Skocz do zawartości

330d a wysoki przebieg 280 tys km


Barman1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Od kilku miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem e46 2002 330d touring 184 km, przez caly czas banan na twarzy nie schodzil jak przyspieszalem, ale apetyt rosnie w miare jeżdżenia ;D chciałem zrobic czipsa na 220 km. Silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie kopci, nie bierze grama oleju, kompletnie nic sie nie dzieje, turbinka gwizda tylko na zimnym od ok 1700 obr, sprzeglo bierze w sam raz na srodku. Czy przy przebiegu 280 tys km warto bawic sie w czipa? Wiem ze te silniki spokojnie wytrzymują 500 tys bez problemu. Zamierzam jeszcze pojezdzic autkiem ok 2-3 lata, rocznie robie ok 20 tys km, glownie miasto, przed zgaszeniem zostawiam 30 sek na luzie i nie katuje na zimnym. Doradzcie czy robic chipa czy dac sobie spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rob :) zmieniaj olej w miare czesto, filtry, odma, zrob pare rzeczy ktore poprawia stan silnika czyli czyszczenie egr, kolektor mozesz wyczyscic z nagaru, filterki przy zaworach turbo i egr tez wyczysc albo wymien, weze podcisnienia zmien jesli masz gumowe nadal. Takie przygotowanie silnika zrobisz malym nakladem kosztów we wlasnym zakresie i autko bedzie lepiej przygotowane pod wirusa :)

tylko zrób to na porzadnie czyli moze najpierw diagnostyka auta i sprawdzenie co tam piszczy i jakie bledy, potem wirusik w firmie co sie na tym zna i hamownia przed zeby sprawdzic serie, wirusik i hamownia po zeby sprawdzic i ewentualnie skorygowac wyniki. Nie baw sie czasem w jakies gotowce.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał wyżej, jedz na hamownie i sprawdz jaka wyjdzie seria. Będziesz wiedział w jakim stanie jest silniki ;) W moim 2.0d m47 w serii po przebiegu 245tyś wyszło 139.5 km i 303 nm :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry i olej zmienialem niecale 5tys km temu, filterek odmy tez. Olej liqui moly diesel synthoil 5w40. Egr zaslepiony. Mam dziwne wrazenie ze cos bylo dlubane w sofcie przez poprzedniego wlasciciela, wydaje mi sie ze jest nieco mocniejszy dol, turbinke glosniej slychac przy 1800 obr niz 2200 jak przyspieszam delikatnie. Pojechal bym na hamownie zeby to sprawdzic, nie organizuje czasen ktos jakiegos grupowego chipa albo hamowni? Moze by napisac do jakiejs firmy ktora sie tym zajmuje zeby wystawili sie na gruponie itp?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze katalizatorów nie masz i stad glosniejsza praca i lepszy dół. Zrob jeszcze reszte tak jak pisalem,zdejmij egr i sie przerazisz co zobaczysz w kolektorze :) wezyki podcisienia maja juz swoje lata i ich wymiana to jakies 40zł a wyeliminujesz sobie pozniejsze problemy. Sprawdz jak tam turbinka czy nie ma luzu na wirniku i oleju za duzo (2 minuty rozkrecania, odkrecic 2 srubki i zdjac rurke co idzie do odmy i przeplywomierza i juz mozesz zbadac turbo).
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok dzieki za wskazowki, posprawdzam wszystko;) a to ze smierdzi spalinami jak z ikarusa to przez zaslepiony egr czy katalizatory? Jak cofam autem przy otwartych oknach to czuc konkretnie;D

 

Mozesz mieć przepalony elastyczny łacznik ba wydechu. Co do chipa to ja mam na zegarze ponad 220 a z modułu swiateł wychodzi ze mam 400 tys . Chipa zrobiłem i jest wszystko ok w seri wyszło ze miałem 188KM

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo, obstawiam dwie mozliwosci albo brak katalizatorów i az gryza w oczy spaliny albo lacznik elastyczny na wydechu juz przepuszcza spaliny i dostaja sie do auta. Tylny katalizator latwo sprawdzic, wystarczy podniesc samochod jakos bezpiecznie tak zeby moc popukac czyms w metalowa puszke i sprawdzic jaki dzwiek :D jak gluchy to puszka pusta (przy okazji bedzie widac spawy) jak normalny dzwiek to cos jeszcze w srodku jest, gorze ten przy turbo sprawdzic bo trzeba zdjac troche oslone pod silnikiem i siegnac reka. EGR tez mam zaslepiony i byc moze spalanie troche inaczej przebiega bo wyzsza temperatura spalania i moze to tez wplywac jakos na sklad spalin i ich zapach gorszy.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dziwne wrazenie ze cos bylo dlubane w sofcie przez poprzedniego wlasciciela, wydaje mi sie ze jest nieco mocniejszy dol (...)

 

te silniki standardowo mają mocny dół, szczególnie jak porównasz do 320d gdzie dołu praktycznie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mysle ze praktycznie kazde e 46 3.0d 184km ma juz grubo ponad 200 tys km( a nawet i dużo wiecej) ludzie je cipuja i jezdza wiec mysle ze bez obaw mozesz i ty :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zaślepiony egr to był już przed zakupem. Z tego co się orientuje to po odłączeniu egr nie zasyfia się tak układ dolotowy sadzą i autko może się trochę lepiej zbierać a poza tym to nic się nie dzieje z autkiem.

dokładnie silberglau, 90% samochodów na allegro ma przebiegi oscylujących w granicach 200 tkm, ludzie sami prowokują handlarzy żeby kręcili liczniki bo nikt nie chce kupić auta z prebiegiem 300 tkm.

 

Narazie przejechał bym się na hamownie i sprawdził ile ma seria. Robił ktoś chipa w dynosofcie w Katowicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zaślepiony egr to był już przed zakupem. Z tego co się orientuje to po odłączeniu egr nie zasyfia się tak układ dolotowy sadzą i autko może się trochę lepiej zbierać a poza tym to nic się nie dzieje z autkiem.

dokładnie silberglau' date=' 90% samochodów na allegro ma przebiegi oscylujących w granicach 200 tkm, ludzie sami prowokują handlarzy żeby kręcili liczniki bo nikt nie chce kupić auta z prebiegiem 300 tkm.

 

Narazie przejechał bym się na hamownie i sprawdził ile ma seria. Robił ktoś chipa w dynosofcie w Katowicach?[/quote']

Ja robiłem w Dynosofcie w Katowicach i powiem ci że Wojtek zna się na rzeczy i możesz śmiało jechać, sprawdzi ci serię i dopasuje odpowiedni program dla twojego silnika, najgorsze jest to że teraz to ciężko u niego z wolnym terminem ja na korekty czekałem prawie dwa miesiące ale może teraz ma trochę więcej luzu, jak najbardziej polecam. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest większy IC ...

tylko ja na Twoim miejscu zacząłbym zastanawiać się nad zmianą wtryskiwaczy , od razu na większe :wink:

te wtryski standardowe co masz na takim setupie pojeżdżą max 40 tyś km jak dobrze pójdzie :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest większy IC ...

tylko ja na Twoim miejscu zacząłbym zastanawiać się nad zmianą wtryskiwaczy , od razu na większe :wink:

te wtryski standardowe co masz na takim setupie pojeżdżą max 40 tyś km jak dobrze pójdzie :D

Tak jak pisze kolega TC mam teraz potężny IC w porównaniu z ori oraz zmieniony cały układ wydechowy z zamontowanym końcowym tłumikiem Eisenmanna i teraz przy wysokich obrotach jest bosko. Kolego TC masz rację już myślę nad wtryskami z 535d i zmianie na sprzęgło sportowe i docisk ale dopóki ori trzyma to na razie zostanie w późniejszym czasie gwint i wzmocnione hamulce, chociaż powiem szczerze że ori heble dają radę, mam pytanko do ciebie kolego TC na początku sierpnia jadę na urlop do Kołobrzegu i chciałbym sie spotkać w celu pogawędki i wymianie poglądów czy będziesz miał czas się spotkać, konkretnie mam być w Kołobrzegu w dniach 02.08.2011 do 14.08.2011 czy mogę liczyć na spotkanko? Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega TC mam teraz potężny IC w porównaniu z ori oraz zmieniony cały układ wydechowy z zamontowanym końcowym tłumikiem Eisenmanna i teraz przy wysokich obrotach jest bosko.

 

jaki masz ten IC? napisz o nim coś więcej, to jest wyjęty z jakiegoś samochodu czy zrobiony na wymiar? ciąłeś zderzak żeby wszedł? szukam jakiegoś dużego IC który byłby w miarę bezproblemowy do założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega TC mam teraz potężny IC w porównaniu z ori oraz zmieniony cały układ wydechowy z zamontowanym końcowym tłumikiem Eisenmanna i teraz przy wysokich obrotach jest bosko.

 

jaki masz ten IC? napisz o nim coś więcej, to jest wyjęty z jakiegoś samochodu czy zrobiony na wymiar? ciąłeś zderzak żeby wszedł? szukam jakiegoś dużego IC który byłby w miarę bezproblemowy do założenia.

ICek zrobiony został w firmie Kokar z Dąbrowy Górniczej, troszku trzeba porzeźbić przy zderzaku ale ja mam M-pakiet zderzak więc nie było znim tyle roboty, jeśli chodzi o zwykły zderzak to z tym jest dużo więcej rzeźbienia ale jest to do zrobienia, koszt IC-ka to 1500 zeta ale warto jak ktoś ma zamiar podnosić moc 330d.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz ori zderzak ( czyt . nie m-pakiet ) to niestety nie wejdzie , tzn . będzie przysłaniał IC...

jest większy IC ...

tylko ja na Twoim miejscu zacząłbym zastanawiać się nad zmianą wtryskiwaczy , od razu na większe :wink:

te wtryski standardowe co masz na takim setupie pojeżdżą max 40 tyś km jak dobrze pójdzie :D

Tak jak pisze kolega TC mam teraz potężny IC w porównaniu z ori oraz zmieniony cały układ wydechowy z zamontowanym końcowym tłumikiem Eisenmanna i teraz przy wysokich obrotach jest bosko. Kolego TC masz rację już myślę nad wtryskami z 535d i zmianie na sprzęgło sportowe i docisk ale dopóki ori trzyma to na razie zostanie w późniejszym czasie gwint i wzmocnione hamulce, chociaż powiem szczerze że ori heble dają radę, mam pytanko do ciebie kolego TC na początku sierpnia jadę na urlop do Kołobrzegu i chciałbym sie spotkać w celu pogawędki i wymianie poglądów czy będziesz miał czas się spotkać, konkretnie mam być w Kołobrzegu w dniach 02.08.2011 do 14.08.2011 czy mogę liczyć na spotkanko? Pozdro Mario.

pewnie zawsze lubię wymianę poglądów ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ICek zrobiony został w firmie Kokar z Dąbrowy Górniczej, troszku trzeba porzeźbić przy zderzaku ale ja mam M-pakiet zderzak więc nie było znim tyle roboty, jeśli chodzi o zwykły zderzak to z tym jest dużo więcej rzeźbienia ale jest to do zrobienia, koszt IC-ka to 1500 zeta ale warto jak ktoś ma zamiar podnosić moc 330d.

 

jakbyś mi jeszcze dał namiar na firmę która przerobi mi zderzak... to by było idealnie :8) jestem już umówiony w MGMotorsport na wydech, więc jeszcze tylko tego ICka pomodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw jak chodzi takie podrasowane 330d w sumie to nie duże jak na przyrost prawie 50% mocy. Powinno mieć poniżej 6s do 100km. jedyna wada że jak to w dieslu biegi są krótsze. ale przy takim momencie to na na 3 biegu trakcja ma co robic:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw jak chodzi takie podrasowane 330d w sumie to nie duże jak na przyrost prawie 50% mocy. Powinno mieć poniżej 6s do 100km. jedyna wada że jak to w dieslu biegi są krótsze. ale przy takim momencie to na na 3 biegu trakcja ma co robic:)

 

przy takim setupie do setki lepsze czasy osiąga się startując z dwójki :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.