Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, obawiam się że padła mi w aucie turbina (320D, dpf, przebieg 145tyś) od dwóch dni raz ma moc raz nie, wczoraj "niemoc" zdarzała się częściej. Pytanie moje czy przy padniętej turbinie słychać jej świst? bo u mnie słychać ją cały czas, a auto nie ma ducha. czy przyczyna może być inna?
Opublikowano

jakieś inne objawy jeszcze? kopci?

 

może być jakaś nieszczelnośc w ukladzie doładowania, może rura intercoolera albo coś podobnego. Najlepiej podpiąc do komputera i sprawdzić czy turbina daje prawidłowe cisnienie. U mnie przy awarii turbo ewidentnie było słychać buczenie turbo + kompletny brak mocy. Dziwne, że u ciebie raz brakuje mocy a raz jest w miare.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

99% jak napisał Natek, ciśnienie idzie ale nie do silnika...

 

popatrz na wszelkie przewody i oringi zaciskające

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Gdzieś ucieka powietrze mi raz jakiś zwierzak przegryzł wąż od turbo ten cały co idzie do intercoolera i miałem podobne objawy syczało przyjemnie jak bym leciał odrzutowcem :D ale mocy brak jak by uciekło z 70koni , wąż kupiłem wymieniłem moc powróciła :) tak że popatrz czy ty też nie masz jakiegoś węża itp przebitego , dziwne jest to że moc raz jest raz jej nie ma być może intercooler pęknięty ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kopcenie nawet gdyby było to i tak DPF by zatrzymał sadzę i nie było by widać i przez to mógł by się zapchać, może tu jest problem ?
Opublikowano (edytowane)
po zajrzeniu pod maskę pierwsze co mi się w oczy rzuciło to nieźle spocony jeden wąż, nawet można powiedzieć ociekający olejem (po lewej stronie, wychodzący z silnika i idący w dół pod chłodnice). W dodatku ostatnio w ciągu pół roku dolałem 2x300ml oleju. Za pare minut wrzuce foty i sprawdze auto pod kompem. Edytowane przez bartas_pn
Opublikowano
wężem w oleju jest wąż po prawej stronie zaznaczony w prostokącie http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3658&hg=11&fg=40

 

czyli chyba jednak turbina do wymiany skoro przepuszcza olej?

Nic podobnego. Kazda turbinka puszcza olej, jedna mniej, druga wiecej ale nic sie jej złego nie dzieje. Uszczelnij dolot i zapomnij o temacie. :cool2:

Opublikowano

Nic podobnego. Kazda turbinka puszcza olej, jedna mniej, druga wiecej ale nic sie jej złego nie dzieje. Uszczelnij dolot i zapomnij o temacie. :cool2:

 

no ok, ale widzieliście foty które załączyłem - wąż zalany olejem? w drugiej e90 ten wąż mam czyściutki, bez skazy. Chociaż z drugiej strony dzisiaj na 10 ostrych przyspieszen (w celu sprawdzenie objawów) 9 razy było wszystko ok na pełnej mocy

Opublikowano
no ale żeby aż tak ciekło po nim olejem? wcześniej nie było tego wycieku, a dwa ta strata mocy przy tym wycieku. to jest chyba waż doprowadzający powietrze, nie powinno w nim byc , świadczy to o nieszczelności (awarii) turbiny
Opublikowano

Żywcem po nim cieknie czy tylko się poci?

 

Umyj to miejsce i obserwuj czy się poci czy leje.

 

Każde turbo jest smarowane, stąd 'puszcza' olej. A to, że przewód jest lekko zapocony nie świadczy o awarii turbo. Pod warunkiem, że zapocenie jest niewielkie.

 

Pzdr.

Opublikowano
moje przewody do intercoolera i z intercoolera są kompletnie suche. Wiadomo wewnątrz rury i w intercoolerze może być jakaś nieduza ilość oleju ale tak jak to wyglada na zdjęciach świadczy ewidentnie o jakiejs nieszczelnosci. Może oringi poszły wewnątrz rury przy złączkach?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
już kilka dni temu mechanik stwierdził niesprawność turbo, oddałem do regeneracji i okazuje się, że prawdopodobnie elektronika - czyli i tak coś na co w przypadku regeneracji nikt nie daje gwarancji i w ogóle tego nie naprawia. Turbine będę miał założoną koło weekendu (po wymianie łożysk i przeczyszczeniu), będziemy się martwić dalej.. na chwilę obecną najgorsze jest to że płacę za regenerację, a pewnie i tak okaże się że trzeba kupić nowe turbo..
Opublikowano
turbina założona i kicha :/ auto ciągnie dopiero od 2800 obrotów, mechanik zakładał już dużo turbo po regeneracji i mówi, że i tak wszystkie musiał regulować, choć nie wiem czy ta turbina ma cięgno do regulacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.