Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze skrzynią biegów w BMW tzn podczas postoju na wolnych obrotach drga lewarek, natomiast podczas jazdy i gdy dodam gazu drgania ustają czy tak ma być, czy coś jest nie tak? Kolejna rzecz to to że jedynka, dwójka i wsteczny ale to nie zawsze wchodzi tak jakby z takim oporem, jakby coś

blokowało(dwójka nie aż tak bardzo), gdzieś słyszałem że ten typ tak ma, ale jakoś w to nie wierzę?. Myślałem że przez to że gałka jest krótka, zrobiłem fotkę:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/850/dsc01663u.jpg/

 

 

Pozdrawiam :)

  • Zarejestrowani
Opublikowano

No niestety jeżeli chodzi o drgania lewarka to tak juz jest niestety, gdzieś czytałem że chłopaki sobie zakładaja na drążek dodatkowe gumowe pierścienie i to pomaga...

Co do wrzucania biegow to również często sie zdarza, po prostu tutaj no skrzynia nie jest tak jak masełko ( np w nowym Passacie) czasami lubi haczyć niestety.

 

A jeżeli chcesz mieć dluga gałkę to z chęcia sie na krótka zamienie bo mnie wkurza juz ta dluga seryjna ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Witam!

 

O drgajacej galce zmiany biegow juz bylo. Nie jest to zadna wada czy tez problem. To typowe w tych samochodach oraz powszedne w samochodach z napedem na tyl - lewarek znajduje sie bezposrednio nad skrzynia biegow i przenosza sie drgania.

 

Wchodzenie biegow z lekkim oporem (jedynka i wsteczny) to takze jeden z elementow jazdy tymi samochodami. Mam te same objawy (i ta sama galke).

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Ja byłem w serwisie z tym 2 biegiem i stwierdzili że prawdopodobnie skrzynia powoli się sypie. Synchronizacja 2 biegu jest niewłaściwa i zalecili wymiane skrzyni 4000 euro :duh: Nie wiem co o tym myśleć
Opublikowano
Ja byłem w serwisie z tym 2 biegiem i stwierdzili że prawdopodobnie skrzynia powoli się sypie. Synchronizacja 2 biegu jest niewłaściwa i zalecili wymiane skrzyni 4000 euro :duh: Nie wiem co o tym myśleć

 

no to jak się sypie to poczekaj jak się sypnie i wymienisz - nie koniecznie za 4000 EUR :norty:

Opublikowano

Poczekaj z ta wymianą...

 

Drgania lewarka mogą być spowodowane niewłaściwa amortyzacją zespołu napędowego, jednym słowem mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem i/lub skrzynią biegów. Koszt niewielki, sprawdzic warto, bo idealnie pasuje do objawów jakie masz.

Źle wchodzące biegi również nie muszą oznaczać awarii skrzyni, przede wszystkim sprawdź wodziki, moga mieć luzy albo być wygięte, dużą poprawę w działaniu skrzyni daje też wymiana oleju.

Dodatkowo... być może pompa sprzęgła puszcza i sprzęgło nie rozłącza się do końca, stąd problemy z wrzuceniem biegu, co tez pasuje do twojego opisu, ponieważ w momencie niedostatecznego rozpięcia sprzęgła, najciężej wchodzą biegi o największych przełożeniach.

 

Skrzynia biegów to element który raczej rzadko sie psuje i śmiałbym nawet powiedzieć ze jest lifetime, no chyba że jezdzisz bez oleju :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W każdym bmw z manualem, którym jeździłem drgał lewarek biegów - nie widzę w tym nic złego. Jeździć i nie zawracać sobie głowy pierdołami :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To drganie w e90 jest "normalne" niestety. Nie zgodzę się że każde BMW tak ma. Miałem kilka modeli, wszystkie po 1998r, wszystkie w benzynie i wszystkie R6, oprócz e90 i w żadnym nie występowało drganie lewarka tylko w e90. Kłopoty w wrzucaniem biegów to może być też kończące się sprzęgło.
Krzysztof
Opublikowano
Dzięki wszystkim za pomoc, czyli drążek ma drgać;p Ale do końca nie wiadomo co z tymi biegami, tzn dwójka chodzi nawet dobrze, tylko ta jedynka i wsteczny, nie raz chodzą super, a zdarzy sie że z takim oporem jakby przez jakąś gumę przechodziło? Dodam jeszcze że jak silnik jest wyłączony to biegi wchodzą jak w masełko tzn tylko ten pierwszy i wsteczny bo reszta jest ok czy silnik uruchomiony czy zgaszony :) Jeżeli ktoś ma jeszcze coś takiego albo i nie to wypowiadajcie sie na ten temat, bo nie wiem czy warto sie wybierać do ASO. Pozdrawiam
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam.... Chciałem się spytać jakie czynności dokonaliście ze skrzynią biegów??? Czy była to pompa sprzęgła czy coś innego? Bardzo proszę o odp.
Opublikowano
Ja mam podobnie czasami nie mogę wstecznego wbic, musze ponownie sprzeglo wciś zeby wbic wsteczny. A jedynka tak leko haczy ale nie zawsze. Dodam ze na sprzegle mam zrobione 50kkm. Caly komplet zalozony w aso w de. Czasami to denerwuje ale co zrobic. Sprzeglo chodzi ok moze cos z skrzynia jest...
Opublikowano
W moim aucie również występują problemy z wbiciem wstecznego - zauważyłem, że problem występuje przy niższych temperaturach. Jak jest na dworze +20 to wchodzi lekko. Też zaobserwowaliście coś takiego ??
Opublikowano
Ogólnie jest to ciekawy temat jak i sytuacja :) Mianowice: Ja mam podobny problem jak też było to ujęte na powyższych postach.... W moim przypadku jest tak że raz jest super a innym razem dramat ;/ Jeżeli chodzi o wsteczny czy pierwszy bieg to blokuje się w momencie jak dam na luz ponownie chce wł bieg lub tez przy dłuższej pracy silnika na biegu jałowym... Uważam że w takiej klasie samochodu nie powinno zachodzić takie zjawisko. Poczekam jeszcze trochę i może się dowiem od kogoś tutaj co miał taki problem i go rozwiązał. Jeżeli nikt nie udzieli mi pomocy to zaczynam od Pompy sprzęgła...
Opublikowano

Bry.

Po wymianie dwumasu (padło też sprzęgło, więc wymieniłem komplet) lewarek drży dużo mniej niż wcześniej - teraz to prawie wcale. Wcześniej jak w Ursusie czułem się :-)

Wydaje mi się, że dwumas może mieć faktycznie duży wpływ na drżenie gajgi biegów.

 

No i nie drży nic a nic pedał sprzęgła podczas jazdy- ale to tak na marginesie piszę :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
U mnie też drży, ale nie jest to szczególnie uciążliwe. Mam też czasami problem z wrzuceniem jedynki, tzn. w ogóle nie chce wejść, trzeba wrzucić luz, puścić i wcisnąć ponownie sprzęgło i dopiero wtedy wchodzi. Jest to dość stresujące na światłach, bo nieraz chwilę zajmuje zanim się ruszy.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam panowie odnośnie skrzyni biegów mam problem z tym ze od jakiegoś czasu przy ruszaniu wyskakuje mi pierwszy bieg, wybija go i towarzyszy temu głuchy huk. Czasem zdarza się to częściej kilka razy dziennie a czasem dwa dni nic. Dodam że przy umiejętnym ruszaniu przy większych obrotach i przytrzymaniu sprzęgła w środkowej fazie się to nie dzieje ale nie bardzo to zdrowe dla sprzęgła podejrzewam. Co robić co to może być??
  • 1 rok później...
Opublikowano
A któryś z Was zmieniał olej w skrzyni biegów? Nie będzie to remedium na całe zło, ale jestem przekonany że może nieco zredukować problem haczącej jedynki/dwójki.
  • 2 lata później...
Opublikowano

335xi z 2007 r. 306 km w sedanie.


Szukałem w internecie i oryg. skrzynię znalazłem za ok. 20 k.


Pytam się bo chcę kupić bmw i wydaje mi się, że model, który testowałem szarpie jak wbijam mu np. dwójkę. Chyba, że sprawę by załatwiła wymiana tarczy i docisków?

Nie chce się wpakować na minę. Proszę o mądrą radę.


Mam też pytanie - ile kosztuje regeneracja skrzyni tak mniej więcej? Wiadomo, że zależy od uszkodzeń, ale może ktoś z Was już miał kłopoty ze skrzynią do tego silnika i coś wie na ten temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.