Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kierowco bombowca - ja napisalem, ze watpie, iz pod run flat felgi sa dedykowane a nie stwierdzilem tego kategorycznie. Byc moze tak jest, ale mimo tego co napisales nadal nie sadze, aby tak bylo. Nie jest to istotna kwestia w kontekscie tego o czym dyskutujemy w tym watku. Nie za bardzo mam chec szperac w sieci na ten temat, bo gdy skoncza mi sie obecne run flaty, to przechodze na opony zwykle, wiec tematu RFT nie bede zglebial.

 

Odnosnie nastawienia zawieszenia z opona run flat - jesli sa roznice w nastawieniu zawieszenia dla RFT i opony zwyklej np. dla BMW X5, to bardzo bym prosil, abys je opisal, w szczegolnosci jesli robisz ustawienia w ASO. Gdzie jak gdzie, ale w ASO powinni o tego rodzaju szczegolach wiedziec. Niestety prawda jest taka, ze ASO jest jednym z najgorszych miejsc do robienia zbieznosci, gdyz zakres ustawien rekomendowany przez BMW jest bardzo szeroki (nieuwzgledniajacy np. szerokosci opon). Cokolwiek co bedzie w zakresie BMW (na komputerze na zielono), bedzie dla ASO OK. Mozna sie niezle przejechac na takich ustawieniach majac szerokie opony. Ludzie pozniej placza, ze opony sie koncza po 15-20k km.

 

Zycze Ci wesolego uzytkowania RFT i tego, aby po uzyciu RFT bez powietrza wulkanizator mial dostepna opone (albo opony), ktorych potrzebujesz :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak już w którymś wcześniejszym wpisie zaznaczyłem, nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi, które opony są lepsze. To sprawa indywidualna. Mnie bardziej zależy na bagażniku i spokoju w przypadku awarii a nie myśleniu ile to będzie kosztować. A to daje RFT. Poza tym, już nie pamiętam kiedy ostatni raz złapałem gumę. Ani w X5 (110 KKm na RFT) ani przed nim Saab (160 KKm na zwykłych oponach), więc dyskusja jest zbędna.

Dla mnie istotnym problemem jest szybkie zużywanie się opon. Czy to RFT czy zwykłe. W świetle chociażby powyższego wpisu informuję, że nie chodzi o kupno kolejnego kompletu opon lecz fakt, że dużą część tras pokonuję na zużytych oponach. I zauważyłem to tylko na letnich. Dziś sprawdzałem stare zimówki i widać na nich jeszcze kolorowe paski, pomimo przejechania na nich 4 zim. Zimą nie jeżdżę ani mniej ani wolniej, głównie trasy narciarskie (do A,I,F,CH). Czyżby ustawienia geometrii zmieniały się samoczynnie wraz z porą roku?

Odnośnie różnic w geometrii: nie wiem czy wiesz, że należy ją ustawiać przy pracującym silniku. Rzecz w tym, że ciśnienie w układzie wspomaganie jest jednym z elementów stabilizujących. Bez tego koła "latają" jakby miały luzy w układzie kierowniczym. Sam tego doświadczyłem.

Nastawy dla RFT: tak, są inne. Po prostu muszą być bardziej miękkie. Inaczej samochód z RFT byłby twardy jak wóz drabiniasty. Ci, co zmienili RFT na zwykłe opony są zachwyceni komfortem (vide wpisy na innych forach), ale nikt nie wspomina o pływaniu na dynamicznych zakrętach, koleinach itp. Wzmianki można znaleźć na forach o oponach. Wpisów nie dokonują też ci, co wylecieli z drogi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak wyglada Twoj proces myslowy, ale ja nie bylbym spokojny jadac na przebitym RFT i majac swiadomosc, ze opona moze byc dostepna np. za kilka dni. Nie wiem czy Twoja rodzina bylaby zadowolona kiedy jadac do Francji na narty spedzilbys kilka dni w Austrii w jakim przyautrostadowym hotelu czekajac na dostawe opony.

 

Zeby bylo jasne - ja nie probuje udowadniac, ktora opona jest lepsza. Kazdy ma swoj rozum i niech sobie sam ocenia wady i zalety poszczegolnych rozwiazan. Niestety wiekszosc ludzi uzytkujacych RFT nie zdaje sobie sprawy z tego, ze RFT jest do wyrzucenia po wycieczce bez powietrza.

 

Piszesz cos o 110k km na oponach RFT - czy masz na mysli, ze zrobiles 110k km na jednym komplecie opon i widzisz w tym jakis problem?

 

Poza tym nie odpowiedziales na moje pytanie odnosnie roznic w nastawieniu zwieszenia.

 

EDIT:

 

Widze, ze cos dopisales, ale niestety zero konkretow. Poprosze o konkretne zastawy dla BMW X5 z RFT i bez RFT. Roznice w komforcie jazdy przy RFT i nie RFT to moze byly, ale 5 lat temu. Dzisiejsze RFT np. Michelin sa bardzo komfortowe i nie wiem czy roznica w komforcie jest zauwazalna.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Jednej rzeczy nie rozumiem :mad2: : Dlaczego Bono usiłuje przekonać wszystkich, że białe jest białe, skoro wszyscy dookoła twierdzą, że białe jest białe? Pytasz o mój tok myślenia? zastanów się nad swoim. WSZYSCY wiedzą, że RFT jest do wymiany po dłuższej jeździe bez powietrza. W jakim celu powtarzasz to jak mantrę po raz nie wiem który? Nie masz nic konkretnego do powiedzenia, brak argumentów czy taki już Jesteś? To może lepiej nie zabierać głosu. Tak więc nie pisz już, że RFT jest do wymiany po jeździe bez powietrza. Proszę. Załóż zwykłe opony najlepiej z dętkami i w drogę! W razie potrzeby sam naprawisz mając klej i łatkę.

Odnośnie pozostałych Twoich uwag: w odróżnieniu od Ciebie ja nie piszę co mi się wydaje ale jeśli już, to co wiem. Wiem o różnicach w nastawach zawieszenia, ale nie znam cyfr. Nawet mnie to nie interesuje. To sprawa mechaników. Sam nie będę regulował takich elementów. Gdybym chciał zamienić RFT na zwykłe, tu bym szukał serwisu, który wie o co chodzi a nie Józia zza stodoły. Poza tym, czytając różne wiadomości zapamiętuję z nich istotne elementy. Mógłbyś się tego też nauczyć, oszczędziłoby to miejsca na forum na powtarzanie się.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nadal zero konkretow - moze sie zlitujesz nade mna i wrzucisz nastawy zbieznosci dla X5 z i bez RFT? niedlugo czeka mnie wymiana opon...

 

PS

 

zapewniam Cie, ze nie WSZYSCY wiedza co sie dzieje z RFT po jezdzie bez powietrza

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

lubie konkrety, wiec:

 

"Odnośnie pozostałych Twoich uwag: w odróżnieniu od Ciebie ja nie piszę co mi się wydaje ale jeśli już, to co wiem. Wiem o różnicach w nastawach zawieszenia, ale nie znam cyfr. Nawet mnie to nie interesuje. To sprawa mechaników. Sam nie będę regulował takich elementów. Gdybym chciał zamienić RFT na zwykłe, tu bym szukał serwisu, który wie o co chodzi a nie Józia zza stodoły. Poza tym, czytając różne wiadomości zapamiętuję z nich istotne elementy. Mógłbyś się tego też nauczyć, oszczędziłoby to miejsca na forum na powtarzanie się."

 

ten fragment pojawil sie po tym jak ja napisalem swojego posta

 

Napisales wczesniej (pisze z pamieci), ze zbieznosc robisz w ASO. Jestem w 100% pewien, ze w ASO nie posluguja sie innymi nastawami dla RFT i nie RFT. Tak jak napisalem wczesniej, ASO jest jedna z najgorszych opcji, aby DOBRZE zrobic zbieznosc, gdyz zakres ustawien "w normie" jest w BMW bardzo szeroki.

 

No i w razie kapcia, zycze dostepnosci RFT "od reki" :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Do Bono: przykro to pisać komuś, kto lubi tylko konkrety a nie odróżnia podstawowych informacji nt. samochodu. Co ma sztywność zawieszenia do zbieżności (geometrii) kół? Twoje wypowiedzi świadczą o raczej niewielkiej wiedzy o technice samochodowej. Konkrety? Proszę np. NIGDY nie wspominałem, że inaczej ustawiana jest geometria dla RFT i zwykłych opon. TAK, pisałem o innych nastawach sztywności zawieszenia dla tych opon. Czy wiesz jaka jest różnica? Z Twoich wypowiedzi wynika, że jest tam znak równości. Lepiej wiedzieć o czym się pisze. I dlaczego po wymianie amortyzatorów zawsze należy ustawić geometrię a po ustawieniu geometrii nie jest konieczna wymiana amortyzatorów?

Ale dość prywatnych uwag. Dla mnie temat zamknięty. Ciąg dalszy nie nastąpi, przynajmniej w tej sprawie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obojetnie co ci sie uroilo w glowie - BMW nie opracowalo zadnych roznic w "nastawach zawieszenia" (jak to zwiesz) dla BMW X5 z oponami RFT i nie RFT; jesli ktos ci powiedzial inaczej, to bardzo cie oklamal... albo za duzo sie naczytales bajek w internecie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czy mozesz przytoczyc o czym to ja nie pamietam? nie za bardzo rozumiem do czego pijesz

 

ten film jest dla przypomnienia? przypomnienia czego?

 

ja ci moge tylko wytlumaczyc czemu ten film ma sluzyc - BMW North America nakrecilo ten film, aby przekonac tych mniej rozgarnietych amerykanow, ze zmiana kola to jakis rocket science; jedzie wiec taki glupi amerykanin swoim lsniacym BMW, oczywiscie bez zapasu, ma wiekszy bagaznik, wiec moze zawsze zrobic wieksze zakupy; lapie kapcia... dzwoni na BMW assistance... ci mowia, ze przyjada za 1-1.5h, aby odholowac samochod do dealera albo on sam moze dojechac do dealera, bo przeciez ma run flat... po podrozy do dealera, ktora trwa kilka minut do kilku godzin, wlasciciel samochodu dowiaduje sie opon run flat sie nie naprawia (co jest oczywiscie prawda niepelna, ale takie jest stanowisko BMW NA), dealer proponuje wymiane... 500 USD za szt... niestety trzeba wymienic 2 szt. bo opony na tej osi sa juz stosunkowo mocno zuzyte... niestety opon nie ma na stanie, trzeba zamowic... wlasciciel run flat podaje karte kredytowa, lapie taxi i wraca do domu / jedzie do hotelu, aby poczekac na dostawe opon za 1-3 dni

 

kiedy klient odchodzi do taxi dealer dodaje na odchodne - trzeba bylo kupic ubezpieczenie kol (1-2k USD)

 

kasa musi sie zgadzac... tylko niekoniecznie kasa klientow

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam Kolegów! Mam proste 2 pytanka: 1)czy ogólnie warto zmienić felgi z 19" na fabrycznych ROF dullery na 20" i założyć zwykłe(nie ROF) oponki VREDESTEIN UltracSUV Sessanta,czy lepiej pozostać przy 19" i kupić nowe BRIDGESTONE DUELLER H/P RSC ?
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie jakoś nie mogę odnaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, czy felgi z E53 pasują do E70? Wydaje mi się, że odwrotnie to nie ale ze starszej do nowszej tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jakoś nie mogę odnaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, czy felgi z E53 pasują do E70? Wydaje mi się, że odwrotnie to nie ale ze starszej do nowszej tak?

Ze starszej do nowszej na pewno nie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Potrzebuję zakupić opony do swojego X-sa 4.8i, mam pytanko czy do tak ciężkiego auta mogą być normalne http://allegro.pl/2x-opony-275-40r20-michelin-latitude-diamaris-i6892265877.html czy muszą być wzmacniane XL http://allegro.pl/2x-opony-letnie-275-40r20-michelin-4x4-diamaris-i6892628149.html. Pan poleca te pierwsze że zalecane przez BMW w e53 jeździłem na tych pierwszych ale tam był diesel i rozmiar 19, a nie zagazowane V8. Doradźcie coś Koledzy.

Pozdrawiam Rafał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e53 byl taki sam silnik n62 jak w e70 i omawiane opony były rekomendowane wiec można spokojnie zakładać do x5 e70.
Opublikowano

Co ma silnik do wymaganej nośności opon?

W E53 masz zalecenie 102 dla tego rozmiaru 20" a w E70 106. XL to inna sprawa, która wyjdzie sama przy konstrukcji opony o danych parametrach. Kup właściwy rozmiar, nośność i nie niższy indeks prędkości.

A tak w ogóle szukasz do E70, bo na tym forum pytasz?

Opublikowano
Kolega potrzebuje opon na przód w rozmiarze 275/40/20 . W wyszukiwarce po odznaczeniu 4x4 wyskakują same opony ze znaczkiem xl. Nie bedę się jednak sprzeczał ;) ...
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za pomoc. Opon szukam oczywiście do e70 przód i tył. Wiec tak proponują mi opony o parametrach 275/40r20 nośność 102, tył 315/35r20 nośność 106.Twierdzą że tak będzie dobrze i tak zaleca BMW. W wyszukiwarce faktycznie pokazują się opony XL ale niema tam Michelin Diamaris. Te opony co proponują podobno nie są wzmacniane nawet te z nośnością 106 tak twierdzi sprzedawca. Sam nie wiem co o tym myśleć :mad2: jeżeli to co mi proponują było by oki to kupuję i po sprawie, opony z drugiego linku http://allegro.pl/2x-opony-letnie-275-40r20-michelin-4x4-diamaris-i6892628204.html rekomendowane są dla Porsche słowa sprzedawcy. A silnik ma to do tego że jest raczej cięższy i ma power większy niż diesel z e53 lift. Jak coś źle piszę to wróciłem od szwagra z imienin wiec wybaczcie.

Pozdrawiam serdecznie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamietaj o jednej bardzo waznej sprawie. Nie mieszaj rekomendacji. Kup wszystkie z gwiazdka bmw.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, jeżeli chodzi o opony to mam pytanie, a mianowicie gdy kupiłem moje x5 przy małych prędkościach (jazda w korku) czułem szarpanie , w serwisie powiedzieli że przednie opony są nie takie jak powinny być , wymieniłem je i co prawda szarpanie się zmniejszyło ale nie ustalo, czy może to być winą różnicy między przednimi a tylnymi oponami , nie ukrywam że tylne też się już piwo kończą . Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej Panowie. Zima się powoli kończy. Czeka mnie skompletowanie nowego zestawu na lato do E70 4.8i.

Potrzebuję zarówno felgi jak i opony, bo auto kupiłem z kompletem zimowym 18".


Po przeczytaniu kilku wątków na forum odnośnie optymalnego rozmiaru felg na polskie drogi jestem praktycznie zdecydowany na 19" (komfort).

Niestety w tym rozmarze wybór ładnych felg do E70 jest dużo uboższy niż przy 20".


Praktycznie w grę wchodzi wzór 232

http://felgenkatalog.auto-treff.com/showpic.php?nr=232


lub wzór 335

http://felgenkatalog.auto-treff.com/showpic.php?nr=335


Ten pierwszy wzór, szczególnie w dwukolorowym wydaniu (wdziałem na allegro 2-3 komplety na sprzedaż w takim malowaniu) mi się bardziej podoba.

Problem w tym, że te felgi są tylko o szerokości 9". To znaczy, że podejdą tylko opony w rozmiarze 255/50R19 (przód + tył).


Pytanie czy przy silniku 4.8 opona 255 nie będzie za wąska?


Przy drugich felgach byłby zestaw: 255/50R19 na przód + 285/45R19 na tył

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.