Skocz do zawartości

Kontrolka oleju 3.0d jak sprawdzic cisnienie oleju


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem po odpaleniu na zimnym czerwona kontrolka oleju gasnie po ok 2 max 3 sek{nie dluzej}.Jak silnik jest cieply kontrolka gasnie od razu po odpaleniu.Jak sprawdzic cisnienie oleju??czy takie gasniecie kontrolki po 2-3 sek to bardzo zly objaw??czy moga przez to byc problemy??czy mozna tak jezdzic?dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim oleju jezdzisz?

U mnie gaśnie niemal natychmiast, niewazne czy cieply, czy zimny motor.

 

no wlasnie wiec cos jest nie tak :( jezdze na 5w40 castrol edge turbo diesel...Czym rozni sie edge od magnatec??bo chyba wczesniej byl magnatec...

 

a Ty ar w na jakim smigasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol EDGE 5W30

 

Na poczatku mialem chwilowo Mobil S 5W30 i tu sie kwiatki dzialy rozne - obroty nie mogly sie ustabilizowac przez 1-sze sekundy pracy. Natychmiast go zmieniłem na EDGE 0W30 (jeszcze wtedy, 3 lata temu) i znów było normalnie. I od roku zalewam 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
podpinam się pod temat tez nie mogę rozgryźć przyczyny późno gasnącej kontrolki olej wcześniej 10W/40 magnatek teraz 5W/30 EDGE ,ale problem pozostał martwi mnie to :( ma ktoś opowiedz na ta dolegliwość silnika ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej 530d ta kontrolka gaśnie praktycznie od razu po zapaleniu silnika. Nieważne czy jest zimny czy ciepły.

Czy w wypadku wymiany oleju, gdy zalewamy do pełna i odpalamy silnik, by nowy olej został napompowany do filtra, ta kontrolka ciśnienia również gaśnie natychmiast?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat tez nie mogę rozgryźć przyczyny późno gasnącej kontrolki olej wcześniej 10W/40 magnatek teraz 5W/30 EDGE ,ale problem pozostał martwi mnie to :( ma ktoś opowiedz na ta dolegliwość silnika ?

 

Gdy wał korbowy się obraca to pomiędzy jego powierzchnią a panewkami tworzy się film olejowy,taka cienka warstw oleju.Jeżeli panewki są wyrobione i nie przylegają dobrze do wału to trudno utrzymać ten film olejowy ,czyli ciśnienie,-to tak jakby porównać ciśnienie wody w wężu ogrodowym którym podlewamy kwiatki,z końcówki leci woda na odległość 4m a gdy w wężu zrobimy 6 dziurek to woda będzie spadać o 2m bliżej bo ciśnienie jest mniejsze.

Jak ten,, film olejowy ''nie trzymał przy oleju10w40 to jak chcesz żeby trzymał przy 5w 30 skoro to rzadszy olej i szybciej się przeleje.

Sorki za tak prosty opis jak dla dzieci ale było o tym sporo i zaraz pewnie ktoś napisze że to wina pompy oleju albo żeby olej zalać 0wX :mad2:

Mogę się mylić ale ja uważam że problem z późno gasnącą kontrolką oleju to typowy objaw zużytych panewek.Było jeszcze w podobnych tematach wspominane o zaworku zwrotnym w filtrze oleju ,być może to to ale to pobożne życzenie.

:cool2:

W mojej 530d ta kontrolka gaśnie praktycznie od razu po zapaleniu silnika. Nieważne czy jest zimny czy ciepły.

Czy w wypadku wymiany oleju, gdy zalewamy do pełna i odpalamy silnik, by nowy olej został napompowany do filtra, ta kontrolka ciśnienia również gaśnie natychmiast?

Jeżeli wlejesz oleju do nowego filtra przed przykręceniem to powinna zgasnąć niema natychmiast :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat tez nie mogę rozgryźć przyczyny późno gasnącej kontrolki olej wcześniej 10W/40 magnatek teraz 5W/30 EDGE ,ale problem pozostał martwi mnie to :( ma ktoś opowiedz na ta dolegliwość silnika ?

 

Gdy wał korbowy się obraca to pomiędzy jego powierzchnią a panewkami tworzy się film olejowy,taka cienka warstw oleju.Jeżeli panewki są wyrobione i nie przylegają dobrze do wału to trudno utrzymać ten film olejowy ,czyli ciśnienie,-to tak jakby porównać ciśnienie wody w wężu ogrodowym którym podlewamy kwiatki,z końcówki leci woda na odległość 4m a gdy w wężu zrobimy 6 dziurek to woda będzie spadać o 2m bliżej bo ciśnienie jest mniejsze.

Jak ten,, film olejowy ''nie trzymał przy oleju10w40 to jak chcesz żeby trzymał przy 5w 30 skoro to rzadszy olej i szybciej się przeleje.

Sorki za tak prosty opis jak dla dzieci ale było o tym sporo i zaraz pewnie ktoś napisze że to wina pompy oleju albo żeby olej zalać 0wX :mad2:

Mogę się mylić ale ja uważam że problem z późno gasnącą kontrolką oleju to typowy objaw zużytych panewek.Było jeszcze w podobnych tematach wspominane o zaworku zwrotnym w filtrze oleju ,być może to to ale to pobożne życzenie.

:cool2:

W mojej 530d ta kontrolka gaśnie praktycznie od razu po zapaleniu silnika. Nieważne czy jest zimny czy ciepły.

Czy w wypadku wymiany oleju, gdy zalewamy do pełna i odpalamy silnik, by nowy olej został napompowany do filtra, ta kontrolka ciśnienia również gaśnie natychmiast?

Jeżeli wlejesz oleju do nowego filtra przed przykręceniem to powinna zgasnąć niema natychmiast :cool2: .

 

Właśnie chodzi mi o sytuację, gdy nie wlejesz oleju do filtra podczas wymiany, a odpalasz samochód by ciśnienie zrobiło swoje i zalało filtr olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie chodzi mi o sytuację, gdy nie wlejesz oleju do filtra podczas wymiany, a odpalasz samochód by ciśnienie zrobiło swoje i zalało filtr olejem

 

Ale poco tak robić? chyba że zapomniałeś.

 

Powiem Ci szczerze że ja zawsze wlewam olej do filtra przed wymianą i delikatnie smaruję uszczelkę.Kiedyś ojciec mnie tak nauczył jak byłem siurkiem i tak mi zostało.

Uważam że jak nie wlejesz tego oleju do filtra to tragedii nie będzie,najważniejsze że olej jest w misce przed odpaleniem.Wiem że niektórzy magicy po spuszczeniu oleju robią jeden obrót rozrusznikiem na sucho żeby wyciekła resztka oleju z przewodów olejowych (w dużych dieslach może być ok.1,5l) :mad2: TEGO NIE POLECAM, LEPIEJ JEST DŁUŻEJ POCZEKAĆ AŻ DOKŁADNIE ŚCIEKNIE,ale wlanie oleju do filtra jak najbardziej polecam,ZAWSZE TO LŻEJ DLA POMPY OLEJOWEJ :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie chodzi mi o sytuację, gdy nie wlejesz oleju do filtra podczas wymiany, a odpalasz samochód by ciśnienie zrobiło swoje i zalało filtr olejem

 

Ale poco tak robić? chyba że zapomniałeś.

 

Powiem Ci szczerze że ja zawsze wlewam olej do filtra przed wymianą i delikatnie smaruję uszczelkę.Kiedyś ojciec mnie tak nauczył jak byłem siurkiem i tak mi zostało.

Uważam że jak nie wlejesz tego oleju do filtra to tragedii nie będzie,najważniejsze że olej jest w misce przed odpaleniem.Wiem że niektórzy magicy po spuszczeniu oleju robią jeden obrót rozrusznikiem na sucho żeby wyciekła resztka oleju z przewodów olejowych (w dużych dieslach może być ok.1,5l) :mad2: TEGO NIE POLECAM, LEPIEJ JEST DŁUŻEJ POCZEKAĆ AŻ DOKŁADNIE ŚCIEKNIE,ale wlanie oleju do filtra jak najbardziej polecam,ZAWSZE TO LŻEJ DLA POMPY OLEJOWEJ :cool2:

 

Nie zapomniałem. Sprawdzam tylko teoretycznie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.