Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Tak te buczenie to jest właśnie twypalanie tego dziada tez to przechodzilem ostatnio tylko ja jeszcze miałem ze jak buczal to auto strasznie mulilo. Tluklem ten temat przez jakiś czas i doszedłem do wniosku ze go usunę i tera już po jestem z tego bardzo zadowolony. Pomysl nad tym tak ze co jakiś czas te auto jeździ z bananem w wydechu aż go sobie tam wypali. Nie wiem jak twój ale jak mi pokazali mój filtr to poraszka a auto nic nie kopci. Silnik odżył pozdrawiam i powodzenia
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wypalanie domowym sposobem jacek720328 zadziałało udało się filtr wypalić:) w Moim przypadku miałem jeszcze do wymiany czujnik ciśnienia spalin

pozdrawiam

 

domowym sposobem czyli jak?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

jacek720328

Więc kolego napewno filtr trzeba wyjąc z auta a póżniej go wypalić tak jak pisałem gdyż sadza spala się w wysokiej temperaturze i to nie uszkodzi filtra.Do tego będzie ci potrzebne z 5 litrów benzyny i sprężarka powietrza. Nalerzy wlać benzyny do filtra i to podpalić a następnie dmuchać sprężonym powietrzem z odwrotnego kierunku jak wydostają się spaliny tak aby ogień był jasny tak jak byś miał palinik tlenowy i wtedy sadza się wypala a filtr robi się cały czerwony od temperatury.Tą czynność trzeba parę razy powtórzyć aż jak zajrzysz do środka filtr będzie czysty i sprężone powietrze będzie swobodnie przez niego przepływać.Ja tak zrobiłem i jak napisałem zrobiłem już 70 tyś i jest wszystko oki.

Ja tak zrobiłem jak kolega wyżej napisał, z tym że jeszcze u Mnie był do wymiany Czujnik ciśnienia spalin wymieniłem i czujnik i wszystko ok:)

Niestety nie mam kabla do telefonu bo dodał bym jak się wypalał :mrgreen: jak uda mi się skombinować kabel to wrzucę fotki :)

Opublikowano
Witam ja usunelem wklad dpf i zostala sama puszka a elektronik zrobil test w czasie jazdy i powiedzial ze wypalanie sie nie zalaczy bo czujnik przed dpf nie pokazuje cisnienia i nie trzeba nic robic w sterowniku no i co wy na to :?: zrobilem 400 km i nic sie nie dzieje
Opublikowano
...to Ci baje wcisnął, czas dopalania ustala ECU i nie na podstawie czujnika różnicy ciśnień (to tylko dodatkowa pomoc) a na podstawie logarytmów, wylicza zapełnienie, kiedy teoretycznie filtr będzie zapchany, bierze pod uwagę technikę jazdy, przebieg itd...nawet ilość wciśnięć pedału sprzęgła...więc prędzej czy później bez względu na dane z czujnika ciśnienie, włączy Ci się dopalanie, a na pewno to zobaczysz, w postaci jasnej chmury za samochodem :mrgreen:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
...to Ci baje wcisnął, czas dopalania ustala ECU i nie na podstawie czujnika różnicy ciśnień (to tylko dodatkowa pomoc) a na podstawie logarytmów, wylicza zapełnienie, kiedy teoretycznie filtr będzie zapchany, bierze pod uwagę technikę jazdy, przebieg itd...nawet ilość wciśnięć pedału sprzęgła...więc prędzej czy później bez względu na dane z czujnika ciśnienie, włączy Ci się dopalanie, a na pewno to zobaczysz, w postaci jasnej chmury za samochodem :mrgreen:

 

:duh: Ty chyba nie pisałeś o BMW .Proszę zapoznaj się z WDS ,bo informacje które tu podałeś, mijają się dość mocno z tymi które zawarte są w WDS.

 

Nie ma wysokiego ciśnienia przed DPF nie ma wysokiej temperatury nie ma potrzeby przepalania. Koniec kropka.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Wychodzi na to że ROGER i elektronik ze STANDO mają rację bo do tej pory zrobiłem 5 tyś km i żadnej chmury dymu za sobą nie widziałem a w lusterko spoglądam często po tym jak G-CS mnie wystraszył :D
Opublikowano
Wychodzi na to że ROGER i elektronik ze STANDO mają rację bo do tej pory zrobiłem 5 tyś km i żadnej chmury dymu za sobą nie widziałem a w lusterko spoglądam często po tym jak G-CS mnie wystraszył :D

 

- to bardzo interesujące. Wygląda na to ,że wystarczy wypatroszyć DPF z wnętrzności i hasać - koszt zapewne cząstkowy w porównaniu do usunięcia DPF-a także programowo :roll:

Mycek czy wnętrzności z twojego DPF-a usuwałeś w STANDO ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymontowałes i jak wypaliłes? ...na grillu?

 

Jak wypaliłem to tajemnica :D Napewno nie na grilu jak sugerujesz ale ważne że to działa.Pozdrawiam

 

dobrze dobrze, masz racje, nie mów bo jeszcze któryś z nas podkradnie Ci pomysł, założy firmę i zbije fortunę :duh:

 

po co siedzisz na forum?

 

Święte słowa

Opublikowano
Wnętrzności zostały wykruszone dobrym śrubokrętem i młotkiem bez rozcinania puszki a także nowe uszczelki na koniec jazda testowa z podpiętym kompem to wszystko w STANDO za jedyne 1100 zł ale jeśli ktoś ma możliwość zrobić to samemu to czemu nie :D zawsze to taniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do ROGERA i znawców tematu. Czy w silniku N47 na sterownikach EDC17 również nie trzeba programowo wyłączać dopalania DPF-a ?
Opublikowano

W dde7 zrobili jakieś zmiany...... Układ nie potrzebuje informacji z czujnika temp. spalin . Korzysta tylko z czujnika ciśnienia ,przed DPF ten zaś według algorytmu określa stopień zapchania DPF. Teoretycznie i zgodnie z specyfikacją WDS Im większe ciśnienie tym DPF bardziej zapchany. Gdy ciśnienie wzrośnie do odpowiednio wysokiego ciśnienia układ przechodzi w stan przepalania.

Ale jest też informacja że ten sam układ -program kontroluje ilość spalonego paliwa od ostatniego przepalania. Nic nie pisze że np. po spaleniu 1000 litrów uaktywni się przepalanie pomimo niskiego ciśnienia. Pisze natomiast że polityka BMW się zmieniał i filtr DPF się wymienia gdy układ zapisze jakiś tam błąd( nie chce mi się teraz tego szukać ) sądzę że jest to związane z ilością spalonego paliwa.

Jest napisane również że po wymianie DPF w ASO aplikacją serwisową kasuje się stan ilości paliwa spalonego i inne liczniki a procedura odliczania zaczyna się na nowo.

 

Tak więc , zdecydowanie i stanowczo mogę powiedzieć że wywalenie tylko mechaniczne DPF w DDE6 w zupełności wystarczy aby nie borykać się więcej z problemami w tym obwodzie, zakładając że czujnik ciśnienia spalin jest sprawny. Bo jeśli jest nie sprawny to będzie pokazywał wysokie ciśnienie pomimo odwrotnej sytuacji a ECU uruchamiać non stop procedurę przepalania.

Natomiast co do DDE7 nie dam głowy że pomimo wywalenia DPF i niskiego ciśnienia przed nim , komputer nie uruchomi jakiejś procedury .Jedno jest pewne .... wcześniej czy później zapali lampkę i każe jechać do ASO wymienić DPF.

BMW doszło do wniosku że pomimo iluś tam przepalaniach filtra , ten traci swoje właściwości i trzeba go wymienić.

 

Z innej strony ... przecież można wywalić mechanicznie dpf a gdy komp po obliczeniu jakiejś tam ilości zużytego paliwa każe go wymienić i zapali lampkę ,tudzież zapoda komunikat na wyświetlaczu, można podłączyć komp i zrobić to co się robi przy prawdziwej wymianie . "okłamać kompa że filtr wymieniony i uruchomić procedurę odliczania od nowa"

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki ROGER-NYSA.Jeżeli masz rację ,to podałeś bardzo cenną informację . Jak byś w przyszłości wiedział pewne jak to się ma w DDE 7 to daj znać :cool2:

Pozdrawiam

Opublikowano
Nic nie pisze że np. po spaleniu 1000 litrów uaktywni się przepalanie pomimo niskiego ciśnienia. Pisze natomiast że polityka BMW się zmieniał i filtr DPF się wymienia gdy układ zapisze jakiś tam błąd( nie chce mi się teraz tego szukać ) sądzę że jest to związane z ilością spalonego paliwa.

Jest napisane również że po wymianie DPF w ASO aplikacją serwisową kasuje się stan ilości paliwa spalonego i inne liczniki a procedura odliczania zaczyna się na nowo.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Mój filtr jest drożny bo pokazuje dobre ciśnienie spalin ale przybywa oleju, więc możliwe, że zgodnie z algorytmem ECU i tak po swojemu wypala kiedy mu tam wypada. Auto ma już 190 kkm i w BC odliczanie serwisu filtra skończyło się ok 10 kkm temu, zresetowałem tak jak olej czy klocki i jezdze dalej.

 

Ale nawiązując do tego co napisałeś może w takim przypadku powinno się spróbowac oszukać komputer i powiedzieć mu, że filtr jest wymieniony na nowy, żeby zaczał to swoje odliczanie od zera jak przy nowym filtrze.

 

Roger, wiesz czy można zrobić to DISem i w jaki sposób?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dde7 zrobili jakieś zmiany...... Układ nie potrzebuje informacji z czujnika temp. spalin . Korzysta tylko z czujnika ciśnienia ,przed DPF ten zaś według algorytmu określa stopień zapchania DPF. Teoretycznie i zgodnie z specyfikacją WDS Im większe ciśnienie tym DPF bardziej zapchany. Gdy ciśnienie wzrośnie do odpowiednio wysokiego ciśnienia układ przechodzi w stan przepalania.

Ale jest też informacja że ten sam układ -program kontroluje ilość spalonego paliwa od ostatniego przepalania. Nic nie pisze że np. po spaleniu 1000 litrów uaktywni się przepalanie pomimo niskiego ciśnienia. Pisze natomiast że polityka BMW się zmieniał i filtr DPF się wymienia gdy układ zapisze jakiś tam błąd( nie chce mi się teraz tego szukać ) sądzę że jest to związane z ilością spalonego paliwa.

Jest napisane również że po wymianie DPF w ASO aplikacją serwisową kasuje się stan ilości paliwa spalonego i inne liczniki a procedura odliczania zaczyna się na nowo.

 

Tak więc , zdecydowanie i stanowczo mogę powiedzieć że wywalenie tylko mechaniczne DPF w DDE6 w zupełności wystarczy aby nie borykać się więcej z problemami w tym obwodzie, zakładając że czujnik ciśnienia spalin jest sprawny. Bo jeśli jest nie sprawny to będzie pokazywał wysokie ciśnienie pomimo odwrotnej sytuacji a ECU uruchamiać non stop procedurę przepalania.

Natomiast co do DDE7 nie dam głowy że pomimo wywalenia DPF i niskiego ciśnienia przed nim , komputer nie uruchomi jakiejś procedury .Jedno jest pewne .... wcześniej czy później zapali lampkę i każe jechać do ASO wymienić DPF.

BMW doszło do wniosku że pomimo iluś tam przepalaniach filtra , ten traci swoje właściwości i trzeba go wymienić.

 

Z innej strony ... przecież można wywalić mechanicznie dpf a gdy komp po obliczeniu jakiejś tam ilości zużytego paliwa każe go wymienić i zapali lampkę ,tudzież zapoda komunikat na wyświetlaczu, można podłączyć komp i zrobić to co się robi przy prawdziwej wymianie . "okłamać kompa że filtr wymieniony i uruchomić procedurę odliczania od nowa"

 

Pozdrawiam Krzysiek

Witam.Posiadam e61 530d 2005rok DDE 5.0.Czy w tym przypadku tez wystarczy mechanicznie usunac DPF,a procedura wypalania nie bedzie sie zalaczac?

Opublikowano

Witam.Posiadam e61 530d 2005rok DDE 5.0.Czy w tym przypadku tez wystarczy mechanicznie usunac DPF,a procedura wypalania nie bedzie sie zalaczac?

 

Jeśli czujnik ciśnienia spalin jest sprawny i pokazuje faktyczne ciśnienie ( nie przekłamuje) To po wyklepaniu wsadu młotkiem nic się nie wydarzy.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam.Posiadam e61 530d 2005rok DDE 5.0.Czy w tym przypadku tez wystarczy mechanicznie usunac DPF,a procedura wypalania nie bedzie sie zalaczac?

 

Jeśli czujnik ciśnienia spalin jest sprawny i pokazuje faktyczne ciśnienie ( nie przekłamuje) To po wyklepaniu wsadu młotkiem nic się nie wydarzy.

 

Czyli sugerujesz, że w tym typie sterownika oczyszczanie filra jest przeprowadzane tylko na podstawie ciśnienia w filtrze? A algorytm wynikający z przebiegu, spalonego paliwa itd?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A algorytm wynikający z przebiegu, spalonego paliwa itd?

W tym aucie nie ma czegoś takiego

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

ROGER-NYSA

- jaki typ sterownika jest zamontowany w moim aucie? 530d M57N2 231 KM prod. 09.2005 r.

- czy w przypadku usuwania DPF muszę go usuwać także programowo ??

- DPF w moim aucie jest zamontowany zaraz za turbiną z tego co wiem w jednej puszce z katalizatorem - jak w takim przypadku usunąć sam wkład DPF bez uszkadzania katalizatora ?? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=18_0635&hg=18&fg=10

Opublikowano

...zarówno w DDE6 i 7 mamy do czynienie z "licznikami"...w DDE7 jestem wręcz przekonany (choć tego nie sprawdzałem) że pozostawienie seryjnych ustawień spowoduje dopalanie

...jako usługodawca, nie mogę zakładać że wszystko będzie ok...więc robię to od początku do końca :8)

...można próbować "kasować" liczniki zapisując "wymianę filtra" ja jednak wolę tak ustawić naliczanie zapełnienia/przebiegu aby na stałe wynosiło "0"...bo "programowe wyłączanie" obsługi DPF to nic innego jak (w zależności od sterownika) ustawienia na poziomie binarnym tak, aby naliczało do tyłu, lub natychmiast i na stałe wynosiło "0"...przy okazji wyłączając czujniki tak aby nawet uszkodzone nie powodowały "usterek"

...co do wydłubywania samego wkładu, to mogę tylko ostrzec...pomijając możliwość uszkodzenia katalizatora, który znajduje się w jednej obudowie z DPF...to w układach gdzie całość mieści się tuż pod sprężarką, pozostawienie pustej przestrzeni powoduje krótkotrwałe overboosty, czyli przeładowania, jeśli nawet nie będzie efektów w postaci szarpania, utraty mocy, trybów awaryjnych, to jedno jest pewne, takie sekundowe przeładowania to nic innego jak chwilowe wkręcanie się sprężarki na bardzo wysokie obroty, co w sposób zasadniczy wpływa na jej żywotność !!...więc należy pustą przestrzeń zastąpić przegrodą i rurą.... :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.