Skocz do zawartości

320D Metaliczny Dźwięk Grzechotania Podczas Przyspieszania


labedz17

Rekomendowane odpowiedzi

Jest jeszcze jedna możliwość - ale bardzo rzadka, choć osobiście ją spotkałem. Otóż zerwał się gwint trzymający jedną z ośmiu śrub trzymających kolektor dolotowy - ona ma zabezpieczenie, że nie wyleci więc kiedy silnik pracował śruba grzechotała z podkładką. Nie było tego widać od razu ponieważ była to przedostatnia od strony kabiny, do tego klekot trochę maskował usterkę...

 

ogólnie dość prawdopodobne jest uszkodzenie, pęknięcie kolektora wydechowego albo uszczelek pod kolektorem wydechowym. trzeba dobrze obejrzeć okolice turbiny pod maską - sadza na obudowie turbo albo okolicach znaczy, że gdzieś jest nieszczelność. jako ciekawostka, mój były kolektor wydechowy: http://83.19.65.138/~jceel/r/wtf.html ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co podniesliscie auto i nadlsluchiwaliscie czy co ??

 

ale o co chodzi? o nieszczelność kolektora wydechowego? sprawdzenie tego to albo oględziny pod kątem sadzy pod maską albo jedna osoba siedzi w aucie i robi przegazówkę a druga nadstawia nosa pod maską i sprawdza czy czuć spaliny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kolektor co ja widziałem, to nie miał nieszczelności - po prostu śruby się nie dało wkręcić ponieważ ktoś przekręcił gwint i śruba była luźna, nie miało to wpływu na jazdę - potem śruba została poxipolem (malutką ilością) przyklejona do kolektora i po kłopocie. Cóż... trochę trwało zanim ustalono skąd to grzechotanie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu, bo u mnie też występuje taki metaliczny dźwięk, coś jakby grzechotanie, cykanie, klekotanie (nie potrafię dokładnie tego opisać). Najczęściej występuje po uruchomieniu silnika (nie mówię o dźwięku, który ma miejsce przez ok 1,5 sek od rozruchu - wiadomo zanim pompa dotłoczy olej) ale wlaśnie takie metaliczne grzechotanie. Poźniej jak silnik trochę pochodzi to ustępuje, ale pojawia sie ponownie przy mocniejszym kręceniu silnika powyżej 2500 obr do 4000 i jak silnik schodzi bez obciążenia z tych wysokich obrotów :( Silnik caly czas ma moc, olej wymieniany regularnie CASTROL EDGE TD 5W40, żadnych ubytków oleju, podstawa filtra oleju wymieniona (przed wymianą też to grzechotanie występowało). Zastanawiam się czy nie jest to efekt złej pracy przepływomierza (padająca przepływka) i nie ma to związku z tzw spalaniem stukowym. Kiedyś czytałem wypowiedź chyba Kolegi TRANDOLF, który pisał, że przy złej przepływce występowało u niego stukanie (piszę w skrócie co zrozumiałem). Może tu jest coś na rzeczy?
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie stukowe/detonacyjne w dieslu bedziesz mial wtedy kiedy wtryskiwacze sa nieszczelne, lub odlozy sie brylka nagaru w komorze spalania... musialbys to sprawdzic. Wydaje mi sie ze przyczyna beda zuzyte wtryskiwacze [dokladniej zderzaki regulacji cisnienia]. Czy uklad recyrkulacji dziala poprawnie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR działa tak jak powinien (wyczyszczony, elektrozawór wymieniony, gruszka sprawna), sadzisz, że jednak te zderzaki? przepływomierz też można wykluczyć? bo jak kiedyś się bawiłem się przepływkami to właśnie przy którejś był inny dźwięk pracy silnika (bez grzechotania).
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi sie zeby przeplywka miala do tego jakis konkretne odwolanie... najczescie grzechocza/cykaja wlasnie wtryskwiacze tj sprezyny wewnatrz sie zuzywaja i powstaje luz przez co podkladki [zderzaki] nie spelniaja swojej roli... wszystko jest luzne i wtryskiwacz nieszczelny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam tego nie zrobisz tzn wymiany zderzakow... oszczedzisz na demontazu wtryskiwaczy kluczem udarowym typu "T" + 10kg udaru :mrgreen: Wtrsykiwacze do zakladu regeneracji i pod tester cisnieniowy, dalej na skrzypienie, szczelnosc i charakter rozpylanej chmury. Dalej wymiana zderzakow na [zapewne] grubsze i tyle. koszty sa dziecinne... nawet tego nie powinienes odczuc. JA plasilem za wtryskiwacz 10zl :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki YOSHIMURA01! Czyli już mam kolejny cel :) Coś za dużo tych celów ostatnio..................... Myślę, że z wyciągnięciem wtryskiwaczy powinienem sobie poradzić, bo kiedyś wymieniałem pod sterującym podkładkę (ciężko było ale się udało). Odpowiedz mi proszę na kilka pytań:

- czy po tej regeneracji muszę w silniku/sofcie robić jakąś kalibrację, zmianę ustawień?

- czy trzeba oznaczyć jakoś te wtryski (sterujący wiadomo-nie trzeba) po ich wyjęciu i przed ponownym założeniem?

- co znaczy Twój zapis "dalej na skrzypienie"? (wybacz to pytanie, ale materia pracy i budowy wtryskiwaczy jest mi jeszcze obca)

- w co muszę się zaopatrzyć przed ponownym montażem (wiadomo podkładki miedziane! czy coś jeszcze?),

- co przy okazji polecasz jeszcze zrobić przy tych wtryskach (wiadomo chodzi o coś co niezbędne, konieczne, i nie kosztuje krocie)?

- jaka była w Twoim przypadku odczuwalna różnica po tym zabiegu (wiadomo chyba słyszalna odnośnie grzechotania, czy coś jeszcze?),

- bardzo Cię proszę o namiar na tą firmę w której to robiłeś na PRIV,

Z góry DZIĘKUJĘ!

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej od razu wykonac sobie klucz udarowy o ktorym wspomnialem wczesniej... moj wyglada tak [kluczy typy "T", udar 10kg - dodatakowo ladnie mozna podrzezbic naramienne przednie :mrgreen: :cool2: , gleboki haczyk do wyciagania podkladek]:

http://images35.fotosik.pl/873/9d901d4cfe020d5em.jpg

 

1. Czy trzeba koniecznie tego nie wiem...TIS zyczy sobie zresetowanie map paliwowych za pomoca DIS. Ja sie zawsze stosuje do tych zalecen.

 

2. Ja swoje oznaczylem plakietkami na sznurkach z nr cylindra do ktorego byl przypisany wtryskiwacz.

 

3. Test Skrzypienia jest nieodzowanie powiazany z testem obrazu chmury rozpylenia. Musisz sprawdzic ile otworkow maja rozpylacze Twoich wtryskow... sa to wtryskiwacze wielootworkowe i z kazdej dziurki MUSI wydobywac sie duza rozpylona chmura paliwa...cos podobnego do tej chmury jaka sie tworzy przy spryszkiwaczy plynu do mycia szyb. Sprawdzenie odglosow skrzypienia i ksztaltu strumienia przeprowadza sie po zamknieciu zaworu odcinajacego manometru. Dzwignie pompy nalezy naciskac z trzema szybkosciami [wolno, srednio, szybko]. Odpowiada to ilosci cykli roboczych. Wtryskiwacze otworkowe podczas tej proby wydaje skrzypienie o barwie dzwieku zaleznej od: srednicy gniazda iglicy oraz od srednicy wew komory. Nasze wtryskiwacze powinny skrzypiec w caly zakresie kontrolnym, czyli przy wszystkich szybkosciach ruchu dzwigni pompy. Owe skrzypienie w tym typie wtryskiwacza z powodu wiekszego cisnienia otwarcia i wiekszego przekroju wyjsciowego chrypia bardziej twardo niz np czopikowe. Wyraznie slyszalne chrypienie/skrzypienie ozancza, ze igla rozpylacza jest ruchoma i nie jest zapieczona... przy rosnacym znagarowaniu rozpylacz chrypi tylko przy pewnej predkosci pompowania, jednak nie swiadczy to jeszcze o jego uszkodzeniu. Wtryski mozna uznac za "zdrowe" jesli: sa szczelne, skrzypia przy duzej szybkosci ruchu dzwigni [od 4 do 6 skokow na sekunde], dobrze rozpylaja paliwo.

 

4. Dokladnie wystarcza tylko nowe oryginalne miedziane podkladki BOSCHA. Nie bierz zadnych "podrobek" bo moga okazac sie wyzsze lub nizsze i przez to kosekwencja moze byc nieoptymalne dzialanie wtryskiwacza. Chodzi o poczatek wtrysku, tem spalania itd itd itd.

 

5. Przeczyscic gniazda osadcze wtryskwiaczy z nagaru. Niektorzy uzywaja smaru [CHYBA grafitowego], aby zapobiec zespawaniu sie wtryskwiacza z glowica.

 

6. Dokladnie tak jak napisales!

-spalanie 8,2 l/100 przy bardzo dynamicznym stylu jazdy.

-DIABELSKIE przyspieszenie! Wbija w fotel na każdym biegu!

-NATYCHMIASTOWA reakcja na pedał gazu. Wcześniej trzeba było odczekać ok 1sek, żeby się "włączyła/uaktywniła" moc. Teraz jest tak, że wciskam gaz i w tym samym momencie auto odlatuje!!!

-Brak jakiegokolwiek dymienia. Przed naprawą podczas jazdy przydymiała na szaro/błękitny, teraz NIC!

-Bardzo szybkie obliczanie spalania na komputerze. Wcześniej praktycznie stało w jednym miejscu. Teraz dodaje gazu spalanie wzrasta, puszczam gaz, spalanie maleje.

-Silnik pracuje bardzo cicho.

-ODPALA OD STRZAŁA!

Zatem same plusy, żadnych minusów. Trochę mnie to kosztowało bo doszedł ten wtrysk sterujący.

 

7. Poszukam adresu i podesle na priv.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YOSHIMURA01!!!!!!!!!!!!!!! Jak zawsze MERYTORYCZNIE, RZECZOWO i PROSTO!!!!! DZIĘKUJĘ!!!!! Wystawiłbym Ci piwo, ale na tym forum brak tej opcji :( Uznaj, że postawiłem zimne 0,6l :D

Świetny opis!!!!!!! praktycznie jak Adam Słodowy - zrób to sam :D (oczywiście bez negatywnych skojarzeń).

Proponowałbym MODERATOROM wrzucić do odpowiedniego działu!!!

Jeszcze raz DZIĘKUJĘ!!!! Pozdro

 

EDIT:

Jeszcze jedno ostatnie pytanko... sorry :D

jaki gwint tam przyspawałeś w tym kluczu? jest to z nakrętki czy jakieś nakręcanej nasadki? co do tego wykorzystałeś? Pozdro

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :lol: dzieki za uznanie Dolo :handshake: Co do nakretki to jest tam przyspawana drobnozwojowa 12tka... nawet nie wiesz jak to cholerstwo trudno dstac!!! :shock: bylem w 3 sklepach metalowych i nie mieli takiej nakretki!!! dopiero ojciec mojego kumpla znalazl w "szperaczu" jedna JEDYNA nakretke w calej koleckji ok 10kg nakretek... Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że bym przyspawał taką jak jest nakręcana z przewodem metalowym? bo faktycznie drobnozwojową 12 ciężko będzie dostać :-? Oczywiście mówimy o wymiarze wewnętrznym gwintu a nie o rozmiarze nakrętki zewnątrz? Ale dzięki! To jestem gotowy do nowego wyzwania (pamiętaj proszę o namiarach :D ).

P.S.

No to masz nie lada atrakcje...................i to za darmo :D , też bym tak chciał. POZDRAWIAM!

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa sie dzisiaj wyjasnila :) Pojechalem do kolegi na wymiane oleju i przy okazji chcialem zajrzec co tam tak gruchocze...a To zwykla pierdola... :D :D Srubka trzymajaca z lewej strony uklad wydechowy...Niewiem czy mechanik mi jej nie dokrecil porzadnie czy moze odkrecila sie przez to ze mam sztywne ???:> jest taka mozliwosc wogole ???:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

mam podobne objawy, tj. popdczas przyspieszania słychac metaliczne cykanie na wysokosci nawiewów, na moje oko tak jak by słychać cykanie wystrykiwaczy. Problem polega na tym, ze dwa dni temu założyłem do swojego auta wtryskiwacze po regeneracji w serwisie bosha?

Moje pytanie zatem czy jest szansa, ze wtrsyki są źle zregeneroeasne? Wymieniano i końcówki i środki wtryskiwaczy.

 

Czy ktoś znalazł inne rozwiązanie problemu? Czy moze to być uszczelka kolektora wygechowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ale kotleta odgrzałeś..na początek trzeba obejrzeć korekcje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.