, mnie zdażyło się dwa razy wbic jedynkę po przeciągniętej do 80 km/h dwójce, z zamiarem wbicia trójki :D :D lekkie ała :duh: ale wsteczny jest według mnie ok, a i niełatwo go wkleszczyc,

p.s. bumcie mają także synchronizator wstecznego czyli pełen wypas :D

Opublikowano

Zbyt nerwowo mieszasz lewarkiem jesli wrzucasz wsteczny zamiast jedynki.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Witam, dzisiaj testowałem trochę samochód tzn skrzynie i powiem że udaje się bez problemu wrzucić jedynke nawet przy 50km/h oczywiście nie puszczałem sprzęgła, ale nie kiedy własnie sie nie da tak płynie tylko z przeskokiem, wiec wydaje mi sie że to chyba nie będzie synchronizator, bo nie dzieje się to za każdym razem. Sprzęgło? A może to być płyn hamulcowy, bo gdzieś słyszałem że jak jest stary płyn to lubi sie tak dziać? Dziwna sprawa żeby w takim samochodzie były takie problemy:/ Pozdrawiam
Opublikowano
Zbyt nerwowo mieszasz lewarkiem jesli wrzucasz wsteczny zamiast jedynki.

 

Pzdr

 

Chyba masz rację . Teraz staram się na to zwracać uwagę zwłaszcza podczas startu. Bmw dopiero jeżdżę od 3 lat , poprzednie auta bieg wsteczny miały rożnie ale nie tak jak w bmw.

Opublikowano

żeby wrzucić wsteczny zamiast 1 to naprawdę trzeba mieć dużo siły albo mało wyczucia...

 

Jeśli chodzi o jedynkę przy 10 km/h to z tego co ja wiem to jedynka służy do ruszania - jak się toczysz to spokojnie możesz wrzucać 2. Faktycznie czasem jest potrzeba i wtedy powinno wejść bez problemów ale faktycznie czasem zdarza się mały opór - ale to chyba nic złego.

Opublikowano

Witajcie

 

Jestem świeżo po pierwszych jazdach moim e90 318d z 2006 roku :P i dopisuję się tutaj bo przesiadłem się z e39 w automacie i albo zapomniałem jak to jest ze zwykła skrzynią albo sam nie wiem...

 

wrzucanie wtecznego u mnie to idzie z oporem ale rozumiem że tak ma być...

 

natomiast pierwszy bieg też wchodzi z dużym "przeskokiem" - to samo dwójka - pozostałe biegi wchodzą jako tako...

 

mam wrażenie jakby skrzynia była pełną dziewicą :cool2: - ciasną i wąską - ale auto ma nalotu ponad 180.000 km więc to niemożliwe żeby tak chodziła. Czy coś jest zużyte, czy to się może reguluje czy po prostu trzeba się przyzwyczaić??

 

P.S. przed kupnem tego egzepmlarza miałem jazdy próbne dwoma innymi - ale nie kojarzę już czy też tak było :mad2: :mad2:

Opublikowano
Ja już sie od tego przyzwyczaiłem. Jeśli chodzi o drugi bieg to wchodzi należycie, tylko własnie ta jedynka i wsteczny ja mam już 195tys przebiegu, ale nie kiedy wchodzą idelanie te biegi(wsteczy i jedynka), zwłaszcza jak trzymam sprzęgło i jeszcze raz wrzucam ten sam bieg to wtedy wchodzi super, podobno ten typ tak ma, chociaż ja bym sie tutaj jeszcze nad sprzęgłem zastanawiał(przynajmniej u siebie) Ale teraz nie jestem w kraju i jak wrócę to podjadę do ASO żeby to sprawdzili. Pozdrawiam
Opublikowano

Na tym polegają uroki samochodów o zacięciu sportowym. Biegi wchodzą z lekkim oporem, ale precyzyjnie. Mi to bardzo odpowiada, podobnie jak nieco ciężej chodząca kierownica.

Nie wyobrażam sobie natomiast jak można wrzucić wsteczny zamiast "1" :duh:

Pojeździsz troszkę, polubisz, a i ciężej wchodzącą "1" też opanujesz:) również miałem początkowo takie uprzedzenie.

U siebie przy toczących się kołach nie wbijam 1 na siłę,tylko z czuciem naciskam i po chwili ładnie wskakuje, tylko potrzeba jej odrobinę czasu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.