Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musiałem wymienić tarcze przód, bo stare już były zjechane i biły w kiere przy hamowaniu.

Wybór padł na TRW, do mnie na przód idą 330mm.

 

I ogólnie bicie ustało, wszystko cacy... hamują bez problemu...

Ale... po 2 miesiącach normalnego użytkowania (hamowanie prawidłowe, klocki ułożone), miasto, trochę trasy (jazda do 160km/h), miałem okazje pojechać trochę szybciej i...

2 (słownie - dwa) mocniejsze hamowania z prędkości 200km/h do 100km/h i od tamtej pory znowu czuć delikatne bicie w kierownicy, czyli coś sie wygło. Pogoda była normalna ok 20*C, nie padało, wiec nie ma mowy o deformacji spowodowanej wjechaniem w kałuże czy raptownym schłodzeniem.

Tarcze na szczęście na gwarancji, ale trochę się zawiodłem na tej firmie, ogólnie nie polecam, ewidentny bubel.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
No to faktycznie musi być coś nie tak, bo ja niedawno wymieniałem tarcze i klocki (przód ATE, tył BOSCH) i już parę razy hamowałem z okolic 200. Żadnego bicia i drgania nie mam... Może to jakieś podróbki były :?
Opublikowano

2 (słownie - dwa) mocniejsze hamowania z prędkości 200km/h do 100km/h i od tamtej pory znowu czuć delikatne bicie w kierownicy, czyli coś sie wygło.

 

spróbuj ponownie wyważyć koła, mi w identycznej sytuacji pomogło.

Opublikowano
ech, z tymi hamulcami w BMW to niestety niekończący się problem. Coś malo prawdopodobne mi się wydaje, żeby tak dużo tarcz hamulcowych było wadliwych fabrycznie a przecież tyle się słyszy o tym biciu na kierownicy. I nawet te kupione w ASO nie zawsze daja gwarancję, że bedzie ok. Sam miałem jeden komplet z ASO gdzie dalej był lekko wyczuwalny problem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
spróbuj ponownie wyważyć koła, mi w identycznej sytuacji pomogło.

 

Zapewne by pomogło, jeżeli bicie byłoby wyczuwalne również podczas jazdy, natomiast podczas jazdy jest wszystko w porządku, kierownica drży w momencie naciśnięcia na pedał hamulca, puszczenie hamulca powoduje ustanie drgań :/

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Im większa średnica tarczy tym najmniejsza odchyłka od poziomu zero, lub niedbałość montażu dają efekt nadmiernego hałasu lub bicia przu hamowaniu. Inna sprawa to podła jakość tarcz obecnie sprzedawanych. Moim zdaniem wszystkie tarcze i klocki to buble. Ehhh, gdzie te czasy, kiedy tarcze starczały na 100 000 km :duh:
Opublikowano
Tarcze TRW to raczej "wynalazek" cenowy bo oni nie mają swojej odlewni żeliwa i musza u kogoś taniego kupowac... Brembo, Tarox a ostatnio na topie DBA, nie wymieniam Zimmermann'a bo nie byłem z nich zadowolony ... Tarox+Ferrodo Perormance uzywałem i 100% zadowolenia oczywiście trzeba zapłacić sporo...
Opublikowano
TRW to żaden wynalazek. :mad2:

 

Ogólnie tarcza to dość nieskomplikowane urządzenie, kawałek metalu mogłoby się wydawać. I zaznaczam, że do momentu owych 2 hamowań z dużych prędkości wszystko było ok, pewnie jakbym nie miał okazji sie bujnąć szybciej to byłbym zadowolony do tej pory.

Rozumiem też, że cena nie klasyfikuje tych tarcz w top performance, jednak jezeli ma przeznaczenie do seryjnego e90 a seryjne moze jechac 200km/h, to uważam ze produkt powinien wytrzymać takie użytkowanie. Nigdy nie narzekałem na TRW, ale tym razem jednak dali ciała...

Tak tylko chciałem sie podzielić informacją, moze komuś kto planuje wymiane tarcz odpadnie 1 producent do rozpatrzenia :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
TRW to żaden wynalazek. :mad2:

 

Ogólnie tarcza to dość nieskomplikowane urządzenie, kawałek metalu mogłoby się wydawać. I zaznaczam, że do momentu owych 2 hamowań z dużych prędkości wszystko było ok, pewnie jakbym nie miał okazji sie bujnąć szybciej to byłbym zadowolony do tej pory.

Rozumiem też, że cena nie klasyfikuje tych tarcz w top performance, jednak jezeli ma przeznaczenie do seryjnego e90 a seryjne moze jechac 200km/h, to uważam ze produkt powinien wytrzymać takie użytkowanie. Nigdy nie narzekałem na TRW, ale tym razem jednak dali ciała...

Tak tylko chciałem sie podzielić informacją, moze komuś kto planuje wymiane tarcz odpadnie 1 producent do rozpatrzenia :)

 

...o ile się nie mylę to TRW nie dostarcza tarcz do montażu fabrycznego BMW ... to wiele wyjaśnia skoro auto osiąga 200km/h...fakt, że tarcza to nieskomplikowane część ale materiał i technologia produkcji powoduje różnice między produktami w zakresie wytrzymałości i oczywiście cen ... TRW jest producentem ( kupił Lucasa ) nastawionym na rynek części zamiennych a nie rozwój technologii ...

Opublikowano

Ludzie - TRW to jest topowy producent układów hamulcowych, produkują nawet zaciski hamulcowe. I proszę Was - jeśli nie wiecie to nie piszcie że TRW to wynalazek albo że nie mają swojej odlewni albo że muszą od kogoś podkupować tanie produkty itp itd. Poczytajcie trochę w necie, na stronie TRW, a dowiecie się że elektroniczny hamulec postojowy właśnie TRW robi - więc chyba na rozwój technologi i innowacje są nastawieni?

 

Podejrzewam że kupisz oryginał i też będą biły.............

 

Skąd wiesz że ktoś Ci to dobrze założył? skąd wiesz że nie wysmarował Ci piasty smarem miedziowym bo tak wszyscy robią i nie wiedzą że smar miedziowy należy do grupy smarów grubych i nie nadaje się do układów hamulcowych? skąd wiesz że masz 100% prostą piastę? skąd wiesz nie masz defektu jakiegoś w układzie hamulcowym? Skąd wiesz że gość który zdejmował tarczę niechcący nie zahaczył o piastę i nie zrobił małej zadry przez którą tarcza została krzywo osadzona? Jesteś pewien że masz wszystkie wloty powietrza do chłodzenia tarcz? Płyn hamulcowy na czas wymieniasz? wszystko ma znaczenie....

 

To co napisałem wiem z autopsji.... kiedyś ze znajomym przerabialiśmy w e39 tarcze: oryginały, ate, textary, brembo i różne rozdaje kloców - biło cały czas, nawet po jednej trasie. Powiem Ci że z jednej strony była zadra na piaście (po jej likwidacji problem z krzywieniem zniknął) a z drugiej strony był połamany wlot powietrza który chłodzi układ hamulcowy.... ot takie problemy małe.

 

eh, się trochę rozpisałem....

Pozdrawiam serdecznie wszystkich :)

Opublikowano

hola hola... zadra, płyn hamulcowy itd...

zgadza sie, mają wpływ na efektywność hamowania, a nie na ich rezultat... ludzie skoncentrujcie się.. dali wam od razu samochody z komputerami i głupiejecie!

 

smar miedziowy, niemiedziowy...? wtf? moje e28 zrobiło 650kkm na łożyskach oryginalnych, smarowałem smarem do łożysk tocznych polskiej firmy, nie pamietam już nazwy smaru ani firmy, przez 8 lat uzytkowania E28 nie wymieniałem tarcz ani w W116 przez 10 lat, oba samochody rozpedzałem do 200km/h i hamowałem do 0, wielokrotnie, serwisowałem je sam od zawsze i zaden z nich nawet nie jęknął, wiec jak ktoś mi mów ze smar zły albo że jazda albo ze k**wa [<- ostrzeżenie- edit by Mod] nie podłączyłem pod komputer zeby sprawdzic... krew mi sie gotuje...

 

załozyłem tarcze, mocne hamowanie i ma bicie... proste,

jak kolega wyżej powiedział, TRW to nie jest szajs firma, zna sie na układach hamulcowych... mówie tylko ze produkt bubel...

dla zainteresowanych podam numery partii

 

i tyle :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Dobrze wiedziec ! ja wlasnie zamowilem ATE power Disc na przod i klocki Zimmermana - polecane podobno :wink: sie okaze jak to wspolgra. Dodatkowo zamierzam przesmarowac jarzma i tloczki pasta oraz gore klocka .

Dziwna sprawa z tymi hamulcami ... ja mam teraz dosc konkrente bicie przy lekkim hamowaniu , jak wcisne pedal na maxa to bicie ustaje - ale tak sie jezdzic nie da . Klocki zuzyte w 20% i zmuszony jestem je wymienic . Jak sie problem powtorzy z nowymi tarczami to dodam to do listy ... "TYPOWYCH usterek tego modelu " :wink: - ale raczej na 99% nie przewiduje jakichkolwiek problemow po wymianie tarcz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze wiedziec ! ja wlasnie zamowilem ATE power Disc na przod i klocki Zimmermana - polecane podobno :wink: sie okaze jak to wspolgra. Dodatkowo zamierzam przesmarowac jarzma i tloczki pasta oraz gore klocka .

Dziwna sprawa z tymi hamulcami ... ja mam teraz dosc konkrente bicie przy lekkim hamowaniu , jak wcisne pedal na maxa to bicie ustaje - ale tak sie jezdzic nie da . Klocki zuzyte w 20% i zmuszony jestem je wymienic . Jak sie problem powtorzy z nowymi tarczami to dodam to do listy ... "TYPOWYCH usterek tego modelu " :wink: - ale raczej na 99% nie przewiduje jakichkolwiek problemow po wymianie tarcz

 

Na pocieszenie powiem, ze jak miałem tak właśnie z ATE....które ponoć idą na pierwszy montaż :mad2: Nie tylko w BMW tak się dzieje, w innych autach również. Wszystko to jeden wielki bubel teraz :cry2:

Opublikowano

Ludzie - TRW to jest topowy producent układów hamulcowych, produkują nawet zaciski hamulcowe. I proszę Was - jeśli nie wiecie to nie piszcie że TRW to wynalazek albo że nie mają swojej odlewni albo że muszą od kogoś podkupować tanie produkty itp itd. Poczytajcie trochę w necie, na stronie TRW, a dowiecie się że elektroniczny hamulec postojowy właśnie TRW robi - więc chyba na rozwój technologi i innowacje są nastawieni?

:duh:

...tutaj Kolego, niestety to Ty wykazujesz się brakiem wiedzy a taczej brakiem zrozumienia tego co napisałem o TRW ... TRW to koncern dla którego tarcze hamulcowe to nie jest core business...produkuje a dokładnie sprzedaje je dla utrzymania pozycji na rynku dostawcy części zamiennych w segmencie "aftermarket" i dlatego ogranicza się do oznaczenia produktu kupionego u "no name" producenta swoim logo ... dlatego tarcze są z tańszego przedziału cenowego=średnia jakośc ... technologię TRW rozwija w zakrsie ukłądów hamulcowych, kierowniczych i bezpieczeństwa ...tarcze TRW nie są uzywane w sporcie a układ otworów i nacięc na ich tarczach "sportowych" jest bliżej agrotunning niz wyczynu ....

Co do montażu to jeśli był wadliwy czy niedokładny to bicie wystapiłoby zaraz po założeniu a nie po hamowaniach z dużych szybkości ... pisanie o smarze, wlotach powietrza chłodzącego to bzdury bo DOBRY mechanik wie jaka jest technologia wymiany tarcz ...

Na koniec...każda tarcza może ulec deformacji po mocnym hamowaniu bowiem technologia produkcji nie gwarantuje w 100% nie wystąpienia naprężeń a jedynie topowi producenci jak Brembo, Tarox czy DBA gwarantują, że taka sytuacja w przypadku ich produktów to absolutna rzadkośc

Opublikowano
Dobrze wiedziec ! ja wlasnie zamowilem ATE power Disc na przod i klocki Zimmermana - polecane podobno :wink: sie okaze jak to wspolgra. Dodatkowo zamierzam przesmarowac jarzma i tloczki pasta oraz gore klocka .

Dziwna sprawa z tymi hamulcami ... ja mam teraz dosc konkrente bicie przy lekkim hamowaniu , jak wcisne pedal na maxa to bicie ustaje - ale tak sie jezdzic nie da . Klocki zuzyte w 20% i zmuszony jestem je wymienic . Jak sie problem powtorzy z nowymi tarczami to dodam to do listy ... "TYPOWYCH usterek tego modelu " :wink: - ale raczej na 99% nie przewiduje jakichkolwiek problemow po wymianie tarcz

 

Na pocieszenie powiem, ze jak miałem tak właśnie z ATE....które ponoć idą na pierwszy montaż :mad2: Nie tylko w BMW tak się dzieje, w innych autach również. Wszystko to jeden wielki bubel teraz :cry2:

 

pisałem już wielokrotnie o tym, nikt nie jest w stanie potwierdzić jaki producent dostarcza tarcze na pierwszy montaż a na tarczy nie ma żadnego oznaczenia producenta

 

jeśli chodzi o klocki hamulcowe to jesli są prawie nowe a jest konieczność wymiany tarcz to można śmiało zastosować stare klocki ale trzeba je wyrównać na średnim albo grubym papierze ściernym

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Co do montażu to jeśli był wadliwy czy niedokładny to bicie wystapiłoby zaraz po założeniu a nie po hamowaniach z dużych szybkości ... pisanie o smarze, wlotach powietrza chłodzącego to bzdury bo DOBRY mechanik wie jaka jest technologia wymiany tarcz ...

 

tu się z tobą nie zgodze, oprócz samych tarcz jako częsci jest jeszcze wiele istotnych elementów, ktore wpływaja na niewłaściwą pracę hamulców a w rezultacie bicie. Niedokładność montażu, nie oczyszczenie właściwie piasty, zbyt dużo smaru miedziowego na piaste, nie sprawdzenie bicia piasty itd.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Co do montażu to jeśli był wadliwy czy niedokładny to bicie wystapiłoby zaraz po założeniu a nie po hamowaniach z dużych szybkości ... pisanie o smarze, wlotach powietrza chłodzącego to bzdury bo DOBRY mechanik wie jaka jest technologia wymiany tarcz ...

 

tu się z tobą nie zgodze, oprócz samych tarcz jako częsci jest jeszcze wiele istotnych elementów, ktore wpływaja na niewłaściwą pracę hamulców a w rezultacie bicie. Niedokładność montażu, nie oczyszczenie właściwie piasty, zbyt dużo smaru miedziowego na piaste, nie sprawdzenie bicia piasty itd.

 

...chyba nie przeczytałeś uwaznie co napisałem...nie ma czegś takiego jak "niedokładność montażu" bo połącznie tarczy z piastą jako rozwiązanie jest dokładne samo w sobie, piasta musi być wyczyszczona ( jest do tego spesjalna szczotka zakładana na pistolet pneumatyczny lub wiertarkę ), sprawdzenie bicia tarczy o ile jest takie podejrzenie, ilośc smaru nie za znaczenia ze względu na jego twardość bowiem siła skręcenia tacza/piasta jast tak duża, że nigdzie na powierzchni przylegania nie będzie go więcej czy mniej, nadmiar moze dostać sie na tarczę i to jest grożne, niektórzy producenci stosują specjalna pastę, która działa jak szpachlówka i wygłądza powierzchnie styku piasta/tarcza ...jeśli tarcza zaczyna bić po rozgrzaniu ( nie było kałuż, koła wyważone, felgi proste ) to oznacza, że pod wpływem temperatury pojawiły się naprężenia, które ja krzywią czyli wada produkcyjna albo skutek sposobu hamowania ( zablokowanie i przytrzymanie taczy na mocno rozgrzanych klockach powoduje miejscowe bardzo silne naprężenia - odwrotność wjechania w kałuże kiedy dochodzi do miejscowego schłodzenia ...także powodzem powstania bicia może byc klocek hamulcowy, który "nie wraca" i przez tarcie rozgrzewa jedna strone tarczy

...dobra tarcza i dobry montaż tylko tak

Opublikowano

 

...chyba nie przeczytałeś uwaznie co napisałem...nie ma czegś takiego jak "niedokładność montażu" bo połącznie tarczy z piastą jako rozwiązanie jest dokładne samo w sobie, piasta musi być wyczyszczona ( jest do tego spesjalna szczotka zakładana na pistolet pneumatyczny lub wiertarkę ), sprawdzenie bicia tarczy o ile jest takie podejrzenie, ilośc smaru nie za znaczenia ze względu na jego twardość bowiem siła skręcenia tacza/piasta jast tak duża, że nigdzie na powierzchni przylegania nie będzie go więcej czy mniej, nadmiar moze dostać sie na tarczę i to jest grożne, niektórzy producenci stosują specjalna pastę, która działa jak szpachlówka i wygłądza powierzchnie styku piasta/tarcza ...jeśli tarcza zaczyna bić po rozgrzaniu ( nie było kałuż, koła wyważone, felgi proste ) to oznacza, że pod wpływem temperatury pojawiły się naprężenia, które ja krzywią czyli wada produkcyjna albo skutek sposobu hamowania ( zablokowanie i przytrzymanie taczy na mocno rozgrzanych klockach powoduje miejscowe bardzo silne naprężenia - odwrotność wjechania w kałuże kiedy dochodzi do miejscowego schłodzenia ...także powodzem powstania bicia może byc klocek hamulcowy, który "nie wraca" i przez tarcie rozgrzewa jedna strone tarczy

...dobra tarcza i dobry montaż tylko tak

 

przeczytalem, przeczytalem ale wciąz się nie zgadzam.

 

1. większość producentów tarcz w instrukcji zaleca sprawdzenie bicia tarczy po założeniu czujnikiem zegarowym, przy nadmiarze bicia zalecają sprawdzenie bicia piasty, w razie koniecznosci wymina. Jeśli składa sie reklamację na tarcze to w pierwszej kolejności pytają czy przy montażu bicie tarczy i piasty było sprawdzane czujnikiem. Ale sam pewnie dobrze wiesz, że 95% mechaników tego nie robi.

2. podtrzymuje, ze niedokładnością montażu jest niedokładne lub niewłaściwe oczyszczenie przylegajacych do siebie powierzchni. Przetarcie piasty dwa razy szczotką zamiast oczyszczenie jej na lusterko może powodować problem a mechanicy robią różnie, czasem się spiesza, czasem używają szlifierki z tarczą (czego używania zabrania np instrukcja ATE) itd. Któryś z kolegów wspominał o zadrze na pieście i tu się zgadzam, że cos takiego także moze powodować problem

3. nie zgodze się co do ilości smaru, że przyciskana tarcza dokręcaniem spowoduje zawsze jego równomierne rozłozenie i nie będzie problemu. Osobiście w ogóle nie stosuje smaru na piaste a pod tarcze i taką też dostałem sugestię od doswiadczonego mechanika w ASO. Smar daje tylko na kołnierz piasty, w miejscu gdzie jest osadzane koło aby nie było problemu ze zdjeciem.

4. co do bicia tarcz to po założeniu przez 100-300 km staram sie hamować delikatnie, na tyle delikatnie, że cieżko jednoznacznie stwierdzić czy bicie występuje czy też nie.

5. co do odkształcenia tarcz bez udziału wody, np przegrzanie tarczy przez trzymanie np naciśniętego hamulca na światlach w upalne dni albo niewracający klocek to zgoda. Mechanikowi nie zawsze chce sie porządnie oczyścić prowadnice klocków i trzpienie po ktorych chodzi zacisk pływajacy.

 

Jednak sama tarcza to nie wszystko, czesto niesprawne zawieszenie jest także powodem bicia pomimo prostej tarczy

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
...ustępuję Koledze zgodnie z przysłowiem ... i jestem przekonany, że moje i Twoje tarcze będą dobrze osadzone
Opublikowano

5. co do odkształcenia tarcz bez udziału wody, np przegrzanie tarczy przez trzymanie np naciśniętego hamulca na światlach w upalne dni (...)

 

Którys raz juz słysze o tym stwierdzeniu i dziwi mnie jaka fantastyka naukowa powstaje na tym forum.

przytrzymanie hamulca na światłach NIE powoduje żadnych skutków ubocznych dla tarczy, czy lato, czy zima, czy po mocnym hamowaniu czy słabym... ludzie litości...!

 

1) w prawidłowo działającym zacisku klocek ZAWSZE przylega do tarczy! Tym samym zawsze ma z nią kontakt czyli delikatnie ślizga się po niej podczas gdy koło się obraca. Gdy koło się przestaje obracać, klocek PRZYLEGA do tarczy i już. NIE ma sytuacji gdy po puszczeniu hamulca klocek odsuwa się od tarczy tworząc pustą przestrzeń!

 

2) od 10 lat jeżdże automatami i dla samochodów z automatem naturalną pozycją postoju na światłach, skrzyżowaniach itd. jest postój z wciśniętym pedałem hamulca! i NIGDY nie spowodowało to żadnego odkształcenia tarcz.

 

3) metal ma dobre właściwości przewodzenia ciepła, wiec NIE można mówić o punktowym odkształceniu tarczy tylko dlatego że przylega do niej klocek, zresztą patrz punkt 1.

 

dodatkowo jeszcze wyjaśnie...

Tarcze wymieniałem sam, jak zawsze, NIE robiłem tego 1 raz, NIE używa się żadnych smarów do osadzenia tarczy na piaście z prostego powodu, temperatura tarczy w lecie przy hamowaniu może dojść do 200-300 stopni, żaden smar tego nie wytrzyma i będzie się dymił i śmierdział, to raz, a po drugie, miedzy tarczą a piastą nie ma żadnej pracy ciernej czy mechanicznej, wiec używanie smaru do takiego montażu jest bzdurą kompletną, która bardziej szkodzi niż pomaga, ponieważ smar jako również przewodnik ciepła przekazuje temperature z tarczy na piaste i łożysko co jest złem samym w sobie. (analogicznie działa pasta między procesorem a radiatorem w komputerze)

 

po założeniu tarcz nie było zadnych bić, 2 miesiace jezdziłem i byłem zadowolony z zakupu

 

pomijając fakt oczyszczenia piast, co jest oczywiste i konieczne, nie ma możliwości aby osadzić krzywo tarcze na piaście albo coś krzywo przykręcić, tarcza jest blokowana na piaście 1 małą śrubką a dociskana do piasty śrubami koła, które maja dość spory moment dokrecenia, w e90 - ok 100Nm.

 

Stwierdzenie i wniosek jest prosty, Tarcze te nie nadają się do aut, które poruszają się szybko, na pewno gra role proces produkcji (mniej dokładny odlew i kontrola metalu) i materiał (gorszej jakości stop), co uzasadnia niską na cenę dając niską trwałośc eksploatacyjną.

Nie twierdze że tylko TRW robi bubel, myśle ze wiekszość tanich tarcz ma podobnie, myślałem tylko że wielcy i znani producenci trzymaja pewne normy w każdym przedziale cenowym, okazuje sie ze jednak nie.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

5. co do odkształcenia tarcz bez udziału wody, np przegrzanie tarczy przez trzymanie np naciśniętego hamulca na światlach w upalne dni (...)

 

Którys raz juz słysze o tym stwierdzeniu i dziwi mnie jaka fantastyka naukowa powstaje na tym forum.

przytrzymanie hamulca na światłach NIE powoduje żadnych skutków ubocznych dla tarczy, czy lato, czy zima, czy po mocnym hamowaniu czy słabym... ludzie litości...!

 

1) w prawidłowo działającym zacisku klocek ZAWSZE przylega do tarczy! Tym samym zawsze ma z nią kontakt czyli delikatnie ślizga się po niej podczas gdy koło się obraca. Gdy koło się przestaje obracać, klocek PRZYLEGA do tarczy i już. NIE ma sytuacji gdy po puszczeniu hamulca klocek odsuwa się od tarczy tworząc pustą przestrzeń!

 

2) od 10 lat jeżdże automatami i dla samochodów z automatem naturalną pozycją postoju na światłach, skrzyżowaniach itd. jest postój z wciśniętym pedałem hamulca! i NIGDY nie spowodowało to żadnego odkształcenia tarcz.

 

masz racje chyba, rzeczywiscie w takim przypadku problem ten musialby dotyczyć automatów na potęge a raczej tak nie jest. Zapomnialem o automatach

 

3) metal ma dobre właściwości przewodzenia ciepła, wiec NIE można mówić o punktowym odkształceniu tarczy tylko dlatego że przylega do niej klocek, zresztą patrz punkt 1.

 

dodatkowo jeszcze wyjaśnie...

Tarcze wymieniałem sam, jak zawsze, NIE robiłem tego 1 raz, NIE używa się żadnych smarów do osadzenia tarczy na piaście z prostego powodu, temperatura tarczy w lecie przy hamowaniu może dojść do 200-300 stopni, żaden smar tego nie wytrzyma i będzie się dymił i śmierdział, to raz, a po drugie, miedzy tarczą a piastą nie ma żadnej pracy ciernej czy mechanicznej, wiec używanie smaru do takiego montażu jest bzdurą kompletną, która bardziej szkodzi niż pomaga, ponieważ smar jako również przewodnik ciepła przekazuje temperature z tarczy na piaste i łożysko co jest złem samym w sobie. (analogicznie działa pasta między procesorem a radiatorem w komputerze)

 

nie chodzi tu o jakiekolwiek smarowania i odporność na działanie mechaniczne czy cierne ale o zwyczajne zabezpieczenie przed zapiekaniem sie. I żeby po kilku latach od montażu można było zdjąć tarcze z piasty bez problemu. Jeśli zaś chodzi o smary miedziowe czy też miedziane to zachowują one swoje właściwosci do temp rzędu 1100-1200 st także bez obawy

 

po założeniu tarcz nie było zadnych bić, 2 miesiace jezdziłem i byłem zadowolony z zakupu

 

pomijając fakt oczyszczenia piast, co jest oczywiste i konieczne, nie ma możliwości aby osadzić krzywo tarcze na piaście albo coś krzywo przykręcić, tarcza jest blokowana na piaście 1 małą śrubką a dociskana do piasty śrubami koła, które maja dość spory moment dokrecenia, w e90 - ok 100Nm.

 

Stwierdzenie i wniosek jest prosty, Tarcze te nie nadają się do aut, które poruszają się szybko, na pewno gra role proces produkcji (mniej dokładny odlew i kontrola metalu) i materiał (gorszej jakości stop), co uzasadnia niską na cenę dając niską trwałośc eksploatacyjną.

Nie twierdze że tylko TRW robi bubel, myśle ze wiekszość tanich tarcz ma podobnie, myślałem tylko że wielcy i znani producenci trzymaja pewne normy w każdym przedziale cenowym, okazuje sie ze jednak nie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

1) w prawidłowo działającym zacisku klocek ZAWSZE przylega do tarczy! Tym samym zawsze ma z nią kontakt czyli delikatnie ślizga się po niej podczas gdy koło się obraca. Gdy koło się przestaje obracać, klocek PRZYLEGA do tarczy i już. NIE ma sytuacji gdy po puszczeniu hamulca klocek odsuwa się od tarczy tworząc pustą przestrzeń!

...Kolego pomysl bo mam nadzieję, że masz wykrztałcenie techniczne ... odprowadzanie ciepła z tarczy jest inne w obszrze przylegania klocka zwłaszcza jeśli klocek pozostaje odciśnięty do tarczy ...i nie jest to jakś pusta przestrzeń tylko ilość ciepła jaką oddaje tarcza=poza klockiem tarcza oddaje więcej ciepła...ja pisałem o sytacji kiedy na skutek mocnego hamowania z dużej predkości bardzo rozgrzana tarcza jest ściśnięta miejscowo przez równie rozgrzane klocki ... poprostu robisz hamowanie 200-0 i trzymasz WCIŚNIĘTY hamulec przez jakieś 5-15s i w wyniku czego tarcza może sie "pogiąć" ...

 

metal ma dobre właściwości przewodzenia ciepła, wiec NIE można mówić o punktowym odkształceniu tarczy tylko dlatego że przylega do niej klocek, zresztą patrz punkt 1.

 

niestety mijasz się z prawdą...szczegóły dlaczego = metalurgia - naprężenia w metalu w wyniku miejscowego działania temperatur

 

temperatura tarczy w lecie przy hamowaniu może dojść do 200-300 stopni

kolejny brak wiedzy Kolego i stopień niewiedzy poważny...ale sam znajdz sobie do jakiej temperatury rozgrzewa się tarcza przy hamowaniu

Opublikowano

...Kolego pomysl bo mam nadzieję, że masz wykrztałcenie techniczne ... odprowadzanie ciepła z tarczy jest inne w obszrze przylegania klocka zwłaszcza jeśli klocek pozostaje odciśnięty do tarczy ...i nie jest to jakś pusta przestrzeń tylko ilość ciepła jaką oddaje tarcza=poza klockiem tarcza oddaje więcej ciepła...ja pisałem o sytacji kiedy na skutek mocnego hamowania z dużej predkości bardzo rozgrzana tarcza jest ściśnięta miejscowo przez równie rozgrzane klocki ... poprostu robisz hamowanie 200-0 i trzymasz WCIŚNIĘTY hamulec przez jakieś 5-15s i w wyniku czego tarcza może sie "pogiąć" ...

 

Tak, WYKSZTAŁCENIE mam techniczne i uważam że jeżeli mówimy o odprowadzeniu ciepła z tarczy, to największa cześć ciepła odprowadzana jest wewnętrzną wentylowaną częścią tarczy a nie zewnętrzną płaską o mniejszej powierzchni odprowadzania. Patrząc na przykład który podałeś, teoretyczne hamowanie z 200-0, zgaszenie silnika i ucieczka z samochodu POWODUJE mocne przyleganie klocka do tarczy, bez potrzeby trzymania wciśniętego hamulca, nie wierzysz, sprawdź, zdejmij koło, pokręć tarczą, wciśnij hamulec, puść, pokręć znowu. oba przypadki spowodują ze będziesz słyszał tarcie klocka o tarcze, z tym ze tarcze będzie ciut trudniej pokręcic bezpośrednio po hamowaniu, wniosek, klocek przylega do tarczy zawsze i praw natury Pan nie zmienisz. Nie ma czegoś takiego jak termiczne odkształcenie tarczy w skutek trzymania wciśniętego hamulca, czyli przylegania klocka do tarczy.

No chyba ze mówisz o takim wciśnięciu hamulca, że klocki zmiażdżą rozgrzaną tarcze zostawiając w niej odciski, ale o czymś takim nie słyszałem :)

 

niestety mijasz się z prawdą...szczegóły dlaczego = metalurgia - naprężenia w metalu w wyniku miejscowego działania temperatur

 

klocek to nie palnik gazowy, nie nagrzewa tarczy sam z siebie w jednym konkretnym miejscu a temperatura jego powierzchni jest zawsze zbliżona do temperatury tarczy, wiec gdzie miejscowe działanie temperatur?

różnica polega na tym, że ODPROWADZANIE ciepła z tego miejsca może być wolniejsze niż z reszty tarczy, ale jeżeli mówimy o sytuacji w której samochód stoi, różnica w spadku temperatury w miejscu gdzie przylega klocek a resztą tarczy jest minimalna, że aż pomijalna. dodatkowo chłodniejsze miejsce absorbuje temperaturę z cieplejszego, czyli transfer cieplny i wartości się rozkładają.

 

metalurgia to chyba nauka o odlewaniu i plastyce metali, a w masie płynnej naprężenia występują inne :)

może chodziło Ci o metaloznawstwo :)

 

temperatura tarczy w lecie przy hamowaniu może dojść do 200-300 stopni

kolejny brak wiedzy Kolego i stopień niewiedzy poważny...ale sam znajdz sobie do jakiej temperatury rozgrzewa się tarcza przy hamowaniu

 

poważny, to masz chyba problem ze swoim ego.

napisałem może dojść, w realnej jeździe, w realnym użytkowaniu, może mieć i 400 może się rozgrzać do czerwoności i mieć 800... i co z tego

Ile razy miałeś czerwone tarcze od hamowania między światłami albo od jazdy między jednym a drugim skrzyżowaniem?

Wróć z roboty pod dom i dotknij tarczy... i co...? 50-70*C w normalnej jeździe, może 120*C jak właśnie wyhamowałeś z 80 km/h, średnia temperatura tarcz na trasie to ~200*C, mocne jednorazowe hamowanie 300-350*C, moment w którym następuje gotowanie się smaru, który ktoś w swojej niewiedzy bądź po wyczytaniu na tym forum uzyje do osadzenia tarczy na piaście co jest dobrą temperatura do jego zagrzania się i śmierdzenia i tego dotyczył wątek z temperaturą tarcz a nie teoretyczną maksymalną wartością.

 

I zluzuj z tonu... bo pisanie o moim wykształceniu, mijaniu się z prawdą, braku wiedzy czy poważnym stopniu niewiedzy mówi mi, że autor to cwaniak i pieniacz, w dodatku za wszelką cenę próbujący wyskoczyć przed szereg ze swoimi spostrzeżeniami, które i tak nie wnoszą niczego nowego do dyskusji

pozdro

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
Pozdrawiam Kolegę i szczerze sugeruję pogłębienie wiadomości na temat pracy układów hamulcowych ... szanuje wiedzę Kolegi lecz jest niepełna tak na poziomie "amatora"... ja też kiedyś tego wszystkiego nie wiedziałem i nadal nie wiem wszystkiego bo "zawodowcem" byłem tylko klika lat ... pogadaj z mechanikami lub dostawcami tarcz i klocków dla zespołów rajdowych czy wyścigowych także jest sporo artykułów pisanych przez Rzeczoznawców o przyczynach deformacji tarcz hamulcowych ... są artykuły jak i z jakiego zeliwa odlewa się tarcze, jak potem przebiega proces obróbki mechanicznej i cieplnej...są artykuły o naprężeniach wynikających z różnic temperatur ... jeśli uraziłem Cie akcentując niepełną wiedzę, przepraszam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.