Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z racji ze mialem do wymiany olej postanowilem przy okazji wymienic czujnik w misce przez ktory po odpaleniu samochodu zapalala sie kontrolka na pomaranczowo na ok 12 sekund.

 

Czujnik zakupilem http://allegro.pl/nowy-czujnik-poziomu-oleju-bmw-e46-e60-e90-x3-x5-i1716525451.html, oraz olej Motul 5W30, po wymienie nie zapala sie kontrolka tak jak bylo to wczesniej czyli po odpaleniu, ale zapala sie jak sie silnik troche zagrzeje tzn przejade ok 10 km i zapala sie a co gorsza nie gasnie.

 

Jedynie moge ja zgasic wylaczajac silnik i ponownie uruchamiaja go, wtedy kontrolka nie zapala sie , znowu przejezdzam jakis kawalek drogi i ponownie sie zapala.

Podłaczalem samochod po kompa jednak nie wykazal zadnych bledow.

Poziom oleju oczywiscie odpowiedni. Czyzby ten czujnik walniety rowniez byl?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to właśnie jest z tanimi zamiennikami.
Opublikowano
Podłącz pod DIS-a, tam jest możliwość sprawdzenia tego czujnika, jeśli jest uszkodzony to nie będzie wykazywał żadnej aktywności w każdych warunkach pomiar wynosić będzie 0,00. Ale jeśli okaże się, że działa to to, że zapaliła się podczas jazdy świadczyć może o rosnącej temp. oleju, a co za tym idzie pogorszeniu smarowania. Z tego co mi wiadomo czujnik ten nie tylko mierzy poziom oleju, ale także jego temp. co ma szczególne znaczenie w procesie smarowania. Złej jakości olej też powoduje zapalenie się tej kontrolki.
Opublikowano

Tylko dlaczego jak zgasze i zapale silnik kontrolka nie zapala sie przeciez temperatura tak szybko nie spadnie. Dopiero ponownie zapala sie jak przejade wiekszy dystans.

Olej jest nowy wiec tez go mozna wykluczyc.

Opublikowano
Tego to Ci nie powiem, musisz zobaczyć, czy to co mierzy czujnik w momencie zapalenia się kontrolki jest identyczne z tym co mierzy po ponownym odpaleniu auta, jeśli tak znaczy to, że auto ma jakiś specjalny algorytm zapalania tej kontrolki. Może temp. za wysoka musi być przez jakiś czas? Ja na Twoim miejscu poczekałbym do następnej wymiany oleju i zalałbym olej 5w40 z pewnego źródła i zobaczył jak wtedy zachowuje się kontrolka, jeśli tak samo, to nagraj film z testu przeprowadzonego w DIS-ie w ten sposób będziesz miał dowód do reklamacji tego czujnika. Ja takim właśnie sposobem oddałem przepływomierz dziwnej firmy na który skusiłem się zanim kupiłem BOSCH-a, ponieważ test przepływomierza w DIS-ie wyraźnie wskazywał na zaniżanie pomiarów przez przepływomierz. Sprzedawca w tym przypadku nie miał żadnych "ALE" mimo, że montowany był przeze mnie i nie miałem pieczątki zakładu, bo wymiana przepływomierza jest tak banalna, że nie wymaga wizyty w zakładzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.