Skocz do zawartości

stuki w silniku po wymianie oleju pomylka...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem.Po ok 3 tys od wymiany oleju zauwarzylem na rozgrzanym silniku delikatne stuki ktore ustaja i sie pojawiaja...Na zimnym kontrolka oleju gasnie mi po 3 sekundach od odpalienia.Zaraz po wymianie jak odpalilem auto trubo glosniej chodzilo dopiero po rozgrzaniu ciszej pracuje.Po kilku tygodniach zastanawiania sie doszedlem tez do tego ze mam zalane w silniku 5 litrow castrol edge turbo diesel a 2 castrol edge dla silnikow beznynowych{niby tez podchodzi do diesli} pomyslka w warsztacie...teraz nie wiem co mam zrobic :mad2:
Opublikowano

Dziwią mnie te oleje rzekomo dla "turbo diesli"...

Castrol EDGE/SLX 5W30, jak i 0W30, spełniają normę BMW-LONGLIFE (01- dla 0W30, oraz 04 - dla 5W30) jak i normę dla naszych diesli, więc po co zalewać jakieś wynalazki typu "Turbo Diesel" ?

Opublikowano
5w40 byl lany wczesniej dlatego taki zalalem...tez spelnia normy bmw.Lecz wydaje mi sie ze problem tkwi w tym ze sa zmieszane dwa oleje...Duzo osob jezdzi na 5w 40 i nie ma problemow...Oleju nie ubylo ani 1ml od 3 tys....
Opublikowano

Syntetyczne oleje można (w teorii) mieszać. Wątpie, abyś miał z tego tytułu jakiś kłopot.

Dla świętego spokoju możesz jeszcze zmienić całkiem na ten, który był zalewany (5W40).

 

Problemy z ciśnieniem może wynikają z kończącej się pompy oleju? Zimny olej jest gęstszy, stąd problemy z ciśnieniem na początku. Jakkolwiek coś bym z tym robił, bo lepiej jak jest odpowiednie smarowanie zwłaszcza zaraz po odpaleniu silnika.

Opublikowano
Syntetyczne oleje można (w teorii) mieszać. Wątpie, abyś miał z tego tytułu jakiś kłopot.

Dla świętego spokoju możesz jeszcze zmienić całkiem na ten, który był zalewany (5W40).

 

Problemy z ciśnieniem może wynikają z kończącej się pompy oleju? Zimny olej jest gęstszy, stąd problemy z ciśnieniem na początku. Jakkolwiek coś bym z tym robił, bo lepiej jak jest odpowiednie smarowanie zwłaszcza zaraz po odpaleniu silnika.

 

zauwarzylem ze to nie jest zalezne od zimnego silnika a od tego po jakim czasie odpale auto mimio ze silnik jest cieply np po 30 min stania kontrolka gasnie po ok 2 sekundach im dlzuj stoji tym dluzej kontrolka sie swieci mimo tego ze silnik jest cieply nie duzej niz rowne 3 sekundy odmierzane stoperem...

Ps;Kontrolka oleju {czerwona} nigdy nie wlaczyla mi sie podczas jazdy jak i na wolych obrotach jezeli ma to jakies zanaczenie...

Opublikowano (edytowane)
A tak z ciekawości... Jakiej firmy filtr oleju zapodałeś?

 

oczywiscie bosh...Olej wymienie naturalnie bo nie mam zamiaru jezdzic na zmieszanych olejach skoro zaplacilem tyle pieniedzy za najlepszy olej :mad2:

Edytowane przez BMW e39
Opublikowano
Syntetyczne oleje można (w teorii) mieszać. Wątpie, abyś miał z tego tytułu jakiś kłopot.

Dla świętego spokoju możesz jeszcze zmienić całkiem na ten, który był zalewany (5W40).

 

Problemy z ciśnieniem może wynikają z kończącej się pompy oleju? Zimny olej jest gęstszy, stąd problemy z ciśnieniem na początku. Jakkolwiek coś bym z tym robił, bo lepiej jak jest odpowiednie smarowanie zwłaszcza zaraz po odpaleniu silnika.

 

zauwarzylem ze to nie jest zalezne od zimnego silnika a od tego po jakim czasie odpale auto mimio ze silnik jest cieply np po 30 min stania kontrolka gasnie po ok 2 sekundach im dlzuj stoji tym dluzej kontrolka sie swieci mimo tego ze silnik jest cieply nie duzej niz rowne 3 sekundy odmierzane stoperem...

Ps;Kontrolka oleju {czerwona} nigdy nie wlaczyla mi sie podczas jazdy jak i na wolych obrotach jezeli ma to jakies zanaczenie...

 

tak jak napisalem wyzej :musi miec to jakies znaczenie ze mimo cieplego silnika i odczekania 30 min olej gasnie po 3 sekundach po tylu co na zimnym silniku z rana...jak odpale juz auto i zaraz zgasze i odpale znowu kontrolka gasnie natychmiast.Jakie wykonac kroki?? co sprawdzic jeszcze przede wszystkim??

Opublikowano
Mam problem.Po ok 3 tys od wymiany oleju zauwarzylem na rozgrzanym silniku delikatne stuki ktore ustaja i sie pojawiaja...Na zimnym kontrolka oleju gasnie mi po 3 sekundach od odpalienia.Zaraz po wymianie jak odpalilem auto trubo glosniej chodzilo dopiero po rozgrzaniu ciszej pracuje.Po kilku tygodniach zastanawiania sie doszedlem tez do tego ze mam zalane w silniku 5 litrow castrol edge turbo diesel a 2 castrol edge dla silnikow beznynowych{niby tez podchodzi do diesli} pomyslka w warsztacie...teraz nie wiem co mam zrobic :mad2:

 

Podobne objawy dają też panewki,ale tego ci nie życzę.

Ja wlałbym półsyntetyk,może pomoże :cool2:

Opublikowano
Mam problem.Po ok 3 tys od wymiany oleju zauwarzylem na rozgrzanym silniku delikatne stuki ktore ustaja i sie pojawiaja...Na zimnym kontrolka oleju gasnie mi po 3 sekundach od odpalienia.Zaraz po wymianie jak odpalilem auto trubo glosniej chodzilo dopiero po rozgrzaniu ciszej pracuje.Po kilku tygodniach zastanawiania sie doszedlem tez do tego ze mam zalane w silniku 5 litrow castrol edge turbo diesel a 2 castrol edge dla silnikow beznynowych{niby tez podchodzi do diesli} pomyslka w warsztacie...teraz nie wiem co mam zrobic :mad2:

 

Podobne objawy dają też panewki,ale tego ci nie życzę.

Ja wlałbym półsyntetyk,może pomoże :cool2:

 

tzn jakie dokladnie objawy?czemu nagle mialy by zaczac stukac?co tutaj da polsyntetyk?stuki dochodza z dolu silnika jakby panewki

Opublikowano

Luzy na panewkach to stuki w silniku i słabe ciśnienie oleju które objawia się też późno gasnącą kontrolką.olej półsyntetyczny(gęściejszy} może trochę podnieść ciśnienie,ale nie na dłuższa metę.

To co pisze nie musi dotyczyć twojego przypadku,u ciebie może być coś innego,np.pompa oleju.POZDRO.

Opublikowano
Proponuje jechać na warsztat bo sam chyba nic nie zdziałasz,mechanik zmierzy ciśnienie oleju moze pompa słabo dajei dobrze by było wykrecić świece żarowe i sprawdzić sprężania,odkreci miske olejową i zobaczy panewki,nieraz potrafi się jakaś obrócić.dobry mechanior na słuch będzie wiedział czy to panewki.
Opublikowano
Proponuje jechać na warsztat bo sam chyba nic nie zdziałasz,mechanik zmierzy ciśnienie oleju moze pompa słabo dajei dobrze by było wykrecić świece żarowe i sprawdzić sprężania,odkreci miske olejową i zobaczy panewki,nieraz potrafi się jakaś obrócić.dobry mechanior na słuch będzie wiedział czy to panewki.

 

bylem u mechanika lecz stwierdzil ze za slabo slychac te stuki aby dac jednoznaczna diagnoze,a przeciez nie bede jezdzil aby zaczelo stukac na maxa zeby mi powiedzial tak to panewka trzeba rozebrac caly silnik i polowe wymienic ...stuki sa tylko na rozgrzanym silniku i trzeba sie naprawde w sluchac nie raz slychac nie raz nie.Napisales wyciagnac swiece i zobaczyc jakie sa sprezenia??wiem ze na kompie mam blad swiec...Czy odkrecenie miski w e39 to duzo roboty??

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kiedyś miałem tak w TDS.

Wymieniali mi olej w warsztacie lokalnym i niby wszystko ok. po niedługim czasie silnik zaczął leciutko stukać...

Podjechałem przypadkiem do serwisu BMW w Gdyni i pierwsze pytanie jakie padło po osłuchaniu kiedy i gdzie wymieniłem olej.

Jak usłyszeli że w niedawno w jakimś tam warsztacie zaproponowali wymianę na oryginał u Nich.

Oczywiście myślałem że mnie naciągąją ale w końcu się zgodziłem a efekt był taki że silnik "sam się naprawiał"

Opublikowano
Nie odkręcałem miski w e39,podobno trzeba unieść silnik i maglownica trochę przeszkadza,poszukaj w szukajce temat i instrukcja na pewno jest na forum. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam problem.Po ok 3 tys od wymiany oleju zauwarzylem na rozgrzanym silniku delikatne stuki ktore ustaja i sie pojawiaja...Na zimnym kontrolka oleju gasnie mi po 3 sekundach od odpalienia.Zaraz po wymianie jak odpalilem auto trubo glosniej chodzilo dopiero po rozgrzaniu ciszej pracuje.Po kilku tygodniach zastanawiania sie doszedlem tez do tego ze mam zalane w silniku 5 litrow castrol edge turbo diesel a 2 castrol edge dla silnikow beznynowych{niby tez podchodzi do diesli} pomyslka w warsztacie...teraz nie wiem co mam zrobic :mad2:

Kolego czy widziałeś jak wlewają ci ten olej? Czy ten olej był z beczki czy bańki? Bo wiesz ja osobiście nie ufam mechaniorom bo kombinują na każdym kroku. Jak sam wiesz , olej do naszych bawarek sporo kosztuje i tak naprawdę nie wiadomo co siedzi teraz u ciebie w silniku. Jeśli nie widziałeś osobiście jak ci wlewają olej z banieczki lub widziałeś lecz olej pochodził z beczki to ja na twoim miejscu jeszcze raz wymienił olej no i filtr.

Pozdrawiam i daj znać co zrobiłeś i jakie są efekty. :cool2:

Opublikowano
Moglbys nagrac jak to stuka?

 

ciezko bedzie to nagrac bo po pierwsze nie zawsze stuka po drugie sam mechanik nie jest w stanie stwierdzic co stuka bo stuka za cicho ale slychac ze cos tam pracuje nie tak...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.