Skocz do zawartości

318 td a 320d


maks981

Rekomendowane odpowiedzi

318d to taki sam silnik co w 320d przed liftem czyli na vp44. Jak ktoś dbał to jeszcze sporo polata :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zależy, który to rok. W 2002(?) silnik 318d przeszedł lifting, który oddalił go konstrukcyjnie od jednostki wymienionej wyżej (z M47 stał się M47N). Poznać go można na pierwszy rzut oka po zmieninych osłonach góry silnika, takich jak silnik 320d 150KM.

Tak na marginesie, w compakcie 318d były wogóle montowane silniki M47?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318d i 320d - pod warunkiem, że oba na common railu to są M47N - są prawie identyczne. I warto pamiętać, że oba mają pojemność 1995 w przeciwieństwie do starszych, które miały 1991.

Napisałem, że są prawie identyczne, bo jednak się różnią - choć większość osób uważa, że to te same silniki na common railu.

Jeśli chodzi o jazdę codzienną to różnicy nie widać - tylko w sprincie do setki i minimalnie w elastyczności. Ale to są naprawdę różnice sekundowe - i ktoś kto jeździ na co dzień 320 i siada do 318 czasem nie zauważa nawet różnicy. Bo liczy się moment obrotowy a nie tylko koniki na kartce - a moment w 318d na common railu 280 Nm jest naprawdę wystarczający na co dzień. Aha - i 318d jest chyba cichszy ;) - ale może to moje subiektywne odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318d i 320d - pod warunkiem, że oba na common railu to są M47N - są prawie identyczne. I warto pamiętać, że oba mają pojemność 1995 w przeciwieństwie do starszych, które miały 1991.

Napisałem, że są prawie identyczne, bo jednak się różnią - choć większość osób uważa, że to te same silniki na common railu.

Jeśli chodzi o jazdę codzienną to różnicy nie widać - tylko w sprincie do setki i minimalnie w elastyczności. Ale to są naprawdę różnice sekundowe - i ktoś kto jeździ na co dzień 320 i siada do 318 czasem nie zauważa nawet różnicy. Bo liczy się moment obrotowy a nie tylko koniki na kartce - a moment w 318d na common railu 280 Nm jest naprawdę wystarczający na co dzień. Aha - i 318d jest chyba cichszy ;) - ale może to moje subiektywne odczucie.

 

starsze miały 1951ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
318d i 320d - pod warunkiem, że oba na common railu to są M47N - są prawie identyczne. I warto pamiętać, że oba mają pojemność 1995 w przeciwieństwie do starszych, które miały 1991.

Napisałem, że są prawie identyczne, bo jednak się różnią - choć większość osób uważa, że to te same silniki na common railu.

Jeśli chodzi o jazdę codzienną to różnicy nie widać - tylko w sprincie do setki i minimalnie w elastyczności. Ale to są naprawdę różnice sekundowe - i ktoś kto jeździ na co dzień 320 i siada do 318 czasem nie zauważa nawet różnicy. Bo liczy się moment obrotowy a nie tylko koniki na kartce - a moment w 318d na common railu 280 Nm jest naprawdę wystarczający na co dzień. Aha - i 318d jest chyba cichszy ;) - ale może to moje subiektywne odczucie.

Piszesz ze to sa sekundowe różnice , a wiesz jaka różnice w przyspieszeniu robi choc by jedna sekunda???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem bardzo dobrze bo na co dzień mam okazję (a w zasadzie do niedawna miałem) jeździć wystarczająco dużo raz jedną raz drugą - i uwierz mi: w codziennej eksploatacji różnice są niewielkie, powiem więcej: dla niewtajemniczonych (mało kumatych w temacie) niezauważalne. Jeśli na co dzień również tak porównywać możesz - masz prawo do swojego zdania.

Co więcej, mogę śmiało napisać, że o wiele przyjemniej jeździ się moją 318d na common railu 116 km niż starszą 320 na pompie 136 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy chwali swoje , a zwłaszcza przy sprzedaży .... :wink:

Mylisz się - to jest związane z fizyką, po prostu w normalnej eksploatacji największe znaczenie mają niutonomerty - porównaj je sobie to zrozumiesz o czym piszę.

A co do sprzedaży... cóż, moja żona twierdzi, że jak ludzie dzwonią to celowo mówię tak żeby się kupiec nie znalazł.

 

Co do 330d... cóż, jest świetna - taka będzie moja następna (albo jakiś mały benzyniak - tylko w tym wypadku niestety nie BMW, albo zostanę przy obecnej najpewniej ;) ). Można śmiało napisać: masz kasę? cenisz radość z jazdy? lubisz szybkość? - kup 330d!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim mniemaniu to tak w której wykorzystujemy przede wszystkim elastyczność (a i tak najczęściej w 100% się nie da na max.) a nie sprint; czyli raczej spokojna jazda, czyli jeszcze inaczej - tylko sporadycznie wciskamy pedał gazu "do dna" :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim mniemaniu to tak w której wykorzystujemy przede wszystkim elastyczność (a i tak najczęściej w 100% się nie da na max.) a nie sprint; czyli raczej spokojna jazda, czyli jeszcze inaczej - tylko sporadycznie wciskamy pedał gazu "do dna" :lol:

ok dla mnie normalna jazda to jazda autostradowa z prędkościami przynajmniej 130 km / h i co wtedy ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu miałem dylemat zastanawiałem się właśnie co wybrać 318d czy 320d

jeździłem jednym i drugim i moje wrażenia są następujące

318d

plusy: ekonomiczny, pompa wtryskowa, spalanie

minusy: słabszy, głośniejszy,

320d

plusy: moc, cichszy,

minusy: spalanie(w mieście i niech nikt nie mówi że pali mu 5L :)), wrażliwość na złe paliwo paliwo, troszkę większe koszty naprawy układu wtryskowo paliwowego

ale zaznaczam to tylko moje spostrzeżenia więc proszę posiadacze 320d oszczędźcie mnie:)

wybór padł na 318d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś w tą ekonomię 318d nie chce mi się wierzyć. Niby dlaczego przy takim samym sposobie jazdy 320d ma palić więcej? Przecież jeżdżąc 320d, z takimi prędkościami i przyspieszeniem jak 318d będziemy delikatniej wciskać pedał. Pojemność taka sama więc i zużycie paliwa będzie podobne. Inna sprawa, że mając 35 km i 50 Nm więcej jazda w 320d będzie po prostu dynamiczniejsza i wtedy spalanie wzrośnie.

Nie zapominajmy także, że dużo 320d ma 6 biegową skrzynię, więc przy szybkiej jeździe autostradowej będzie paliła nawet mniej niż 318d.

Generalnie to 318d to taki wynalazek podyktowany niemieckim ubezpieczeniem, gdzie płaci się za moc a nie pojemność, więc szczególnie dla firm 318d było ekonomiczniejszym wyborem.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy o którym 318d rozmowa: 318d M47N będzie prawdopodobnie palić tyle samo co 320d, natomiast 318d M47 (czyli sprzed 03/2003) będzie na pewno palić więcej, z racji zasilania pompą VP44.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kamil-27 - jak to większe różnice naprawy układu wtryskowego w 320d? Przecież są prawie identyczne - oba na common raili, a przynajmniej ja porównuje 320d i 318d na common railu (czyli M47N 1995 cm3). Jak chcesz porównywać samochody na pompie - jak piszesz - to weź oba takie.

 

Jakoś w tą ekonomię 318d nie chce mi się wierzyć. Niby dlaczego przy takim samym sposobie jazdy 320d ma palić więcej? Przecież jeżdżąc 320d, z takimi prędkościami i przyspieszeniem jak 318d będziemy delikatniej wciskać pedał. Pojemność taka sama więc i zużycie paliwa będzie podobne. Inna sprawa, że mając 35 km i 50 Nm więcej jazda w 320d będzie po prostu dynamiczniejsza i wtedy spalanie wzrośnie.

To nie takie proste jak piszesz.

50 Nm różnicy nie możesz przekładać z papieru na drogę, dlatego że w 318d uzyskujesz 280Nm przy 1750 obr/min a w 320 masz 330Nm przy 2000 obr/min - więc przy prędkości obrotowej około 1750 są prawie równe (nie pamiętam dokładnie danych, tylko gdzieś wykres widziałem) a to do dynamicznej jazdy spokojnie wystarcza - i dlatego kiedy właściciel 320d jeździł moją po mieście i nie bardzo było możliwości cisnąć przyspieszenia na maxa to był przekonany, że jedzie również 320d - do tego miał mylne uczucie, że moja jest bardziej elastyczna z powodu innej skrzyni biegów - u mnie 5 u niego 6, po prostu miał wrażenie, że u siebie częściej wachluje skrzynią. Mówię Wam - dopóki się nie przejedziecie, to się nie przekonacie. Aha... i ja śpię spokojniej - nie mam klapek w kolektorze ;) Oczywiście kiedy chcemy wycisnąć wszystkie konki to 320d górą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Ale my Ci napisaliśmy, że porównywałeś nie te samochody pod względem kryteriów i ocen podanych przez Ciebie, np. jak chcesz porównywać głośność i piszesz, że 318d jest głośniejsze od 320d ... to nie wiadomo o co chodzi, tzn. przypuszczam, że chodziło Ci że 318d na pompie vp jest głośniejsze od 320d na common railu - ale my pisaliśmy o wersjach obu na common railu :mrgreen: - a tu już to co napisałeś jest nieprawdą (bo chodzą w zasadzie identycznie bo prawie identyczny silnik M47N i układ zasilania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.