Skocz do zawartości

lewa i prawa komora zbiornika paliwa - jak to działa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów. Od jakiegos czasu nie sciaga mi paliwa do konca - tj. jesli w zbiorniku jest ok 15 l to auto gasnie i sie zapowietrza. Odkręciłem (pod tylna kanapa) dwie pokrywy zbiornika i okazało sie ze w prawej (za pasażerem) nie ma juz prawie paliwa, natomiast w lewej (za kierowca) jest jeszcze ok 10-15l.

Na jakiej zasadzie zdiała przelewanie paliwa z lewej strony zbiornika do prawej?

Czemu auto nie sciaga paliwa do konca? (w zbiorniku jest ok 15l)

Moze już ktos miał taki problem i jakoś go rozwiązał.....

BMW 318 TDS 95 rok

Opublikowano

Co prawda to jest rysunek z M3 ale zasada powinna być podobna.

 

rhs to prawa strona samochodu i analogicznie lhs to lewa.

 

http://img.photobucket.com/albums/v283/Wiesmin/BMW/e20fc723.png

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Proste.

Na zasadzie wyrównywania poziomów pomiędzy dwoma zbiornikami przewodem wyrównawczym.

Poziomy zawsze będą się wyrównywały, za pomocą połączonego ze sobą przewodu. Ale jest warunek, aby przewód ten był zawsze zalany daną cieczą co umożliwia podpięty przewód powrotny z układu wtryskowego do przewodu przelewowego.

Opublikowano
przy pełnym baku paliwo najpierw schodzi z komory za kierowcą a pozniej z komory za pasażerem. wydaje mi się że powinieneś sprawdzić komore za kierowcą bo możliwe, że tam ciągle jest te owe 15litrów, które czujnik widzi jednak pompa znajdująca się w komorze za pasażerem nie jest w stanie wyciągnąć a dlaczego nie chce wyciągnąć?? najpierw odkręć komore za kierowcą i sprawdz dokładnie te weże.
Opublikowano

Dzis znowu sie powtórzyło. Na wskaźniku ok 15l paliwa (ropy) a auto "zdechło" i koniec. Odkręciłem przykrywkę z lewej i prawej strony zbiornika i zobaczyłem ze ropy po dwóch stronach jest równa ilość - więc czemu nie może zassać jej?

Wymontowałem pompke paliwa i sprawdziłem we wiaderku z ropą. pompuje jak szalona, wiec co może być przyczyną?

może ma ktoś jeszcze jakis pomysł?

Opublikowano

Znalazłem i cytuje....

"Otoz z problemem nie wybierania do konca paliwa ze zbiornika poradzilem juz sobie i to bez zadnych dodatkowych kosztow.

Ci, ktorzy z tego powodu chca wymienic pompe (np. Frank) niech lepiej ja dokladnie sprawdza.

 

Aby to zrobic nalezy wyjac pompe ze zbiornika i wyjac ja ze wszystkich plastikow w jakich sie znajduje, podlaczyc jakis wezyk po czym wkladamy pompe do wiaderka a koniec wezyka do drugiego (tak aby pompa przepompowala z jednego do drugiego naczynia).

Jezeli po tym zabiegu w wiaderku nie zostanie paliwo to znaczy ze usterka nie tkwi w pompie tylko w malej gumce, ktora znajduje sie przy polaczeniu wylotu pompy z obudowa plastikowa.

 

Zadaniem tej gumki jest rozdzielenie paliwa, ktore ma trafic na przod samochodu oraz jakas czesc ktora ma wrocic z powrotem do zbiornika (nie wiem po co gdyz przeciez jest powrot nadmiaru paliwa spod maski z powrotem do zbiornika)

 

Otoz gumka ta jest specjalnie wyprofilowana. Jezeli sie obroci (a jak wynika robi to dosyc czesto) to wowczas jezeli paliwo zejdzie do poziomu popnizej tej gumki (okolo 20-25 litrow) to wowczas pompa zaczyna pompowac powietrze. "

 

Może coś wiecej powiesz o tej gumce... gdzie ona dokładnie jest, do czego przymocowana i jak wygląda????

ja juz wyciagałem pompke ze zbiornika i nie zauważyłem tam żadnej gumki....

pomocy.. :modlitwa:

Opublikowano

Znalazłem i cytuje....

"Otoz z problemem nie wybierania do konca paliwa ze zbiornika poradzilem juz sobie i to bez zadnych dodatkowych kosztow.

Ci, ktorzy z tego powodu chca wymienic pompe (np. Frank) niech lepiej ja dokladnie sprawdza.

 

Aby to zrobic nalezy wyjac pompe ze zbiornika i wyjac ja ze wszystkich plastikow w jakich sie znajduje, podlaczyc jakis wezyk po czym wkladamy pompe do wiaderka a koniec wezyka do drugiego (tak aby pompa przepompowala z jednego do drugiego naczynia).

Jezeli po tym zabiegu w wiaderku nie zostanie paliwo to znaczy ze usterka nie tkwi w pompie tylko w malej gumce, ktora znajduje sie przy polaczeniu wylotu pompy z obudowa plastikowa.

 

Zadaniem tej gumki jest rozdzielenie paliwa, ktore ma trafic na przod samochodu oraz jakas czesc ktora ma wrocic z powrotem do zbiornika (nie wiem po co gdyz przeciez jest powrot nadmiaru paliwa spod maski z powrotem do zbiornika)

 

Otoz gumka ta jest specjalnie wyprofilowana. Jezeli sie obroci (a jak wynika robi to dosyc czesto) to wowczas jezeli paliwo zejdzie do poziomu popnizej tej gumki (okolo 20-25 litrow) to wowczas pompa zaczyna pompowac powietrze. "

 

Może coś wiecej powiesz o tej gumce... gdzie ona dokładnie jest, do czego przymocowana i jak wygląda????

ja juz wyciagałem pompke ze zbiornika i nie zauważyłem tam żadnej gumki....

pomocy.. :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.