Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Również kupiłem amortyzatory na przód Bilstein B4 - rok temu ( poprzedni Sachs, jeden się rozlał )

 

Również mogę stwierdzić, że Sachs był zdecydowanie lepszy, niby nowy Amorek Bilstein B4, ale mam wrażenie jakby koło nieraz odbiło się od asfaltu, krótko mówiąc, amortyzator nie może sobie poradzić z wytłumieniem nierówność, być może jest to przyczyna ciężkiego samochodu.

 

Właśnie przymierzam się nad wymianą tylnych amortyzatorów :)

Znowu mam dylemat, nie chcę popełnić, kolejnego błędu, jak z przednią osią...

 

Oczywiście w grę wchodzi teraz tylko SACHS

 

Ale pytanie do was :

Mam 535d 272ps

 

Jedni podają że amortyzatory tylne Sachs występują we wszystkich jednostkach silnikowych takie same,

zaś numery, i inne portale podaję że 535d, 545i, 550i.

 

Kolejna sprawa do rozwikłania, pytając się w sklepach, każdy patrzy pod siebie, aby upłynnić towar, przypuszczam że budowa amortyzatora jest taka sama

tylko potem ja będę się denerwował, kupując Sachs i płacąc za Sachs, że będzie on słabszy od innej jednostki silnikowej, nie będzie spełniał oryginalnych oczekiwań.

 

Czy ktoś w tym temacie jest ogarnięty i może podpowiedzieć, jak ta sytuacja się kształtuje :?: :?:

 

PRZYKŁAD :

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/cWhOAg.png

Opublikowano

Również mogę stwierdzić, że Sachs był zdecydowanie lepszy, niby nowy Amorek Bilstein B4, ale mam wrażenie jakby koło nieraz odbiło się od asfaltu, krótko mówiąc, amortyzator nie może sobie poradzić z wytłumieniem nierówność, być może jest to przyczyna ciężkiego samochodu.

 

Właśnie przymierzam się nad wymianą tylnych amortyzatorów :)

Znowu mam dylemat, nie chcę popełnić, kolejnego błędu, jak z przednią osią...

 

Oczywiście w grę wchodzi teraz tylko SACHS

 

Ale pytanie do was :

Mam 535d 272ps

 

Jedni podają że amortyzatory tylne Sachs występują we wszystkich jednostkach silnikowych takie same,

zaś numery, i inne portale podaję że 535d, 545i, 550i.

 

Kolejna sprawa do rozwikłania, pytając się w sklepach, każdy patrzy pod siebie, aby upłynnić towar, przypuszczam że budowa amortyzatora jest taka sama

tylko potem ja będę się denerwował, kupując Sachs i płacąc za Sachs, że będzie on słabszy od innej jednostki silnikowej, nie będzie spełniał oryginalnych oczekiwań.

 

Czy ktoś w tym temacie jest ogarnięty i może podpowiedzieć, jak ta sytuacja się kształtuje :?: :?:

 

PRZYKŁAD : (większość modeli silnikowych, jak nie wszystkie )

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/cWhOAg.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ; )

 

W najbliższym czasie mam w planie wymienić komplet amortyzatorów w mojej E60, ponieważ ich stan już tego wymaga ; )

Szanowni Koledzy, mam do Was prośbę. Jeżeli moglibyście podajcie mi jakie amortyzatory polecacie w korzystnej cenie i z jakich sprawdzonych przez Was źródeł zakupu należałoby skorzystać aby nie zamówić podróbki...

 

pzdr ; ))

Czesc prezes1992,

 

I jakie amortyzatoru w koncu kupiles i jak sie jezdzi?

 

 

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Opublikowano
Witam wszystkich którzy mają w niedługim czasie wymieniać amorki w swoim e60. Opiszę swój przypadek.

Z racji tego że w aucie zużyły się oryginalne amortyzatory postanowiłem kupić komplet nowych. W grę wchodził tylko Sachs lub Bilstein B4 (posiadam standardowe zawieszenie, bez sportu i dynamic drive). Niestety postanowiłem że kupię komplet Bilsteinów B4 w Focie. Po zamontowaniu i po krótkiej przejażdżce stwierdziłem że jest gorzej niż na starych "zużytych" amorach. Więc postanowiłem skontrolować zawieszenie. W jednej stacji diagnostycznej powiedzieli że nie ma naprawdę do czego się doczepić, pojechałem do innej, a w niej to samo. W końcu pojechałem do Bmw Fus w warszawie, kontrola zawieszenia nic nie wykazała. Wszystko jest ok. Mistrz warsztatu przejechał sie moim wozem i stwierdził że któryś amortyzator "nie trzyma". To dziwne skoro wszystkie są nowe, ale ok. Pojechałem do kumpla który handluje częściami do e60 i wziąłem od niego 4 używane ale kompletne mcpersony z jednego auta o nie dużym przebiegu i zamontowałem. Teraz auto śmiga jak należy. Jak się okazuje oryginalne amortyzatory (Sachs) w e60 są dwustopniowego działania. Bilstein jest jednostopniowy i nie radzi sobie z tak ciężkim autem jak e60.

 

Przestrzegam wszystkich użytkowników przed zakupem Bilstein B4 VNE-D836 przód i BNE-D838 tył bo fabrycznie są źle dopasowane do tego modelu. Lepiej dorzucić 200-300zł na komplecie i kupić Sachs-a. Oszczędzicie sobie problemów.

 

Ja zwróciłem moje amortyzatory i czekam na decyzje od producenta. Będę żądał zwrotu kasy i wtedy kupię komplet sachsa.

pozdrawiam.

Ja ostatnio dowiedzialem sie w jednym warsztacie specjalizujacym sie w BMW, ze tylko 'originalne' BMW sa dwustrefowe, a sachsy nie sa. Ale ponoc to sachs robi dla BMW wiec juz nie wiem jak jest naprawde.

Moze ktos potwierdzic czy jak kupie sachsy bez znaczka bmw to beda to amortyzatory dwustrefowe i bedzie sie jezdzilo OK?

 

Z gory wielkie dzieki!!!

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Siema. Mam pytanie do osób które wymieniały amortyzatory przednie w swoich E60/E61 RWD.

 

Czy mógłby ktoś zobaczyć... albo sprawdzić... czy kołnierzyk na którym opiera się sprężyna przy amortyzatorze jest elementem który można ściągnąć albo zbić ? A jeśli nie to czy on jest zaspawany albo zagnieciony albo może zgrzewany na stałe z amortyzatorem ?

 

Wiecie Panowie o co mi chodzi, prawda ? ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
ktoś wyjasni o co chodzi z tymi dwustopniowymi amortyzatorami ? pierwszy raz y tym słysze, gdzie indziej ludzie wsadzają B4 i jeżdzą.....po za tym czy do wersji z dynamic drive i active steering bez m pakietowego zawieszenia pasuja standardowe amory ? jeśli nie to jakie kupić ?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam temat stary ale odkopie go może kolega już się dowiedział ale kołnierz się zabija bez problemu. Ja mam u siebie taki problem rok temu wsadziliem nowe sachsy po roku zaczęły stukać sprawność mają wporzadku ale maju luz osiowy na samej górze z tad zacząłem szukać innych firm bo gdybym miał rozum to bym odłożył gwarancję a nie palił w piecu trudno się mówi mam jeden amortyzator kompletnie rozwalony jak kogoś interesuje postaram się go rozebrać wtedy będzie widać czy są dwie strefy czy jedno strefowe a jak zmienię na jakieś teraz inne to można sprawdzić jak wygląda nie orginalny Sachs w sierodku ale wracając do tematu jakie ja mam amortyzatory kupić żebym mógł pojeździć?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam temat stary ale odkopie go może kolega już się dowiedział ale kołnierz się zabija bez problemu. Ja mam u siebie taki problem rok temu wsadziliem nowe sachsy po roku zaczęły stukać sprawność mają wporzadku ale maju luz osiowy na samej górze z tad zacząłem szukać innych firm bo gdybym miał rozum to bym odłożył gwarancję a nie palił w piecu trudno się mówi mam jeden amortyzator kompletnie rozwalony jak kogoś interesuje postaram się go rozebrać wtedy będzie widać czy są dwie strefy czy jedno strefowe a jak zmienię na jakieś teraz inne to można sprawdzić jak wygląda nie orginalny Sachs w sierodku ale wracając do tematu jakie ja mam amortyzatory kupić żebym mógł pojeździć?

 

Jeśli nie chcesz Sachs, kup BILSTEIN tylko pamiętaj kup żółte "B8" ( mocniejsze, sztywniejsze )

Nie jestem maniakiem niskiej gleby, i auta z zawieszeniem na sztywno, uważam że E60 jest w miarę

szybką jednostką do przemieszczania się po trasach, toleruje wygodę jak najbardziej, ale miałem

sytuacje bardzo nieprzyjemne, wchodząc z szybszą prędkościa w łuki, a auto zaczeło pływać.

Ja kupiłem dwa amortyzatory Bilstein czarne, ogółem fajna jazda, cicha, stabilnie, aczkolwiek

auto latało mi po szosie, był zbyt miękki, dzwoniłem do znajomego, który wytypował mi tylko i wyłącznie

do E60 żółte Bilsteiny, po 4 miesiącach sprzedałem i osobiście kupiłem Sachs, jeździ się dobrze ( odpukać )

Nie chcesz Sachs kup BILSTEIN ŻÓŁTY B8 będziesz zadowolony

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/hzRXM2.jpg

Opublikowano
Witam , czy tylne amortyzatory że sprężynami 520d e60 2008 będą pasowały do 530d e60 2004? Dzięki

 

Będą pasowały...testowane w praktyce tydzień temu.

Opublikowano
A jakiś nr tych bilstenów? Bo po numerze oryginalu wyskakuje mi tylko b4. U siebie niedługo też pewnie bede zmieniac amory z przodu bo jakos tak dziwnie skrzypia/trzeszcza przy przejezdzaniu przez "skoczka" dwoma kołami równoczesnie. A co z bilstein b6, jest duzo gorszy?
Opublikowano
A jakiś nr tych bilstenów? Bo po numerze oryginalu wyskakuje mi tylko b4. U siebie niedługo też pewnie bede zmieniac amory z przodu bo jakos tak dziwnie skrzypia/trzeszcza przy przejezdzaniu przez "skoczka" dwoma kołami równoczesnie. A co z bilstein b6, jest duzo gorszy?

 

Ciężko mi powiedzieć jakie numery, nie pamiętam, ale b4 ( bodajże czarne, tradycyjne ) miałem 5 miesięcy, i sprzedałem ogółem fajnie się jeździło, żadnych zastrzeżeń nie było, ale autko było za miękkie, dodam że zawieszenie standard, bez sportu czy Mpaka, dzwoniłem przedstawiłem sytuacje, po głębszych weryfikacjach okazało się, że dedykowany jest Bilstein B8 ( żółty )

Opublikowano
Koledzy czy Bilstein B8 ma w zestawie odboje pod tymi niebieskimi osłonami ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odpowiem sam sobie ale moze komuś się przyda ta informacja...

 

Bilstein B8 nie ma w zestawie odbojow a instrukcja zawarta w zestawie nie wskazuje na ich potrzebę montażu;)

 

 

Dzis zamontowalem przód dla wersji xdrive i pierwsze wrazenie jest takie ze auto jest przyklejone do drogi a komfort jazdy pozostal jak w serii :cool2:

 

Dla zainteresowanych powiem ze na 99% amorki B8 nie będą współpracować z seryjną, wysoką sprężyną (mniejszy skok).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Odpowiem sam sobie ale moze komuś się przyda ta informacja...

 

Bilstein B8 nie ma w zestawie odbojow a instrukcja zawarta w zestawie nie wskazuje na ich potrzebę montażu;)

 

 

Dzis zamontowalem przód dla wersji xdrive i pierwsze wrazenie jest takie ze auto jest przyklejone do drogi a komfort jazdy pozostal jak w serii :cool2:

 

Dla zainteresowanych powiem ze na 99% amorki B8 nie będą współpracować z seryjną, wysoką sprężyną (mniejszy skok).

Ile płaciłes za b8 i jaki jest ich nr?

Opublikowano

1318 zl za 2 szt.

Nr kat. VE3-E179 + VE3-E180 - wersja xdrive!! Dla RWD sa inne amorki bo to inna budowa.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiem sam sobie ale moze komuś się przyda ta informacja...

 

 

 

Dla zainteresowanych powiem ze na 99% amorki B8 nie będą współpracować z seryjną, wysoką sprężyną (mniejszy skok).

 

 

To jakie sprężyny dałeś?

Opublikowano

Po serii prob i błędów (seria>HR>seria>seria lekko zmodyfikowana) latam na eibabachu dedykowanym do 3er 330xd ;) Tył M technik z RWD E60.

 

Seria = koza

HR = beton

Seria zmodyfikowana = mało bezpieczne (testowalem cos przez tydzien ;D)

Eibach -35mm = komfort i ladny wygląd szczególnie kiedy auto ma M pakiet.

 

Ktos powie ze to sprezyny nie do tego modelu. Jednak katalogowo różnica w KG E90 vs E60 (3.0d w moim przypadku) to jak dobrze pamiętam 30 kilogramow na oś. Zaakceptowalem te roznice na poczet nizszego obnizenia w E60 ;D

 

Aha... latam tak juz od chyba przeszlo roku. Ponad 30k km za mna czesto z prędkościami 200km/+. Do serii nie wrócę! :8)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, czyli w sumie może i dobrze, że odpuściłem H&R. Jeździć wozem drabiniastym i dodatkowo stresować się, że zderzak przerysuje przy parkowaniu to już nie dla mnie. :wink:
Opublikowano
Każdemu odradzam stanowczo HR. Tak twardym autem nie da sie normalnie jeździć. Plus napewno na trzymanie w zakrętach ale nie az takim kosztem utraty komfortu. Na dodatek latam na 245/35 R19 a to dodatkowo obniza komfort.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś wyczytałem przy ofercie tych sprężyn, a może to była nawet na ich oficjalnej stronie, że sprężyny H&R /nie wiem czy dotyczy tylko xdrive czy w ogóle/ to typowo sportowy model i nie zaleca się jazdy nawet w 4 dorosłe osoby. :duh: Odpuściłem temat i teraz mnie tylko uświadomiłeś, że dobrze zrobiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.