Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie do użytkowników tej wersji silnikowej (innych oczywiście też zapraszam do dyskusji).

 

Czy po jeździe też Wam się tak nagrzewa hmm - sam nie wiem co - silnik, maska, błotniki? Może bardziej obrazowo - po jeździe zatrzymuje się i wysiadam. Czuję gorąco od przodu - maska, błotnik. Jak podejdę to grzeje jak niezły kaloryfer. Dotykam maski i błotników - może nie można się poparzyć, ale jest tak pomiędzy bardzo ciepłe a gorące (maska, bo błotniki to nie). Dodatkowo - jak się zbliży rękę do wlotu powietrza to jest jak z farelki ;-)

 

Aha - nie ma znaczenia czy przejadę 15, 150, czy 1000 km. Nie ma znaczenia czy przejadę w trybie DS, czy też "emeryt mode". Zawsze jest mniej więcej tak samo.

 

Nie wiem czy ten silnik tak ma i nie ma powodu to niepokoju, czy też coś może być na rzeczy. Wcześniej nie jeżdziłem autami z silnikami o tej pojemności więc nie bardzo mam porównanie. Zawsze było ciepło, ale tu jest znacznie bardziej niż w poprzednich moich autach.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Opublikowano
Mam dokładnie tak samo, gorąco jak z ogniska jak przechodzi się obok lewego przedniego koła - moim zdaniem to dlatego że tam jest kratka od jednej z chłodnic. Maski i błotnika dotychczas jakoś nie obmacywałem po jeździe, będę wracał z pracy to sprawdzę :D
Opublikowano

Mam nieco uboższy kaloryfer ;) czyli E60 3.0i (R6) ale:

Cały przód do ściany grodziowej jest aluminiowy i grzeje się jak chole..a. Jednak silniki o dużej pojemności skokowej emitują bardzo dużo ciepła a do tego dochodzą jeszcze zastosowane materiały i efekt gotowy. U mnie dodatkowo jak ostro pojeżdżę albo wrócę z trasy bucha gorąc spod auta (wydech) więc jak wystawiam nogi wysiadając tak czuję podmuchy jak w piekarniku z termoobiegiem. Do tego dojdzie skrzynia ze swoją chłodnica i kolejna emisja ciepła z auta.

 

W letni dni (nawet nie upalne) jak jest około +25*C jadę do pracy 8km auto zagrzane -> dojeżdżam - stawiam auto w zadaszonym i zacienionym miejscu z przewiewem - auto ciepłe jest nawet po 5 godzinach postoju - podchodzisz dotykasz maskę lub błotnik ciepły ;)

Ale najlepiej jest jak auto jest nagrzane i pada zimny deszcz - z maski paruje heheh :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Sprawdziłem po powrocie z pracy i o dziwo wszystko ledwo ciepłe, ale jechałem tylko kilka km i spokojnie, ale obok koła ciepło też buchało. Osobiście chciałbym żeby w moim aucie był zainstalowany wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej np zamiast ekonomizera, choć z drugiej strony sądząc po temperaturze jaka bucha obok koła ta bestia rozgrzewa się bardzo szybko :D
Opublikowano

W silniku benzynowym aż ok 70% energii jest wydzialne w posatci ciapła (tylko 30% napędza auto). W tak duzym silniku tego ciepła jest więc dużo i musi jakoś byś odprowadzone. W zimę spokojnie ogrzałbyś nim dwa duże domy jednorodzinne :)

W dieslach efektywność jest nieco lepsza, ale tez jeszcze duzo jest do poproawiania.

 

BTW

Czy ktoś zna może odpowiedź na pytanie: dlaczego w BMW nie ma wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, brakuje mi tego. Nie widomo kiedy silnik osiaga temperaturę roboczą (kiedy można bezpiecznie go wkręcać na wyższe obroty).

Opublikowano

Panowie - nie macie "ruchomych-znikającyych" kreseczek na obwolucie obrotomierza ??

W moim E60 takowe są i one w miarę pokazują temperaturę - tzn podają orientacyjny poziom (jak mam 90* to jest tylko dwie kreseczki :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety w e70 nie ma kreseczek, a np. w F10 sa... nie rozumiem tego zagrania ze strony bmw

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.