Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wydaje mi się że nie ma sensu kłócić się nad tym czy r4 czy r6 lepsze.. Sam posiadam m42 i twierdze ze na początku było ok... dopóki nie zaczęło brakować...Jednak obecne ceny paliw utwierdzają mnie że m42 przynajmniej na jakiś czas powinien mi wystarczyć. Bo przecież junkersa z E30 nie zrobię.......:) Przecież chyba każdy wie że im więcej garczków tym więcej mocy. AVE BMW
Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
  • Odpowiedzi 153
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam!

To chcecie wszyscy koniecznie wmówić każdemu( także mi) że z kwotą około 4-5, 5 tysięcy PLN, myśląc zdrowo rozsądkowo nie kupi się zdrowej e30( o ile takie pojecie istnieje), bez koniecznosci włożenia w jej naprawy ze startu dużych nakładów? Po tym co przeczytałem całe 7 stron skutecznie odstraszyliscie mnie od mojego wymarzonego samochodu i całe moje dzieciństwo legło w gruzach (o nie nie bede miał e30), ktos ma jeszcze coś ciekawego do powiedzenia w tej sparwie, albo do ponarzekania sobie na to m40 bo byłem zdecydowany już na 318 w LPG(tak przeklinajcie sobie)

Z góry dziękuje za inteligentne odpowiedzi:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nieczego nie odradza. Po za tym z tego wszystkiego masz wybrać sensowen informacje, je przetrawić i jak juz zaczniesz oglądać e30 do kupna to całą pozyskaną wiedzę przelać na to bmw czyli każdy element słaby który był wymieniony w poście, sprawdzic w danym e30. Jak chcesz moge Ci swoją sprzedać za ok 4tyś. Jak masz blisko to możesz sobie podjechać i zobaczyć. Ja nic nie mam do ukrycia. :D
Opublikowano

a co kolego hardcore myślałeś? wystarczy wsadzić rękę tu i ówdzie i okazuje się, że 8 na 10 e30 ma zgnite wewnętrzne progi i odpadające prawe nadkole od rdzy?

e30 powoli robi się autem dla pasjonata z funduszami za 4 tysiące może i pojeździsz ale nie dokładając nic nie będzie to długi okres.

nie powiem ci ile w swoją władowałem i ile mnie kosztowała ale na pewno jeździłbym już pewnie jakimś e46.

Opublikowano
Ja dokładnie rozumiem Cię jaroszu i własnie z tego względu że to coraz bardziej youngtimer chciałbym go mieć, choc cześciej zmęczone e36 są tańsze gdyż to troche wieśniacka fura jescze, a e30 to powoli sam smaczek pasjonatów, wgl to marzy mi się e21, ale boję się kupować tak starego smaochodu nie mając doświadczenia z mechaniką i dużych finansów, poprostu chodziło mi o to by ktoś odpowiedział mi czy ja naprawdę jako 18-latek muszę jeździć jakimś pieprzonym bez urazy uno czy białym golfem 3 w czarnym zderzaku(fuckk), zawsze marzyłem o bmw, ale może rzeczywiśćie odwlekę w czasie zakup tego samochodu, chociaż różne są opinie, jak tu biednemu chłopakowi wszyscy odradzacie( uświadamiacie jak jest), to wiele innych osób z którymi rozmawiałem z ulicy(posiadacze e30) mówią, że poradzę sobie bo wcale nie można tak dramatyzować z awaryjnością chcociażby m40 1,8.
Opublikowano
a kolego e30.318 kawałek mam do Cibie , bo mieszkam w Łodzi,a tak btw twojej betki to wstrzymuje się z zakupem do marca bo wtedy kończę rok szkolny, a ojciec nabywa zniżki na OC(bo pewnie dopisze się do niego), wiec pewnie do tego czasu zdążysz już sprzedać ją jakiemuś innemu szczęśliwcowi.
Opublikowano
człowieku moim zdaniem jako pierwszy samochód powinieneś coś innego mieć ponieważ lepiej zdobyć doświadczenie na czymś słabszym prościej ja np miałem malucha xDD ;]] którego po pół roku zrobiłem go na rajdy pośmigałem parę tygodni i sprzedałem kumplowi który zaczynał się uczyć prowadzić samochód ;]] :cool2: potem można myśleć o samochodzie o którym się marzy :D takie jest moje zdanie na ten temat ;]] Pozdrawiam ;]]

http://e30-talk.com/bilder/signaturepics/sigpic1020_1.gif


http://www.facebook.com/E30Shaggy

Opublikowano
Dobra tu mnie akurat nie zagniesz, bo pierwsze kroki i wiekszosc czasu przed prawem jazdy skatowałem stare poczciwe 1.6GLI w poldku wiec ogarniam tylny napęd, także zimą, tak więc, temat e30 uważam za otwarty. Ale dziękuje za radę, również pozdrawiam!
Opublikowano
myślę że kup e30, ale na początek 1.6 może 1.8, a potem pomału przygotuj je pod swapa i zrób brykę pod siebie...

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Właśnie kolego Sobo taki miałem plan, ale jak przeczytałem całe 7 stron, narzekania na m40 a zwłaszcza LPG to mi się samemu zapaliła lampka w głowie czy aby napewno utrzymam ten smaochód, tak btw naprawde nie chce mieć tico ani CC:(
Opublikowano
każdy może prawda, krytykować, ale tak naprawdę zależy wszystko na jak zadbany model e30 trafisz, jeśli miałbym wybierać miedzy zadbaną karoserią a zadbanym silnikiem, to wybrał byn stanowczo karoserie:) więc czeka cię troche pracy, cierpliwości, a myślę że nagrodzi cie to ładnym egzemplarzem :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Witam Was Panowie.Jestem nowy na forum i to jest mój pierwszy temat który czytam(bo planuje kupić e30). Chciałem tylko wejść i poczytać opinie o tym że samochodzie ale zdenerwowałem się i musiałem się zarejestrować i bronić honoru volkswagena! Nie mam zielonego pojęcia o co wam chodzi(wy pewnie też) i dlaczego szufladkujecie tak te samochody?!

Miałem golfa mk3 z silnikiem 1.6 aek(101 km) na lpg i powiem wam szczerze że na światłach nie jedno bmw,audi itd nie dawało rady! Ojciec ma e90 320d z 2008r i jak wracaliśmy z bratem od wujka(Jeździł moim golfem) to w drodze powrotnej e90 nie odstawało nie wiadomo jak a wręcz szło jak golf. Tak jak piszecie nie masz pieniędzy kup sobie golfa bo nie stać cię na bmw, że co kur..? Zgodzę się na rynku jest pełno aukcji typu golf za 1000 zeta ale w jakim on będzie stanie? Takim samym jak bmw za tyle samo! Również trzeba wyłożyć kupę kasy aby doprowadzić go do stanu używalności. Wy myślicie że golfami jeżdżą tylko wieśniaki? Nie! Golfy tak jak e30,e36 itp itd też mają swoich fanatyków którzy odkładają każdy grosz na nowe rarytaski. Przykładowo sam zderzak do golfa mk3 z wersji usa kosztuje ok 500 zeta + do tego oryginalne obrysówki ok 200(gdzie ja ori zderzak z wersji europejskiej kupiłem za 60 zeta). Nie mówię że to jakaś bagatela ale tego jest mnóstwo nie tylko zderzak. Na forum na którym byłem zarejestrowany (vag czyli vw,audi,skoda,seat i inne) są samochody leciwe bardziej i mniej ale nawet zwykły golf może być na tyle doinwestowany że kopara opada( przykładowo gość sprzedawał golfa mk3 za prawie 30 tysięcy. Oczywiście nikt nie kupił więc miał pójść na części ale ostatecznie samochód zostaje u właściciela i będzie przechodził dalsze modyfikacje(m.in.air ride). To tyle i tak wiem że ta wypowiedz dużo nie zmieni i że na kierowcach golfów będzie ciążyć ten syf nadal ale z drugiej strony tego już się nie da zmienić. Tak jak bmw jest naznaczone wizerunkiem łysego dresa z pustką w głowie tak golf wieśniaka z widłami w bagażniku. Ale ja mam to w dupie tylko że gotuje się w środku jak czytam taki syf na forum motoryzacyjnym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i co?? Z tego co kojarze to nikt nie nazwał nikogo wieśniakiem, a jak poczytasz trochę na tym forum to sie dowiesz że Ci dobrzy forumowicze tępią takich w BMW co robią się na łysego i dresa i okładają je szpachlą i włuknem. Zwróciliśmi uwagę na koszty, gdyz Golf jest i byl tańszy (przedewszystki do gII i GIII masz od zaje,,,,,zamienników blacharskich, różnej jakości a do e30 już cieżko (kup np. do e30 chromowane zderzaki do waskiej lampy, ori kosztują tyle co Twój GOLF). Koszty napraw mechanicznych, no sorki ale golf też jest o niebo tańszy (dwie tuleje od 20 zł, amorki na przód od 60zł.) w e30 nie zejdziesz tak nisko nawet na używki. A rynek cześci używanych jest do VW wiele lepiej zaopatrzony niż do BMW. Tych faktów nie podważysz.

Rarytasy, fakt kosztują ale 500zł. za zderzak to nie jest jakiś majątek, a np. Mtech II, ori BMW którgo ceny zaczynają się od 2tyś a do 4tyś (normalnie cena w miare sensownej niezajechanej e30).

Osiągi, no sorki ale 100km a 900kg golfie pojedzie lepiej niż 100km w 1100kg BMW. Po za tym nie powinno się porównywać GIII do BMW, bo nie wypada, to jak porównać dzień do nocy. Każdy z tych aut ma swojego dedykowanego odbiorcy.

No i najważniejsze, e30 to juz młody klasyk, któremu należy sie porzadna emeryturka a nie tona szpachli, a GIII to razie zwykły dupowóz, któremu do legendy Golfa I, jeszcze brakuje dobrych 10-15 lat.

Opublikowano
To ja zaproponowałem golfa zamiast BMW ponieważ uważam, że jako pierwsze auto w życiu dla niedoświadczonego, niezbyt zamożnego kierowcy, jest idealne. Koszty eksploatacji są nieporównywalnie niższe, koszty profesjonalnego tuningu na fabrycznych podzespołach to już przepaść. Z motyką na księżyc się nie da.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
Ja zgodzę się z sobo, że G I albo II zadbana chociażby ładne GTI to jest juz coraz lepszy kąsek, ale oczywiście że nie mozna porównać dupowozu zwanego golfem III z czarnym zderzakiem, do e30, choć btw. tego tematu to sam zastanawiałem się teraz już na takim Golfem II, ale zastanawia mnie czy będzie duża rózniaca w utrzymaniu chociażby takiej G2 za 3,5 tysia, a takiej 316i za ok. 4 tysiące? dodam że obie wersje w LPG (jeżli ktoś ma i może mi taki statystyczny koszt miesiecznej eksploatacji wyliczyć, z uwzglednieniem spalania, dziennie około 30KM po mieście) byłbym wdzięczny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, masz pod moim postem zielone okienko ze spalaniem gazu, kliknij i tam masz średni o ostatniego roku co zrobiłem. Dodam że wiekszość najwiekszysz kosztów poniosłem z w pierwszych dwóch latach jazdy, które niestety nie są tu zawarte.
Opublikowano
każda marka ma swoich zwolenników ale tak jak napisał Krzysztof nie ma co porównywać tych dwóch samochodów, bo to nie ma sensu zbytniego :/

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
ooo dzięki kolego e30.318 nawet nie wiedziałem że isteniej taki kalkulator,a teraz powiedz mi jeszcze bo mnie to ciekawi na jakiej zasadzie działa ten serwis? czy ty każde tankowanie i każdy pieniądź włożony w naprawe i eksploatacje musisz tam wpisywać czy to w jakiś sposób samo monituje twoje tankowania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie no samo nic nie działa. musisz kazdy wydatek wpisac. jedni wpisuja tylko tankowania, inni wpisuja kazdy wydatek (od głupiej zarówki po wymiane amorków) ale dane wprowadzasz Ty, a potem wylicza srednia, na miesiac i rok.
Opublikowano
ale to tak naprawdę jest po to żeby nie prowadzić kalkulacji załóżmy na papierze?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dokładnie, ale jest plus żę średnią wylicza sam, nie muszisz nic podliczać, wpisujesz dane i tyle. A na kartce bys musial sumować, mnożyć, dzielić.... a tu wszystko samo się robi...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Krzychu nie bądź wiśnia, (nie daj się żonie) nie sprzedawaj :D

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Witam !

 

Zastanawiam się powoli nad zakupem BMW e30 . Urzeka mnie w tym samochodzie wygląd karoserii i ogólnie rzecz biorąc cała ta otoczka tego modelu po prostu klasyk .

Mam takie pytanie jak to jest z tym silnikiem w wersji 1.6 ? Spalanie , awaryjność ? Działanie na LPG ? Po przeczytaniu tego co użytkownicy napisali można stwierdzić że odradzają silnik z taką pojemnością . Jakby mi mógł ktoś opowiedzieć troszeczkę chociaż o tym i przybliżyć ten temat bym był bardzo wdzięczny .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.