Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam krótkie pytanie. Po wymianie klocków z przodu i tyłu nadal wyświetla mi się komunikat, że należy sprawdzić klocki... Błąd ten należy usunąć na kompie czy wystarczy wymiana czujnika klocków na nowy?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mechanior powiedział mi kiedyś ze jak wymienia sie klocki to należy także wymienić czujnik klocków hamulcowych.koszt 1-nego to 40 - 50 zł.

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
mozna ale nie trzeba moze to byl taki co urwał czujnik i musiał cos powiedziec :duh:

 

Tzn. jak nie trzeba? Jeżeli czujnik zadziała i dostajesz komunikat na zegarach ze klocki do wymiany to czujnik jest do wyrzucenia. Przecież on działa na zasadzie przerwania obwodu (tarcza go ściera aż przerwie obwód) i po zadziałaniu już nic z nim nie zrobisz. Chyba, że wymieniasz klocki zanim on Cię o tym powiadomi to wtedy mozna go ponownie użyć.

Opublikowano
??? Zamyka się obwód...Hmm... Patrz, jak wymieniasz klocki, a nie chcesz dawać czujnika to żeby nie było błędu wystarczy, że skręcisz ze sobą dwa kabelki czyli wtedy ZAMKNIESZ obwód - zrobisz to samo kiedy czujnik jest sprawny. Jak brakuje juz klocka to tarcz ściera to przewężenie na czujniku i przerywa obwód wtedy wyskakuje kontrolka. Przynajmniej w moich czujnikach ATE tak jest :D
Opublikowano
w bmw nie wystarczy skrecic kabelki przerabialem to na e39 i e36

ja nigdy nie wymieniam klocków jak sie zapali kontrolka tylko wczesniej dlatego moge sobie przekladac czujniki

Kolego w E39 jak najbardziej wystarczy skręcić kabelki, miałem tak w swojej jak kupiłem bo poprzedni właściciel (lub jego mechanik) poskąpił 23 zł na czujnik :D

Opublikowano
w bmw nie wystarczy skrecic kabelki przerabialem to na e39 i e36

ja nigdy nie wymieniam klocków jak sie zapali kontrolka tylko wczesniej dlatego moge sobie przekladac czujniki

Kolego w E39 jak najbardziej wystarczy skręcić kabelki, miałem tak w swojej jak kupiłem bo poprzedni właściciel (lub jego mechanik) poskąpił 23 zł na czujnik :D

 

Dokładnie. Miałem tak u siebie, bo musiałem wymienić "na gwałt" klocki a nie mogłem zdobyć szybko z czujnikiem więc na jakiś czas skręciłem kabelki, żeby obwód zamknąć i nie było błędu, a czujnik dołożyłem potem.

Opublikowano
Dokładnie. Miałem tak u siebie, bo musiałem wymienić "na gwałt" klocki a nie mogłem zdobyć szybko z czujnikiem więc na jakiś czas skręciłem kabelki, żeby obwód zamknąć i nie było błędu, a czujnik dołożyłem potem.

Co nie zmienia faktu, że wymianie klocków powinna zawsze towarzyszyć wymiana "zapalonego" czujnika:). No chyba, że ktoś woli inwestować w nowe tarcze.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
czyli jeżeli wyskoczy "check brake linings" to czujniki do wymiany ?

Chyba nie do końca sam komunikat o tym świadczy bo można go resetować...

 

 

np. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=60714

 

ps. chyba, że w ogóle o innej rzeczy tu piszemy :)

 

Komunikat "check brake linings" pokazuje się tylko wtedy kiedy przetarty jest czujnik i trzeba go wymienić, jeśli tego nie zrobisz to komunikat będzie powracał..

Opublikowano
z autopsji wiem, że przynajmniej tymczasowo (od maja) nie powraca ale kto go tam wie. Pożyjemy zobaczymy ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

po co tu tyle pisania sprawa jest prosta przynajmniej w e39 czujnik wcześniej założony jak się nie starł to nie trzeba zmieniać nawet jak wymienisz tarcze czy klocki stary czujnik jest dobry, jeżeli czujnik zaświecił się bo klocek go starł to wtedy tylko nowy czujnik albo skręcenie kabli (najlepiej przylutować ale cena czujnika jest mała więc kto jak woli) nie kombinujcie jakiś teorii że nie da się skręcić bo budowa czujnika jest banalnie prosta w każdym samochodzie i działa na tej samej zasadzie, chyba że jakiś komp zapamiętuje błąd czujnika i trzeba go wykasować ale na pewno tak nie ma w e39 seatach oplach i volvo

BTW

chociaż w nowej camry jest jakoś inaczej to rozwiązane ale tam nie siedzi już czujnik tylko jakieś inne ustrojstwo elektroniczne także reasumując jak stary czujnik się nie starł zakładaj stary jak się starł albo go nie było kup nowy

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam pytanie dotyczące czujnika zużycia klocków przód. Nie znam się na tych sprawach, muszę wymienić czujnik(i), czy są mi potrzebne dwa czy jeden? :D Chodzi mi oczywiście tylko o przód.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niekoniecznie, bo ta kontrolka często gaśnie za jakiś czas, pojeździj chwile, myślę że jak wszystko jest okej, to sama zniknie.

Mi po jakimś czasie zgasła, a też kilkukrotnie zaglądałem do czujników.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się do tematu żeby nie zaśmiecać forum.

 

Wymieniłem dziś pompę ABS i odpowietrzyłem od razu po wymianie układ, czyli zdjęcie wszystkich kół po kolei :) Pt Lt Pp Lp i pompowanie na zapalonym silniku, aż w wężyku doprowadzonym do zbiorniczka z płynem hamulcowym nie będzie powietrza ale ja nie o tym.

 

Oczywiście pompa i abs działa jak nowy :))) lecz ... Zapaliła mi się kontrolka zużycia klocków, czy może się ona palić z powodu za dużej ilości płynu hamulcowego w zbiorniczku? Czy po prostu naderwałem kabelek przy wymianie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie bardzo, za poziom płynu odpowiada ta kontrolka --> ( ! )

Kolor czerwony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.