Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

od niedzieli krew mnie zalewa!!! Przy uruchomieniu silnik startuje bez problemu (musi być wciśnięty hamulec) natomiast po chwili wyskakuje błąd skrzyni biegów (wykrzyknik w takim zębatym kólku i ikona buta na pedale :) ) i za cholerę skrzynia nie widzi wciśniętego hamulca. Przez co nie można przestawić wajchy z pozycji P na inną. Ręczne odblokowanie skrzyni pozwoliło na przestawienie w pozycję D. Przejechałem około 5 km z tym błędem (skrzynia przerzucała chyba maksymalnie do 3 biegu, ciągnęła na wysokie obroty), zatrzymałem się na poboczu, wyłączyłem auto i włączyłem ponownie i......... ZERO błędów, skrzynia działa bez zarzutów i tu byłoby wszystko fajnie gdyby nie działo się już 3 razy w ciągu 2 dni (auto dłużej postoi na parkingu).

Nie wiecie co się dzieje? co sprawdzić a może ktoś już miał taki przypadek.

Edytowane przez tomalq
Opublikowano

się psuje...

 

przez forum nie zadziałasz, jedź do "specjalistów":

http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

tfu tfu ... wypluj to :P

może gdzieś jakis czujnik albo inna pierdółka ....... :cry2:

po zliwidowaniu błędu przez 200km chodziła jak marzenie (zero szarpnięć), więc podejrzewam że bardziej jakiś myk elektronik chyba :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co to za błąd i czym to wyczytali ? W tych autach masz tyle elektroniki że nikt nie strzeli na ślepo. Jedź do kogoś kto ma INPĘ a najlepiej DIS'a i wtedy sprawdzi co nie halo.
Krzysztof
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ponawiam prośbę o pomoc,

w sumie już coś mniej więcej wiadomo, diagnostyka w ASO wykazała brak komunikacji z 3 i 4 elektrozaworem (mechatronic) i..... części nie występują w oryginale tylko w całości...koszt 9tys!!!!

Znacie jakiegoś dobrego fachowca (odległość nie gra roli :D ) który podjąłby się naprawy (podejrzewam, że da się coś z tym zrobić w rozsądnych pieniądzach). Tak jak pisałem powyżej po przejechaniu 2-3km i ponownym uruchomieniu auta, wszystko chodzi jak nowe.

Jeszcze jedno pytanie: gdzieś na forach wyczytałem, że nieprawidłowe działanie elektrozaworów w automacie może byc spowodowane zabrudzonym olejem (opiłki z tarczy) - czy może być to u mnie?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Możesz spóbować wymienić olej i filtr w skrzyni, koszt nie jest jakiś strasznie wielki, a jak nie pomoże to przynajmniej będziesz miał już to zrobione;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Możesz spóbować wymienić olej i filtr w skrzyni, koszt nie jest jakiś strasznie wielki, a jak nie pomoże to przynajmniej będziesz miał już to zrobione;)

 

Koszta wymiany nie są wcale małe. To zależy czy użyjemy oleju który jest zalecany do naszych automatów M-1375.4 chyba shella, dostaniemy go tylko w ASO, kosztuje 90zł/litr a potrzebujemy 9,5 litra, daje to prawie 900zł. Filtr do naszych automatów można kupić tylko z miską olejową, to nie jest rozdzielne. Oryginał ok.850zł. Każdy mówi, że na tym nie ma co oszczędzać więc nie wiele osób decyduje się na zamienniki. Więc bez robocizny wychodzi ok 1700zł, a jeśli robota w ASO to policzą spokojnie ok.600zł:)

Powodzenia.

Opublikowano

i dlatego muszę dorwać SPECJALISTĘ który powie mi co się dzieje na 100% a nie "zróbmy to, a może to pomoże " :(

Wiadomo w ASO zwyczajowo: "trzeba wymienić machatronic" (tak jak pisałem koszt nie mały) ale jak czytam inne posty na forum "że szarpie przy zmianach biegów", "że ślizga", "że traci moc i nie przerzuca wyżej biegów" to moja przypadłość wydaje mi się pikuś - a jednak mechanicy nie wiedzą (na razie u tych co byłem) na 100% co się dzieje. :(

Opublikowano

czyli jednak:

się psuje...

 

przez forum nie zadziałasz, jedź do "specjalistów":

http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf

 

wejdź na podaną stronę, na 99% pomoże wymiana płytki z sterownika, mają ją tam za 300zł a nie za ~10 tys. + proces adaptacji...

przy okazji wymienią olej...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

ok :)

AO znasz jakąś dobrą firmę (nawet w okolicach Wa-wy), której można powierzyć na spokojnie auto i być pewnym że dobrze zrobią?

Opublikowano

jak sam nie zrobisz to nigdy nie będziesz pewny czy dobrze (dla Ciebie) robią, ja nie pomogę bo nie robiłem i mam nadzieję, że długo nie będę robił...

 

poszukaj jakiegoś zakładu z podanej strony a następnie poczytaj opinie na jego temat...

 

powodzenia :cool2: w naprawie

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Witam,

udało Ci się zdiagnozować skrzynię czy może już naprawić?

Polecam Jurka Łokaja z Janek, www.autotransmisja.pl

Naprawiałem u Niego kiedyś fordowskie paskudztwo.

Polecam Jerzego i Jego mechaników, mają wielką wiedzę i robią to "od zawsze".

Pozdrawiam

Opublikowano

Byłem w midparts.pl (Warszawa). Faktycznie coś się dzieje 3 i 4 zaworem ..... ale bez tragedii :)

Auto na dziś raz na 2-3 dni wyrzuca tylko ikonkę nie wciśniętego hamulca (już nie blokuje automatu w pozycji P). Co ustaliliśmy?

1. dopóki nie rwie - jeździć

2. jak zacznie, to skrzynia zostanie rozłożona i wymienione zostaną elektrozawory

3. jak to nie pomoże to mam obiecany mechatronik (nowy) w bardzo przyzwoitych pieniądzach.

 

Podoba mi się podejście szefa - "jak nie pomoże to co zrobimy, Pan nie zapłaci" - proste ale do mnie przemawia.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie, wiem,że temat stary, ale może bedzie dla potomnych, bo widzę,że nikt na to jeszcze nie wpadł. Skoro kolega pisze,że przejedzie 2-3 kilometry, zgasi, zapali i jest ok, to znaczy,że akumulator po starcie silnika jest zbyt słaby i auto utrzymuje się prawie z samego alternatora, a że zapotrzebowanie na prad jest duże i skok napiecia po odpaleniu rówież stąd błąd. Miałem tak w E34 525 TDS mimo tego,że skrzynia po remoncie w chłodne dni zaczynało się tak dziać. Pomogło sprawdzenie aku - był na skraju, wymiana i potem już wszystko było ok. Pozdrawiam. :)
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.