Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może jak jeździsz na 17 to Run on Flat jest ok, jak jeździsz na r20 czy r21 to odbiera ostatnie resztki komfortu. Mam u siebie r21 295/35 R21, zwykłe nie RoF, zawieszenie Bilstein b6 + H&R -30mm i musiałem zdemontować H&R bo było tak twardo, że nie dało się jeździć. Nawet teraz jest beton, ale w trasie najwyżej Cię tylko trochę połamie a nie zabije :mad2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A cos ty. Jezdzilem wieloma e70 na ROF i jest bardzo miekko. U ciebie twardo od b6 a nie opon. Jak kolega wyzej. X5 tylko na ROF.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie :D
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Witam, Panowie wtrące się w temat opon i xDrive, planuję zakup x5 e70 2010 rok, wszystko już praktycznie sprawdzone przed zakupem ale zagłębiam się w temat opon właśnie.


Samochód stoi na letnich 21' :

przód - Continentale SportContact 6 285/35/r21

tył - Dunlop Sport Maxx Race 325/30/r21


jak to się ma do tematu xDrive właśnie ???


Po zakupie zmieniać natychmiastowo tył na continentale SportContact 6 tyle ze w rozmiarze 325/30/r21 ???? Czy Rozmiar na tył taki sam jak na przodzie 285/35/r21


Na tyle opony dunlop przejadą jeszcze może 1 sezon a na przodzie opony conti prawie nowe


Dzięki za pomoc!! 5!!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak przód ledwo ruszony to kup tylko tył ten sam model oczywiście co przód.

Ale zobacz z którego roku ten przód jeszcze.

Tył opona będzie szersza. To jest ogumienie mieszane przy tych 21".

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Idzie wiosna a mam letnie w stanie agonalnym. Zero bieżnika i z roki 2010 chyba :)


Bylem dzisiaj u wulkanizatora i znalazłem Bridgestony 275 i 315 r 20. Jedyny minus albo i plus że to ROF a chciałem aby auto było trochę bardziej komfortowe :)


Gdybym założył opony bez ROF to czy są jakieś dojazdówki do X5 w rozmiarze 20 cali?? lub może mniejsze ale pasujące obwodem do 20?? Na alledrogo znalazłem dojazdówki w rozmiarze 155/90R18 ale nie mogę nigdzie znaleźć ich średnicy

Czy sprawdzał ktoś może, czy koło 255/50r19 wejdzie we wnękę pod bagażnikiem. mam takie na zimie i ewentualnie można by wozić latem 1 sztukę zimy :)

Opublikowano

Policz sobie sam średnicę tej dojazdówki.

Średnicę koła obliczysz:


(Średnica felgi w calach * 2,45) + 2 * (szerokość opony w cm * profil opony / 100)


Ja jeżdżę bez zapasówki bo mi zbiornik LPG przestrzeń na koło zajął. Wożę kompresorek, dwa płyny do uszczelnienia oraz sznur butylowy. Wokół domu nie ma problemu ale na dłuższych wyjazdach trochę strach, jednak jak skalkulowałem ryzyko, to przez ostatnie 20 lat nigdy nie przebiłem opony tak aby nie dało się na niej dalej jechać (wbite przedmioty działały jak korek), raz miałem sytuację, że dopompowywałem co ok. 20km i dojechałem do warsztatu bez doraźnego naprawiania (w sumie to nigdy nie użyłem tych płynów ani sznura). Jedyne ryzyko to uszkodzenie opony tak, że zejdzie powietrze szybko, wtedy w 90% opona nie nadaje się do naprawy więc i tak trzeba szukać conajmniej nowej pary... Jeśli masz wolną wnękę to woź tam jakieś koło choćby zbliżone średnicą - i tak nie dopasujesz co do cm bo nawet taka sama felga z oponą w takim samym rozmiarze ale innej firmy będzie się minimalnie różnić.

Opublikowano
Policzylem.juz wczesniej i wychodzi tylko 1,1 % roznicy wzgledem oryginalu czyli mogą być. Ale chyba i tak zamiast dojazdu bede jezdzill z kompresorem i pianą bo mam.z audi w ktirym.mam zapas.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jedno koło (dojazdówka) chyba może być inne? I używana raczej na krótkim dystansie? Nie może być tylko różnicy pomiędzy całymi osiami. Gdzieś ta czytałem ale niech ktoś potwierdzi :?
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No absolutnie NIE???

Ja rozumiem, że jest fetysz w postaci x-drive wynikający z problemów bo nie jest to zbyt dobrze zrobione ale...


Skoro absolutnie nie, to czemu np. w e53 w fabrycznym wypuście były felgi 19" z oponami odpowiednio 255/45 i 285/40 a w bagażniku było oryginalne koło na feldze 17". Rozumiem, że zgodnie ze sztuką powinno się wozić dwa koła zapasowe jak ktoś ma różne opony przód / tył.

Transferboxy są identyczne.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Odsyłam do tematu xDrive, twoje auto nie mam w interesie cie do niczego przekonywać, nawet mi się nie chce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No absolutnie NIE???

Ja rozumiem, że jest fetysz w postaci x-drive wynikający z problemów bo nie jest to zbyt dobrze zrobione ale...


Skoro absolutnie nie, to czemu np. w e53 w fabrycznym wypuście były felgi 19" z oponami odpowiednio 255/45 i 285/40 a w bagażniku było oryginalne koło na feldze 17". Rozumiem, że zgodnie ze sztuką powinno się wozić dwa koła zapasowe jak ktoś ma różne opony przód / tył.

Transferboxy są identyczne.

Co ma felga do obwodu? Zapas w e53 ma taki sam obwod co 255/285 na 19 albo 275/315 na 20. Mam zapas 17ori i mam tez zapas 18 ori. Wszystkie maja takie same obwody, zmienia sie tylko wysokosc opony zalenie od felgi.

Opublikowano
liczy się obwód, a to różnica

 

Jeśli średnice beda takie same to obwód automatycznie tez. Czysta matematyka ;)


Bmw dopuszcza 2% roznicy w srednicy takze ta dojazdowka bedzie pasowala

Opublikowano

@Ponta

Do czego masz mnie przekonać. Piszę jak jest. Oryginalne koło zapasowe jest inne i tyle w temacie. W związku z tym BMW dopuszcza inne koło zapasowe.


@kkx5

Ja wiem jak się liczy średnicę koła, jaki jest związek profilu z szerokością opony...

Chodzi o to, że jest dyskusja w temacie kół, które współpracują z xdrive. Zaleca się homologowane przez BMW zestawy bo niewielki różnice bedą mieć wpływ na działanie xdrive - i ja to rozumiem.

Ponta kategorycznie stwierdził, że dojazdówka absolutnie nie może być inna niż pozostałe koła (o to zapytał nomad66). Skoro są takie rygorystyczne wymogi co do doboru kół to z pewnością zapasówka na innej feldze i z inną oponą ma małe szanse aby spełnić te rygorystyczne normy.

Co z tego, że z obliczeń teoretycznych wyjdzie ta sama średnica jak sam wiesz, że tak nie będzie. Jeśli same parametry opony by dawały gwarancję identyczności to bez problemu można by mieszać opony np. różnych producentów na przednią i tylną oś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamykajac ten temat, dalsza dyskusja nie ma sensu bo nie ma o czym. Nawet jesli dojazdowka rozni sie parametrami, nawet jesli zrobisz na niej 1000 kilometrow, nie zniszczysz takim przejazdem zadnej generacji xdriva. Spokojnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.