Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. panowie mam taki problem otóż nie działa mi egr i chciałbym sprawdzić co jest przyczyną nie działania. jak narazie wymieniłem weżyki które były porozrywane ale nic nie pomogło. chciałbym zacząć od początku czyli chyba od pompy vacuum bo to chyba ona robi jakieś ciśnienie czy coś potem zaworek od sterowania no i sam egr. co jak sprawdzać? od czego najlepiej zacząć?? w sterowniku mam bład egr który jak tłumaczył mi jakiś kolega z forum ze egr moze być zaślepiony bądz uszkodzony. jezeli tak to jak mozna sprawdzić ten egr? dodam ze go wyczysciłem.
Opublikowano
egr na działanie najlepiej przetestujesz zdejmując tę gumową rurę z przodu oraz wężyk sterujący z boku. potem spróbuj otworzyc zawór w środku jakimś narzędziem, uchyl dośc sporo, a potem go zwolnij zatykając jednocześnie palcem dziurkę w króccu zasilającym - jeżeli nie wyczujesz żadnej reakcji czy zmiany w pracy zaworu po upuszczeniu palca to znaczy, że nie działa, normalnie powinien byc niejako zassany do twojego palca i odbic całkowicie po puszczeniu. pompa vacum działa w dieslu dla wszystkiego, także hamulców, i dlatego jej awarię odczułbyś w ich pracy, bardzo często pęka jakiś inny wężyk podciśnieniowy i linia nie jest już szczelna i komponenty podpięte pod nią w celu sterowania nimi działają słabo lub wcale - obejrzyj je wszystkie dokładnie
Opublikowano

dzis sprawdzalem ten egr. sprawa wyglada tak: nalozylem kawalek wezyka na egr i wciagnłaem ten tloczek ledwo ledwo mi si eto udało i trzmając wezyk jezykiem zawór stal otwarty, jak tylko puscilem jezyk z wezyka zawor sie zamknał. czyli jest dobry czy nie? a jak sprawdzic ten zaworek (N75) bo troche jest roboty zeby go zamienic z tym od turbiny.

jeszcze jedno pytanie czy zawory m47 czyli 2.0D są takie same jak w m57 czyli 3,0D?

Opublikowano
wychodzi z tego że egr masz sprawny, ale żeby językiem... :mrgreen: w m47 zaworki się różnią, działają naprzemiennie, tzn. jeden jest otwaty na sterowaniu a drugi zamknięty, ich zamiana daje ciekawe ale wcale fajne efekty w pracy silnika. w m57 też się chyba różnią, ale kiedyś je zamieniłem i przyniosło to pozytywny efekt, także chyba można, poza tym czyści się w nich filterki pod plastikową kapką - poczytaj tu na forum - a sprawdzic można je podając im sterowanie i patrząc, niekoniecznie językiem, czy się uszczelniają/rozszczelniają, z tego co pamiętam to ten od egr bez sterowania przepuszcza
Opublikowano
no inaczej nie dalem rady tego zrobić. śrubokretem było bardzo cieżko go otworzyc a jezykiem spoko heh. trzeba sobie jakos radzic. postaram sie tu zaraz wrzucić zdjecie z tym błedem co jest od egr to moze coś to wyjasni bardziej. nie chodziło mi o zaworki n75 tylko zawór egr. te sitka juz czysciłem. nie rozumie tego: "podpiac sterownanie i patrezec czy się uszczelniają/rozszczelniajaja" ale co ma sie rozszczelniać gdzie? a np w tym wezyku co idzie do egr to powinno byc podcisnienie czy cos?
Opublikowano
podpiąc sterowanie czyli prąd do nich, bezpieczny testem jest po prostu ściągnięcie rury dolotowej i obserwowanie pracy egr na odpalonym silniku, powinien w miarę często się poruszac wcale nie jakoś powiązanie z pozycją gazu, np po przegazowaniu i puszczeniu gazu normalne są jego późniejsze ruchy. zaworek sterujący jest opisany "vacum" przy niższym i "out" przy wyższym króccu, jak sama nazwa wskazuje w wężyku pod vacum powinno byc podciśnienie pochodzące wspólnie dla wszelkiego ustrojstwa sterowanego podciśnieniem z jednej magistrali prosto z pompy vacum - jeżeli któryś z wężyków w tej linii nie jest szczelny to całe to sterowanie nie idzie dobrze, przy twoim przebiegu ponad 200tys i jeżeli nigdy jeszcze nie zmieniałeś tych wszystkich wężyków co czas najwyższy, wiąże się to ze zdjęciem kolektora dolotowego. twój błąd może dotyczyc także czujnika masy powietrza - przepływki, to ona podała informację o egr, może mylnie, narzekasz na pracę silnika?
Opublikowano
w m47 zaworki się różnią, działają naprzemiennie, tzn. jeden jest otwaty na sterowaniu a drugi zamknięty, ich zamiana daje ciekawe ale wcale fajne efekty w pracy silnika. w m57 też się chyba różnią, ale kiedyś je zamieniłem i przyniosło to pozytywny efekt, także chyba można,

 

 

a niby czym się różnią? jeśli chodzi o zaworki, przetworniki podciśnienia, to jest to jeden i ten sam numer części . więc nie mogą się niczym różnić

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
węzyki wymieniałem wszytskie. jak zdejme tą rure gumowa to egr stoi w miejscu nie rusza sie nic a nic. na prace silnika nie narzekam, zbiera sie ładnie i ciągnie równo do końca. jedyne co to strasznie bardzo kopoci jak dodaje gazu. daje tyle czarnego dymu ze głowa mała. i to mnie bardzo drażni. a jak sprawdzic ta przepływke czy jest dobra czy nie? a co z tym błedem co on moze oznaczac?
Opublikowano
a niby czym się różnią? jeśli chodzi o zaworki, przetworniki podciśnienia, to jest to jeden i ten sam numer części . więc nie mogą się niczym różnić

faktycznie według realoem mają ten sam numer, ale w realu najpierw je zamieniłem a potem zaskoczony dziwną reakcją na gaz podmieniłem je z powrotem oglądając je wcześniej, i numery się różniły, jestem pewien, poza tym jeden był otwarty w spoczynku a drugi nie - przy okazji oblookam jeszcze raz bo to jednak dziwne..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a niby czym się różnią? jeśli chodzi o zaworki, przetworniki podciśnienia, to jest to jeden i ten sam numer części . więc nie mogą się niczym różnić

faktycznie według realoem mają ten sam numer, ale w realu najpierw je zamieniłem a potem zaskoczony dziwną reakcją na gaz podmieniłem je z powrotem oglądając je wcześniej, i numery się różniły, jestem pewien, poza tym jeden był otwarty w spoczynku a drugi nie - przy okazji oblookam jeszcze raz bo to jednak dziwne..

 

Pewnie ktoś wcześniej wymieniał w twoim aucie zaworek i kupił zły.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam ponownie. panowie z tym egr to sprawa wygląda tak że on tak jakby raz działał a raz nie tzn niekiedy jak go odpale i jade depne mu do dechy to nie puści dymka nic a niekiedy to kopci że nic nie widać . jak zdejme tą gumę od ic to raz dziala ten egr a raz nie. natomiant gdy steruję nim inpą to działa za każdym razem. dodam że tłoczek chodzi bez zadnych oporów. czy egr może byc uszkodzony czy raczej jakiś czujnik czy jeszcze coś innego?
Opublikowano (edytowane)

Sprawdzenie zaworu AGR:

- na zaciaganie przez wezyk powietrza ile sie da i zblokowanie jezykiem. Musi sie otworzyc i pozostac w tej pozycja, az do momentu "odklejenia" jezyka od wezyka. Wtedy musi mocno opasc/uderzyc na wspornik.

- zablokowanie ukladu recyrkulacji metalowa blaszka za chlodniczka spalin. Wtedy obserwowac z podlaczonym i odlaczonym wezykiem podcisnienia. Jesli nadal dymi to: przeplywka, dziura w dolocie, niepompujaca turbina.

 

Sprawdzenie elektrozaworu AGR:

- rezystancja cewki 14-19 Ohm [jesli brak lub wartosci zanizone elektrozawor do wymiany]

- napiecie na wtyczce 10-12V [jesli brak lub nie dochodzi do 12V: przewody, sterownik silnika]

- podmiana miejscami z N75 [jesli nie ma poprawy: zawor AGR, przeplywka, niepompujaca turbina, dziura w dolocie], jesli jest poprawa: elektrozawor AGR do wymiany.

 

U Ciebie na 99,9% bedzie uszkodzenie elektrozaworu sterujacego zaworem AGR.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
yoshi święta racja, własnie wszystko srawdzałem tak z ciekawości i pokrycie 100% - w życiu bym nie przypuszczał, że dam radę zaciągnąc egr płucami - zawsze korzystałem z takiej specjalnej ręcznej pompeczki ale ty + czysty :D wężyk wystarcza w zupełności, napięcie na zaworku 12,4v rezystancja 14,8, na nic nie narzekam :)
Opublikowano
wiec tak egr jest chyba dobry bo jak wciągne tłoczek i przytrzymam językiem to stoi a jak puszcze to opada od razu. nie wiem bardzo jak ta blaszke tam umiejscowic bo w m47 jest spoko ale w m57 jest juc chyba cięzko przynajmniej tak mi sie wydaje. a jak sprawdzić najlepiej przepływke inpą? co do nieszczelności to pęknięta obudowa ta przy filtrze powietrza może miec cos wspolnego z tym? jeszcze musze sprawdzić ten czujnik. a czy przepływka i zawór n75 od m47 bedą pasować czy bede musiał adoptować przepływke? a co do turbo to jest jakis sposób czy nie bardzo. dodam że siłe to on ma ladną i przyspiesza dobrze tylko ze bardzo dymi na czarno niekiedy
Opublikowano

normalnie wycinasz nawet z puszki i zaginasz na 3 warstwy, robisz dziury pod sruby i wciskasz miedzy chlodniczke a rurke prowadzaca, dokrecasz sruby na max i robisz test. To jest wersja TESTOWA i nie wolno Ci z tym jezdzic bo po czasie temperatura wypali owa szykane i mozliwe ze wypalone fragmenty poleca do dolotu... zatem to jest wersja na TU I TERAZ! MIEJ TO NA UWADZE! Sprawdz tez elektrozawor sterowania zaworem EGR.

 

Przeplywka w INPIe musi pokrywac uzyskana wartosc masy powietrza zasysanego wzgledem żądanej wartosci ECU. Do tego rejestr bledow daje znac o przeplywce. Dziura w dolocie ma wplyw na prace przeplywki! zaciagane jest tedy "lewe" powietrze, przez co miernik masy powietrza wariuje i opdaje dziwaczne wartosci samej masy powietrza jak i jej temperatury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.