Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

potrzebuję pomocy bo jestem kompletnie zielony w temacie, chcę do mojej e91 dokupić opcję przewozenia 2 rowerów. Nie mam haka, wiec bagażniki na hak odpadają, mam relingi, wiec naturalne wydaje się kupić bagaznik + dwa uchwyty.

Macie jakieś doswiadczenia w temacie, co polecacie a co omijac szerokim łukiem? pewnie w okolicach weekendu wybiore się do jakiegoś sprzedawcy ale nawet nie wiem jakie mu pytania zadawac.

 

pozdr.

mariusz

Opublikowano

Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

Opublikowano

eXiDe,

 

oczywiście zacząłem od wpisania w wyszukiwarkę "bagażnik+rowery" ale niewiele informacji się pojawiło. Poszukam jeszcze na innych forach.

Głównie interesuje mnie jaki typ uchwytu jest najlepszy (stabilność rowerów na zakrętach, możliwość podróżowania z wiekszymi predkościami)? Tak zdroworozsądkowo wydaje mi się, że najlepiej będzie łapać rowery za widelce, ale wiekszość bagażników, które widzę na ulicy to takie, gdzie oba koła stoją na dachu.

 

Z zakupem samych belek raczej nie powinienem mieć problemu (czytałem dyskusję dot. długości 108 i 120), czy się mylę?

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano

najbezpieczniej, najstabilniej, najwygodniej jest na haku.

Ale montaż haku do e9x to około 1000-1100 (nie mówię o oryginale) do tego platforma około 600zł więc robi się sporo.

 

Same haki niby są tanie - 400-500 zł za nówkę lub 300-400zł za używany składany elektrycznie ale do tego dochodzi instalacja elektryczna.

 

Niby uniwersalne wiązki są za 150-200zł ale często nie mają wyłączania czujników parkowania i wpinane są w instalację trochę po partyzancku (np. nie są w przeciwieństwie do oryginalnej lub nieoryginalnej ale dedykowanej do modelu w ogóle wpinane do komputera)

 

Oryginalny moduł kosztuje na allegro 400-500zł ale w tej cenie nie posiada wiązki elektrycznej, samej wiązki nie można kupić a komplet moduł + wiązka to koszt ~1500zł

 

Można kupić dedykowany moduł bosala albo thule za 500-600zł - i to jest chyba najlepsze rozwiązanie. Wtedy właśnie hak + moduł + montaż może się zamknąć w 1000-1100zł

 

Można zrobić jeszcze druciarstwo i olać instalację elektryczną, kupić nie platformę tylko wieszak na hak który jest bez oświetlenia, tyle że na wieszaku rowery będą się o siebie obijać więc też lipa ...

 

Jeżeli pójdziesz w belki to aluminiowe do e90 są od 439zł do ~800zł (do e91 będą tańsze) a uchwyty aluminiowe od 129zł do ~300zł sztuka

Opublikowano

A czy jest jakiś uchwyt na narty i deskę na haku?

Mi by to najbardziej pasowało bo hak i tak będę musiał założyć.

 

eXiDe ile taki zestaw na dach na narty i deskę trzeba dać i czy te stopki dosyć szybko się montuje i demontuje?

Opublikowano
Montaz to przykrecienie 4 srob i zalozenie 4 oslonek, co do wozenia deski z tylu to zostaje tylko kosz taki jak maja busy w gorach :))
Opublikowano

Witam ja zamontowałem hak elektryczny ori. 400zl + moduł do świateł 100zl + wiązka wykonana przeze mnie, z przekaznikiem i wykorzystanie swisha w haku, pełna profeska:) Hak wykorzystuje do ciągania crossa wiec się przydaje.

Ale w miedzy czasie odwidział mi się tan bagażnik na hak i dokupiłem poprzeczki ori na alledrogo po negocjacjach 300zl + tydzień temu w Gdańsku dwa bagażniki na rowery łapane za widelec Mond Black 150zl/szt . Krotko mówiąc polecam takie rozwiązanie wszystko sztywno i bezpiecznie 160km można latać sprawdziłem. Łącznie wyszło nie mało ale poprzeczki wykorzystam w zimę do bagażnika na dechę lub trumnę. Te bagażniki na haku wyglądają na pierwszy rzut oka oki ale jak się spojrzy z większej perspektyw maja więcej wad niż zalet.

 

http://img84.imageshack.us/img84/4382/foto624e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
A czy jest jakiś uchwyt na narty i deskę na haku?

Mi by to najbardziej pasowało bo hak i tak będę musiał założyć.

 

eXiDe ile taki zestaw na dach na narty i deskę trzeba dać i czy te stopki dosyć szybko się montuje i demontuje?

 

Kurcze już nie pamiętam, ale za same uchwyty Thule Xtender - wtedy nowość :8) dałem parę groszy + do tego belki aero i stopy mocujące.

 

Montaż nie jest kłopotliwy, najgorsza jest tylko zamiana uchwytu na narty z tym na rowery - najlepiej jest mieć dwa oddzielne bagażniki :8) :mrgreen: - ale spoko. Thule ma takie patenty, że wszystko bez problemu i kłopotu zrobisz.

 

Pzdr.

Opublikowano
uchwyt http://allegro.pl/mont-blanc-everest-dobry-aluminiowy-uchwyt-i-i1719889970.html

i bagażnik

http://allegro.pl/bagaznik-bmw-3-sedan-kombi-e90-2005-thule-stal-i1697371557.html

o to będzie najlepsze pod względem cena/jakość/szybki montaż bagażnika. Czekam na wasze aluzje?

 

jak chcesz wymieniać uchwyty rower / narty to bierz koniecznie alu belki i wtedy można mocować końcówki na wsówki a nie obejmy - jest szybciej

pomijam już że stalowe belki to trochę jadą polonezem :)

Opublikowano

do momentu jak w lustreku wstecznym przy niskiej prędkości, nie widziałem swojego lecącego sprzętu używałem różnych rozwiązań z różnych firmy...

 

od opisanej przygodny przeszdłem na "najdroższą" firmę czyli THULE i nic nigdy mi nie odpadło...

 

zletą THULE (nie wiem jak innych firm) jest to, że za pomoca "małych" kosztów (elelmentów pasujących cały system do danego auta) można przekładać "bagażnik" z auta do auta, u mnie jeździ 1 zestaw kilkoma różnymi autami...

 

na stronie podanej przez kolegę eXiDe można dobrać wszystko...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Witam,

 

Dzięki za Wasze opinie, wszystkie bardzo cenne i chyba juz mi sie klaruje co powinienem kupić. bolej1 dzieki za foto, bardzo mi sie podoba Twoje rozwiązanie.

 

Hak sobie odpuszczam, mimo wszystko więcej zalet będzie miał w moim przypadku bagażnik dachowy, więc ide w tym kierunku.

 

Co do samego bagażnika to znalazłem coś takiego: http://www.whispbar.co.nz/roofracks/whispbar jest dostepny na allegro w cenie porównywalnej do Thule ale zobaczcie sobie jak wyglada (nic nie wystaje ani w górę ani na boki) i jak wypada w porownaniu głośności z Thule (jest na stronce film). Aktualny faworyt. ;)

 

Mocowanie rowerów, zgodnie z tym co pisałem na początku mocowanie za widelec wyddaje mi się zdecydowanie stabilniejsze, wiec takie poszukuję.

Tu jet naprawdę wiele możliwości:

Od mocowań za 50zł http://moto.allegro.pl/uchwyt-na-rower-za-widelec-inter-pack-rzeszow-i1728770332.html - ciekawe rozwiązanie, głównie dlatego, że nie trzeba wozić na dachu tych rynienek bez ustannie, wiec pewnie nie ma chałasu na dziurach i widok przez szyberdach ładniejszy. Tylko chyba nie do zamocowania na opływowych listwach :(.

Przez mocowania Mont Blanc - te które ma bolej1.

Po mocowania za kilka stów (Thule 561), które ładnie wygladają (aerodynamiczne jest nawet zapięcie widelca) ale czy warte tych pieniędzy?

 

W przyszłym tyg. dam znac jakie mam wnioski po rozmowach ze sprzedacami, lub jakie kupilem ;)

 

pozdr.

mariusz

Opublikowano

Niestety wygląd idzie w parze z ceną - tak ze wszystkim :)

 

Co do tego uchwytu na rower.. niby fajne.. ale znowu gdzieś musisz schować koło?! A to znowu zabiera miejsce w bagażniku.

 

Ja jednak wożę rowery na dachu 'w całości' :)

Opublikowano
no ale w turku trochę większy bagażnik, myślę że obniżenie środka ciężkości przez zdjęcie koło daje wymierne korzyści
Opublikowano
Do tego rozwizania jake jak zakupilem jest dodatkowy stelaz na kolo, wsuwa sie go w poprzeczki wiec nie koniecznie kolo musi byc w bagazniku. Koszt 100zl/szt ja narazie odpuscilem. Ten bagaznik THULA lapany za widelec kosztuje jakis kosmiczne pieniadze 450zl/szt chyba ma + za zamek na kluczyk no i wyglada ladnie. A co do poprzeczek to wydalalo mi sie o dziwo ze latwiej jest znalesc do aut bez relingow.
Opublikowano

bolej1,

 

mozesz powiedziec jak się nazywają te twoje uchwy, bo nie mogę znaleźć a widzę, że są srebrne i montowane na wsówki (a to chyba wymagane przy bagazniku Whispbar - belka 85mm). Mam jeszcze jedno wymaganie do uchwytu - musi pasować do rowerów z tarczówkami, bo takie posiadam.

 

pozdr.

mariusz

Opublikowano
bolej1,

 

mozesz powiedziec jak się nazywają te twoje uchwy, bo nie mogę znaleźć a widzę, że są srebrne i montowane na wsówki (a to chyba wymagane przy bagazniku Whispbar - belka 85mm). Mam jeszcze jedno wymaganie do uchwytu - musi pasować do rowerów z tarczówkami, bo takie posiadam.

 

pozdr.

mariusz

 

nie ma różnicy przecież tarcza jest przykręcona do piasty a nie widelca

Opublikowano
Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

 

mam pytanie:

 

Do jakiej predkosci mozna jechac z deska w tym bagazniku?

Opublikowano

To sa te uchwyty co kolega podal link http://moto.allegro.pl/profesjonalny-alu-uchwyt-rowerowy-lapie-za-widelec-i1725857825.html

Co do zacisku to jest tam w rynnie zrobione podfryzowanie wiec nie powinno byc problemu + rożnego rodzaju tuleje plastikowe żeby bagażnik pasowały do rożnego rodzaju widelców.

Przód jest mocowany do poprzeczek na wsuwki/kwadraty lub "gałki" tył tylko na gałki.

Jeszcze fotka z netu wszystko org BMW pewnie za kuferek talarów :)

Z dechą możesz latać do oporu jaki ona opór stawia? żaden.

 

http://img694.imageshack.us/img694/3996/20roofcloseup.jpg

Opublikowano
Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

 

mam pytanie:

 

Do jakiej predkosci mozna jechac z deska w tym bagazniku?

 

Właściwie ograniczeniem jest tylko hałas-opór jaki stwarza sam bagażnik. Także do 130km/h jest ok, szybciej już strasznie huczy.

 

Pzdr.

Opublikowano
Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

 

mam pytanie:

 

Do jakiej predkosci mozna jechac z deska w tym bagazniku?

 

Właściwie ograniczeniem jest tylko hałas-opór jaki stwarza sam bagażnik. Także do 130km/h jest ok, szybciej już strasznie huczy.

 

Pzdr.

 

To nie jest najgorzej, dzieki wielkie pozdr.

Opublikowano
Polecam zestaw Thule http://www.thule.com/fitguide/index.html?Language=pl-PL&Market=PL jest świetnie dopasowany do auta i różnych rowerów jedyny minus to cena.Dopuszczalna prędkość jaką podaje Thule to 130km/h z 1 rowerem ja mam 3 uchwyty i do 120km/h daje się wytrzymać hałas potem trzeba radiem się pobawić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.