Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem po wymianie wahaczy dolnych a mianowicie chodzi o to ze przód jakoś dziwnie stoi koła są ułożone w taki sposób, miał ktoś taki problem albo wie czemu mogło się tak stać

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQX8PQfxXhESu1LofC5qstz_MeC_-UJh7lnyLhGh5n1AXAOMC22kw&t=1

Opublikowano
podstawowe pytanie skreciles na maxa jak byla w gorze, czy zalapales tylko i przykreciles po opuszczeniu - tak jak powinno byc. Tam sa takie zabki jesli skrecisz na maxa jak auto wisi w powietrzu to kola beda zle staly. Przerabialem to u siebie :P kola stoja Ci teraz w ten sposob \_/ ? jesli tak to masz przyczyne, kola ustawiaja sie dopiero jak zdejmiesz ja z lewarka i wtedy dociagasz na maxa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mogłeś wahacz przykręcić źle, bo tam sa chyba 2 uchwyty na wahacz
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

może i tak być, bo się powinno zawias w pozycji do jazdy skręcać

i ustaw zbieżność bo to że zmieniłeś wahacze to nie oznacza że są identyczne i nie uciekł gdzieś mm na długości, ewentualnie poprzednio nie była robiona na wybitych

Opublikowano
Jak kupujesz takie wynalazki to sprawdzaj czy są identyczne ze starymi.Zbierzność obowiązkowa.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
podstawowe pytanie skreciles na maxa jak byla w gorze, czy zalapales tylko i przykreciles po opuszczeniu - tak jak powinno byc. Tam sa takie zabki jesli skrecisz na maxa jak auto wisi w powietrzu to kola beda zle staly. Przerabialem to u siebie :P kola stoja Ci teraz w ten sposob \_/ ? jesli tak to masz przyczyne

Filonq to co piszesz jest niedorzeczne ... gdy przód jest w górze i nie ma żadnego obciążenia na amortyzatorze i sprężynie ,zmienia sie odległość od mocowania ,do koła ,co za tym idzie zmieniaja sie kąty:m.in pochylenia koła i pochylenia sworznia zwrotnicy dlatego koła układają sie tak a nie inaczej wiec dokrecenie wahacza gdy auto jest jeszcze w górze jest prawidłowym działaniem ... co do dolnych wahaczy : to te jak dobrze kojarze odpowiadają za wyprzedznie sworznia zwrotnicy wiec nie maja wpływu na w.w kąty

Mxxx3 pytanie tylko czy nie wjechałeś czasem w dziure i nie skrzywiłeś czegoś ? i czy po wymianie tych wahaczy już jezdziłeś i koło dalej stoi inaczej?

iZzI
Opublikowano
wszelie tuleje i silentblocki dokręcasz w pozycji samochód do jazdy i jest to dość istotne, poza złym ustawienie wpływa to na szybkość zużycia tej gumy
Opublikowano
Izzi jak kiedys bedziesz to sam robil to mechanik prawde Ci powie :) to co napisales jest bzdura kompletna. jesli auto wisi i skrecisz wahacze na max to kola uloza sie do srodka.. prostym spodobem sprawdzenia jest podniesc swoje auto kola sie zloza, odkrec i poluzuj wahacz - po czy skrec na max i opusc zobacyzsz jak stoi kolo. przerabialem to i kosztowalo mnie to 500 zl za nowe opony :) bo po miesiacu nie bylo nic z rantow opon.
Opublikowano

Filonq ...bzdura jest to co napisałem odnośnie wahaczy dolnych (górne odpowiadaja za kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, mój błąd) po za tym co jest jeszcze bzdurą ?

po za tym ,zawsze jak wymieniam elementy zawieszenia i układu kierowniczego wszystko dokręcam na podnosniku i nie ma problemu ze zbieżnością lub z trwałością elementów ,wiec bardzo bym prosił byś uzasadnił dlaczego trzeba dokręcać (nie na podnośniku)???

iZzI
Opublikowano

Są elementy zawieszenia które można dokręcać na podnośniku, ale sporo jest elementów które trzeba dokręcać na opuszczonym aucie. Wystarczy sobie wyobrazić jak auto jest podniesione i tulejka zostanie dokręcona, po opuszczeniu zostanie już skręcona w jakimś stopniu i teraz bardzo często wystarczy większy dołek i tulejka się urywa.

Np. A4 b5 czy podobnych autach, górne wahacze trzeba dokręcać na zdemontowanym zawieszeniu, ale najpierw trzeba zapamiętać pozycję wahacza w jakie był, bo inaczej długo nie pojeździmy. A pseudo mechaników nie brakuje.

A dokręcanie na opuszczonym aucie na pewno nam nie zaszkodzi. Gdy jedziemy na ustawianie zbieżności, niektóre auta trzeba dodatkowo obciążyć. Po ustawieniu zbieżności czy też kątów, bez dodatkowego obciążenia zmieniają się już wartości.

Opublikowano
...racja, może faktycznie przy wczesniejszym skręceniu tulei metalowo gumowej na podnośniku moga wystepować niepotrzebne naprężenia po opuszczeniu na neutralną pozycje ....przepraszam mój błąd (ale nie ma to chyba aż tak drastycznych skutków?)... tak czy inaczej dalej nie wiem jaki to ma wpływ na pochylenie koła i zbieżność kół ?
iZzI
Opublikowano
jak dokręciłem w powietrzu i opuściłem auto to koło odrazu staneło pochylone jeżdze już tak z miesiąc a teraz mam wydatek bo padło mi łożysko
Opublikowano
iZzi spoko, tez nie wiedzialem ;p i musialem niestety kupic opony na przod nowe hehe bo scielo zewnetrzne boki. Po skreceniu wahaczy przy opuszczonym aucie wszystko wrocilo do normy. :) pozdrawiam
Opublikowano
Filonq właśnie problem w tym że ja w dalszym ciągu nie zgodzę się że skręcanie wahaczy na podnośniku ma wpływ na pochylenie koła i zbieżność ...możesz mi to wyjaśnić? bardzo bym prosil
iZzI
Opublikowano
dziś poluzowałem i skręciłem na opuszczonym i dalej lipa

 

hmmmmm ciekawe dlaczego?

iZzI
Opublikowano
mxxx3 sprawdz dokładnie czy oba wahacze są jednakowej długości ,wygląda na to że jeden jest na pewno nie do e34...
iZzI
Opublikowano
dziś poluzowałem i skręciłem na opuszczonym i dalej lipa

 

hmmmmm ciekawe dlaczego?

 

 

Po pierwsze MaxGear to shit. BMW nie montowało chinskich czesci seryjnie i ubolewam nad tym ze dales sobie to wcisnac. Druga sprawa. Wahacze zawsze dokręcaj w pozycji na dole. Skręcenie wahaczy w powietrzu powoduje naprężenia zawieszenia, zrywanie gum w tulejach wahaczy i na pewno nie ma co marzyc o idealnej pracy zawieszenia. Jezeli chodzi o zawieszenie to jedynymi godnymi polecenia sa: przede wszystkim Lemforder, Febi Bilstein i ostatecznie MOOG.

Posty kolegi iZzl nie wniosły niczego do tej dyskusji poza zamieszaniem.

Jedź na Stację Kontroli Pojazdów, sprawdź zawieszenie i układ kierowniczy a poźniej ustaw zbieżność.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Posty kolegi iZzl nie wniosły niczego do tej dyskusji poza zamieszaniem.

 

...ale twój post również nic nowego nie wniósł ,przepisałeś to co koledzy wcześniej już zdążyli zauważyć ...napisał byś dlaczego dokręcenie tego wahacza na podnośniku ma wpływ na pochylenie koła? co może być powodem tego problemu? najprościej napisać ...jedz wydaj kasę a pózniej zastanawiaj sie dalej

iZzI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.