Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Auto mam od kwietnia i od samego początku w kabinie rozlega się silne buczenie przy prędkości 30km/h. Po zwiększeniu prędkości dźwięk ucisza się, jednak nadal występuje. Dodatkowo, czasami nie zawsze przy hamowaniu drga kierownica. Jadąc jako kierowca wydaje się, że dźwięk wydobywa się z tyłu. Więc na początek diagnoza łożyska tył. Wymieniłem lewe i prawe, zmieniłem klocki. Dźwięk nadal pozostał. Myślę sobie dziwne wiec, podniosłem tył, obie strony i rozpędzam koła do 30km/h. Dźwięku brak, wiec lecimy dalej i tak do 140 :D, nadal nic. Tym sposobem wykluczyłem, aby to była podpora wału bądź, dyfer. Diagnoza padła na przód. Podniosłem najpierw prawą stronę i zauważyłem, że tarcza ma bicie, tzn rozkręcając koło ewidentnie haczy o klocki w jednym miejscu. Pomyślałem sobie może jest krzywa i powoduje bicie na kierownicy, wiec aby nie marnować czasu zamówiłem komplet 2 tarcze, nowe klocki, oraz piasty z łożyskami. Wymieniłem cały komplet na obu stronach, z nadzieją, że buczenie ustąpi, jednak nic z tego. Irytujący dźwięk pozostał :mad2: To jednak nie koniec niespodzianek. Z prawej strony bicie na tarczy nadal występuje, może nie takie wielkie jak przed wymianą, ale nadal obecne.

W tym miejscu jestem już bezradny. Nie wiem gdzie dalej szukać usterki :(

Jest ktoś w stanie pomóc?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez zolbrzych101
Opublikowano
Nie zauważyłem, lecz czy nie powinno to wyjść podczas testu z podniesionym tyłem? Przypomnę, że wówczas niczego niepokojącego nie słyszałem. Może obciążenia przy jeździe robi różnicę? Choć jak dodam lub odejmę gaz nie słyszę różnicy w natężeniu dźwięku.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem ten sam problem, i okazało się że opony są wyząbkowane ( co było prawdopodobnie przyczyną zużytych amortyzatorów ) wymieniłem opony na nowe i problem zniknął
Opublikowano
zacznij od zmiany kół załóż zimówki jak masz lub pożycz od kogoś i zobacz czy problem bedzie dalej jeśli nie to albo poząbkowane opony albo felgi mocno krzywe
Opublikowano
Ja jeździłem na zimówkach po zakupie swojej, strasznie "waliło" w okresie czasu ktory mamy,ale "walenie" narastało wraz z szybkością.Generalnie jak założysz zimówki możesz nie słyszeć "buczenia" tytułowanego w temacie a zaczniesz słyszeć "walenie", całkowicie inny dźwięk podejrzewam..
Opublikowano
Dzięki Panowie za porady. Obecnie mam założone Vredestein Sportrac 3 205/55/R16 z 2008r i bieżnik wydaje się ok ale to i tak już ostatni sezon tych oponek. Co do testu, to mam jak co na podmiankę opony zimowe Dunlop, lecz nie mam do nich felg. Wiec może się okazać, że dźwięk pozostanie bo winę będą ponosić obręcze. Postaram się załatwić komplet do testu, zawsze to jakaś droga. Co to amortyzatorów, to wszystkie 4 do niedawna oryginalne z 1 montażu. Wymieniłem jednak ostatnio na SACH z tyłu i wymienię jeszcze przed zimą z przodu. Co do drgań kierownicy, może być to winą luzów w gumie tulei wahaczy? Na kanale jak ruszałem kołem to widać na nich przemieszczenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.